Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:12

Als je lang bent sowieso even een rondje winkels doen, wij vonden heel veel verschil in binnenruimte en vooral ook hoogte. En als je erin staat voelt het soms heel anders aan dan op foto’s. Opblaasbaar lijkt mij ook ideaal, hoewel wij ook maar drie bogen hebben en dan staat ie eigenlijk al. Wel iets om ook naar te kijken, of hij makkelijk op te zetten is.

Wij gaan in het voorjaar de voortent maar al eens aan de sleurhut proberen te krijgen, liever testen thuis dan op vakantie drie dagen nodig hebben om dat ding uit te puzzelen _O- er zit gelukkig ook een luifel bij, dus hopelijk zijn ze beide nog helemaal goed en compleet. Dan zijn we onderweg lekker flexibel met de luifel.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:53

Goedemorgen, hier zijn de voorbereidingen weer van start en wij denken er over om naar het Mullertal te gaan. Met 2 kinderen van dan 5 en 7. Hier nog iemand aanraders voor campings? Iets van zwemgelegenheid zou fijn zijn, maar vooral een speeltuin is wel een must. Hoeft geen mega camping te zijn.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:03

Nommerlayen, birkelt, fuussekaul maar dat is wat verder van müllerthal, net aan de Duitse kant in Bollendorf: camping altschmiede, auf kengert, martbusch in berdorf, camping in Beaufort.
Succes! Wij gaan ook weer naar Luxemburg, maar op die camping is 1 schommel, maar hoor de kinderen de hele dag niet. Een kleine camping, Du rivage aan de Sûre vlakbij het müllerthal.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:32

Wij hebben afgelopen jaar op La Pinede gestaan. Geen zwembad, maar we hebben onze dochter bijna niet gezien. Mooie routes vanaf de camping, veel routes binnen 10 minuten rijden.

Echternach dichtbij voor de boodschappen.

Martbush zou misschien ook wel passen, wij vonden de plekken te klein voor onze grote vouwwagen, maar er is een mooie grote speeltuin bij en prachtige routes die starten bij de camping.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:40

Wij gaan naar camping val d’ore. Is 45 minuten rijden tot Mullertal. Maar grote plekken aan het water, goed sanitair en vanaf de camping kun je ook lopen met de honden

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:07

Hier is het kampeer seizoen al weer vol van start. Ik ga dit jaar weer proberen om iedere maand een keer te gaan kamperen. Vorig jaar was dat ook het plan, maar door nieuw werk kwam er de klad in de tweede helft van het jaar.

Januari goed gestart in de sneeuw in Limburg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Februari wordt ook voor mij als redelijk ervaren winter kampeerder een uitdaging, dan zal mijn tent ergens in Zweeds Lapland staan :brr: .

Verder mag ik wat producten testen voor mijn werkgever, altijd leuk om eens een ander type tent, slaapmat e.d. te proberen dan je eigen vertrouwde spullen.

Zijn er hier nog meer 4 seizoenen kampeerders?

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:07

Dank voor de tips. Er zitten leuke tussen. Zwembad is niet perse een must hoor, leuk als het er is, maar geen verplichting. 45 min tot het mullertal vind ik dan weer net te ver. Ik wil er regelmatig kunnen wandelen. La Pinede en Beaufort staan nu wel bovenaan mijn lijstje. Birkelt is leuk voor de meiden en veel te doen als het slecht weer is, maar vind ik persoonlijk wat massaal (en duur...)

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:08

Ja, in het hoogseizoen wil je niet op birkelt zijn. Toen mijn kinderen klein waren gingen we in september, dan was het nog leuk..

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:35

Ja, maar zo klein zijn ze helaas ook niet meer. Beiden leerplichtig tegen de zomervakantie.

Ik heb ze net wat foto's laten zien. Ik wil daar wandelen namelijk. Normaal vinden ze dat niet heel bijzonder, maar dat zag er toch wel gaaf uit :P

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:07

De omgeving daar is prachtig. Schiessentümpel vond onze dochter heel sprookjesachtig, maar zijn we wel heel vroeg begonnen, want anders is het er heel druk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Parc Merveilleux in Bettembourg en de vlindertuin in Grevenmacher zijn leuk om te bezoeken met jonge kinderen.

Als je veel wilt bezoeken is de Luxembourg Card ook een aanrader, daar hebben wij zeker 100 euro mee bespaard, al was dat deels door een fout van een medewerker.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:19

Afbeelding
Kom er al 20 jaar en nog steeds mooi :')
Dus als je routes nodig hebt..

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:51

Wij overwegen dit jaar Frankrijk. Ik vind dat heel spannend, want ver rijden, onbekende taal, maar mijn man wil graag en soms moet je een beetje schikken.

Nu willen we graag in het gebied rond/tussen Dijon en Lyon.
We hebben al wel wat gezien, maar misschien hebben jullie tips. Dochter van (dan) 10 gaat mee, dus iets met een zwembad en een klein beetje animatie is wel fijn.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:46

Emori schreef:
[ [url=m/n69im7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kom er al 20 jaar en nog steeds mooi :')
Dus als je routes nodig hebt..


Waar is dit Emori?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:49

Sharani schreef:
Hier is het kampeer seizoen al weer vol van start. Ik ga dit jaar weer proberen om iedere maand een keer te gaan kamperen. Vorig jaar was dat ook het plan, maar door nieuw werk kwam er de klad in de tweede helft van het jaar.

Januari goed gestart in de sneeuw in Limburg.
[ [url=m/X6WcVv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z16uza.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eGwNvp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Februari wordt ook voor mij als redelijk ervaren winter kampeerder een uitdaging, dan zal mijn tent ergens in Zweeds Lapland staan :brr: .

Verder mag ik wat producten testen voor mijn werkgever, altijd leuk om eens een ander type tent, slaapmat e.d. te proberen dan je eigen vertrouwde spullen.

Zijn er hier nog meer 4 seizoenen kampeerders?


Wat gaaf!! Ik ga over twee weken waarschijnlijk weer. En ik ben een koukleum, dus dat wordt leuk! Maar ik ben een koukleum én avontuurlijk :)

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 01:22

Sharani schreef:
Zijn er hier nog meer 4 seizoenen kampeerders?

Ja!! Maar wij wonen niet in Nederland, telt het dan ook :Y)
Paar jaar geleden met -2 bij een rodeo gekampeerd en in 2022 midden in de winter naar de Simpson Desert geweest. Toen was het ‘s nachts rond de 3 graden. Maar geen sneeuw etc. Zou dat toch wel een uitdaging vinden. Al zien jouw foto’s er wel erg mooi uit!

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 07:10

Lukasje schreef:
Emori schreef:
[ [url=m/n69im7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kom er al 20 jaar en nog steeds mooi :')
Dus als je routes nodig hebt..


Waar is dit Emori?

Dit was op de b1 route, we waren haast weer in Beaufort.

Leo

Berichten: 50137
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 08:31

Ik heb wel in de VS meerdere keren met temperaturen onder nul gekampeerd, maar dat was wel eind april, mei en juni :)) ik vind het absoluut heel sfeervol!
Ohja en vorig jaar was de eerste kampeertrip in februari, maar dat was wel aan het strand op Hawaii :')

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:09

Sheran: ik ben ook een koukleum :'), wat gaaf dat je toch gaat kamperen! De avontuurlijke kant laten overwinnen +:)+ .

Barramundi: gaaf! Sneeuw maakt het niet echt lastiger, vind zelf net boven nul met vochtig weer uitdagender.

Leo schreef:
Ik heb wel in de VS meerdere keren met temperaturen onder nul gekampeerd, maar dat was wel eind april, mei en juni :)) ik vind het absoluut heel sfeervol!
Ohja en vorig jaar was de eerste kampeertrip in februari, maar dat was wel aan het strand op Hawaii :')


Bij ons is het “winter” kamperen ook op zo’n manier begonnen, temperaturen onder nul in de warmere seizoenen. Voordeel is dan vaak wel dat het overdag lekker opwarmt.

Aan het strand op Hawaii lijkt me ook super tof :j .

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:03

zonnebloem18 schreef:
De omgeving daar is prachtig. Schiessentümpel vond onze dochter heel sprookjesachtig, maar zijn we wel heel vroeg begonnen, want anders is het er heel druk.

Parc Merveilleux in Bettembourg en de vlindertuin in Grevenmacher zijn leuk om te bezoeken met jonge kinderen.

Als je veel wilt bezoeken is de Luxembourg Card ook een aanrader, daar hebben wij zeker 100 euro mee bespaard, al was dat deels door een fout van een medewerker.


Super fijn dat deze tips gedeeld worden :D . Kan ik vast aan een lijstje beginnen. Straks maakt de camping niks meer uit, want dan zijn we er toch nooit :+ . De watervallen stonden al op mijn lijstje, maar een vlindertuin vind ik zelf ook prachtig.

En Emori, als je kindergeschikte wandelingen hebt, dan houd ik me aanbevolen hoor. Graag!

Winterkamperen heb ik nooit gedaan, maar idd wel met nachtvorst. In september in de Ardennen al. En toen gingen we met de tent.

Op Hawaï lijkt me dan weer een ervaring apart. Super tof!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:03

Heb het vroeger wel gedaan met scouting, in de winter onder een zeiltje in de sneeuw. Maar het is niet meer aan mij besteed. Vroeg in het voorjaar en in de herfst wil ik nog wel met de caravan weg maar in de winter vind ik te koud en te donker.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:36

Aangezien ik hier lees dat meerdere mensen ervaring hebben met het Mullerthal stel ik als stille meelezer mijn vraag toch ook eens.

Zijn er ook tips voor kleinschalige, rustige campings? Die dan ook nog betaalbaar zijn? Ik heb me echt verbaasd over sommige prijzen... Ik heb al wel het een en ander kunnen vinden, maar ben benieuwd of er nog onbekendere pareltjes zijn. We kamperen met de tent, zijn met z'n 2en, snel tevreden over de plekken en het sanitair, en het liefst met zo weinig mogelijk dingen voor kinderen :+

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:39

Meestal helpt het om te zoeken op charme camping. Via de anwb site en bijvoorbeeld Acsi kan je ook sorteren op de grootte van de camping.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:49

Chantalla schreef:
Aangezien ik hier lees dat meerdere mensen ervaring hebben met het Mullerthal stel ik als stille meelezer mijn vraag toch ook eens.

Zijn er ook tips voor kleinschalige, rustige campings? Die dan ook nog betaalbaar zijn? Ik heb me echt verbaasd over sommige prijzen... Ik heb al wel het een en ander kunnen vinden, maar ben benieuwd of er nog onbekendere pareltjes zijn. We kamperen met de tent, zijn met z'n 2en, snel tevreden over de plekken en het sanitair, en het liefst met zo weinig mogelijk dingen voor kinderen :+

Misschien net aan de Duitse kant kijken? Duitsland is vaker goedkoper dan Luxemburg.
https://www.eifelidyll.de/nl/prijzen_be ... Wallendorf

xSannee

Berichten: 4350
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:08

Met dank aan de tips hier zijn wij geslaagd voor een mooie tent! *D
Vriendlief kan er makkelijk in staan, maar toch niet te groot qua verpakking & makkelijk op te zetten. (tenminste, dat is het idee, we moeten hem binnenkort maar een keer gaan uittesten haha!)
Oh & het is inderdaad polykatoen geworden! Mijn vriend kon echt niet wennen aan de "gewone" polyester tenten, dus dit was een super tussenoplossing.

Dus dan voor de tips & adviezen hier! We gaan alleen nog even kijken naar een extra luifel, gewoon omdat we die dan lekker kunnen opzetten als we ergens wat langer staan of er veel regen (of juist zon) is.


Wij gaan hem dit jaar uittesten in Schotland *D Dus daar houden jullie foto's van tegoed haha.

Onwijs gaaf dat winterkamperen hierboven trouwens! Ziet er heel idyllisch uit!

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 17:45

Gefeliciteerd met jullie tent xsanne! Een extra luifel vonden wij ook erg fijn, inderdaad om net even wat extra schaduw te hebben of tegen wat druppels.