Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5705
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:16

moonsparkle schreef:
Hoe ver is het rijden voor je


Ik neem de trein wel heb ik besloten.

Is dik 1,5 uur rijden en parkeerkosten enz. Dan is een weekend vrij abbo goedkoper.

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:25

Iemand tips voor een goede elektrische kachel voor in een grote voortent? Ons zoontje zal in een cabine in de voortent slapen, dus bij koude nachten moet die in de nacht aan kunnen blijven.

Wij gaan eind april voor het eerst op pad met onze caravan. 2 weken. Wel lekker in de buurt aangezien ik gewoon moet werken. Ben heel benieuwd hoe het gaat!

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 05:56

Lindor92 schreef:
Iemand tips voor een goede elektrische kachel voor in een grote voortent? Ons zoontje zal in een cabine in de voortent slapen, dus bij koude nachten moet die in de nacht aan kunnen blijven.

Wij gaan eind april voor het eerst op pad met onze caravan. 2 weken. Wel lekker in de buurt aangezien ik gewoon moet werken. Ben heel benieuwd hoe het gaat!

Vraag even van tevoren bij de camping hoeveel ampère ze hebben en of je maar een bepaald aantal Watt pr dag hebt.

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 09:52

Echwel schreef:
Lindor92 schreef:
Iemand tips voor een goede elektrische kachel voor in een grote voortent? Ons zoontje zal in een cabine in de voortent slapen, dus bij koude nachten moet die in de nacht aan kunnen blijven.

Wij gaan eind april voor het eerst op pad met onze caravan. 2 weken. Wel lekker in de buurt aangezien ik gewoon moet werken. Ben heel benieuwd hoe het gaat!

Vraag even van tevoren bij de camping hoeveel ampère ze hebben en of je maar een bepaald aantal Watt pr dag hebt.


Standaard 8. Deze kan naar 16 ampere.

rien10
Berichten: 14700
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:00

Je kunt ook denken aan een elektrische onderdeken. Dan verwarm je alleen het bed, niet de hele voortent.

KimD

Berichten: 20425
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 11:01

Of een gaskachel, vrienden van ons hebben deze, zo'n klein ding wat rechtstreeks op de fles kan. Vijf minuten aan op standje 1 en je gaat lopen in de voortent. We verzamelen tijdens wedstrijden dan ook altijd bij hun. :+

Ik heb een vraag voor de camperaars onder ons, zijn er mensen die een bevestiging voor een voortent op de camper hebben gemaakt, zo ja, hoe? Want de rail kun je los bestellen maar die schroef je natuurlijk niet lukraak op de zijkant neem ik aan. Ben dus benieuwd hoe mensen dit gedaan hebben. Bijvoorbeeld via de luifel?

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:07

Met adapters in de Thule luifel.
Kun je op Obelink vinden

gaucho

Berichten: 9527
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:09

KimD schreef:
Of een gaskachel, vrienden van ons hebben deze, zo'n klein ding wat rechtstreeks op de fles kan. Vijf minuten aan op standje 1 en je gaat lopen in de voortent. We verzamelen tijdens wedstrijden dan ook altijd bij hun. :+

Ik heb een vraag voor de camperaars onder ons, zijn er mensen die een bevestiging voor een voortent op de camper hebben gemaakt, zo ja, hoe? Want de rail kun je los bestellen maar die schroef je natuurlijk niet lukraak op de zijkant neem ik aan. Ben dus benieuwd hoe mensen dit gedaan hebben. Bijvoorbeeld via de luifel?


Ik heb geen luifel maar een rail voor een pees aan mijn camperbus, daar bevestig ik zowel luifel als tent aan.

Er zijn ook bustenten die op verschillende manieren te bevestigen zijn, dus ook aan een luifel of over de camper heen.b

KimD

Berichten: 20425
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 11:14

Voor de duidelijkheid, we hebben nog helemaal niks van pees op de camper, alleen de luifel.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:16

Daar kun je een campertent in schuiven
Thule of Fiamma maakt niet uit

KimD

Berichten: 20425
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 11:19

Echwel schreef:
Daar kun je een campertent in schuiven
Thule of Fiamma maakt niet uit


Dat vraag ik me dus af, want het is me nog nooit opgevallen dat in die luifel een pees zit, wat vaak wel wordt beschreven. We hebben de camper niet voor de deur op het moment en dat stoort me uiteraard enorm. :+

Maar ik ga er even vanuit dat we die optie niet hebben en dat we een pees moeten bevestigen. De tent is sowieso langer dan de luifel, dus ook áls er een pees zit in de luifel moeten we een andere bevestigen.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:31


rien10
Berichten: 14700
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:45

Van Thule (en andere merken, maar ik heb alleen ervaring met Thule) kan je diverse voor- en zijwanden (rain blockers, sun blockers) in en aan je luifel schuiven. Zodoende creëer je een tent. Duur, maar erg mooi.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:50

En de pees van je tent kun je er in schuiven

rien10
Berichten: 14700
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:03

Ja, klopt. Met zo'n peesrail aan je luifel kan je echt alle kanten op.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 13:44

Lindor92 schreef:
Iemand tips voor een goede elektrische kachel voor in een grote voortent? Ons zoontje zal in een cabine in de voortent slapen, dus bij koude nachten moet die in de nacht aan kunnen blijven.

Wij gaan eind april voor het eerst op pad met onze caravan. 2 weken. Wel lekker in de buurt aangezien ik gewoon moet werken. Ben heel benieuwd hoe het gaat!

Wij hebben zo'n goedkope van de Obelink voor een tientje ofzo. Werkt perfect! Is al een aantal jaar geleden, dus zal ondertussen wel wat duurder zijn.

Marie111
Berichten: 4672
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 16:08

Melia schreef:
Lindor92 schreef:
Iemand tips voor een goede elektrische kachel voor in een grote voortent? Ons zoontje zal in een cabine in de voortent slapen, dus bij koude nachten moet die in de nacht aan kunnen blijven.

Wij gaan eind april voor het eerst op pad met onze caravan. 2 weken. Wel lekker in de buurt aangezien ik gewoon moet werken. Ben heel benieuwd hoe het gaat!

Wij hebben zo'n goedkope van de Obelink voor een tientje ofzo. Werkt perfect! Is al een aantal jaar geleden, dus zal ondertussen wel wat duurder zijn.


Wij hebben ook gekampeerd met kind in aanbouw voortent, met koude nachten. Maar nooit een kachel aan 's nachts. Dat vinden wij gewoon te gevaarlijk.

Wat we wel deden. Stevig grondzeil, isolatiematjes en daar weer bovenop een groot picknick kleed (lekker warm/zacht met blote voeten).

Een fleecedeken op het luchtbed en dan net als thuis een molton en hoeslaken (wij houden niet zo van slaapzakken).
Dan lekker dik dekbed met eventueel nog een fleecedeken erover.

Bij gele koude nachten soms nog een kruik.

En natuurlijk de slaaptent dicht en de aanbouw zelf zo dicht mogelijk, zodat de warmte in de aanbouw blijft.

Ging altijd prima.

Marie111
Berichten: 4672
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 16:22

mvdende schreef:
Ik schrik me rot van de prijzen tegenwoordig zeg!

Wil misschien komend weekend een nachtje kamperen bij Lisse, maar meer dan de helft van de campings is verboden voor honden en heel duur! De andere helft is gewoon duur!

Ik ben gewend dat je met een kleine tent tussen de €15-20 per nacht betaald. Maar goedkoopste ondertussen is €35 per nacht.

Heb één camping gevonden voor €30 en 2 nachten, maar ik wil eigenlijk gewoon 1 nachtje ipv gelijk 2.

Misschien rijdt ik dan maar gewoon op en neer... naar de Keukenhof zaterdag.


Gaat het je om de bloeiende tulpen enzo?
Dan is de Noordoostpolder ook een optie?

https://www.destilleverkwikking.nl/tarieven/

Binnenkort is er ook Tulpenfestival.

https://tulpenfestival.nl/

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 16:35

Camping Boerengroen in Lemmer
Prachtig tussen de bollenvelden

Mellow

Berichten: 6471
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:21

Wij hebben een opblaasluifel gekocht. En nu las ik ergens dat daar stokken voor zijn om hem beter tegen de caravan aan te krijgen. Nu ben ik dat ergens gelezen kwijt en heb geen idee meer hoe het heet...

Kan iemand iets met deze beschrijving... en hoe heten die stokken dan.

Marie111
Berichten: 4672
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:15

Mellow schreef:
Wij hebben een opblaasluifel gekocht. En nu las ik ergens dat daar stokken voor zijn om hem beter tegen de caravan aan te krijgen. Nu ben ik dat ergens gelezen kwijt en heb geen idee meer hoe het heet...

Kan iemand iets met deze beschrijving... en hoe heten die stokken dan.


Ik weet het ook niet, maar wellicht weten ze het in deze Facebook groep wel

https://www.facebook.com/groups/kampere ... ?ref=share

mvdende

Berichten: 5705
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:57

Marie111 schreef:
mvdende schreef:
Ik schrik me rot van de prijzen tegenwoordig zeg!

Wil misschien komend weekend een nachtje kamperen bij Lisse, maar meer dan de helft van de campings is verboden voor honden en heel duur! De andere helft is gewoon duur!

Ik ben gewend dat je met een kleine tent tussen de €15-20 per nacht betaald. Maar goedkoopste ondertussen is €35 per nacht.

Heb één camping gevonden voor €30 en 2 nachten, maar ik wil eigenlijk gewoon 1 nachtje ipv gelijk 2.

Misschien rijdt ik dan maar gewoon op en neer... naar de Keukenhof zaterdag.


Gaat het je om de bloeiende tulpen enzo?
Dan is de Noordoostpolder ook een optie?

https://www.destilleverkwikking.nl/tarieven/

Binnenkort is er ook Tulpenfestival.

https://tulpenfestival.nl/


Noordoostpolder valt echt af! Ik woon vlak boven Antwerpen! Dan is Lisse nog aan te reizen, maar de Noordoostpolder is echt behoorlijk uit de richting voor één nachtje.

Tulpen festival ziet er gezellig uit, maar is echt te ver weg helaas.

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 16:13

Begin juli willen wij er een 9-tal dagen op uit. Bestemming wordt Duitsland, dat ligt vast. Maar waar? Onze hond gaat mee dus het wordt sowieso een wandelvakantie. Verschillende plaatsen kan, maar we willen niet vnl rijden. Rheinland-Pfalz hebben we vorig jaar gedaan, trouwens ook een aanrader hoor. Hebben jullie tips, goede ervaringen ?

gaucho

Berichten: 9527
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 16:35

Eifel of zwarte woud. Beide echt top ingericht op zowel honden als wandelen.

Eifel kun je ook goed combineren met Moezel en Hunsrück. Campings aan de Moezel zelf zijn vaak druk en wat duurder. Er net van af prima.

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 16:49

Hunsruck hebben we stukken gedaan vorig jaar. Dat is idd een schitterend gebied.

Zwarte Woud ken ik uiteraard van naam maar verder niet.

Bedankt voor de tips!