Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21748
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:20

culaccino schreef:
Leuk, moonsparkle! Weet je al waar je heen wilt? Ik heb ook zin om te gaan, het is prachtig weer!


Ergens in de buurt van Arnhem, de Veluwe

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:22

moonsparkle schreef:
Ik wil in mei een weekend kamperen met de hond, maar ik twijfel ivm het weer :') misschien pas een week van te voren boeken maar het liefst zou ik een voorkeur plekje opgeven zodat we rustig zitten


Ik boek in voor- en naseizoen pas een week tevoren. Geen zin met zeikweer en 3 kinderen te moeten overleven op een natte camping. Er zijn zoveel lekker rustige kampeerterreinen!

Op Morgenrood is er een veldje helemaal achteraf onder de bomen. Alleen voor tentkampeerders. Je loopt zo de Kampina op. Prachtig!

moonsparkle
Berichten: 21748
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:26

Bedankt voor de tip, ik zoek alleen campings in de buurt van Arnhem of onderin de Veluwe omdat ik daar ook naar een evenement ga :o

zonnebloem18

Berichten: 24845
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:03

Wij gaan in de meivakantie ook een weekje weg. Het is de Bronzen Emmer geworden, heel nieuwsgierig hoe dat bevalt normaal hebben we geen campings met animatie.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:06

moonsparkle schreef:
Bedankt voor de tip, ik zoek alleen campings in de buurt van Arnhem of onderin de Veluwe omdat ik daar ook naar een evenement ga :o


Sorry, daar las ik overheen.

Ik hoop de tweede week van de meivakantie ook weer te kunnen kamperen. Hondjes mee deze keer. We gaan met een vriendin en haar kinderen en hond. Wrs Morgenrood of De Hoevens, lekker basic, goed wandelen en niet te ver rijden met de caravan.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 19:20

Ohwww heerlijk hé nu het kampeer seizoen dichterbij komt!
Hier afgelopen week de caravan na huis gehaald voor het jaarlijkse sopje en inladen voor komend seizoen! Heerlijk dat plannen en al die leuke dingen!


Niet twijfelen voor het weer! Kijken na een verwarmd toilettengebouw! En een goede warme slaap plek ( slaapzak eventueel pitten kussen ( als je baby voeding kunt opwarmen die dus ook)

En gewoon genieten

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:29

SusanH schreef:
Echwel schreef:
Susan iets aan de andere kant
Maar starnbosch in Dalfsen
Wij gaan daar met Pasen naartoe, nemen kleinzoon mee


Wil ook nog naar de paarden kunnen dan is Dalfsen echt te ver.

Neem ze mee
Prachtige bossen en goede stalling op de manege daar

jeetje77

Berichten: 3475
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:51

Oh heerlijk ik ga volgend weekend weer voor de eerste ronde kamperen. Scoutingkamp. Met eigen (nieuwe) tent. Heb em stiekem al opgezet in de woonkamer (zonder buitentent), om te oefenen. Heb er zin in. En 2e weekendje staat ook al genoteerd. Met de motor weg, een (motor/scouting/oude studiegenoot)vriendin vanuit het zuiden van het land treffen halverwege, ook op een scoutingterrein ivm kampvuurtje kunnen maken, biertje drinken enz. Dat is eind april. En begin mei weer een scoutingkamp, maar dat zou ook wel een slapen aan boord van de zeilboten onder een dektent weeekendje kunnen zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34696
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:38

Echwel schreef:
SusanH schreef:
Echwel schreef:
Susan iets aan de andere kant
Maar starnbosch in Dalfsen
Wij gaan daar met Pasen naartoe, nemen kleinzoon mee


Wil ook nog naar de paarden kunnen dan is Dalfsen echt te ver.

Neem ze mee
Prachtige bossen en goede stalling op de manege daar


Heb de paarden vaker mee gehad. Maar wil ze in mei graag thuis laten. Met de paarden mee is toch meteen 2 a 3 keer zo duur. En dan moeten we ook 2 keer extra rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:43

Heeft iemand hier al eens op natuurkampeerterrein Kamp Buitendoor bij Epe gestaan? Of een andere (natuur)camping bij de Veluwe, zoals Het Hallse Hull?

Ik overweeg eind deze week mijn tentje ergens bij de Veluwe op te zetten op een plek waar je ook een fikkie bij je tent mag stoken. Helaas zijn er nog best wat campings dicht, maar het zonnetje lonkt! :))

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:45

Halse hull is erger mooie omgeving
Prachtige fietsroutes, heerlijk eten in de buurt

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:55

Kijk, dat hoor ik graag! :D

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:03

You are welcome

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:02

culaccino schreef:
Heeft iemand hier al eens op natuurkampeerterrein Kamp Buitendoor bij Epe gestaan? Of een andere (natuur)camping bij de Veluwe, zoals Het Hallse Hull?

Ik overweeg eind deze week mijn tentje ergens bij de Veluwe op te zetten op een plek waar je ook een fikkie bij je tent mag stoken. Helaas zijn er nog best wat campings dicht, maar het zonnetje lonkt! :))


Veel plezier!

Hier heb ik een Vrienden op de Fiets adresje gevonden voor zaterdag nacht. In mijn omgeving zijn èn geen campings nog open én het is snachts nog véél te koud, ik heb een goede slaapzak enz, maar wat ik ook probeer, mijn hond blijft een kouwkleum. Dus kamperen we pas weer als de temperatuur boven de 10°c komt in de nacht.

Marie111
Berichten: 4678
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:13

culaccino schreef:
Heeft iemand hier al eens op natuurkampeerterrein Kamp Buitendoor bij Epe gestaan? Of een andere (natuur)camping bij de Veluwe, zoals Het Hallse Hull?

Ik overweeg eind deze week mijn tentje ergens bij de Veluwe op te zetten op een plek waar je ook een fikkie bij je tent mag stoken. Helaas zijn er nog best wat campings dicht, maar het zonnetje lonkt! :))


Misschien te ver uit de route, maar bij De Klashorst bij Diffelen is het ook mooi kamperen

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:15

Wij net klaarzetten laatste klusje in de camper
Gaan hem toch.maar inpakken nu
Hebben donderdag een wijnproeverij bij de kasteelhoeve in IJhorst en besloten dan maar op de camping in de buurt te gaan staan
Je wil na zo een proeverij niet rijden
Dan nog maar effe zon genieten en fietsen in Drenthe

https://zorg-en-vrij.nl/

Hier al eens eerder geweest en echt een aanrader

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:33

Marie111 schreef:
culaccino schreef:
Heeft iemand hier al eens op natuurkampeerterrein Kamp Buitendoor bij Epe gestaan? Of een andere (natuur)camping bij de Veluwe, zoals Het Hallse Hull?

Ik overweeg eind deze week mijn tentje ergens bij de Veluwe op te zetten op een plek waar je ook een fikkie bij je tent mag stoken. Helaas zijn er nog best wat campings dicht, maar het zonnetje lonkt! :))


Misschien te ver uit de route, maar bij De Klashorst bij Diffelen is het ook mooi kamperen

Ah, dank voor de tip! Die zag ik ook in de lijst met campings die nu open zijn en staat nog hoog op mijn lijstje. Ik vind het gebied bij de Vecht ook erg mooi. Wellicht een volgende keer! 8-)

Dat 'Vrienden op de Fiets' klinkt ook tof, mvdende. Veel plezier ook, het is heerlijk weer (maar inderdaad 's nachts nog fris).

En jij ook veel plezier, Echwel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:03

Echwel schreef:
Halse hull is erger mooie omgeving
Prachtige fietsroutes, heerlijk eten in de buurt

Hier zijn we uiteindelijk voor gegaan en daar hadden we geen spijt van! Mooie ruime camping, schoon en erg mooie omgeving inderdaad. Helaas voor ons wel wat voorjaarswerkzaamheden, maar ook dat moet toch een keer gebeuren.

's Nachts vlogend de uilen rond onze tent, 's ochtends werden we gewekt door het gekwetter van onwijs veel vogels, er hopte een jonge haas langs onze tent en de volle maan was zo fel dat je 's nachts geen zaklamp nodig had. En ook overdag hadden we er heerlijk weer bij! Kortom, echt genoten <3 8-)

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:24

Dat klinkt als een heerlijke camping!!! <3

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:49

Wat fijn dat je zo hebt genoten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:06

Barramundi schreef:
Dat klinkt als een heerlijke camping!!! <3

Ja! Ik wilde zeggen: aanrader, maar jullie wonen natuurlijk niet echt in de buurt :P

Nog bedankt voor de tip, Echwel! Voor volgende week is ook goed weer voorspeld; veel plezier!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:37

culaccino schreef:
Barramundi schreef:
Dat klinkt als een heerlijke camping!!! <3

Ja! Ik wilde zeggen: aanrader, maar jullie wonen natuurlijk niet echt in de buurt :P

_O- Nee dat gaan we net niet redden met onze camper trailer denk ik.

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:49

Barramundi schreef:
culaccino schreef:
Ja! Ik wilde zeggen: aanrader, maar jullie wonen natuurlijk niet echt in de buurt :P

_O- Nee dat gaan we net niet redden met onze camper trailer denk ik.

Kom op zeg, het is een stukje verder rijden, that's all.......

}> }>

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 14:52

Gewoon een amfibie ervan maken

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 01:48

Hahahaha, snorkel zit er al op.
Hoewel; met de huidge brandstof prijzen moet ik eerst een nier verkopen denk ik, voor we naar Europa kunnen rijden :')

Hoop ook echt dat de prijzen nog een beetje gaan zakken voor we in mei op vakantie gaan. 7000 km in totaal ongeveer voor die trip #)