Werken in het buitenland 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roomz

Berichten: 1565
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 19:35

Weet iemand nog een plekje buiten Nederland waar ze iemand zoeken? Begin februari ben ik helemaal klaar met mijn opleiding en wil graag naar het buitenland.
Ben ook al aan het kijken op workaway, maar dacht misschien weten jullie nog een leuk plekje :)

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:43

Ik sta op workaway, maar ik neem gewoonlijk geen mensen in de wintermaanden. Ik zoek echter wel een housesitter die ook voor de paarden kan zorgen in maart...

Isabelle98
Berichten: 379
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:59

Aangezien ik geen topic van 2017/2018 kon vinden, hier even een berichtje!

Ik wil graag rond de periode van September - November/December naar het buitenland gaan om daar te werken, voorkeur voor Australië (eventuele andere landen waar het in die periode ook warm is zijn welkom :j ). Zulke reizen zijn erg duur en ik heb ook mijn dingen die betaald moeten worden, dus ik ben wel opzoek naar een bedrijf waar ik kan werken tegen kost en inwoning + salaris.

Het lijkt me onwijs gaaf om aan de slag te gaan op een typisch buitenlandse farm of ranch. Afgelegen etc. is geen probleem. Werk met een combinatie van koeien/schapen/paarden lijkt me onwijs gaaf. Voorkeur gaat dus uit naar een bovenstaand bedrijf, bedrijven zoals spring/dressuurstallen lijkt mij op dit moment wat minder te interesseren, maar mogen ook aangeboden worden.

Op dat moment ben ik 20, en heb ik mijn opleiding Dier & Management afgerond. Heb eigen paarden, dus ruime ervaring mee.
Site zoals bovengenoemde heb ik allemaal al bekeken, maar ik probeer het ook nog even zo, bedrijven via via bereiken vind ik toch het prettigst!

Alvast bedankt! :)

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:06

Stal Edda op vlieland zoekt mensen voor aankomend seizoen, er staat een oproepje op hun facebook pagina.
Misschien is er iemand die dit leuk lijkt? :)

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:34

Iemand hier die accuut weg kan en mij kan komen helpen met de beesten in Portugal? Ik ben ziek geworden. Het is niet besmettelijk. ;)

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:59

War in Portugal? Ik ben momenteel in de Algarve

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:21

c_esther schreef:
War in Portugal? Ik ben momenteel in de Algarve

Westelijk Alentejo, dus iets erboven.

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 01:17

XEMERx schreef:
Aangezien ik geen topic van 2017/2018 kon vinden, hier even een berichtje!

Ik wil graag rond de periode van September - November/December naar het buitenland gaan om daar te werken, voorkeur voor Australië (eventuele andere landen waar het in die periode ook warm is zijn welkom :j ). Zulke reizen zijn erg duur en ik heb ook mijn dingen die betaald moeten worden, dus ik ben wel opzoek naar een bedrijf waar ik kan werken tegen kost en inwoning + salaris.

Het lijkt me onwijs gaaf om aan de slag te gaan op een typisch buitenlandse farm of ranch. Afgelegen etc. is geen probleem. Werk met een combinatie van koeien/schapen/paarden lijkt me onwijs gaaf. Voorkeur gaat dus uit naar een bovenstaand bedrijf, bedrijven zoals spring/dressuurstallen lijkt mij op dit moment wat minder te interesseren, maar mogen ook aangeboden worden.

Op dat moment ben ik 20, en heb ik mijn opleiding Dier & Management afgerond. Heb eigen paarden, dus ruime ervaring mee.
Site zoals bovengenoemde heb ik allemaal al bekeken, maar ik probeer het ook nog even zo, bedrijven via via bereiken vind ik toch het prettigst!

Alvast bedankt! :)


Om iets te vinden tegen kost en inwoning is in sommige landen al lastig, zeker in de dierensector, maar als je op een boerderij oid wilt werken moet dat wel te doen zijn als je goed zoekt. Om daarbij nog salaris te krijg is praktisch gezien onmogelijk :( zeker voor zo'n korter periode.
Enige wat ik ben tegen gekomen wat salaris gaf was in Frankrijk en Duitsland, kan me helaas geen namen herinneren

Isabelle98
Berichten: 379
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:51

casperzazoe schreef:
XEMERx schreef:
Aangezien ik geen topic van 2017/2018 kon vinden, hier even een berichtje!

Ik wil graag rond de periode van September - November/December naar het buitenland gaan om daar te werken, voorkeur voor Australië (eventuele andere landen waar het in die periode ook warm is zijn welkom :j ). Zulke reizen zijn erg duur en ik heb ook mijn dingen die betaald moeten worden, dus ik ben wel opzoek naar een bedrijf waar ik kan werken tegen kost en inwoning + salaris.

Het lijkt me onwijs gaaf om aan de slag te gaan op een typisch buitenlandse farm of ranch. Afgelegen etc. is geen probleem. Werk met een combinatie van koeien/schapen/paarden lijkt me onwijs gaaf. Voorkeur gaat dus uit naar een bovenstaand bedrijf, bedrijven zoals spring/dressuurstallen lijkt mij op dit moment wat minder te interesseren, maar mogen ook aangeboden worden.

Op dat moment ben ik 20, en heb ik mijn opleiding Dier & Management afgerond. Heb eigen paarden, dus ruime ervaring mee.
Site zoals bovengenoemde heb ik allemaal al bekeken, maar ik probeer het ook nog even zo, bedrijven via via bereiken vind ik toch het prettigst!

Alvast bedankt! :)


Om iets te vinden tegen kost en inwoning is in sommige landen al lastig, zeker in de dierensector, maar als je op een boerderij oid wilt werken moet dat wel te doen zijn als je goed zoekt. Om daarbij nog salaris te krijg is praktisch gezien onmogelijk :( zeker voor zo'n korter periode.
Enige wat ik ben tegen gekomen wat salaris gaf was in Frankrijk en Duitsland, kan me helaas geen namen herinneren


Ah oke, bedankt voor je antwoord. Dat wist ik niet, heb namelijk eerst zitten kijken om met een organisatie als bijvoorbeeld travel active te gaan. En aangezien dit ook tegen kost en inwoning was, + salaris dacht ik dat dit wel te vinden was. Travel active is nogsteeds een optie, alleen brengt de organisatie een enorme geldsom met zich mee, waardoor ik besloot zelf even opzoek te gaan

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:12

XEMERx schreef:
Ah oke, bedankt voor je antwoord. Dat wist ik niet, heb namelijk eerst zitten kijken om met een organisatie als bijvoorbeeld travel active te gaan. En aangezien dit ook tegen kost en inwoning was, + salaris dacht ik dat dit wel te vinden was. Travel active is nogsteeds een optie, alleen brengt de organisatie een enorme geldsom met zich mee, waardoor ik besloot zelf even opzoek te gaan


Travel active is wel een betrouwbare organisatie geloof ik :) maar de grotere organisaties vragen helaas ook het meeste geld.. Blijft raar dat ze er zoveel geld voor vragen om te werken / mensen te helpen eigenlijk.
Ik ben weg geweest met TravelUnique, super geregeld allemaal maar volgens mij alleen reizen naar Afrika. Je kan eventueel ook kijken op stagemarkt.nl !

XNonnetje

Berichten: 364
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:36

Hallo allemaal,

Ik ben voor aankomende zomer nog op zoek naar een leuk adresje in het buitenland om te werken met paarden.
Het liefst in Europa, aangezien je anders weer een werkvisum nodig hebt. En dat is denk ik zonde voor 5 a 6 weken.
Weet iemand nog een leuk adres voor mij? :)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:48

Zijn er nog mensen die graag bij een paardentrainer willen werken in Canada?
Ik ken een trainer die opzoek is naar iemand voor aankomende zomer. Minimaal 6 weken, maar hoe langer hoe beter. Hij traint de hele zomer door!
Het gaat om colt starting (inrijden) en je traint ze meestal voor working ranch horses. De paarden gaan dus echt gebruikt worden voor het echte cowboywerk.
Het is een geweldige kans voor iemand die werkelijk wil leren paarden trainen.. Het gaat echt om het rijden en trainen/ grondwerken en niet persee de klusjes ernaast, met een goede dag doe je zo 8 paarden op een dag.
Het is dus belangrijk dat je fysiek (en mentaal) fit bent en je sterk in je schoenen staat. Paarden ervaring is uiteraard nodig, maar de echte training leer je daar wel. Het is western maar het is geen probleem als je alleen engels kent. Je leert het snel genoeg!

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:24

Hallo allemaal,

Dit topic is ondertussen al wat ouder, zijn er toevallig nog bokkers die dit jaar met paarden werken in het buitenland? Ben weer beetje rond aan het kijken!
Ben benieuwd naar alle verhalen

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 08:45

Jazeker. Ik kom net terug van een maand werken in ijsland. Daar deed ik helpen met het aflammeren van de schapen. In september ga ik terug en dan ga ik mee om te schapen te paard uit te bergen te halen.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:23

Hier ook! Sinds januari als workawayer op pad en inmiddels Portugal en Denemarken gezien. Momenteel zit ik in Zweden en volgende week naar IJsland.

Ilona

Berichten: 2961
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:50

Leuk! Waar ergens in IJsland? Ik zit zelf in het zuiden, tussen Hella en Selfoss, voor een half jaartje. :)

Roomz

Berichten: 1565
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Bonaire

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:53

Ik heb 4 maanden gewerkt in Tsjechië met paarden en jachthonden.
Ga aankomende woensdag weer naar huis en vlieg 15 Juni naar Bonaire om daar te helpen met de paarden en de honden :)

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:53

Wat leuk om te lezen, krijgen jullie trouwens een vergoeding tijdens het werk? Ben anders toch wel benieuwd hoe het gaat met alle kosten die je zelf wilt maken als je geen vergoeding krijgt(brutale vraag misschien)

Roomz, de stal waar je bent in portugal, hadden hun toevallig een advertentie op bokt tijd geleden?

Roomz

Berichten: 1565
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:26

Chantaliiejj schreef:
Wat leuk om te lezen, krijgen jullie trouwens een vergoeding tijdens het werk? Ben anders toch wel benieuwd hoe het gaat met alle kosten die je zelf wilt maken als je geen vergoeding krijgt(brutale vraag misschien)

Roomz, de stal waar je bent in portugal, hadden hun toevallig een advertentie op bokt tijd geleden?

Ik krijg een beetje zakgeld, zomers doen ze dan niet. Ik heb wel eigen appartementje tot mijn beschikking.

Ik ben wel in Portugal geweest, maar dat was stage. Denk dat je mij verward met een andere bokker :P

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:26

Ik ben net een weekje terug vanuit China :) ik heb daar een maand paarden getraind en wat les gegeven.

nodi
Berichten: 943
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:43

Hoi! Ik werk momenteel in zuid Spanje op een stal waar ze een paddock paradise hebben met een aangrenzend natuurgebied van 800 hectare waar de paarden los mogen lopen.
Echt geweldig <3 Voor juni en juli zoeken we nog working students mocht iemand interesse hebben :D

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 01:09

Ilona schreef:
Leuk! Waar ergens in IJsland? Ik zit zelf in het zuiden, tussen Hella en Selfoss, voor een half jaartje. :)


Ik zit juist aan de andere kant, een stukje vanaf Akureyri. Waarschijnlijk tot begin juli en dan nog een maandje over voor een nieuwe plek. Mocht iemand nog suggesties daarvoor hebben, hoor ik het graag :)

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:45

Ik zoek met spoed een oppasser in Portugal... Paarden, muilezel, kat, 2 honden en kippen. Gaat om een week in Oktober, je kunt iets eerder komen en langer blijven als je het anders niet de moeite waard vindt.
Ik zit op het platteland, redelijk aan de (zuidwest) kust.

Ik zoek ook nog iemand voor maart volgend jaar minimaal 2 weken.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:43

Lusitana schreef:
Ik zoek met spoed een oppasser in Portugal... Paarden, muilezel, kat, 2 honden en kippen. Gaat om een week in Oktober, je kunt iets eerder komen en langer blijven als je het anders niet de moeite waard vindt.
Ik zit op het platteland, redelijk aan de (zuidwest) kust.

Ik zoek ook nog iemand voor maart volgend jaar minimaal 2 weken.


Welke week in Oktober?

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Werken in het buitenland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:04

Ik wil iets serieuzer gaan kijken naar volgend jaar ergens werken/helpen.
Praat wel over een max van 3 maanden.
Langer wil ik zelf eigenlijk gewoon niet weg.

Heeft iemand hier tips voor?