Pretparken & uitjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:05

Hier nog geen plannen. Na Amerika afgelopen jaar hebben we eigenlijk nog geen nieuwe plannen gemaakt. Wil eigenlijk naar PortAventura en Energylandia.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:19

Jaarkaart walibi nederland voor komend jaar (en net bright lights gehad afgelopen zondag) en van plan ook de parken buiten de grenzen die erbij horen met korting te bezoeken, en voor komende weken mogelijk europapark en rulantica of phantasialand of beiden.

Dat is het voordeel van een rolstoel en gehandicaptenkaart. Het kost mij geen entree (en voor de meeste buitenland parken eigenlijk of heel stevige korting) :+ je moet er wat voor mankeren maar dan heb je er ook voordeel van. Het hangt een beetje van het weer af ook maar het staat voorzichtig in potlood geschreven.

De laatste keren ging het mis met een spoedoperatie en een hondje dat meemoest waardoor het eigenlijk nog meer toekijken was dan het normaal al is omdat ik niet echt in veel dingen kan.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:00

Er komt een Universal in Engeland *\o/*

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:14

dalena schreef:
Er komt een Universal in Engeland *\o/*


Hopelijk niet met allemaal 3d rides zoals in Amerika.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 14:30

karuna schreef:
Jaarkaart walibi nederland voor komend jaar (en net bright lights gehad afgelopen zondag) en van plan ook de parken buiten de grenzen die erbij horen met korting te bezoeken, en voor komende weken mogelijk europapark en rulantica of phantasialand of beiden.

Dat is het voordeel van een rolstoel en gehandicaptenkaart. Het kost mij geen entree (en voor de meeste buitenland parken eigenlijk of heel stevige korting) :+ je moet er wat voor mankeren maar dan heb je er ook voordeel van. Het hangt een beetje van het weer af ook maar het staat voorzichtig in potlood geschreven.

De laatste keren ging het mis met een spoedoperatie en een hondje dat meemoest waardoor het eigenlijk nog meer toekijken was dan het normaal al is omdat ik niet echt in veel dingen kan.


Helaas/gelukkig (het is maar net hoe je het bekijkt) zijn ze dan vaak ook heel streng met het betreden van de attracties. Vriendin van me zit in een rolstoel en die mocht in europapark eigenlijk nergens in. Dus gelukkig kan ze gratis mee. Phantasialand is ook drama.

zelf een jaarkaart voor slagharen. Dus met halloween dit jaar naar slagharen, moviepark en bobbejaanland.

Verder eind deze maand naar californie. En van de zomer naar Disneyland Parijs.

Ik hoop echt dat universal in Engeland wat wordt. Want ze zijn wel heel erg gesteld op de 3d rides inderdaad.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:15

Wij gaan naar de pretparken in Dubai en Abu Dhabi. Heel benieuwd hoe het daar is.

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:26

Hoi, ik ben van plan om over twee weken twee dagen naar Europa Park te gaan. Hebben mensen ervaringen met dit park?

Ik vind pretparken namelijk heel leuk, maar ga niet in achtbanen die over de kop gaan. Is er dan nog genoeg te doen om je twee dagen te vermaken? Als in; andere attracties, achtbanen die niet over de kop gaan etc. Shows zijn niet zo ons ding.

Als er voornamelijk echt thrill attracties zijn, is het misschien niet de moeite waard om zo’n stuk te rijden als ik nergens in durf :')

Alvast bedankt!

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:34

Juist de moeite waard! Europa Park heeft voor iedereen wat wils. De meeste achtbanen gaan niet eens over de kop :D

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:39

Ik vond Europapark tegenvallen. Ja het is leuk en er is voor iedereen veel te beleven maar ik had er denk ik teveel van verwacht.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:51

Europapark is het favoriete park van mij en mijn man, ik krijg hem nu nergens anders meer naar toe :')

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:04

Ik heb Disney Azië op de planning staan voor 2025 :o Hong Kong, Shanghai en Tokyo

Nog niet 100% confirmed, maar ik ben dedicated to make it happen :')

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 18:10

Europa Park heeft echt voor iedereen wat! Ook achtbanen die niet over de kop gaan, leuke waterbanen, aantal gave darkrides (en ook wat mindere :+ ). Wij gaan begin mei weer met ons efteling abonnement

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 19:06

Dank voor alle snelle reacties! Dan ga ik maar snel boeken en gaan we het gewoon doen :D

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:01

Ghostattack schreef:
Ik heb Disney Azië op de planning staan voor 2025 :o Hong Kong, Shanghai en Tokyo

Nog niet 100% confirmed, maar ik ben dedicated to make it happen :')


Ik zit in hetzelfde schuitje.
Maar dan wil ik ook bijv. universal, fuji q en ocean park meepakken.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:03

Is ook hier nog een droom. Wij zijn nu in Disneyland Parijs. Hebben geslapen in het Disney hotel.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:16

Ik zat toevallig gisteren te kijken of ik Fuji Q in de vrije dagen kan meepakken, maar ik ben nog niet zo bekend met Japan en vervoer :+ Geen idee of zoiets haalbaar is voor een dagje

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 18:53

Ghostattack schreef:
Ik zat toevallig gisteren te kijken of ik Fuji Q in de vrije dagen kan meepakken, maar ik ben nog niet zo bekend met Japan en vervoer :+ Geen idee of zoiets haalbaar is voor een dagje


Wij hebben een offerte aangevraagd via Florivida, zij hebben er ervaring mee. Wie weet hebben zij bruikbare tips voor je.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:39

Wat hebben jullie leuke plannen allemaal! Qua pretparken ben ik al heel erg blij als ik dit jaar de Efteling kan doen. En heel heel heel misschien gaan we naar Moviepark Germany. Oh, net wel een rondje kermis gedaan in de pauze. Telt dat ook mee? :+ :D

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:04

Ok, bij mij staat sinds afgelopen weekend paira daiza op de to do lijst , iemand van hier daar al eens geweest? Mijn dochter afgelopen weekend en ze wil nog wel een x , een mega dierentuin met overnachtings mogelijkheid in het park

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:26

knollentuin schreef:
Ok, bij mij staat sinds afgelopen weekend paira daiza op de to do lijst , iemand van hier daar al eens geweest? Mijn dochter afgelopen weekend en ze wil nog wel een x , een mega dierentuin met overnachtings mogelijkheid in het park


Nog niet zelf geweest maar hoor er alleen maar goede verhalen over!

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 16:57

Ik ben er zelf nog niet geweest, maar zou er het liefst ook zelf slapen :$
Staat al lang op de lijst.

Helaas bezit ik geen auto, dus dat is lastig

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 17:13

Ja idd inclusief slapen- dochter heeft er ook overnacht en je mag dan ook snachts het park in- overnachten is inclusief halfpension dus ik vind eerlijk de prijzen dan "meevallen"
Als ik ga dan ga ik ook voor d3 overnachting

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:37

Nou de prijs voor de Azië reis is bekend en ik ga vast een nier verkopen :')

Moet even HEEL goed nadenken of ik zoveel geld wil uitgeven. Zelf zou ik het niet goedkoper kunnen regelen vermoed ik, maar het is wel echt een klap geld..

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 10:33

Gisteren weer eens naar Phantasialand geweest! Perfecte dag gehad qua weer en drukte, langste dat we gewacht hebben was 25 minuten voor Taron. Verder was alles max 10 minuten *\o/*

Vorige keer was ik niet onwijs onder de indruk van FLY, dus gisteren voor de herkansing twee rondjes gedaan. Het is een super vette baan hoor, alles er omheen is prachtig. Maar het is hem toch nèt niet voor mij om in mijn top 10 te komen. Het blijft wel het mooiste gebied van het park :j

En vandaag ook besloten om in te schrijven op de Disney Azië reis voor 2025. Financieel overleef ik het vast wel _O-

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:22

Ghostattack schreef:
Gisteren weer eens naar Phantasialand geweest! Perfecte dag gehad qua weer en drukte, langste dat we gewacht hebben was 25 minuten voor Taron. Verder was alles max 10 minuten *\o/*

Vorige keer was ik niet onwijs onder de indruk van FLY, dus gisteren voor de herkansing twee rondjes gedaan. Het is een super vette baan hoor, alles er omheen is prachtig. Maar het is hem toch nèt niet voor mij om in mijn top 10 te komen. Het blijft wel het mooiste gebied van het park :j

En vandaag ook besloten om in te schrijven op de Disney Azië reis voor 2025. Financieel overleef ik het vast wel _O-


Ben wel benieuwd naar je top 10 achtbanen!