Werken in het buitenland 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:25

NoGo schreef:
Eefjah 1 dag ben je toen niet de helft vergeten?
Zou voor mij echt niets zijn...

Ik heb een grote rolkoffer en een kleine rolkoffer moet in italie nog een stuk met de trein dus dacht dat dat het handigst was.
Ik blijf voor 4 maanden op 1 plek.
Dus hoef buiten de heen en terugreis niet te reizen of iets.

Navanja, ik weet niets maar succes met zoeken!

Foto's zien er goed uit nissima.

Hier nog 2 dagen en een nacht werken.
Helaas gister escalatie gehad met als resultaat een dikke enkel en kan niet meer op mijn voet staan.
Zo naar de ha en dan hopen dat het alleen gekneusd is en niet mijn banden zijn anders ga ik mijn vertrek datum niet halen :o


Hahaha gelukkig niet. Scheelde dat het al reis nummer zoveel was dat ik wel wist wat is moest hebben :P Snel nog wat zooi kopen, iedereen weer hallo en tot ziens maar weer zeggen en gaan met die banaan.

Sterkte met je enkel! Blessures op reis zijn echt killing :(

dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:16

Weet iemand toevallig nog iets voor mij? Zit nu in mijn examenjaar en ga daarna een tussenjaar nemen. Tm januari heb ik al plannen, vanaf februari 2017 niet.
Mijn voorkeur gaat uit naar Ierland maar andere landen zijn ook zeker welkom! Soort werk het liefst met paarden of muziek (al lijkt me dat laatste wat minder waarschijnlijk aangezien we hier op een paardenforum zitten). Ik ben 16 jaar, in januari 17

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:13

dinek123 schreef:
Weet iemand toevallig nog iets voor mij? Zit nu in mijn examenjaar en ga daarna een tussenjaar nemen. Tm januari heb ik al plannen, vanaf februari 2017 niet.
Mijn voorkeur gaat uit naar Ierland maar andere landen zijn ook zeker welkom! Soort werk het liefst met paarden of muziek (al lijkt me dat laatste wat minder waarschijnlijk aangezien we hier op een paardenforum zitten). Ik ben 16 jaar, in januari 17


Je zou op WorkAway kunnen kijken naar Ierland of die regio. Staan ook een hoop dingen met paarden op. Helaas moet je wel 18 zijn om er een account voor aan te maken en contact op te nemen met de plaatser van de advertentie (ik had hetzelfde probleem), maar door Google imagesearch kom je al een heel eind, dan achterhaal je gewoon de website en neem je via daar contact op.

Gewoon uit interesse: wat zijn de plannen voor de eerste helft van het jaar? :)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:46

Eowyn3003 schreef:
Ilona, waar heb jij gewerkt in Afrika? En jij, Nissima? Ik studeer Spaans dus Spanje is sowieso een grote kanshebber. :)

Ik ben begonnen in Prado del Rey, een klein dorpje 2 uur onder Sevilla. Nu in Granada en vanaf volgende week in Jaén. Het eerste was een Duitse vrouw met paarden die simpelweg hun dagelijkse beweging moesten krijgen, waar ik nu zit is dus een shady hostel en volgende week begin ik op een Stevia farm.

Het zijn wel allemaal vrijwilligersbaantjes via workaway hoor, ben je echt op zoek naar een betaald baantje? Dan kan je denk ik het beste naar de toeristische plaatsjes, een baantje als propper bijvoorbeeld. Daar leer je dan weer geen Spaans van, maar de Spanjaarden hebben al moeite met een baan te vinden. :(

Wel heel interessant, studie Spaans! In welk jaar zit je nu en hoe ben je er zo bij gekomen dit te gaan doen? En wat wil je ermee gaan doen? (Als dit erg offtopic gaat mag het ook in PM :D )

dinek123
Berichten: 619
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:02

NoorW schreef:
dinek123 schreef:
Weet iemand toevallig nog iets voor mij? Zit nu in mijn examenjaar en ga daarna een tussenjaar nemen. Tm januari heb ik al plannen, vanaf februari 2017 niet.
Mijn voorkeur gaat uit naar Ierland maar andere landen zijn ook zeker welkom! Soort werk het liefst met paarden of muziek (al lijkt me dat laatste wat minder waarschijnlijk aangezien we hier op een paardenforum zitten). Ik ben 16 jaar, in januari 17


Je zou op WorkAway kunnen kijken naar Ierland of die regio. Staan ook een hoop dingen met paarden op. Helaas moet je wel 18 zijn om er een account voor aan te maken en contact op te nemen met de plaatser van de advertentie (ik had hetzelfde probleem), maar door Google imagesearch kom je al een heel eind, dan achterhaal je gewoon de website en neem je via daar contact op.

Gewoon uit interesse: wat zijn de plannen voor de eerste helft van het jaar? :)


Dat probleem had ik inderdaad bij workaway, maar dat is een goede tip, had ik nog niet aan gedacht, bedankt!

Ik ga eerst gewoon thuis werken (geld sparen), daarna ga ik voor 3 maanden op vlieland werken, dan weer een maandje thuis (ik moet toch ook nog naar een opleiding kijken voor na mn tussenjaar), en daarna ga ik 2 maanden naar Portugal!

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:12

Hey een nieuw topic, kom ik nu pas achter :')

Anyway, ik wil mijn droom om naar Canada te gaan toch echt verwezenlijken, alleen weet ik niet of dit dit jaar al kan lukken. Ivm werk waarschijnlijk wel(contract loopt in juli af en nog geen vooruitzicht op verlenging/nieuwe baan), maar weet niet of het financieel gaat lukken dit jaar al te gaan.

Hoe veel waren jullie ongeveer kwijt voor je reis? Bij mij zal het om ongeveer 3 maanden gaan, en wil dan tegen kost en inwoning werken op een ranch. Ik zal dus niks verdienen en eigenlijk alleen kosten hebben.
Paard blijft uiteraard thuis, dus ik zorg dat daar ook genoeg reserve voor is natuurlijk.

Maar wat kost de reis in z'n geheel nou ongeveer? Dus vlucht(heen en terug), onderhoud daar etc. Waar moet ik dan aan denken qua bedrag? Mag ook via pb als iemand liever niet z'n financien op internet strooit :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:03

SuperAssie schreef:
Hey een nieuw topic, kom ik nu pas achter :')

Anyway, ik wil mijn droom om naar Canada te gaan toch echt verwezenlijken, alleen weet ik niet of dit dit jaar al kan lukken. Ivm werk waarschijnlijk wel(contract loopt in juli af en nog geen vooruitzicht op verlenging/nieuwe baan), maar weet niet of het financieel gaat lukken dit jaar al te gaan.

Hoe veel waren jullie ongeveer kwijt voor je reis? Bij mij zal het om ongeveer 3 maanden gaan, en wil dan tegen kost en inwoning werken op een ranch. Ik zal dus niks verdienen en eigenlijk alleen kosten hebben.
Paard blijft uiteraard thuis, dus ik zorg dat daar ook genoeg reserve voor is natuurlijk.

Maar wat kost de reis in z'n geheel nou ongeveer? Dus vlucht(heen en terug), onderhoud daar etc. Waar moet ik dan aan denken qua bedrag? Mag ook via pb als iemand liever niet z'n financien op internet strooit :)


Wat betreft Canada zou ik me eerder zorgen maken om een visa dan om de kosten hahah. :))

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:05

__Sannne schreef:
SuperAssie schreef:
Hey een nieuw topic, kom ik nu pas achter :')

Anyway, ik wil mijn droom om naar Canada te gaan toch echt verwezenlijken, alleen weet ik niet of dit dit jaar al kan lukken. Ivm werk waarschijnlijk wel(contract loopt in juli af en nog geen vooruitzicht op verlenging/nieuwe baan), maar weet niet of het financieel gaat lukken dit jaar al te gaan.

Hoe veel waren jullie ongeveer kwijt voor je reis? Bij mij zal het om ongeveer 3 maanden gaan, en wil dan tegen kost en inwoning werken op een ranch. Ik zal dus niks verdienen en eigenlijk alleen kosten hebben.
Paard blijft uiteraard thuis, dus ik zorg dat daar ook genoeg reserve voor is natuurlijk.

Maar wat kost de reis in z'n geheel nou ongeveer? Dus vlucht(heen en terug), onderhoud daar etc. Waar moet ik dan aan denken qua bedrag? Mag ook via pb als iemand liever niet z'n financien op internet strooit :)


Wat betreft Canada zou ik me eerder zorgen maken om een visa dan om de kosten hahah. :))

Klopt het is niet makkelijk om een visum te krijgen maar je kan 't altijd proberen toch? Ook een beetje zonde als ik met heel veel moeite eindelijk een visum geregeld zou hebben en dan nog te weinig geld overhou :+

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:23

Heb je voor binnen 6 maanden niet alleen een ETA nodig?

Ik ben er ook mee aan het kloten. Er staat dat je een IEC kan aanvragen, maar als ik de test doe kom ik niet in aanmerking. Heel irritant dat er niet bij staat waarom. Want ik voldoe aan alle eisen. Miss als ik eerst een werkgever vind, dat het dan wel gaat. Maar dat is niet de eis voor een van de programma's van het IEC.

Voor korter dan 6 maanden is het net als in de US alleen heet dit dat ETA ipv ESTA. Toch?

Lottexxx

Berichten: 717
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 00:58

Ik meld me ook,ik zit momenteel in Canada en werk hier op een stal met Friese paarden, sinds 3 weken!:D

Een visum heb je inderdaad nodig als je langer dan zes maanden gaat of gaat werken. Met een ETA mag je officieel niet werken volgens mij. Ik vond het visum aanvragen nog wel meevallen er gaat wel even tijd inzitten en het kost iets van €200.

Qua financiën reken zon 3500-4000 euro, je kan beter teveel dan te weinig begroten. Een eis van het visum is ook dat je 2500 CAD moet hebben, als er nog meer vragen zijn pb maar gerust :). Canada is echt onwijs mooi en zeker de moeite waard. Ik was eerst van plan om tot augustus te blijven maar overweeg nu toch wat serieuzer een jaar te blijven :o.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:14

Voor degenen die overwegen om voor langere termijn naar het buitenland te gaan: ik zoek nog collega's. Zie foto hieronder voor hoe mooi het hier is :P Enige harde eisen zijn Nederlands-sprekend en minimaal HBO diploma :j

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:21

Ik ben van de week benaderd door een bedrijf in Suriname. Iemand ervaring mee om die kant op te gaan voor langere tijd, lees minimaal een jaar? Want ik wil graag weten wat ik kan verwachten.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:21

Lottexxx schreef:
Ik meld me ook,ik zit momenteel in Canada en werk hier op een stal met Friese paarden, sinds 3 weken!:D

Een visum heb je inderdaad nodig als je langer dan zes maanden gaat of gaat werken. Met een ETA mag je officieel niet werken volgens mij. Ik vond het visum aanvragen nog wel meevallen er gaat wel even tijd inzitten en het kost iets van €200.

Qua financiën reken zon 3500-4000 euro, je kan beter teveel dan te weinig begroten. Een eis van het visum is ook dat je 2500 CAD moet hebben, als er nog meer vragen zijn pb maar gerust :). Canada is echt onwijs mooi en zeker de moeite waard. Ik was eerst van plan om tot augustus te blijven maar overweeg nu toch wat serieuzer een jaar te blijven :o.

Super bedankt! Dan zit ik al een eind in de goede richting. Wil vooral voor mijn paard genoeg achterlaten zodat mocht hij ineens ziek worden of weet ik wat niemand bang hoeft te zijn om de dierenarts te bellen.
Ik ga eens kijken hoe het me gaat lukken om dit jaar nog te gaan. Hoe lang duurde het bij jou voor je het visum had? Omdat je aangeeft dat er wat tijd overheen gaat.

LoesvL

Berichten: 563
Geregistreerd: 07-08-10
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:05

Ik heb mijn visum voor Canada binnen na heel veel gedoe, dus kijk inderdaad goed hoe het met een visum zit, als je dit jaar wilt gaan zou ik meteen visum gaan regelen.
Ik ga voor school 3 maanden stage lopen, heb een IEC en dan Young Professional, zo sluit ik de optie niet uit later nog een keer te gaan, enige voorwaarde is dat je een werkgever moet hebben daar, dan lijkt het me geen probleem een IEC aan te vragen, wachttijd 8 werken maar had het binnen 2 weken al binnen!
Met de aanvraag van het visum, alles in totaal ben ik zo een 3 maanden bezig geweest, maar dat kwam door complicaties hier en daar :')

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:08

Stel dat ik nu inderdaad meteen een visum aanvraag maar toch besluit pas in 2017 te gaan, zou dat kunnen? Of is dat visum dan echt alleen voor 2016 of voor een bepaalde tijd of zo?

LoesvL

Berichten: 563
Geregistreerd: 07-08-10
Woonplaats: Helden

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:18

Visum is voor een jaar, als je bijvoorbeeld 14 april een visum krijgt toegewezen, is deze geldig tot 14 april 2017. Wil je echt pas 2017 gaan moet je dan een aan gaan vragen, en hier optijd mee zijn. Wel opletten, als je in Januari zou gaan, visums worden soms pas vanaf december beschikbaar gesteld, dan heb je dus januari 2017 nooit een visum binnen.

kionasuppie

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:22

wat leuk dat ik dit topic tegen kom! Ik ga deze zomer ± 6 weken Werken/stage in frankrijk op een boerderij. De kans kwam langs en was zo realistisch dat ik het ben gaan uitzoeken en het kon. weet niet of dit topic ook voor die paar weken is?

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:23

Super! Ik zie dat ik blijkbaar recht zou hebben op een IEC Working Holiday en Young Professional.
Jij gaf aan dat je dat laatste kiest zodat je de optie niet uitsluit dat je later nog een keer terug kunt gaan. Wat bedoel je hier precies mee?

Van wat ik begrepen heb is WH echt tegen kost en inwoning toch? Is YP dan met een vergoeding/loon? Of zitten hier nog andere voorwaarden etc aan vast? Ik was wel van plan al voor vertrek een werkgever te regelen.

LoesvL

Berichten: 563
Geregistreerd: 07-08-10
Woonplaats: Helden

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:30

Een Working Holiday visum kun je eigenlijk zien als visum waarmee je door Canada kunt reizen, je kunt zelf bepalen hoe lang je overal blijft en hoe lang je ergens gaat werken. Het meest flexibele visum, de meeste vragen deze aan.

Aangezien ik een bedrijf op het oog had, heb ik Young Professional gekozen, je kan beide visa maar 1 keer aanvragen tot je 30ste (daarna kom je niet meer in aanmerking hiervoor).
Met YP heb ik mijn werkgever moeten opgeven, en deze heeft ook een bedrag moeten betalen dat ik kom. Dit visum zou ik dus aanvragen als je er wilt werken, en een bedrijf hebt. Dus niet gewoon rond wilt trekken en wel ziet waar je terecht komt.
Ik ben wel verbonden aan die ene werkgever (alhoewel ik denk als ik ergens anders heen zou gaan ze daar niet zo snel achter zouden komen).
Over betalingen weet ik niks, meen dat je bij allebei gewoon betaald mag worden, ook bij Working Holiday. Ik heb YP en werk juist tegen kost en inwoning, net wat het bedrijf het liefste heeft denk ik!

Dus in jou geval, ga voor YP, dan kun je altijd nog gaan reizen met een WH visum later in je leven.
Check wel even of ze het geen probleem vinden 230 CD voor je te betalen (maar moet geen probleem zijn aangezien je hun een dienst zal leveren).
Als je nog meer wilt weten, vraag maar raak of stuur een PB.

LoesvL

Berichten: 563
Geregistreerd: 07-08-10
Woonplaats: Helden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:33

kionasuppie schreef:
wat leuk dat ik dit topic tegen kom! Ik ga deze zomer ± 6 weken Werken/stage in frankrijk op een boerderij. De kans kwam langs en was zo realistisch dat ik het ben gaan uitzoeken en het kon. weet niet of dit topic ook voor die paar weken is?


Tuurlijk haha, vrij voor iedereen toch!
Wat zullen je werkzaamheden zijn op de boerderij?

Lottexxx

Berichten: 717
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Zwolle

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:33

Mijn visumaanvraag heeft al met al denk ik 2.5 maand geduurd, je moet een verklaring omtrent gedrag hebben en het is slim om die al te hebben van te voren dat duurt namelijk ook even. Wat trouwens ook een goede is, geen idee hoe oud je bent, maar een rijbewijs is heel handig hier want zonder kom je nergens.
Ik heb een WHV aangezien ik gewoon vrij wilde zijn om te gaan en staan waar ik wil. Het is niet zo dat je met een WHV geen geld mag verdienen.

fleurtjeuh
Berichten: 10333
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:40

Ik zou ook zo graag weer naar het buitenland willen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:42

Leuk zo'n topic! Ik ga het straks thuis helemaal doorlezen.

Ik ben Divemaster (wat inhoudt dat ik gids mag zijn op groepsduiken, en de allereerste cursus mag geven, namelijk de Discover Scuba Diving. Ook mag ik instructeurs helpen als een soort stagiair in een klas op school).
Ik ga half mei naar Kreta om daar eerst 4 weken bootcamp te doen en dan aan de slag te gaan!

__Leonie

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:36

kionasuppie schreef:
wat leuk dat ik dit topic tegen kom! Ik ga deze zomer ± 6 weken Werken/stage in frankrijk op een boerderij. De kans kwam langs en was zo realistisch dat ik het ben gaan uitzoeken en het kon. weet niet of dit topic ook voor die paar weken is?


Oeh ik ben op dit moment ook aan het zoeken voor iets in Frankrijk voor na de zomer. Ben ook erg benieuwd naar je werkzaamheden.

Verder tips voor Frankrijk (wil graag tegelijkertijd ook mijn Frans gaan verbeteren) zijn heel erg welkom. Ben opzoek naar iets vanaf september :)

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:50

Hoi! Ik ga dan wel niet in 2016 maar ik heb er wel een vraag over, ik wil over een aantal jaar misschien op een camping gaan werken in het animatie team. Ik zat zelf te denken een Frankrijk/Spanje of misschien Italië. Maar wat is de minimum leeftijd om dat te doen? Weten jullie dat? :)