Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:57

Wij gaan 29ste nog lang weekend weg met de honden en fietsen
Lekker actief weekend

Geesteren OV

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:15

PineApple schreef:
Oh dit topic heb ik gemist!

Wij hebben deze zomer voor het eerst sinds jaren gekampeerd. En voor het eerst samen. Mijn argument is (en blijft): ik weiger op de grond te slapen. Heeft mijn vriend wat op gevonden.. we zijn de trotse eigenaars van een daktent :+

We hebben deze zomer 2,5 week door Scandinavie rondgetrokken, waarvan 2 weken Noorwegen. Veel te kort natuurlijk, dus volgend jaar weer.
In de achterbak van mijn auto hebben we een keukenblokje gemaakt. Ook hebben we een luifel die aan de auto gezet kan worden. Dan kan je in geval van regen toch droog zitten.

[ [url=m/e7UsgL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En niet zeggen tegen mijn vriend, maar ik ben wel om. Zo is kamperen wel heel leuk!


Ziet er gaaf uit zeg,in Frankrijk ook paar keer gezien,ik zou alleen nooit in het bed komen,iets met leeftijd en stijfheid.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:47

lukka63 schreef:
Ziet er gaaf uit zeg,in Frankrijk ook paar keer gezien,ik zou alleen nooit in het bed komen,iets met leeftijd en stijfheid.

Joh _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:32

Ik slaap nu ook in een trekkerstentje van polyester. Katoen ademt inderdaad beter, maar is wel zwaarder! Ik heb alle ventilatie open en laat 's nachts inderdaad de ingang open. Vind het meevallen met de condens, en ik sta momenteel aan het water! Maar heb nog nauwelijks regen gehad, dat scheelt misschien. Vannacht zou er wat neerslag komen.

Lekker, Neonlight! Kamperen op de pof vind ik het allerleukste! :))

Ook mooi, Geesteren! Ik voelde me een beetje een sneue loser met allemaal vrienden die naar Griekenland gingen en zo. Maar vond het zo'n gedoe en Nederland is ook zo mooi!
Leuk, Sharani! Mooi gebied daar!

Haha PineApple, creatief van je vriend :)) Wat een gave foto! Noorwegen staat ook hoog op mijn lijst <3

Leo

Berichten: 50137
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:14

Hier (stille meelezer) momenteel ook aan het kamperen, 10 dagen in Oostenrijk. Eerste en enige keer dit jaar dat we weg konden, maar het is volop genieten! Wel koude en vochtige nachten maar dat is te overzien.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:16

Wij zitten nu in het gebied Dombres na een flinke rit. Helaas is voor morgen de hele dag regen voorspelt. -O-
Ook zouden er vanaf deze camping wandelmogelijkheden zijn, maar dat valt ook best wel tegen. We staan wel op een mooi plekje.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:25

Wat een prachtige plaatjes komen er weer voorbij zeg! Ik krijg al weer zin in vakantie :Y)

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 01:44

Leuk, PineApple! Een mede roof-topper!! Al hebben wij hem nu op een trailer gezet zodat we wat mobieler zijn.

Wij hebben eigenlijk nooit last van condens. Geen idee of dat aan het klimaat ligt of aan het feit dat wij alleen canvas tenten hebben (geen polyester). In NL hadden wij katoen, ook nooit last gehad.

Echwel schreef:
lukka63 schreef:
Ziet er gaaf uit zeg,in Frankrijk ook paar keer gezien,ik zou alleen nooit in het bed komen,iets met leeftijd en stijfheid.

Joh _/-\o_

:') Ik ben juist weer enigszins ‘ontvouwen’ tegen de tijd dat ik van het trapje geklauterd ben :+

Wij zijn afgelopen weekend 1 nachtje weggeweest met de ‘nieuwe’ trailer. Voor het eerst geslapen in de nieuwe set up en het bevalt goed. In oktober gaan we een week weg, erg veel zin in!!

Afbeelding

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:12

Balen, Neonlight! 'Wandelmogelijkheden' is blijkbaar ruim te interpreteren :P

Tof, Barramundi! Wel handig inderdaad als je de auto ook nog kunt gebruiken.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:16

Prachtig uitzicht Leo <3

Ik ben wel benieuwd naar de binnenkant van die daktenten! Zit denk ik alleen een matras in?
In een tent mis ik zelf altijd al snel de ramen.. ligt volledig aan mij natuurlijk!
Het eerste wat ik thuis doe en ook in de caravan is de gordijnen open, wakker, gordijn omhoog! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:28

Afbeelding
Gewoon de ingang open laten, mits je muggengaas hebt :)) Helpt ook wat tegen condens, al was het hier vannacht toch ook wat klam. Heb een klein buitje gehad en zoals je ziet, staat 'ie niet zo mooi strak (de rek is eruit :P ), maar gelukkig geen lekkage!

Ik heb eindelijk mijn eerste investering voor lichtgewicht kampeeravonturen gedaan. Wilde een selfinflating matje, maar vanwege het grote volume van die dingen werd me een luchtbedje aangeraden. Opgerold is die zo groot/klein als mijn schoen. Maar pff, ik ben toch eerder een matjeskampeerder dan een luchtbedkampeerder :P Ik hou niet zo van dat gedein, haha.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:53

IMJ schreef:
Prachtig uitzicht Leo <3

Ik ben wel benieuwd naar de binnenkant van die daktenten! Zit denk ik alleen een matras in?
In een tent mis ik zelf altijd al snel de ramen.. ligt volledig aan mij natuurlijk!
Het eerste wat ik thuis doe en ook in de caravan is de gordijnen open, wakker, gordijn omhoog! :D


Er zit inderdaad alleen een matras in, je kunt vaak je slaapzakken etc laten liggen. Wij hebben echter ons matras verdikt waardoor die ruimte er niet meer is. Voor ons geen probleem, kleine moeite om met opruimen even de slaapzakken uit de tent te halen. Opzetten kostte ons een half uurtje elke keer (inclusief luifel opzetten, stoelen en tafel uitklappen etc). Inpakken kostte ons een klein uur per keer, inclusief afwassen :P

Wij zijn in Noorwegen maar 1 dag op dezelfde plek gebleven, verder elke dag rondgetrokken. Dus voor ons was het geen probleem dat we op de auto sliepen. Het is wel handig om dan voordat je je kamp opslaat je boodschappen gedaan te hebben :D


Onze daktent heeft een deur en 3 ramen. Ik heb even zo snel geen foto van de binnenkant, helaas. Misschien dat Barramundi er een heeft? Ik heb wel een foto vanuit de binnenkant naar buiten
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:24

Ohhh dat is toch genieten <3

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:45

wat een heerlijk plaatje zo!

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:48

Het was ook echt fantastisch, een van de mooiste vakanties die ik heb gedaan.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:13

Met de amper moet je ook zorgen je boodschappen bij je te hebben, behalve op plekken waar je kunt fietsen..

Maar mooi uitzicht zeg, ik wil nog eens naar Zweden

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:42

@IMJ: Onze daktent heeft 4 openingen. Overal zit muggengaas wat ook open geritst kan worden. Daar overheen zit canvas wat je open of dicht kunt ritsen. De zijkanten en voorkant hebben een soort kleppen die we open zetten met stokken. Alleen als het echt stortregent icm harde wind, doen we die dicht. Bij een gewone bui, fungeren die als afdak.
Meestal hebben we alles openstaan met alleen het gaas dicht. Dan hebben we 3 openingen naar buiten en eentje de annex in.

Wij halen alleen de kussens eruit. De rest van het beddengoed blijft er tijdens een trip gewoon in.

Heb ook niet echt foto’s van de binnenkant, wel van het uitzicht vanuit bed :+
Afbeelding

Zo hadden wij het eerst. Tent en luifel zitten nu op de trailer.
Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:47

Ziet er wel knus uit hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:28

Wij zijn onze seizoensplek aan het opruimen. Maar gaan in de herfstvakantie nog wat daagjes weg. Nu hopen dat het weer ook een beetje wil dan.

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 09:03

culaccino schreef:
Stil hier! Het hoogseizoen zit erop, he? Ik sta met een tentje op een mooie natuurcamping in Zeeland. Overdag hoor je de (ijs)vogels en de insecten, 's nachts een prachtige sterrenhemel en scharrelende beesten. En de langpootmuggen tussen mijn binnen- en buitentent :+ Morgen en overmorgen is aardig wat regen voorspeld. Hopelijk houdt mijn leententje het :=

Zijn er nog meer mensen aan het kamperen? Hier staan nog best wat tenten :j


Wij zijn ook nog aan het kamperen, maar dan in NH in het natuurduingebied. Langpootmuggen hier inderdaad ook volop aanwezig, zielig hoe er elke avond wel eentje levend verbrand door ons kaarslicht. Afijn :')

Heb je de regen overleefd? Ik vond het uiteindelijk erg meevallen. Al waren wij gisteren overdag een dagje naar een museum dus niet zoveel van meegekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:31

Het heeft nauwelijks geregend! De voorspelling was niet best (een volle dag flinke regen), maar op wat licht gespetter was het heerlijk weer. Langpootmuggen zijn inderdaad vrij suïcidaal, haha. Sta je ook op een natuurkampeerterrein, Selly? Veel plezier nog!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:46

Wij hebben 2 nachten als enige gasten op een camping gestaan. :))
Het weer zou gisteren slecht zijn, maar is gelukkig enorm meegevallen. Nu zijn we weer onderweg naar de volgende plaats, kleine 400 km verderop. Langzaam weer richting huis. Nu een grote camping uitgezocht, ben het koken al weer zat. :')

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:24

Fijn dat de regen bij de meesten meegevallen is!!

Haha, geen fan van camping kokkerellen Neon? Ik vind het altijd wel wat hebben als we de campoven in het kampvuur hebben. Ik doe vaak wel makkelijke dingen als een stoofpot of roast ofzo. Alles in de pan, en lekker (met een drankje) bij het vuur zitten.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:29

Nou, ik heb een hekel aan koken en ik heb ook vakantie. Dus ga liever uit eten, hoewel manlief dat niet prefereert omdat dat vaak later is dan half zes. :') Als het aan hem ligt bakken we iedere avond een ei, maar dat is ook niet alles voor 3,5 week lang. :))

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:52

Neonlight schreef:
Nou, ik heb een hekel aan koken en ik heb ook vakantie. Dus ga liever uit eten, hoewel manlief dat niet prefereert omdat dat vaak later is dan half zes. :') Als het aan hem ligt bakken we iedere avond een ei, maar dat is ook niet alles voor 3,5 week lang. :))

Haha
Ben ook niet zo van koken,maar afgelopen vakantie veel met de cadac safari gedaan en dat vonden we wel geinig.
Wat mij opviel dat heel veel campings sluiten in Frankrijk sommige al 6 september,hoe is dat in Italië?