Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jiskaa

Berichten: 1917
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 10:49

Hoi allemaal! Wij zijn volgende week vrijdag ook eigenaar van onze eerste caravan dus ik lees en praat hier graag gezellig mee.
Nog tips voor beginnende kampeerders (met hond)? :P

We willen +- 2 weken in juni weg en +- 3 weken in september :)

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 11:26

Jiskaa schreef:
Hoi allemaal! Wij zijn volgende week vrijdag ook eigenaar van onze eerste caravan dus ik lees en praat hier graag gezellig mee.
Nog tips voor beginnende kampeerders (met hond)? :P

We willen +- 2 weken in juni weg en +- 3 weken in september :)

Vaker gaan :j

Wat voor caravan heb je en wat is jouw ideale vakantie?

Twee opties die wij vaak doen is rondreizen en dan zetten we alleen de caravan neer of we blijven wat langer staan en dan zetten we de luifel erbij op.

Als we grootschalig gaan, dus met een grotere groep, dan hebben we nog de optie om er een flinke voortent aan te zetten (type bustent) met twee slaapcabines en ruim zitdeel. Dan is het meer: tent waar heb je de caravan verstopt :D

Als je op kleinere campings gaat staan, zorg dan voor voldoende netsnoer. Daar staan de aansluitkastjes soms wat verder uit elkaar.
Meestal zit er een netsnoer bij maar als dat niet zo is, ga dan bij de betere elektroshop langs en vraag om 3x2,5mm H07RN-f https://www.elektramat.nl/neopreen-kabe ... hcQAvD_BwE
Of een compleet setje: https://www.elektramat.nl/brennenstuhl- ... 167650625/
Dat is wat duurder maar daar kun je gewoon met je auto overheen rijden zonder dat er iets gebeurt, in tegenstelling tot de vinylkabel die de gemiddelde kampeershop je verkoopt....

Zou je naar GB willen, check dan de voorwaarden bij Stena line. Dat is soms best de moeite waard.

Jiskaa

Berichten: 1917
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 16:15

We gaan nog een weekend doen in mei, maar dan in Nederland. We hebben qua werk in juni en september vakantie maar we gaan vast ook wel weekendjes weg :D

We hebben een Dethleffs Camper 420 DB gekocht. Mijn ideale vakantie is vooral relaxen haha. Niet te druk dus geen massale camping met 400 plekken. We houden van natuur, vissen, wandelen. Ik denk dat we de eerste vakantie vaste plekken gaan boeken en dan in september wellicht wat meer op avontuur en zien waar we belanden haha.

Goeie tip van de elektriciteitskabel, daar ga ik op letten. We hebben er niks aan als het tekort is of hij verreden wordt.

Engeland gaan we sowieso niet heen want ik durf niet onder het water door haha.

Wat tof dat jullie dan eigenlijk een dubbele caravan maken met de voortent en alles :D We hebben een zakluifel met eventueel zijwanden en dat is voor ons samen wel voldoende denk ik. We gaan het zien. Ik heb er wel onwijs veel zin in :D

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 16:44

Lid worden bij de svr hebben kleinere campings
Er zijn ook veel Facebook groepen met kleinere campings

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 00:38

Jiskaa schreef:
We gaan nog een weekend doen in mei, maar dan in Nederland. We hebben qua werk in juni en september vakantie maar we gaan vast ook wel weekendjes weg :D

We hebben een Dethleffs Camper 420 DB gekocht. Mijn ideale vakantie is vooral relaxen haha. Niet te druk dus geen massale camping met 400 plekken. We houden van natuur, vissen, wandelen. Ik denk dat we de eerste vakantie vaste plekken gaan boeken en dan in september wellicht wat meer op avontuur en zien waar we belanden haha.

Goeie tip van de elektriciteitskabel, daar ga ik op letten. We hebben er niks aan als het tekort is of hij verreden wordt.

Engeland gaan we sowieso niet heen want ik durf niet onder het water door haha.

Wat tof dat jullie dan eigenlijk een dubbele caravan maken met de voortent en alles :D We hebben een zakluifel met eventueel zijwanden en dat is voor ons samen wel voldoende denk ik. We gaan het zien. Ik heb er wel onwijs veel zin in :D

Met z'n tweeën heb je waarschijnlijk wel genoeg aan de luifel. Voor ons werkt dat prima aan de kleinere Eriba.

Overigens kun je ook Over het water naar GB, tenzij je daar zeeziek van wordt.

SVR zeker overwegen :j Hebben wij ook en regelmatig profijt van en inderdaad, veelal kleine, rustige campings.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 09:14

Kamperen met je hond is zo leuk! Wel altijd van tevoren checken of honden zijn toegestaan op de camping want dat mag lang niet overal. En zorg voor goed materiaal om je hond vast te leggen op de camping zelf want ze mogen niet los op de camping. Ik let altijd wel op voldoende uitlaat gelegenheden bij de camping, op loopafstand. Vorig jaar viel het toch tegen bleek het een klompenpad te zijn waar de hond alleen het 1e stukje van mocht lopen. Net genoeg voor de ochtend en avond ronde maar voor een grote wandeling moest ik toch de auto pakken.

Jiskaa

Berichten: 1917
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:16

Goeie tips, dankjulliewel!

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:47

Wij gaan vanaf woensdag 10 dagen met de camper op pad, waarschijnlijk richting Kroatië, dat lijkt mooier weer dan Zuid-Frankrijk. Leukste tips voor campings of camper plaatsen zijn welkom :D denk dat Zadar ons zuidelijkste punt wordt.

Jiskaa

Berichten: 1917
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:19

Ik heb geen tips voor je maar veel plezier! :D

ontherun
Berichten: 4963
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:19

Heeft er hier iemand wel eens een caravan cosmetisch opgeleukt? O:) Ik wil echt iets doen met de wanden van de onze, hij is origineel heel mooi vintage beuken met donkerblauw. En nu houd ik van donkerblauw, maar de combi is niet helemaal geslaagd. Ik twijfel of het over te behangen is of met zo’n plak ‘behang’ te doen. Echter is het natuurlijk niet helemaal mooi spiegelglad, dat houd me met plakken tegen. En behangen heb ik nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik wel het kan :')

De planning is in de bouwvak via Duitsland en Oostenrijk naar Kroatië te gaan en via dezelfde kan ook weer terug. Alles is al geboekt en gereserveerd, aangezien we midden in de bouwvak zitten. Iemand tips op en rond Krk? Dus niet Krka, dat ligt nog best ver weg helaas, net als plitvice.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:24

Wij willen in juni een weekje met de tent naar de Ardennen of Luxemburg, maar durf nog niet goed te boeken in verband met het weer. Alleen mijn vriend denkt dat we dan gaan misgrijpen, maar dat zal wel meevallen toch?
We hebben ook de hond bij, dus zijn wel iets beperkter.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:27

Josien_ schreef:
Wij willen in juni een weekje met de tent naar de Ardennen of Luxemburg, maar durf nog niet goed te boeken in verband met het weer. Alleen mijn vriend denkt dat we dan gaan misgrijpen, maar dat zal wel meevallen toch?
We hebben ook de hond bij, dus zijn wel iets beperkter.

Ik denk dat het wel meevalt maar goed wij hebben afgelopen jaar ook in de zomervakantie op een vrijwel lege camping aan de Dordogne gestaan (met hond)
Wij reserveren eigenlijk nooit.

lukka63
Berichten: 1410
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:28

Josien_ schreef:
Wij willen in juni een weekje met de tent naar de Ardennen of Luxemburg, maar durf nog niet goed te boeken in verband met het weer. Alleen mijn vriend denkt dat we dan gaan misgrijpen, maar dat zal wel meevallen toch?
We hebben ook de hond bij, dus zijn wel iets beperkter.


Wij reserveren nooit en hebben 3 honden bij ons.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:36

Iemand suggesties voor mooie campings in de buurt van Ieper en/of Duinkerke? Mag evt ook een camperplaats met voorzieningen zijn, want met ons VW busje hebben we die wel nodig.

We houden van rustige kleine campings, mooi gelegen in het groen, basisvoorzieningen, geen entertainment oid. En vooral dat je niet hutje mutje op elkaar staat, dus kwa camperplaatsen niet die veredelde parkeerplaatsen, daar word ik claustrofobisch van.

Gaat maar om een paar dagen per locatie, mijn man wil al jaren eens bij de loopgraven van Ieper kijken en Duinkerke is een plaatsje waar we gewoon een keer geweest móeten zijn.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:41

Wel wat groter,maar voor de oversteek naar Engeland Was het prima

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 14:39

Er mist een link, denk ik, Echwel?

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 15:58