Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 22:47

Wij gaan met de kerst 4 dagen.
Maar dat is hier heel wat minder stoer dan in NL hoor! :')
Wel bijzonder, kamperen in een bevroren tent!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:09

Geen plannen hier. Binnenkort matras vervangen door een goede.
Hopelijk in maart weer eens skiën en in april op pad.

Ik heb voor komend jaar de Romantische Strasse op mijn wishlist staan.

Mocht het een vakantie in Nederland worden dan vermaken we ons ook wel. Afgelopen september op 20 minuten van onze woonplaats een heerlijk lang weekend doorgebracht en er zijn nog zat onontdekte plekjes in Nederland voor ons.

We blijven positief ;-)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:48

Hier nog weinig plannen, wel wensen :) Wat weekendjes weg in de regio in het mooie voorjaar en in de zomervakantie 2 weken Middellandse Zee 8-) Met eigen caravan, die ik dan ook gepimpt heb. En 3 zoete, enthousiaste kids graag :=

Goed, een mens mag wat te dromen hebben toch :D

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 00:06

:D
Chubby schreef:
Hier nog weinig plannen, wel wensen :) Wat weekendjes weg in de regio in het mooie voorjaar en in de zomervakantie 2 weken Middellandse Zee 8-) Met eigen caravan, die ik dan ook gepimpt heb. En 3 zoete, enthousiaste kids graag :=

Goed, een mens mag wat te dromen hebben toch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:42

Echwel schreef:
Morrie schreef:
Stoer hoor! Onze vakantie plannen zijn op de lange baan geschoven.

Hier dus ook, planning nu laatste week juni eerste 2 juli en dan de fietsroute doen langs de Loire

Jammer, he. Het is ook zo lastig plannen in deze tijden, zeker in het buitenland. Ik durf ook niets vast te leggen. Boeken jullie van tevoren de campings voor jullie fietstocht, Echwel? Of gewoon op de pof?

Heerlijk, Barramundi! Hebben jullie wel verdiend na al die lange harde lockdowns daar! Waar gaan jullie heen?

Mooie instelling, ClauH! Nederland is inderdaad ook zo mooi. <3 Waar willen jullie gaan skieën?

@Chubby :D

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:00

culaccino wij boeken nooit zeker in Frankrijk niet ook nooit gedaan
Goede apps op de telefoon en je vindt altijd wel een plekje..

Bv alle campings in Frankrijk is een hele fijne app, maar ook alle campings onderweg enz
Nu hebben we ook park4nght en campercontact

Heb nog nooit geen plekje gehad, soms belanden we heel ergens anders dan de planning was

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:02

Ja, dat lijkt me ook veel fijner reizen, zeker als je op doortocht bent! Dat je niet gebonden bent aan afspraken en de vrijheid hebt om inderdaad ergens anders te belanden :D

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:10

culaccino schreef:
Redelijk, ja! Maar duurde wel even voordat ik het een beetje warm had. Slaapzak was ook zo koud := Ben benieuwd hoe anderen dat doen!


Gaaf dat je bent gaan kamperen! Hoop dat ik er in de kerstvakantie ook aan toe kom.

Tip over de koude slaapzak:
- punt 1, zorg dat je warm de slaapzak in gaat. Een slaapzak verwarmt jou niet, hij isoleert alleen jouw lichaamswarmte. Dus ga vlak voor je in de slaapzak kruipt even een stukje stevig wandelen, stukje rennen, springen of wat dan ook. Maar zorg wel dat je niet gaat zweten!
- punt 2, gebruik je waterfles als kruik.
Vullen met heet water, paar sokken er omheen en onder in je slaapzak. Wel alleen doen als je zeker weet dat hij goed sluit.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:27


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:35

Nee niks voor mij winterkamperen. Ik vind het al 3 keer niks dat het zo vroeg donker is. Ik ga bijvoorbeeld graag een rondje fietsen of wandelen in de avond. En dat doe ik niet in het donker. Ik vind het wel super stoer, en leuk voor de mensen die er wel van houden dat het op steeds meer plekken kan.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:42

SusanH schreef:
Nee niks voor mij winterkamperen. Ik vind het al 3 keer niks dat het zo vroeg donker is. Ik ga bijvoorbeeld graag een rondje fietsen of wandelen in de avond. En dat doe ik niet in het donker. Ik vind het wel super stoer, en leuk voor de mensen die er wel van houden dat het op steeds meer plekken kan.

Ik heb wel een alternatief voor je: op wintertrektocht met je paard :D Dat kan prima bij jou in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 10:48

Sharani schreef:
culaccino schreef:
Redelijk, ja! Maar duurde wel even voordat ik het een beetje warm had. Slaapzak was ook zo koud := Ben benieuwd hoe anderen dat doen!


Gaaf dat je bent gaan kamperen! Hoop dat ik er in de kerstvakantie ook aan toe kom.

Tip over de koude slaapzak:
- punt 1, zorg dat je warm de slaapzak in gaat. Een slaapzak verwarmt jou niet, hij isoleert alleen jouw lichaamswarmte. Dus ga vlak voor je in de slaapzak kruipt even een stukje stevig wandelen, stukje rennen, springen of wat dan ook. Maar zorg wel dat je niet gaat zweten!
- punt 2, gebruik je waterfles als kruik.
Vullen met heet water, paar sokken er omheen en onder in je slaapzak. Wel alleen doen als je zeker weet dat hij goed sluit.

Ah goeie tips, dankjewel! Ik zal eraan denken de volgende keer. Kan me heel goed voorstellen dat sommigen dit helemaal niks vinden, maar het had wel iets bijzonders. Er zaten ook mensen in een soort yurt/vaste tent, maar die hadden het zo koud dat ze midden in de nacht zijn vertrokken :(:)

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:50

culaccino schreef:
Ah goeie tips, dankjewel! Ik zal eraan denken de volgende keer. Kan me heel goed voorstellen dat sommigen dit helemaal niks vinden, maar het had wel iets bijzonders. Er zaten ook mensen in een soort yurt/vaste tent, maar die hadden het zo koud dat ze midden in de nacht zijn vertrokken :(:)

Dan hebben ze iets niet goed gedaan, vrees ik.

Jaren geleden op zo'n wintertrektocht geslapen in een Yurt en dat werkte top. Zorg dat je 'm lekker warm (niet te warm) hebt als je gaat slapen. Dan is het 's morgens wel koud maar een goede houtkachel stookt zo'n ding in no-time warm :j

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:39

Citaat:
Mooie instelling, ClauH! Nederland is inderdaad ook zo mooi. <3 Waar willen jullie gaan skieën?


We hebben al 2 jaar een voucher voor Val Thorens. Het zou wel weer eens fijn zijn :j

Is er wel eens iemand op wintersport geweest met caravan of camper? Het lijkt me leuk om een keer te proberen. Misschien koud in de nacht?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:51

Koud is het meestal alleen de eerste nacht. Daarna past je lichaam zich aan. Ik heb altijd veel wol mee: schapenvachten, wollen onderdekens, wollen dekbedden, warme sokken, kruikjes. Kacheltje heb ik meestal alleen de eerste nacht aan en s morgens even bij het opstaan.

Ik hou van winterkamperen hoor. Maar met een peuter en jonge hond vind ik het thuis al bikkelen, laat staan in een caravan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:59

Ja, een kruik is ook een goeie voor de volgende keer! Had een thermolegging aan, maar volgende keer misschien ook thermo-ondergoed. Ik had vooral een koude kont :')

Vandaag is het 14 graden warmer op dezelfde plaats, maar nu druilerig weer. Dan toch liever die droge, frisse, windstille en zonnige kou van gisteren! Ik heb nog nooit in een camper geslapen maar dat lijkt me zonder kachel ook wel koud, zo met zo'n metalen bodemplaat. Of valt dat wel mee?

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:41

culaccino schreef:
Heerlijk, Barramundi! Hebben jullie wel verdiend na al die lange harde lockdowns daar! Waar gaan jullie heen?

Mwah…. Lange harde lockdowns valt nogal mee hoor. Wij hebben er een paar van 3-5 dagen gehad. Af en toe kwam het alleen een beetje rot uit :+
We gaan naar een meer 5 uur ten noorden van ons. De boot uitproberen/voorbereiden op de viswedstrijd van volgend jaar. Boot mee betekent alleen automatisch geen campertrailer dus we gaan weer ‘terug’ naar de swag en gazebo.
Hopelijk houdt het natte ‘La Niña’ weer zich koest tijdens de kerst.

Wij kamperen ook wel in de winter. De nachten zijn hier dan soms ook rond de 0-5 graden. Idd warm je bed in is het belangrijkste. Ik probeer warm te douchen als dat kan net voor ik in bed ga.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:53

Citaat:
Ik heb nog nooit in een camper geslapen maar dat lijkt me zonder kachel ook wel koud, zo met zo'n metalen bodemplaat. Of valt dat wel mee?


Dat valt reuze mee. Het is tenslotte ook maar een kleine ruimte die vrij snel opwarmt. En we hebben een kachel. Maar slapen met een kachel daar hou ik niet van.

Verder zit je met wintersport ook nog eens met je skikleding natuurlijk. Maar je hebt ook campings met een houten voortent of prive badkamer. Dan is het volgens mij best leuk om een keer te doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:44

Chubby schreef:
Koud is het meestal alleen de eerste nacht. Daarna past je lichaam zich aan. Ik heb altijd veel wol mee: schapenvachten, wollen onderdekens, wollen dekbedden, warme sokken, kruikjes. Kacheltje heb ik meestal alleen de eerste nacht aan en s morgens even bij het opstaan.

Ik hou van winterkamperen hoor. Maar met een peuter en jonge hond vind ik het thuis al bikkelen, laat staan in een caravan.


Uhm....nee. Mijn lichaam past zich niet aan :brr: ik kampeerde vroeger altijd met Pasen al. Dan kon het ook vriezen. Meerdere dagen ging ik dan. En ik warmde pas een beetje op in de kroeg.

Trektocht in de winter is ook niet zo mijn ding. Vind buiten rijden heel leuk. Als het wat warmer en vooral droog is. Ik ben best verwend :o

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 15:22

Brrr winterkamperen niet aan mij besteed

Wij hebben afgelopen week onze nieuwe vouwwagen opgehaald bij de dealer en hopen in 2022 naar Italië te gaan..

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:58

Nou, dat geklets over winterkamperen wakkert wat aan bij mij :+

Nu op zoek naar een kampeerterrein waar de jongens ook kunnen kanoën, hutten bouwen etc Zoiets als Amstelkade of Oetdoor ofzo

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:25

Voor mij is winterkamperen ook niks. Een paar nachten 4 graden gehad, maar dan was het overdag zonnig en rond de 25 graden, ik zou het echt niet trekken als ik niet zou kunnen opwarmen tussendoor. Ik ging toen heet douchen, m'n haar föhnen en met kruiken in mijn mega dikke mummy slaapzak met een muts op, thermo kleding en handschoenen aan

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:27

Ik hoop nog steeds volgend jaar dan maar 3 weken naar zuid Frankrijk/Spanje te kunnen gaan

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:43

Als het gaat sneeuwen wil ik eigenlijk wel gaan kamperen, voor de lol een nachtje. Ik ben een kleum en heel benieuwd of dat leuk zou zijn :')

Voor volgend jaar het plan opgevat om de Fjällräven Classic in Duitsland te gaan lopen, in de Allgäu. Qua afstand goed te doen, weekendje hiken en weer terug :D

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:06

Leuk, al die plannen!