Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:58

Wij gingen in september naar Drenthe :') :brr: . En wij hadden er toen 1. Nu nog trouwens :j

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:20

Straks naar Venlo. Ik moet morgen in Venlo zijn voor mijn werk, heb geen zin om dan om 05:00 uur op te staan, dus ik pak straks mijn camper bus, rijd naar een Camperplek vlakbij waar ik moet zijn morgen, ik ga daar genieten van mijn vrije dag en morgen ben ik in een paar minuten op mijn afspraak zonder dat ik 3 uur hoef auto te rijden. Heerlijk.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:19

Ja we hebben een verwarming erin. Nadeel is dat die echt niet de hele nacht kan aanstaan want dan is het bloedjeheet. Misschien toch even tussendoor de wekker zetten om te kijken hoe het met haar gaat.

Klinkt als een goede dag zo Rien!

Ik denk dat we de voortent niet opzetten voor die paar dagen, maar wie weet. Dan lekker bij ons buiten. Misschien als het wat frisser is.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:05

Alleen een luifeltje misschien?
Wij hebben er destijds 1 van bol.com gehaald voor echt heel weinig! Fantastisch ding en je zit droog en uit de wind. Kan je toch je schoenen etc evt buiten de caravan laten staan. Ook handzaag voor je tafel en stoelen.

Afbeelding
Is screenshot van een filmpje.
Ding was toen 35 euro. Hebben er voor een paar dagen steeds plezier van! Beetje van dat dunne parachutestof

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:36

Hier voor het eerst gegaan toen de jongste een jaar was. Wij hebben aan het onderste stapelbed een soort net laten maken. Dat kun je vast klikken , waardoor ze niet uit bed kan vallen. Heel handig. Ik weet dat mijn nichtje zo’m deryan tentje had en die op een bed zette voor de baby.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:52

Bij mij slaapt de kleinste bij mij in bed en de oudste twee in een bed. Of de middelste ook bij mij. Net zoals thuis eigenlijk :)

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:27

Hier slapen de beide dames zelden bij ons in bed. Alleen als ze heel ziek zijn soms. En meestal gaan we dan juist bij hun liggen. Zeker de jongste slaapt het beste in haar eigen bed. Maar met iemand er naast, die af en toe over haar bol aait, slaapt ze dan wel rustiger.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:46

We hebben ook een luifel ja! Stuk makkelijker. Ze slaapt thuis in de cosleeper naast me maar die past niet naast het franse bed in de caravan. Misschien kijken of hij wel gebruikt kan als wieg naast me. Dan kan man het bedje opzetten bij het zitgedeelte. Of dat tentje ja, had ik ook gezien. Ik weet alleen niet of je daar ook een dekentje in kan instoppen. Ze ligt nu in slaapzakje en met dekentje nog thuis.

Annash
Blogger

Berichten: 26525
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:14

Ik heb een huis gekocht (hoera!) dus een lange/duurdere vakantie zit er niet in dit jaar, maar ik wil wel graag nog gaan kamperen. Gewoon een goedkope plek. Hond mee (die komt straks als ik mijn huis heb) en lekker genieten. Geen idee nog waarheen in Nederland. Denk ergens aan het strand, dus dan heb ik genoeg te kiezen. :')

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:20

Annash schreef:
Ik heb een huis gekocht (hoera!) dus een lange/duurdere vakantie zit er niet in dit jaar, maar ik wil wel graag nog gaan kamperen. Gewoon een goedkope plek. Hond mee (die komt straks als ik mijn huis heb) en lekker genieten. Geen idee nog waarheen in Nederland. Denk ergens aan het strand, dus dan heb ik genoeg te kiezen. :')

Proficiat.
Blijf je nu in NL of wordt je weer onze correspondent in GB? :D

Annash
Blogger

Berichten: 26525
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:29

ikke schreef:
Annash schreef:
Ik heb een huis gekocht (hoera!) dus een lange/duurdere vakantie zit er niet in dit jaar, maar ik wil wel graag nog gaan kamperen. Gewoon een goedkope plek. Hond mee (die komt straks als ik mijn huis heb) en lekker genieten. Geen idee nog waarheen in Nederland. Denk ergens aan het strand, dus dan heb ik genoeg te kiezen. :')

Proficiat.
Blijf je nu in NL of wordt je weer onze correspondent in GB? :D


Dankjewel! Heb van oktober tot en met februari nog weer in Londen gewoond en nu een huis in NL gekocht! Maar na zeven jaar Engeland weet ik mooie plekken in Engeland/Wales/Schotland, dus als iemand wat wil weten dan roep maar. :D

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:48

Annash schreef:
ikke schreef:
Proficiat.
Blijf je nu in NL of wordt je weer onze correspondent in GB? :D


Dankjewel! Heb van oktober tot en met februari nog weer in Londen gewoond en nu een huis in NL gekocht! Maar na zeven jaar Engeland weet ik mooie plekken in Engeland/Wales/Schotland, dus als iemand wat wil weten dan roep maar. :D

Hier altijd in voor leuke plekjes.

Ik heb na 20 jaar GB nog steeds niet echt de illusie dat het land voor je uitteken op mooie plekken, al ken ik er ook de nodige.
De laatste jaren alleen niet meer gekampeerd, dus ik zit iets meer in de B&B.

Ruilen? :D

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:18

hier gisteren tijdens honden uitlaten de haringen geprobeerd..
Jeetje kost helemaal geen kracht en gaat als een heel soepel

Alleen een accuboor kopen die in de camper kan blijven

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:00

Accuboor is handig, hebben wij voor het uitdraaien van de poten van de caravan :j

Wij hebben lekker een weekend op de camping gezeten. Het weer was er eindelijk echt naar. Hebben ook nog even stiekem naar een andere caravan geloerd. Maar vind het toch een hoop geld, en we doen het dan eigenlijk vooral voor het slaapcomfort. Hebben nu besloten iig voor het bed van onze dochter een topper of een nieuw matras te doen. Voor onszelf heeft het geen haast.

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:30

Ik zag dat nu in coronatijd de prijzen van caravans en campers belachelijk hoog zijn

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:07

Echwel schreef:
Ik zag dat nu in coronatijd de prijzen van caravans en campers belachelijk hoog zijn


Niet alleen van caravans en campers...

Tenten zijn 2e hands ook belachelijk duur en de camping tarieven zelf zijn óók niet mals dit jaar.

Kamperen heeft altijd het imago "goedkoop" maar zo "goedkoop" is het al lang niet meer.

Ja, het is goedkoper dan een hotelkamer, maar je krijgt dan in principe ook "alleen maar" een stukje gras en een gedeelde wc en douche..

Ik heb vrijdag een 2e hands tentje gekocht. Nieuwprijs op AliExpress (waar deze ook vandaan komt, zelfs nog een B merk AliExpress) is €100. Is gewoon verkocht voor €80 inclusief verzendkosten voor een gebruikte 2e hands... onderhandelen over de prijs was niet mogelijk en de beslissing moest binnen 10 minuten gemaakt zijn want er waren meer kapers op de kust.

Echt bizar momenteel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:08

Zouden qua inruil ook heel veel voor de oude krijgen. Maar goed dan alsnog met alle aanpassingen zoals een mover, airco etc ruim 22.000 euro. Dat is niet niks.

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:12

Is airco nodig dan, zie ik het nut nooit zo van in
Je leeft toch buiten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:59

Echwel schreef:
Is airco nodig dan, zie ik het nut nooit zo van in
Je leeft toch buiten


Met de zomers van afgelopen jaren is het wel lekker hoor. In de caravan is het zo warm dan. Idd overdag zit je buiten. Maar slapen in een sauna is niks. We willen voor aankomende zomer ook een airco maar weten nog niet of we een losse unit doen, of inbouw.

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:07

Ik weet niet beter altijd arko gehad

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:09

Ik heb een los electrisch kacheltje wat ook een 'koele' stand heeft. Kostte ik meen €60 en dat werkt prima! Vorig jaar wel icm klamboes zodat de ramen open konden 's nachts, maar nu hebben we horren *\o/*

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:21

SusanH schreef:
Echwel schreef:
Is airco nodig dan, zie ik het nut nooit zo van in
Je leeft toch buiten


Met de zomers van afgelopen jaren is het wel lekker hoor. In de caravan is het zo warm dan. Idd overdag zit je buiten. Maar slapen in een sauna is niks. We willen voor aankomende zomer ook een airco maar weten nog niet of we een losse unit doen, of inbouw.

Wij hebben ook een airco hoor..
Onze dochter kon echt niet voor 23 uur naar bed 2 zomers geleden (geen 1 kind overigens) was echt meer dan 40C in de caravan.
Gelijk en airco aangeschaft. Wat een heerlijkheid!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:24

ik ben al blij dat ik thuis een losse airco heb...... in de caravan zet ik de ramen en dakluiken open, zitten horren voor. Als mijn man naar bed gaat rond 3 uur 's nachts, doet hij alles dicht, hij is een enorme koukleum, zit nu zelfs nog met een dikke wintertrui aan en de cv staat te loeien (ik zit in een t-shirt, rok en teenslippers te zweten)

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:32

Daardoor worden campings zo duur steeds meer stroom nodig

En als wij naast iemand met airco staan vinden we het toch wel herrie maken..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:48

Hij moet ook niet de hele nacht aan. Ergste warmte eruit is genoeg. Ik kan zelf ook niet slapen met zulk geluid. En veel stroom vind ik zelf wel fijn. Ooit ergens gestaan waar je niet eens de kachel en senseo tegelijk aan kon hebben. Klapte alles eruit. Das ook niks.