Gran Canaria 2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 19:50

Met dolfijnen zwemmen is natuurlijk wel echt een droom, maar anderszijds... die beestjes leven in gevangenschap en hoe ze daar gekomen zijn wil je niet weten..

Vind het dus aan de ene kant heel hypocriet van mezelf om dan met dolfijnen te gaan zwemmen..
Al ben ik wel benieuwd hoeduur dat grapje mag kosten hihi :P?

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:13

briitje schreef:
Met dolfijnen zwemmen is natuurlijk wel echt een droom, maar anderszijds... die beestjes leven in gevangenschap en hoe ze daar gekomen zijn wil je niet weten..

Vind het dus aan de ene kant heel hypocriet van mezelf om dan met dolfijnen te gaan zwemmen..
Al ben ik wel benieuwd hoeduur dat grapje mag kosten hihi :P?


Was er wbt ook wel een beetje sceptisch over, maar vond dit wel een eenmalige kans!

Zonder zwemmen, maar alleen aaien, spelen uitleg etc plus foto's is 60,00 en met zwemmen plus nog meer foto's is 90,00 :))

Is idd duur, maar je hebt hele kleine groepjes en in nl krijg je nooit zo'n kans!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:16

Wij zijn ook naar Palmitos Park geweest. Het zwemmen en op de foto met dolfijnen heb ik uit principe niet gedaan, maar ze zaten er wel redelijk goed bij (tja, het blijft een badkuipje, maar je zag wel dat de mensen echt probeerden om hun dieren te stimuleren.)
De roofvogelshow vond ik ook leuk, maar die jongens die het verzorgden waren me iets te gemaakt en overdreven enthousiast :')
Ik vond vooral de busrit naar Palmitos Park een hele belevenis _O-

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 20:18

Ik weet nog niet zo goed of ik het wel zou doen of niet.. heel moeilijk.. ben ook geen fan van circussen en dierentuinen.. Dit is een andere discussie, maar bedoel ermee te zeggen zou het niet ontzettend hypocriet zijn???

Kosten vallen me nog redelijk mee, heb het duurder voorbij zien komen. Hoelang ben je dan ook bezig en krijg je alle foto's erbij??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:20

Bij het foto nemen duurde nog geen 15 seconden. Het was tot je enkels/knieen het water in. Dolfijntje komt naast je dobberen en doet op commando zijn staart omhoog. Foto en next. Soort lopende bandwerk. Toen wij er waren ging het zo met ongeveer 30 personen.
Het zwemmen met de dolfijn was ongeveer een minuut of 5.

Ik snap wel dat mensen dat leuk vinden hoor, maar mij stond het toch tegen.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 20:24

5 min en 90 euro... nou dan sowieso NO WAY! plus het feit dat ze in gevangenschap leven.. ga lekker op zo een boot dolfijntjes kijken :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:39

En dan is die 5 minuten nog vrij ruim gerekend hoor. De personen kregen een wetsuit aan en mochten in een bootje die door een dolfijn werd getrokken/geduwd.
Daarbij sprongen er wat dolfijnen over het bootje heen.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 20:41

Nou mijn antwoord mag duidelijk zijn hihi

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:43

ik ben enkele jaren geleden geweest. dolfijnen spotten.. uhum. wilde wee-zeeziek-geen dolfijn te bespeuren :(

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:50

Huh 5 min? Hier was je in totaal meer dan een uur bezig met zn drieen! Op de foto vond ik idd ook wel zo'n lopende band werk, maar zwemmen met de dolfijnen was wel wat meer dan dat. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:51

Toen wij er waren (afgelopen januari) was het echt nog geen 5 minuten. Sowieso kon het al niet langer, want het was tijdens de show en je laat het publiek geen uur kijken naar mensen uit het publiek die met dolfijnen zwemmen :D

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:57

Ik vond het nu ook niet zo heel druk idd Cayenne, nu gelukkig ook geen hoogseizoen. Zit hier nu ook niet vol, heerlijk haha.

Ik wil eigenlijk nog wel paardrijden de komende dagen... Liefst morgen eigenlijk. :P Eens even zoeken, las hier terug in het topic een goede recensie van iemand over Hipisur, geen idee waar het zit en of het nog bestaat.

Luxorvalkje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:57

Tessya schreef:
Ik meld me hier maar eens. Mijn vriend en ik gaan 5 juni trouwen en we zijn nog op zoek naar een leuke honeymoonbestemming *\o/* . Gran Canaria ziet er echt super uit! Hebben jullie nog tips voor hotels? We willen gewoon een weekje all-inclusive, zon, strand, zee en niks doen 8-) .


Gran Canaria is wel leuk, maar voor honey moon kan ik je de Azoren aanbevelen. De omgeving daar vind ik een stuk mooier en het is er wat minder toeristisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:36

Dank je voor de tip Luxorvalkje!
Ik zal daar ook eens op gaan zoeken. Al vrees ik dat dat net wat boven budget gaat vallen.

We hebben gister al even zitten kijken op de sites van de hierboven genoemde hotels, wauw! Dat ziet er allemaal heel gaaf uit. Toch dit weekend maar eens tijd maken om naar het reisbureau te gaan.

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:12

Als jullie niks willen doen en een echt super mooi strand willen dan zou ik eens na het Touareg hotel kijken in Boa Vista. :)

Ik vind persoonlijk Gran Canaria niet echt een bestemming voor een honeymoon.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:06

Zo, ik ben weer in Nederland. Als er nog mensen willen paardrijden op Gran Canaria is Hipisur zeker aan te raden! De paarden staan er goed verzorgd bij, vriendelijke mensen met echt een hart voor de paarden. De eigenaresse spreekt Nederlands en haar zoon is meestal de begeleiding bij de ritten. Je gaat gewoon met z'n tweeën op pad dan, tenzij je met meerdere mensen komt. Rit van 2 uur kost 46 euro. Je wordt opgehaald en teruggebracht bij je hotel. Ik ben met een andere bokker geweest, dat is toch ook wel gezellig om nog wat meer te kunnen kletsen onderweg. ;-)

Voor wie wil, hier de gegevens. Op internet staan allerlei verschillende nummer etc.

Hipisur horse riding
Lomo los Azules 31
35109 El Tablero
Maspalomas
Mob:+34670645857

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:17

Het allermooiste is de dieren in het wild te bekijken!
Al is Gran Canaria daar niet de beste plaats voor.

Parken met dolfijnen in gevangenschap zou ik vermijden... Dieren staan daar onder constante stress! Ik observeer de dolfijnen en walvissen in de vrije natuur bij Tenerife al jaren, eerst vanuit mijn opleiding en nu gewoon omdat ik verliefd op ze ben en ik kan je vertellen, deze dieren voelen zich duizend keer beter dan die in parken.

Bereid je wel voor als je naar Gran Canaria gaat. We kampen met een vreselijke olieramp vlak bij de kust van Gran Canaria... Veel stranden zijn geïnfecteerd op Gran Canaria en we zitten hier nagelbijtend te wachten tot de vieze zware stookolie ook bij ons op de kust zal lopen... Vreselijk... De eerste met olie besmeurde dolfijnen zijn al gespot...

Verder is het Canarische gebied echt geweldig! Heel veel plezier en kies bewust als het gaat om de dolfijnen. Voor jou is 1 dagje met die dieren een ultieme droom en helemaal het einde, voor hen betekent het dat die vreselijke industrie gewoon doorgezet wordt en we willen het juist stoppen... Geen walvissen en dolfijnen meer in gevangenschap!

Maar bovenal: veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:30

LvdO schreef:
Bereid je wel voor als je naar Gran Canaria gaat. We kampen met een vreselijke olieramp vlak bij de kust van Gran Canaria... Veel stranden zijn geïnfecteerd op Gran Canaria en we zitten hier nagelbijtend te wachten tot de vieze zware stookolie ook bij ons op de kust zal lopen... Vreselijk... De eerste met olie besmeurde dolfijnen zijn al gespot...


:oo Oh nee, hier had ik niet aan gedacht. Wij willen deze week onze huwelijksreis naar Gran Canaria gaan boeken (voor half juni). Dit is er wel eentje om eerst even verder uit te gaan zoeken.

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:47

Dat snap ik. Ik ben zelf nog niet daar geweest, maar ik heb via via begrepen dat ze er uiteraard gigantisch druk mee bezig zijn. Het is een ware blunder van de overheid... Heel erg zonde, maar ja...

Ik weet niet hoe de situatie aan de kust is, ik weet wel dat er sprake is van een hele grote bedreiging van de dieren daar (mijn vakgebied op Tenerife, dus vandaar)

Ik weet niet op welk gedeelte van het eiland de olie op dit moment de stranden op loopt, maar daar zouden plaatselijke inlichtingendiensten je vast meer duidelijkheid over kunnen verschaffen...

Het zijn spannende tijden...

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:01

LvdO, de olie is aangespoeld aan het zuidwesten van Gran Canaria. Er zijn 3 niet-toeristische stranden aangedaan. Toeristen hebben er dus (in principe) geen last van. Dat het niet schoongemaakt wordt, behalve door een groep vrijwilligers, snap ik echt helemaal niks van. :(

margreet4

Berichten: 1585
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:18

Jeetje erg hoor!! Ik heb er wat van op internet gelezen....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:31

Ik dus helemaal niet -behalve hier- en dat vind ik vreemd. Het is bijna niet in het nieuws geweest :?

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:35

Wij zijn 2 jaar terug in playa del ingles geweest in een RIU hotel vlak bij de jumbo en kashba ofzo weet niet precies meer hoe dat andere winkelcentrum heette haha.

Daar kon je in het palomitos park met tropische dieren ook zwemmen met dolfijnen en dat was volgens mij 150 euro voor een half uur of 3 kwartier ofzo geloof ik!

en je kon ook via de receptie bij ons toen met zo'n grote zeilboot de dolfijnen in het wild bekijken een hele dag varen en dan hopen dat je ze ziet!

heerlijk vakantie land, het winkelcentrum daar De Jumbo is echt geweldig en echt een aanrader!

Anoniem

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:55

Onbegrijpelijk dit van de Spaanse overheid! Bootje in brand, oh sleep maar een paar km weg van de kust, dan is het ons probleem niet meer :? Dolfijnen, zeeschildpadden, vogels...vreselijk!

margreet4

Berichten: 1585
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:11

Cayenne schreef:
Ik dus helemaal niet -behalve hier- en dat vind ik vreemd. Het is bijna niet in het nieuws geweest :?


Ik heb het ook eerst hier gelezen en daarna op internet gezocht! Niet op het nieuws gehoord! Vond ik inderdaad ook een beetje heel vreemd!