Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:13

Wat leuk, de Fjällräven Classic in Duitsland.
Heb wel begrepen dat de eerste etappe redelijk pittig is.

En meer die willen gaan kamperen als het sneeuwt. Echt doen, het is super gaaf. Ik ga ook zeker weer als de kans er is.

Dit was afgelopen winter.

Afbeelding

Het kampvuur was wel erg fijn met een nacht temperatuur van min 14 graden.

Afbeelding

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:29

Dat wil ik nou ook <3 Heerlijk in de sneeuw.

Liever de eerste etappe zwaar dan de laatste :+ Bij de Classic in Zweden (niet officieel gelopen, wel dezelfde route, een paar dagen voordat de Classic begon) vond ik het begin ook zwaar, meer richting Abisko werd het gelukkig makkelijker want mijn benen hadden er geen zin meer in :Y)

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:02

Gave kiekjes, Sharani. Ik vond onze -6 al best koud :D Dan is een vuurtje inderdaad wel heel erg fijn!

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:33

Ik kom even binnen vallen.. wij zijn niet bekend met Campings. Toch lijkt ons dat voor de jongens(volgend jaar 2 en 5) een leuke vakantie. Weet iemand hier een leuke camping in Nederland, met chalets/stacaravans. We hoeven geen luxe, wel een leuke omgeving en speelgelegenheid op de camping. Heeft iemand de tip?

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:47

brudoe schreef:
Ik kom even binnen vallen.. wij zijn niet bekend met Campings. Toch lijkt ons dat voor de jongens(volgend jaar 2 en 5) een leuke vakantie. Weet iemand hier een leuke camping in Nederland, met chalets/stacaravans. We hoeven geen luxe, wel een leuke omgeving en speelgelegenheid op de camping. Heeft iemand de tip?



Zijn er méér dan zat.

Google op leukste kindercamping Nederland en de toppers komen al snel naar boven.

Vergis je alleen niet in de prijzen!

Voor 1 week in de zomervakantie met eigen tent is €400 héél normaal tegenwoordig. Zelfs €600 per plek komt regelmatig voor. En dat gaat om eigen kampeermiddelen.

Stacaravan/ chalets zijn op de kleinere campings al minimaal €600 per week, de grote campings gemakkelijk het dubbele.

"Goedkoop" kamperen behoord helaas al even tot het verleden en na 2 corona jaren zullen de prijzen voor komend jaar óók niet mals zijn.

En oja..... campings zijn nét zo snel volgeboekt als een vliegvakantie tegenwoordig. In januari 2020 (dus vóór corona) was de middelmatige grote camping al voor 90% volgeboekt voor de zomervakantie van dat jaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 06:56

Wat versta je onder speelgelegenheid Brudoe? Is alleen een speeltuintje genoeg (gok, gezien de leeftijd van je kinderen van wel), wil je een grote camping of juist niet? In de Achterhoek weet ik wel een leuke, kleine camping waar je een blokhut of Pipo wagen kunt huren. Op een geitenboerderij. Gratis entertainment als er gemolken wordt. Mijn neefjes mochten vorig jaar ook de boer meehelpen op de trekker. Camping 't Bosch heet het (zou je niet zeggen als je de naam van de website ziet): http://www.roekevisch.nl/ . Er is een speeltuintje, met trampoline. En er zijn grote skelters waar je mee rond kunt scheuren.

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 07:15

SusanH, een speeltuintje is genoeg! Ze vermaken zich buiten altijd wel, en we kunnen altijd dingen in de omgeving doen. Ik zag inderdaad dat veel campings een kapitaal kosten in de zomer, je tikt snel de 1600 euro aan op een grote camping.. onze voorkeur heeft een wat kleinere camping, zodat de oudste wat makkelijker zijn eigen gang kan kan.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 07:21

SVR campings als je daar lid wordt voor een tientje per jaar liggen de prijzen niet hoog, ook niet in hoogseizoen.
En soms is het goedkoper om te beginnen een leuke vouwwagen tweedehands op de kop te tikken dan om een huisje ofzo te huren.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 08:01

De Ikeleane in Bakkeveen

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 08:34

Marie111 schreef:
De Ikeleane in Bakkeveen

Of It Kroese Beamke in Bakkeveen, ook leuk.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:51

Camping de Hondsrug?

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:09

Bedankt allemaal voor de tips! We hebben optie op een glamping tent, op vakantiepark de lierderholt. Ben benieuwd! Hebben we voor snachts extra kleding/deken nodig? Het zijn gewone bedden.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:24

brudoe schreef:
Bedankt allemaal voor de tips! We hebben optie op een glamping tent, op vakantiepark de lierderholt. Ben benieuwd! Hebben we voor snachts extra kleding/deken nodig? Het zijn gewone bedden.


Vaak moet je eigen beddengoed meenemen, maar dat zal in de beschrijving staan.

Houd er wél rekening mee dat het wat betreft extra kleding/ deken afhankelijk is van het weer.

Is het 18°c en de hele dag regen (zoals grotendeels afgelopen zomer) dan is het in een glamping tent vies klam en koud, nét zoals in een normale tent. De isolatie is natuurlijk 0. Héél anders dan een huisje of stacaravan. Het is écht kamperen, maar dan in een ruime ingerichte katoenen tent.

Met mooi weer hoef je waarschijnlijk niets extra's mee, zeker niet als het goed warm is. Dan zet je eerder de deur nog open om wat frisse lucht.

Ik ben gék op kamperen, doe het al vanaf mn 1e jaar, maar heb ondertussen wél geleerd dat kamperen in de regen écht écht écht afzien en helemaal niet leuk is.

Mij zie je dus met slecht weer niet meer in een tent, dan breek ik op en zoek last minuut een hotelletje of ga naar huis....

In een stacaravan/ huisje is dat écht anders, dan heb je wat meer leefruimte zonder dat je spastisch moet opletten dat er geen spullen in aanraking komen met het tentdoek (Zéker met een katoenen tent, die gaat lekken als er iets tegenaan ligt)

Weet niet of je een kacheltje erin hebt zitten? Dan kan je de klammigheid eruit stoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:37

brudoe schreef:
Bedankt allemaal voor de tips! We hebben optie op een glamping tent, op vakantiepark de lierderholt. Ben benieuwd! Hebben we voor snachts extra kleding/deken nodig? Het zijn gewone bedden.

Leuk! Ja, ik zou ook wat extra's meenemen. Tijdens ons kampeeravontuur van vorige week zijn twee gasten diep in de nacht vertrokken omdat ze het zo koud hadden. Zij sliepen ook in een vaste tent met gewoon bed (en dekens). Het hangt inderdaad van het weer af, maar beter teveel mee dan te koud!

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:22

We hebben gelukkig een kacheltje. En dan zorg ik voor een extra dikke pyjama/slaapzak en wat extra dekens. Hebben er zin in, benieuwd hoe het bevalt. Wie weet ooit de stap richting echt kamperen.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 09:37

Hier ook een kampeerder die zich komt melden.
Wij, ml en ik, gaan al jaren trekken op de brommer door het buitenland (oa. Frankrijk, België, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen). Maar nu is onze lichtgewicht tent echt aan zijn eindje. Hebben jullie mssn tips vier een lichtgewicht 3 persoons tent met 2 ingangen?

Afbeelding
Onze huidige (nu lekke) tent.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:45

jeetje77 schreef:
Hier ook een kampeerder die zich komt melden.
Wij, ml en ik, gaan al jaren trekken op de brommer door het buitenland (oa. Frankrijk, België, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen). Maar nu is onze lichtgewicht tent echt aan zijn eindje. Hebben jullie mssn tips vier een lichtgewicht 3 persoons tent met 2 ingangen?

[ [url=m/wQ0LfJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze huidige (nu lekke) tent.



Er zijn er zóó véél....

Lichtgewicht gaat van onder de kg, tot 3-4 kg.

Die van 3-4kg kan je al voor +- €250 een goede vinden, voor de ultra light moet je aan €400 denken.

Maar voor op de brommer is 3kg denk prima te doen?

Kijk dan eens naar Decathlon, Vrijbuiter, De Wit..

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:17

Jeetje77: met de brommer rondreizen, hoe ziet dat er uit? Heb je foto van je brommer met bepakking? Hebben jullie elks een brommer of met 2 op 1 en is er een aanhangertje? Zo benieuwd :o

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:20

Wirobelgje schreef:
Jeetje77: met de brommer rondreizen, hoe ziet dat er uit? Heb je foto van je brommer met bepakking? Hebben jullie elks een brommer of met 2 op 1 en is er een aanhangertje? Zo benieuwd :o


Beide een eigen brommer. Met idd bepakking. Geen karretje. Dit was op de veerboot naar Noorwegen. We werden in eerste instantie een beetje vreemd aangekeken door de grote brommer rijders (wat ik overigens sinds 2 maand ook ben).
Afbeelding

En idd tent tot ca 3,5 kg. Dat is wat we nu ook hebben. Heeft zo'n vrijbuiter nu ook nog staan in zijn showroom eigenlijk?

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:51

Ah tof zeg :)

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:20

jeetje77 schreef:
Hier ook een kampeerder die zich komt melden.
Wij, ml en ik, gaan al jaren trekken op de brommer door het buitenland (oa. Frankrijk, België, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen). Maar nu is onze lichtgewicht tent echt aan zijn eindje. Hebben jullie mssn tips vier een lichtgewicht 3 persoons tent met 2 ingangen?

[ [url=m/wQ0LfJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze huidige (nu lekke) tent.


Zie een stukje hierboven, onze Fjällräven Keb dome 3, of de iets lichtere variant de Abisko dome 3 zijn super fijne tenten. MSR heeft ook goede tenten, de elixer 3 is kwalitatief wel iets minder dan de Fjällräven tenten, maar ook goedkoper en zeker een fijne tent.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:39

Wij hebben een Bergans tent, de Romsdal 3. Niet met 2 ingangen, wel een behoorlijk groot voorportaal wat met slecht weer echt een uitkomst is gebleken.


Afbeelding


Ik wil zelf nog eens een Zpacks Triplex tent, dat weegt echt helemaal niks.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:17

Wat een gave foto <3

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:14

culaccino schreef:
Wat een gave foto <3


Zo heb ik er nog een heleboel. Ik wil terug :')

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:23

Was dit van je Abisko trail? Het lijkt me zo mooi. Kwam je veel anderen tegen?