Werken in het buitenland 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:06

Ik heb animatiewerk gedaan in Spanje, en daar was de minimunleeftijd 18. ;)

Hou er wel rekening mee dat je in Spanje over het algemeen 6 dagen per week werkt. Ook waren mijn uren echt zo bagger dat ik uiteindelijk 6 dagen per week van 10u sochtends tot 11:30 savonds in het hotel was, maar ze het zo wisten te verwerken dat het leek alsof ik 40 uur draaide..

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:41

Hoi allemaal,

Wat een leuke verhalen komen er voorbij zeg! In Juni word voor mij de eerste keer dat ik een 'werk' vakantie ga houden in Duitsland.
Hebenn jullie tip's voor de eerste keer? Ik ga uiteraard met de trein wat een reis van 6 uur zal worden, wat is handig tijdens deze rit? :)

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:28

Hoihoi allemaal!

Mijn werkzaamheden zullen vooral echt de verzorging van het vee zijn. Melken natuurlijk maar ook de algemene zorg van de koeien en schapen. Verder hoop ik een deel training van de honden (kelpies) mee te krijgen en ondanks dat het een Nederlands gezin is toch mijn frans te kunnen verbeteren!

Vavane
Berichten: 154
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:23

Ik lees mee!! Ik ben bijna klaar met mijn HBO studie en nog geen idee wat ik hierna wil. Ik zat dus te denken om een aantal maanden in het buitenland met paarden te werken :D Als iemand leuke suggesties heeft hoor ik ze graag

luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:34

Ultimate Dressage Imports and Cocolalla Creek Sporthorses are looking for an accomplished rider by mid May or sooner to help train and show the collection of imported sale horses.
Looking for a motivated individual with solid understanding of preparing young Dressage horses for the showring. You will be riding some very fancy imported Warmbloods. Most are young horses in the 4 and 5 year old range, but well started.
We do have some horses training at higher levels, so it would be good if you knew how to ride a change or a half pass as well.
But the focus is on the young imports, so have to have some understanding for correct basics.
Housing could be provided, would be good if you had a car here so you can be independent exploring beautiful North Idaho, the mountains and the lakes on your own. Sounds interesting?
We are looking for at least 4 months commitment for this show season, longer if you wish.
Check out the website www.ultimatedressageimports.com to see what we are all about.
Please contact Marion per email, include a video or 2 of you riding info@udimports.com or don`t be shy to call 208 683 3255

NoGo

Berichten: 1901
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:09

BeSen schreef:
Hoi! Ik ga dan wel niet in 2016 maar ik heb er wel een vraag over, ik wil over een aantal jaar misschien op een camping gaan werken in het animatie team. Ik zat zelf te denken een Frankrijk/Spanje of misschien Italië. Maar wat is de minimum leeftijd om dat te doen? Weten jullie dat? :)

Het varieert van minimaal 16 tot 18.
Maar is geheel afhankelijk van het bedrijf zelf.

Hier nog 3 nachtjes voor vertrek.
Komt nu wel echt snel dichtbij en de laatste voorbereidingen zijn in gang gezet.
Word nu toch wel soort van nerveus zeker ook omdat mijn enkel nog steeds niet goed hersteld is

Eefjah 1 dag ik vind het knap hoor denk dat ik echt helemaal gek zou worden!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:16

Begin april werd ik benaderd door mijn nieuwe werkgever, of ik niet geïnteresseerd zou zijn om te komen werken in ***. Aangezien ik al een beetje aan het rond kijken of in het buitenland werken niet iets voor mij was, ben ik op de e-mail ingegaan.

Na 2 weken van heen en weer mailen en 2 telefoongespreken is de kogel door de kerk. De keuze was unaniem op mij gevallen en of ik alvast wilde beginnen met het MKV aanvragen.
MKV staat voor machtiging kort verblijf, geen idee waarom ze het kort verblijf noemen want dit visum is geldig vanaf 3 maanden verblijven en daaronder kan ik ook werken. Vanuit *** de rest van de emigratie regelen is dan makkelijker.

Dus nu moet ik verschillende dingen gaan uitzoeken.
- Aanvraag uitkering stopzetten
- ID omzetten naar paspoort (dat ding was toch al bijna verlopen)
- Boom aan papier werk
- Zorgverzekering mailen en waarschijnlijk stopzetten
- Auto of verkopen of kenteken tijdelijk opzeggen
- Auto verzekering hetzelfde
- Telefoon abbo regelen.
- Contact opnemen met DUO ivm studieschuld afbetalen & diploma’s
- Contact opnemen met gemeente wat ik voor hun allemaal moet regelen.
- Vliegticket + gewicht bagage
- Rechtbank benaderen voor apostilles.

Op vrijdag 22 april gelijk actief al dingen uitgezocht en contact opgenomen met rechtbank, gemeente en zorgverzekering. Deze 3 moeten namelijk documenten opsturen of juist stempels zetten op bepaalde documenten die nodig zijn voor mijn visum. Dus nu afwachtend op hun antwoorden.
Al met al ben ik nu al bijna 50 euro lichter. Nooit geweten dat werken in het buitenland eerst zoveel geld zou kosten. Visum zelf staat geen prijs bij, en bij de aanvullende visum (wat alleen kan worden aangevraagd als het MKV rond is) kost 40 euro.

Vandaag langs het gemeentehuis om paspoort aan te vragen en de VOG aan te vragen. Ook ga ik mijn geboorteakte en bewijs van burgerlijke staat ophalen. Met de laatste 2 kan ik dan gelijk door naar de rechtbank om daar wat stempels op te zetten. Zodra ik mijn VOG binnen heb kan ik dat nogmaals doen.
Elke stempel kost 20 euro, dus weer 60 lichter....

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:10

Ik zit zelf op de Airport in Sydney, na enkele jaren ga ik terug op vakantie naar Nederland voor een paar weken!

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:15

Dan heb je wel rot weer uitgezocht :+
Veel plezier met je vakantie in ieder geval!

Mijn Canada reis is zo goed als gepland :):)
Host is gevonden en zo goed als geregeld(zijn nog wat onduidelijkheden over de eerste maand maar dat komt goed), paspoort is in de maak en verdere dingetjes zijn geregeld! Zo spannend :D

Ilona

Berichten: 2961
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:19

Eowyn3003 schreef:
Ilona, waar heb jij gewerkt in Afrika?

In Zuid Afrika, bij African Dream Horse Safari. Aanrader! :D

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:32

Leuk! Ik volg even mee.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:54

Het land waar ik naar toe wil gaan is bijna rond. (aangezien huidige baas nog niks weet en ook op bokt zit geef ik heel weinig informatie door)

Alles voor het visum is binnen, moet alleen nog even wacht op mijn verklaring omtrent gedrag. Deze is onderweg naar mij. Waar ik naar toe ga is al bezig met de werkvergunning.

Ik ga werken als stal manager in een subtropisch klimaat van een NL sprekend land. Ik ga paardrijlessen geven, zowel groepslessen maar vooral privélessen. Daarnaast ga ik ter plekke hoeven bekappen leren. Al met al zal ik ongeveer 800 euro per maand gaan verdienen.
Woning en al zijn kosten worden betaald door de baas. Zorgverzekering wordt betaald door de baas. Dus de eerste tijd hoef ik van de 800 alleen mijn boodschappen te betalen. Ter zijne tijd komt daar GSM en scooter (en alle kosten daarvan) bij.

Het is geen tijdelijke baan, dus als ik mezelf daar op mijn plek voel ga ik ter zijne tijd emigreren

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:37

Dat klinkt als een grote en spannende stap! Veel plezier en succes alvast :)

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:24

Klinkt goed! Alleen ehm.. als je huidige baas meeleest, dan is het toch ook wel zo duidelijk dat je plannen hebt om weg te gaan? :+

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:30

Wat een leuk topic en wat zit een aantal van jullie op gave plekken zeg!
Als alles goed gaat zit ik vanaf eind augustus tot eind januari in Frankrijk voor stage. Nu alvast aan het nadenken hoe ik alles moet gaan regelen m.b.t. beurs en natuurlijk ook telefoonabonnement etc.
Hoop geregel :+

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:42

Narya schreef:
Klinkt goed! Alleen ehm.. als je huidige baas meeleest, dan is het toch ook wel zo duidelijk dat je plannen hebt om weg te gaan? :+


Niemand weet op mijn werk wat mijn gebruikersnamen zijn. Mijn baas zit op bokt maar weet dus niet dat ik erop zit. Verder kan je nergens heel duidelijk zien waar ik werk.


@ NoorW; Dank je wel. Het is inderdaad een hele grote stap. Gelukkig is de echte beslissing qua emigreren pas over 1,5 jaar als ik daar alweer ruim een jaar zit en dan weet ik zeker of ik daar "oud" kan worden. Na 2 jaar verloopt namelijk mijn visum en ik kan vanuit dit land versneld emigreren als ik dus een baan heb en al die tijd daar ben geweest.



Het is wel puzzelen zeg. Bijvoorbeeld die VOG verklaring. Voorheen moest je die aanvragen bij gemeente en kreeg je een uitdraai of werd door de instantie gebeld naar de politie (of waar ze ook daarvoor moesten wezen) Nu moest ik deze uitprinten, invullen. Vervolgens naar de gemeente, deze controleert de gegevens mondeling met je (ze wisten niet eens dat ik een VOG nodig had voor het visum daarheen, blij dat ik de uitdraai van consulaat had meegenomen) en vervolgens mag ik 42 euro afrekenen (makkelijk verdiend...) en moet ik maximaal 2 weken wachten voordat ik de verklaring per post opgestuurd ga krijgen. Dan moet ik nog langs de rechtbank (gelukkig hebben we er 1tje in dit gehucht) om er een apostille op te plaatsen. Dat is nogmaals 20 euro.

Ik heb nu al ruim 200 euro uitgegeven en dan heb ik nog niet eens de visum aanvraag lopen....
Die is trouwens ook niet gratis en ik moet een aanvulling hebben van nogmaals 40 euro voordat ik er heen mag.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:59

Ik ben me aan het oriënteren om in Brazilië of op Curacao, ligt eraan hoe lang mijnog hond nog leeft en of ik werk kan vinden.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:00

Ik ben me aan het oriënteren om in Brazilië of op Curacao, ligt eraan hoe lang mijnog hond nog leeft en of ik werk kan vinden.

lideli

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 23:25

Is er iemand die toevallig een paardenbaantje voor in de zomer weet? Liefst Midden-Oosten of Zuid-Europa :)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:31

lideli schreef:
Is er iemand die toevallig een paardenbaantje voor in de zomer weet? Liefst Midden-Oosten of Zuid-Europa :)


Kijk eens op YardandGroom.com worden wereldwijd heel veel werk binnen de paarden aangeboden.
Je kan fijn zoeken op de site (wel roken, niet roken, met woning, geen woning, wel paard mee, geen paard mee enz. enz. enz.)

Zo heb ik al vele leuke dingen voorbij zien komen. Helaas voor mij soms een stap te ver qua cultuur verschil of zeer weinig willen betalen (lees zelfde loon als iedereen die daar werkt wat nog niet eens 20% wat je hier zou verdienen en niet mee willen betalen in de kosten om daar heen te gaan)
maar ik werd toch dagelijks benaderd nadat ik mijn cv er had neergezet. NL opgeleide paardenmensen zijn populair in het buitenland.

ben zelfs uitgenodigd om naar duitsland te gaan naar een zeker persoon die ons geweldig zwarte bewegingsmonster had (ja dat beroemde expaard van meneer gal) gekocht. Om te gaan werken op zijn stoeterij van +200 paarden!

NoGo

Berichten: 1901
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:54

Klinkt goed chamion!
Ik zit ondertussen op mijn plekje in italie en het is echt baggerweer geweest.
Zijn echt super lieve mensen en het ontbreekt me echt aan niets...
(Behalve aan werk maar dat komt Door het weer ;) )
Hier ga ik het in ieder geval wel uithouden de komende 4 maanden.
mocht iemand nog werk zoeken in italie we zijn nog steeds op zoek naar iemand van juni tot eind september of vanaf

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:47

Op wat voor bedrijf zit jij dan nogo? Ik het misschien ook mogelijk voor 1 maand?

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:42

Chamion, volgens mij benaderd die beste man iedereen haha. Staan soms ook meerdere vacatures van hun op YardandGroom :)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:08

Hey wat een leuk topic, dat ik t nog nooit eerder heb gezien :+
Ik ben zit sinds mei 2015 in Canada en werk op ranches. Momenteel werk ik 4 dagen per week bij een paardentrainer en 3 dagen per week bij mn host met tennessee walking horses. Mn host is familie van mn vorige host :D en daar ga ik ook weer terug naar toe in Juni.
Tis een super gave ervaring en heb zoveel super gave kansen gekregen!
Zo ben ik afgelopen weekend naar Canmore geweest, waar mn host haar dochter woont. Daat 2 mooie paardrijritten gemaakt (1 in de foothills, dr andere in de bergen in Banff national park en een heeeel gave hike naar de top van de berg chinaman. Alles gratis :+

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:51

c_esther schreef:
Chamion, volgens mij benaderd die beste man iedereen haha. Staan soms ook meerdere vacatures van hun op YardandGroom :)


Weet ik, en er zijn een paar vriendinnen van mij heen gegaan maar ikzelf heb het afgewezen. Ik weet gewoon dat ik niet in dat wereldje pas. Vond hij heel vreemd kan ik je vertellen. Maar hij had veel respect voor mijn keuze en waardeerde het enorm dat ik zijn tijd niet verspilde (ahum) heeft mij toen wat adressen gegeven en daar heb ik uiteindelijk 1tje gevonden, wel in NL en daar uiteindelijk ook 3 maanden ingevallen voor een zwangere. Mocht ik terugkomen na deze zomer maar deze baanaanbod was net wat beter.

Vriendinnen zijn er als stage heen gegaan, 1tje is er blijven hangen en gaat er elke vakantie heen totdat ze haar diploma heeft (dit jaar) stages zijn allemaal afgesloten met als laagste cijfer een 7.