Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:16

Wij hebben ook een grote katoenen tent en wij doen op doorreis goedkope hotelletjes. We kunnen hem in een uurtje opzetten, maar daar hebben we na een lange reisdag vaak geen zin meer in. En het moet wel vakantie blijven hè :P Maar nu met de caravan is neerplumpen, pootjes uit en eten/slapen wel heul lekker hoor...! :D

PSvanLot

Berichten: 10143
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:45

Rije schreef:
Wij hebben ook een grote katoenen tent en wij doen op doorreis goedkope hotelletjes. We kunnen hem in een uurtje opzetten, maar daar hebben we na een lange reisdag vaak geen zin meer in. En het moet wel vakantie blijven hè :P Maar nu met de caravan is neerplumpen, pootjes uit en eten/slapen wel heul lekker hoor...! :D


Dat snap ik helemaal!! Deze gaat snel en dat gaat me denk ik wel lukken. Wilde eerst 2x een nacht ergens staan, maar 2 nachtjes leek ons toch wel wat comfortabeler.

In de toekomst zou ik heel graag een Hobby Beachy of en Tab caravan willen. Een kleintje, wanneer de kinderen niet meer mee gaan. Dat vind ik zo'n gezellige caravans,

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:07

Het is stil hier geen winter kampeerders?
Wij vertrekken eind volgende week richting Spanje.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:10

Oh heerlijk.
Wij 2de kerstdag naar Frankrijk
Voorlopig eerst naar Ciecq en daarna zien we wel verder

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 12:19

Echwel schreef:
Oh heerlijk.
Wij 2de kerstdag naar Frankrijk
Voorlopig eerst naar Ciecq en daarna zien we wel verder


Gaan jullie naar de ezelfarm?
Hoe lang gaan jullie,wij 4 weken ben benieuwd zolang zijn we nog nooit weggeweest.
We hebben een lpgfles met buitenaansluiting laten installeren.
Hopelijk wat meer gemak dan losse flessen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 12:43

Ja wij willen de 29ste daar arriveren, dan oud en nieuw lekker rustig daar doorbrengen.
Als het mooi weer is nog en paar dagen blijven en anders gaan we nog wat zuidelijker we hoeven pas rond 13 januari weer thuis te zijn.

We hebben 8 potten met satesaus bij ons voor de familie en 2 grote flessen fritessaus....
Dus we zijn welkom

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 14:16

Wij waren 2 weken geleden 5 dagen in Saarland (Duitsland) om te wandelen met de hond. Erg mooie wandelingen gemaakt maar qua weer was het kantje-boordje. Zelfs de “makkelijke” wandelingen waren door de natte bladeren glibberig genoeg. We zijn een dagje vroeger dan gepland vertrokken omdat er sneeuw verwacht werd.
Verder deze maand en januari nog niets concreets gepland alhoewel we zeker nog wel voor een nachtje weg gaan, Belgie of Nederland.

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:19

Ik vertrouw op de kennis van jullie bokkers!

Komende zomer willen we met onze grote tent, twee tiener dochters en onze hond op vakantie naar het Zwarte Woud te Duitsland. We houden van wandelen en natuur. Maar minder van drukte.

Iemand hier nog een tip voor een fijne, niet massale camping waar de hond ook welkom is?

En nog dingen die we echt niet mogen missen als we in het Zwarte Woud zijn? Wordt voor ons de eerste keer namelijk.

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:51

Deze volg ik mee! We zijn vorige zomer met de campervan 3x naar Duitsland gegaan om te wandelen met onze hond. Dat was in de regio Rheinland-Pfalz maar het Zwarte Woud lijkt me ook tof!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34643
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:26

Ik ben er ooit heel lang geleden op scouting kamp geweest. In de omgeving van Todtnau en de Feldberg. Dat is iig prachtig, die waterval is ook mooi om te bezoeken.

Wij gaan naar Oostenrijk net zoals vorig jaar. In mei lekker luxe in een huisje met sauna, en in de zomer op de camping. We hebben dit jaar een camping met paarden erbij, als het goed is kunnen we er dan ook met de paarden van de camping op uit. Er is iig genoeg te zien en te doen daar, zitten tussen Innsbruck en het Zillertal in, maar je kan ook richting de Achensee.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 12:02

We hebben zo genoten de afgelopen weken in Spanje,we staan nu op een gratis plek direct aan het strand, laatste dag t-shirt weer.
Morgen rijden we richting het noorden.
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 13:07

Heerlijk Lukka! Ik kijk naar buiten en zie sneeuw.

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 10:55

Het is niet écht kampeerseizoen, maar wij zijn toch volop in voorbereiding :))

Dus een vraag voor de tent-kampeerders hier:
We overwegen om een eigen tent te gaan kopen. We lenen vaak een fantastische De Waard tent. Mega fijn, maar ook mega groot (als hij ingepakt is) en neemt dus veel ruimte in beslag in de auto. Vorig jaar een Decathlon tent geleend, die was opzich prima.

Maar ben benieuwd welke merken tenten jullie verder aanraden? Dan kunnen we eens gaan rondkijken *D

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:01

Afbeelding
Wij hebben een twee persoons te koop, was zo’n ‘boog’ met achterin slaap gedeelte en voorin zitten. Echte loopruimte hebben we niet, maar staan kunt zeker voorin wel als je geen 2 meter bent. Groot genoeg voor twee personen, snel op te zetten, ideaal vonden wij. We zijn alleen nu overgestapt naar een sleurhut :D
Wij wilden inderdaad niet heel groot als hij ingepakt is ivm ruimte in de auto, en makkelijk op te zetten. Wilden daar geen daar voor nodig hebben. We zijn destijds bij de kampeerwinkel gewoon in en rond elke tent gelopen, gekeken wat wij belangrijk vonden en welke we vooral leuk vonden. Ook niet de duurste want de sleurhut zat al in de toekomstplannen. Dit is de onze (hier met extra tarp ervoor voor wat extra schaduw)

Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10143
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:52

xSannee schreef:
Het is niet écht kampeerseizoen, maar wij zijn toch volop in voorbereiding :))

Dus een vraag voor de tent-kampeerders hier:
We overwegen om een eigen tent te gaan kopen. We lenen vaak een fantastische De Waard tent. Mega fijn, maar ook mega groot (als hij ingepakt is) en neemt dus veel ruimte in beslag in de auto. Vorig jaar een Decathlon tent geleend, die was opzich prima.

Maar ben benieuwd welke merken tenten jullie verder aanraden? Dan kunnen we eens gaan rondkijken *D



Ik lees graag mee, wij gaan ook voor een tent aankomende zomer. Gaan met 2 volwassenen een een tweeling van 13 naar Zuid Frankrijk. We neigen ernaar om bij Decathlon een opblaasbare tent voor 6 personen te kopen.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:24

Wij zijn altijf erg tevreden geweest over onze Eureka! tent van technical breathable cotton.

We kwamen van een Windroos van Slee, vergelijkbaar als een De Waard.

De TBC van Eureka! is een katoenmix, minder dik en zwaar dam volledig katoen, wel nog steeds goed ademend.
Zwaarder en dikdan echt lichtgewicht kunststof, maar dus wel veel beter ademend.

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 15:47

Ga ik even naar kijken Marije_jiplover! Dankjewel! Katoenmix klinkt goed

& Heel leuk PSvanLot! Opzich waren wij tevreden met de Decathlon tent hoor! Maar toch leuk om rond te gaan kijken naar voor ons de ideale tent.

Comfortabel genoeg om een langere tijd in te kamperen & snel genoeg om ook mee rond te reizen.
Mijn vriend is láng, dus fijn als hij een klein beetje loopruimte heeft :P
& de hond gaat mee. Dus toch ook ruim genoeg.
En lichte voorkeur voor een grondzeil aan het doek.

We gaan maar even een rondje kampeerwinkels doen denk ik!

Leo

Berichten: 50136
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 15:59

Ik zou sowieso voor 2 personen een vierpersoonstent aanhouden. Met leefruimte waar je rechtop kunt staan. Wij hebben een vierpersoons tunneltent, niet gék groot maar doordat we één grote slaapcabine hebben, zat ruimte voor de kleding en voor de hond. De leefruimte passen we ook met 4 volwassenen in als het moet maar is met 2 en een hond comfortabel genoeg qua ruimte incl spullen in curverbakken. We hebben er ook een luifel aan vast tbv comfort. Wij doen alweer 6 jaar met onze tunneltent en hij doet het nog top.

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 20:37

Grootste tip die ik kan geven is om inderdaad voor katoen mix te gaan en niet voor een synthetische tent.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:17

Neem inderdaad een ruimere tent dan voor 2 personen. En katoenmix idd en met aanritsbaar kuipzeil. Jaren met plezier gekampeerd met z’n vieren en hond in 6-persoonstunneltent. Die heb ik nu ook te koop.
Succes met de zoektocht!

PSvanLot

Berichten: 10143
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:30

xSannee schreef:
Ga ik even naar kijken Marije_jiplover! Dankjewel! Katoenmix klinkt goed

& Heel leuk PSvanLot! Opzich waren wij tevreden met de Decathlon tent hoor! Maar toch leuk om rond te gaan kijken naar voor ons de ideale tent.

Comfortabel genoeg om een langere tijd in te kamperen & snel genoeg om ook mee rond te reizen.
Mijn vriend is láng, dus fijn als hij een klein beetje loopruimte heeft :P
& de hond gaat mee. Dus toch ook ruim genoeg.
En lichte voorkeur voor een grondzeil aan het doek.

We gaan maar even een rondje kampeerwinkels doen denk ik!


Voor ons is het het eerste seizoen kamperen met gezin. Eerst maar eens een paar keer proberen met een Decathlon geval haha.

Als ik een echte pro word, en ik vaker wil, dan maar eens een ‘echte’ tent zoeken.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:07

Wij hebben een Bardani opblaasbare tent voor 6 personen met 4 personen en een hond, prima te doen. Echt een aanrader die tent, maar is een kofferbak vol en 60 kg..

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:20

Groot gelijk hoor PSvanLot! Wij hebben zo eerst tenten geleend & dat bevalt goed! *D

We kijken qua ruimte inderdaad wel naar 4 persoonstenten. Katoenmix klinkt zeker goed, dus daar gaan we voor kijken! & we zouden graag een (eventueel extra bij te kopen) ruime luifel willen.

Een tent die de hele achterbak in beslag neemt zoeken we dan weer niet haha! Dan kunnen we gewoon de de Waard tent weer lenen *D
Maar dan past de hond niet meer in de auto haha

Is zo'n opblaasbare tent net zo stevig als met stokken? Wel makkelijk opzetten zeker.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:23

Robens heeft ook erg mooie polycotton tenten, staat er ook nog eentje van op mijn verlanglijstje.

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 23:33

Stond laatst een gratis de Waard op Marktplaats. Was niet meer 100% waterdicht.

Ik ben niet meer van de tenten anders had ik 'm gehaald; waterdicht krijg je zo'n tent wel weer :j