Gran Canaria 2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:59

Geweldig hotel, hebben er onze huwelijksreis gehad en zijn afgelopen september weer gegaan met ons zoontje van toen 14 weken. Gaan nu alleen naar de overkant omdat daar wat meer te doen is voor kleine kindjes.

Dresscode stelt weinig voor; alleen de heren moeten een lange broek aan. Neem wel alle kamerkaarten mee als je gaat eten want die moeten ze scannen.

Bedjes reserveren hoeft echt niet, je moet niet om 1 uur 's middags een keer aan komen lopen en dan beledigd zijn dat alle stoelen bezet zijn, maar verder helemaal prima. Ze hebben alle palmbomen heel erg terug gesnoeid en dat scheelt de helft want er staan veel, heel veel palmbomen in de tuin. Als je graag wil zonnen is er ook een ruim zonnedek, dan kijk je uit op de boulevard (maar zij niet op jou) en er zijn daar jacuzzi's. Ik dacht dat het stiltebad verwarmd is. En anders ga je in het kinderbad zitten :')

De kamers vind ik fantastisch. Heerlijke bedden, goede airco en fantastische douche en groot bad. De shampoo/douchegel is van de eigen lijn van de spa. Ruikt een beetje kruidig, echt heel erg fijn om te gebruiken. Die flessen kun je dus echt thuis laten! Er is een minibar, die kan je leeghalen om je eigen spulletjes in te zetten (vlakbij zit een grote supermarkt, net als een Mango, Esprit, Guess, enz) maar de prijzen van de aanwezige spulletjes zijn alleszins redelijk te noemen. Geen acht euro voor een flesje cola in elk geval.

Handig is ook dat je met de kaart van je kamer betaalt op het resort. Aan het eind van je verblijf reken je dan af maar verder hoef je dus geen contant geld bij je te hebben als je op het resort blijft.

Aanrader is ook om een dagje naar de spa te gaan die in het hotel zit! Vooral het zoutbad is heerlijk met onderwatermuziek.

Ga ook eens met de liften achter de receptie naar de bovenste verdieping, je kan dan verder met de trap naar boven. De twee torens die boven op het hotel staan hebben echt een geweldig uitzicht.

Valt niet op dat ik het een fijn hotel vind he :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:52

Klinkt goed Liek_! Mijn vriend heeft het resort uitgekozen en ik had eerst een beetje m'n bedenkingen. Het ziet er goed uit, maar het leek ook me net iets te chique. Dat valt dus mee?

Zoals jij het vertelt is het voor ons dus ideaal! :D Ik ben alleen wel benieuwd hoe het daar allemaal in januari is. De meeste reviews die ik heb gelezen kwamen uit de zomerperiode.

Met de kaart van je kamer betalen? Is dat dan een soort van 'op rekening' die je dan bij het uitchecken betaald?

Uit eten gaan we ook zeker. Hoe zijn de prijzen daar? Een kennis van mij zit vaak op Tenerife en vertelde dat de restaurants op van Meloneras erg duur zijn, terwijl iemand anders weer vertelde dat het spotgoedkoop was en ze voor 8 euro een driegangen menu in een Chinees restaurant had :')

Anoniem

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:53

Nee zo chique is het niet, je zal er alleen geen schreeuwende bierzuipende Engelse tokkies vinden, lekker toch ;)

In januari zal iedereen in de zon willen zitten dus misschien is een bedje dan iets lastiger te vinden. Maar het zal wel loslopen want het is echt heel groot!

Met die kaart is inderdaad op rekening en bij het uitchecken betalen.

Prijzen varieren van heel goedkoop tot heel duur. Sushimex waar ik eerder over schreef is bijvoorbeeld heel duur, maar daar is de kwaliteit ook naar! Tegenover Costa Meloneras aan de kant van Baobab zit een hele fijne tapasbar en ja, ook die is duur. Maar ook daar is de kwaliteit naar. Als je meer richting de duinen loopt vanaf de vuurtoren kom je de 'normale' toeristische eettentjes tegen (en waarschijnlijk ook de chinees haha) en dat zal een stuk goedkoper zijn. Als je in Nederland op plastic stoeltjes zit in een restaurant zal je ook minder betalen dan wanneer het een hele mooie tent is. Maar dat lijkt mij eigenlijk logisch en is daar niet anders. Op tripadvisor staan een hoop restaurants als je reviews wil lezen.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:49

Wij gaan waarschijnlijk in Juli naar Gran Canaria! :D Hebben al wat op het oog nu alleen nog boeken!

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:05

Gisteren besloten dat we waarschijnlijk eind Augustus naar Grand Canaria gaan . Iemand nog tips qua hotel/ must sees/ leuke restaurantjes? Vriendlief en ik zijn eind 20 ;)

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:16

Ik ben er afgelopen zomer geweest! Sunprima atlantic view, ik vond het onzettend mooi hotel, fijne kamer en een goede sfeer. Zijn geen kinderen (was groot voordeel voor ons).

Overal rijden daar taxi's voor vrij weinig geld, anders is er nog de bus en dan kom je ook ver met 2 euro.

Via Neckermann hadden wij aanbiedingen om de dag te vullen eventueel. Dagje met de boot op dolfijnen zoektocht, highlights van Gran Canaria (echt een aanrader, hele dag tour in een klein busje langs alle kleine plekken en mooie gebieden). Er is wel ergens een plek waar je kan duiken, voor de liefhebber. Zelf zijn wij met de bus naar de dierentuin geweest, meer een vogelpark maar ook hele leuke shows, zeker goed voor een paar uur vermaak.

Ik heb een top vakantie gehad, week is omgevlogen. (alleen echt winkelen winkelen is niet gelukt! alleen de typische toeristen zaakjes)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 07:21

Zoals hierboven al ergens te lezen stond zijn wij begin januari naar Gran Canaria geweest en zaten we in het Lopesan Costa Meloneras resort.
Vanaf de reviews klonk het allemaal perfect (werd bijna achterdochtig :') ) maar er was ook niets teveel gezegd. Het was echt super voor elkaar! Mooie kamer (we hadden een gewone kamer geboekt, maar omdat die volgeboekt bleken, kregen we een gratis upgrade naar een master suite 8-) ). De kamer had twee grote balkons, een huiskamer, mooie slaapkamer en een prachtige badkamer!
Het eten was heerlijk. Alleen wel een kleine aanrader om niet stipt om 18:00 uur te gaan eten, want dan is het druk :P Maar wij gingen meestal een uurtje later en dan was het wat rustiger. Ontzettend veel keus bij zowel ontbijt als diner.
Het complex en de zwembaden waren echt geweldig. De spa was heerlijk (had zoiets nog nooit gedaan). Helaas had ik op de derde dag een ongelukje gehad (was niet aan het hotel te wijten hoor) waardoor ik een hechting in m'n hoofd had en daarom niet meer mocht zwemmen.
We hebben heerlijk gegeten in het Italiaans restaurant en in het steak restaurant.
Aanraders voor tripjes: De eilandtour, een dagtocht langs oa het hoogste punt van het eiland, een prachtig wit dorpje in de binnenlanden, en andere bezienswaardigheden. Ontzettend leuk! De dolfijnentour was ook leuk, maar dat was dus een dag na mijn ongelukje en ik was zo eigenwijs om toch mee te gaan met lichte hersenschudding, waardoor ik dus ook nog zeeziek werd :') Maar het was het waard want we hebben enorm veel dolfijnen gezien :D De trip naar Puerto de Mogan was ook geslaagd en ook wij zijn naar de dierentuin (Palmitos Park) geweest. Dat is wel een kleine dierentuin (je moet ook geen grote dieren verwachten), maar de omgeving was wel erg mooi. De heentocht naar de dierentuin voelde als een safari met al die kleine rotsweggetjes en scherpe bochtjes :')
Echt winkelen is ons, net als Yasmine, ook niet gelukt. Er zijn wel veel toeristische winkeltjes, maar die hebben allemaal dezelfde inhoud. Er stonden ook veel winkels leeg.

Ik vond de armoede die je overal op het eiland tegen kwam soms wel moeilijk. Wij zaten in een prachtig resort en even verderop liepen bedelaars, zwervers etc (was overal op het eiland zo). Dat vond ik best confronterend. Maar ja, het eiland leeft wel van toerisme dus in die zin zijn ze wel van ons afhankelijk.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 18:50

Klinkt super goed! Heb er ook super veel zin in. Verlang naar warmte en zon hahaha! Even benieuwd hoeduur kost nou zo een tripje om dolfijnen te zien?
Hopelijk is het eten in ons hotel ook goed, want ik ben al zo een moeilijke eter -_-

Nog precies 3 maandjes en 1 dag voor ons *\o/*

Anoniem

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:48

Winkelen kan fantastisch als je weet waar je moet zijn :) Er zijn een aantal grote malls in Las Palmas. Eentje heet Las Terrazas, dat is meer een outlet zoals batavia stad. De andere heet Las Arenas en zit in Las Palmas zelf. Sowieso is Las Palmas leuk om heen te gaan. Mooie stad en geweldig stadsstrand (Las Canteras) met heel veel restaurants en terrasjes :)

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:36

Vanmiddag de knoop doorgehakt en geboekt! 27 Augustus vliegen we voor 2 weekjes naar Gran Canaria! ^^
Appartementen complex Green Garden. Helaas niet al te beste revieuws, maar voor nog geen 500 euro pp mag je niet klagen ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 04:55

Als de reviews niet best zijn, had ik toch verder gekeken := En het gaat niet om slechts een paar reviews...
Ik lees op Zoover en Tripadvisor over kakkerlakken en bedbugs op kamers, slechte nachtrust door heel veel herrie, slechte hygiëne op de kamers (oa vieze douche, bedlakens en handdoeken) en ongeinteresseerd personeel. := Slechte brandveiligheid is ook iets om over na te denken en ik las zelfs reviews van mensen bij wie spullen van de kamers waren gestolen.

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:12

Aiiii das nog slechter dan ik dacht... Hadden maar n paar revieuws gelezen... Mss ga k toch maar ff verder kijken idd...

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:02

Cayenne schreef:
Zoals hierboven al ergens te lezen stond zijn wij begin januari naar Gran Canaria geweest en zaten we in het Lopesan Costa Meloneras resort.
Vanaf de reviews klonk het allemaal perfect (werd bijna achterdochtig :') ) maar er was ook niets teveel gezegd. Het was echt super voor elkaar! Mooie kamer (we hadden een gewone kamer geboekt, maar omdat die volgeboekt bleken, kregen we een gratis upgrade naar een master suite 8-) ). De kamer had twee grote balkons, een huiskamer, mooie slaapkamer en een prachtige badkamer!


Zat toevallig te kijken, kom ik dit hotel tegen bij neckermann. Aan de foto's herken ik dat de opa& oma van mijn vriend daar ook altijd heen gaan. Die konden ook alleen positieve dingen vertellen over dit hotel!
Bij hun was ook alles perfect geregeld.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:02

_AB_ schreef:
Vanmiddag de knoop doorgehakt en geboekt! 27 Augustus vliegen we voor 2 weekjes naar Gran Canaria! ^^
Appartementen complex Green Garden. Helaas niet al te beste revieuws, maar voor nog geen 500 euro pp mag je niet klagen ;)


Zou ik toch even verder kijken :o
Dan zou ik liever net iets meer aan uitgeven als ik eerlijk ben.

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:26

Ik lees net dat het hotel in 2014 gerenoveerd is. En de beoordelingen die ik van 2015 lees zijn gelukkig al een stuk beter! T is ook green park ipv green Garden zie ik net ;)
Maar Mn twijfels blijven....

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:49

Ha! Ik meld me ook in dit topic. Ik ga over 31 dagen weer, en zal zeker niet de laatste keer zijn dit jaar dat ik naar Gran Canaria vlieg. Mijn vriend woont namelijk daar :j We willen deze keer ook een paar dagen naar Fuerteventura, eens kijken of dat haalbaar is.

Cayenne schreef:
Ik vond de armoede die je overal op het eiland tegen kwam soms wel moeilijk. Wij zaten in een prachtig resort en even verderop liepen bedelaars, zwervers etc (was overal op het eiland zo). Dat vond ik best confronterend. Maar ja, het eiland leeft wel van toerisme dus in die zin zijn ze wel van ons afhankelijk.

Eerlijk gezegd heb ik dit niet veel gezien, waar heb je bedelaars en zwervers gezien?

Ik wil de aankomende keer ook een kitesurflesje gaan volgen. Heb in ieder geval weer genoeg plannen :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:16

Nissima, de bedelaars en zwervers zagen we eigenlijk overal wel. Wij zaten in Meloneras en vooral rondom het winkelgedeelte zaten veel straatverkopers, bedelaars en zwervers. Zelfs buiten het hotelcomplex lagen ze midden op het gazon :wow:

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:04

Cayenne, als je de straatverkopers bedoelt, dat zijn geen zwervers hoor. Heb het even nagevraagd. Ik denk dat je ze misschien verkeerd geïnterpreteerd hebt. :) Ik ben zelf ook heel wat keren in Maspalomas/Playa del Inglés geweest en zelfs daar heb ik, behalve de straatverkopers, geen bedelaars gezien.

Meloneras weet ik zelf niet, mijn vriend zegt dat ze daar ook niet zijn, maar dat heb ik dus zelf niet gezien. :o

Petrichor

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:46

Oh Gran Canaria is echt ontzettend leuk! Ben er al heel vaak geweest en ik heb bijna spijt dat ik dit jaar vreemd ga. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:30

Nissima, nee dat verschil zag ik wel duidelijk :j De zwervers sleepten echt een vies matje met zich mee, zagen er vies uit en stonken en lagen overal en nergens te slapen. Een paar honderd meter van het hotel was een klein parkje en daar sliepen ze op karton onder de palmbomen. Ze zaten er echt wel en vroegen ons ook om geld! Achter ons hotel zat een hekwerk en daar lagen ze ook vaak in de schaduw te slapen (in gezelschap van een rits bierblikjes).

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:02

Dat klinkt inderdaad niet als een straatverkoper :+ bah. Ben blij dat ik ze niet gezien heb, maar waar ik altijd verblijf is ook ver weg van het toerisme dus daar zullen ze ook niet gaan zitten bedelen.

Zijn jullie wel eens wezen paardrijden op Gran Canaria? Ik zei de laatste keer dat ik er was dat ik het zeker weten ging doen, de volgende keer. Dat is nu al bijna maar ik vind het heel lastig. De websites van bedrijven die trails aanbieden zijn vaak slecht en tamelijk vaag. Ik wil heel graag een rondje over het strand doen. Ik heb Happy Horses, Hipisur en El Salobre gevonden, maar ik word van alle drie niet echt wijzer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:08

Paardrijden niet, wel kameelrijden :')

sloffiee

Berichten: 2305
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:19

Wij zijn er in januari geweest, Let wel op dat ze heel drammerig zijn bij de eet tentjes vooral bij de boulevard

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:20

Volgende week vrijdag ga ik ook voor het eerst naar Gran Canaria! Heb er al veel zin in! Ik zit in het zuiden in een villa in Maspalomas, heeft iemand nog excursie tips o.i.d?

sloffiee

Berichten: 2305
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:16

Dolfijnen trip! Hebben wij ook gedaan en heel veel dolfijnen gezien echt prachtig