Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:38

x_Jeanine_x schreef:
Ik ben altijd bang voor spugende mensen in het vliegtuig.
Verder nog nooit iets engs meegemaakt. Manlief kijkt met regelmaat aircrasht invested dinges :+


Ik heb echt precies hetzelfde. Dat is gewoon echt een van mijn grootste angsten in het vliegtuig :')

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:08

Ondertussen ben ik ruimschoots gewend aan alle gekke dingen die er op een vliegtuig kunnen gebeuren :') Het enigste waar ik echt goed van ben geschrokken is de eerste keer een WC op een vliegtuig doortrekken. Man man man. :') Toen zat ik zelf bijna tegen het plafond.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:52

_Nelleke_ schreef:
Tijdens turbulentie loop ik altijd even langs. Ook kan ik die persoon eventueel verplaatsen naar een plek in het vliegtuig waar het minder hobbelt en waar diegene zicht heeft op de crew.

Waar is eigenlijk het beste om te zitten om het minste 'last' van hobbels te hebben?

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:02

Leuk topic als je over 2 dagen gaat vliegen :D

Ik heb zelf nog niks meegemaakt gelukkig, behalve turbulentie :)

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:03

_Nelleke_ schreef:
Ligt er natuurlijk aan wat die persoon zelf wil. Ik ben wel altijd heel blij als ze het tijdens het instappen tegen me zeggen. Ik kan dan best wel wat voor die persoon doen maar soms wil iemand gewoon alleen gelaten worden. Wel geef ik het altijd aan de cockpit door en soms komt de piloot even een praatje maken en ik vertel zelf aan de persoon in kwestie of we turbulentie verwachten. Tijdens turbulentie loop ik altijd even langs. Ook kan ik die persoon eventueel verplaatsen naar een plek in het vliegtuig waar het minder hobbelt en waar diegene zicht heeft op de crew.

Als je bang bent, gewoon altijd tegen de crew vertellen. De stewardessen weten vaak meer over het vliegtuig dan je denkt en kunnen je precies vertellen wat dat ene gekke geluidje is of wat dat hobbeltje precies is.


Heerlijk om te horen dit!
Zelf sla ik, vooral het eerste uur doodsangsten uit :D
Heb altijd het idee dat het personeel mij maar vervelend vindt hahaha, omdat ik dus
veel vragen stel, en eigenlijk gewoon om een praatje pot verlegen zit om mij zelf te kunnen afleiden.

Nu moet ik zeggen dat mijn vlucht van vorige week met TUI echt heel goed bevallen is, tenminste.... de cava was lekker :+ ( scheelt zo veel als ik drankje op heb ) en het personeel was zo vriendelijk! We zaten op rij 42, net voor de stoel van de steward dus die kon mij heel veel vertellen. Vlucht zelf was wel hobbelig, mijn hemel wat een turbulentie!

Stomme hier is, dat ik nooit bang was. Pas sinds 7 jaar, na de komst van mijn dochtertje, sindsdien vind ik het niet meer zo heel tof :o Aankomende zomer gaan we naar Mexico en vliegen we 1e klas met de dreamliner van TUI. Steward vertelde, dat dit voor mij zeer goed zou zijn, omdat ik daar onbeperkt en gratis cava zal krijgen :D :D :D :D

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:04

Toen we op het punt stonden om op te stijgen (we stonden letterlijk al op de startbaan, motors gingen aan en het was t punt dat ie gas zou gaan geven) en we ineens terug gingen, de politie binnen kwam en met grof geweld iemand uit het vliegtuig haalde, waarna het hele vliegtuig doorzocht werd naar “verdachte pakketjes” en de hele bagage weer uitgeladen werd en ook onderzocht.

Fijn! 10 seconden later en we hadden in de lucht gezeten...

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:18

@Laulitz, het beste kun je voorin zitten,dan heb je het minste last.
Ik zat een keer in de cockpit tijdens een vlucht Amsterdam-Oslo en mijn man op een jumpseat helemaal achterin en die heeft heel veel last gehad van 'gehobbel' ,terwijl wij voorin nergens last van hadden.

Landen op Madeira is idd een hele aparte ervaring :)

We hebben 1x een doorstart moeten maken op Schiphol en dat was omdat een ander vliegtuig nog op de baan was.

Filmpje van Monty Phyton is geweldig :D

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:55

Annenas schreef:
Toen we op het punt stonden om op te stijgen (we stonden letterlijk al op de startbaan, motors gingen aan en het was t punt dat ie gas zou gaan geven) en we ineens terug gingen, de politie binnen kwam en met grof geweld iemand uit het vliegtuig haalde, waarna het hele vliegtuig doorzocht werd naar “verdachte pakketjes” en de hele bagage weer uitgeladen werd en ook onderzocht.

Fijn! 10 seconden later en we hadden in de lucht gezeten...

Zo hé := Dat laatste is echt een heel eng idee. Was dat in Nederland?

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:32

Danielleeee_ schreef:
Annenas schreef:
Toen we op het punt stonden om op te stijgen (we stonden letterlijk al op de startbaan, motors gingen aan en het was t punt dat ie gas zou gaan geven) en we ineens terug gingen, de politie binnen kwam en met grof geweld iemand uit het vliegtuig haalde, waarna het hele vliegtuig doorzocht werd naar “verdachte pakketjes” en de hele bagage weer uitgeladen werd en ook onderzocht.

Fijn! 10 seconden later en we hadden in de lucht gezeten...

Zo hé := Dat laatste is echt een heel eng idee. Was dat in Nederland?


Nee was in Frankrijk, in Nice

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 06:48

Laulitz schreef:
Waar is eigenlijk het beste om te zitten om het minste 'last' van hobbels te hebben?


Ligt aan het type toestel natuurlijk maar vanaf de vleugel naar voren toe heb je over het algemeen minder last van hobbels dan erachter. Eigenlijk net zoals in een bus, achterin hobbel je meer dan voorin. :+

Turbulentie zelf kan je ook gewoon vergelijken met een bus die over een hobbelweg rijdt. Het hobbelt, maar het is verder niet gevaarlijk ofzo :+

En in het geval van vliegen is het vliegtuig de bus en de hobbelweg de lucht. De lucht is niet overal even 'glad', soms is het wat 'rimpelig' en dan voel je dat. Zo veroorzaken wolken altijd wel wat (lichte) turbulentie. Heel normaal. :)

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 18:49

Oh wat ik mij ook nog afvraag: waarom staan die chips zakjes altijd zo bol? Waarom begint de cola in het vliegtuig direct te schuimen in je mond als je een slok neemt? :+

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:53

noordje schreef:
@Laulitz, het beste kun je voorin zitten,dan heb je het minste last.

_Nelleke_ schreef:
Ligt aan het type toestel natuurlijk maar vanaf de vleugel naar voren toe heb je over het algemeen minder last van hobbels dan erachter. Eigenlijk net zoals in een bus, achterin hobbel je meer dan voorin. :+

Turbulentie zelf kan je ook gewoon vergelijken met een bus die over een hobbelweg rijdt. Het hobbelt, maar het is verder niet gevaarlijk ofzo :+

En in het geval van vliegen is het vliegtuig de bus en de hobbelweg de lucht. De lucht is niet overal even 'glad', soms is het wat 'rimpelig' en dan voel je dat. Zo veroorzaken wolken altijd wel wat (lichte) turbulentie. Heel normaal. :)


Dank jullie wel voor de tip :D Ik heb met mijn laatste (en slechtste) vlucht dus heeeeelemaal vanachter gezeten, voortaan toch maar vanvoor kiezen :+
En dat van die hobbels probeer ik mij altijd in te beelden, laatste vlucht vergeleek de piloot het met golven in de zee. Maar om een of andere reden hielp dat toch niet echt met mijn angst :+

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:06

Petrichor schreef:
Oh wat ik mij ook nog afvraag: waarom staan die chips zakjes altijd zo bol? Waarom begint de cola in het vliegtuig direct te schuimen in je mond als je een slok neemt? :+


Hoe hoger je komt, hoe meer de lucht uitzet. Lucht in een chipszakje kan nergens naartoe, dus daarom wordt je zakje bol. Als je met de auto de bergen in gaat heb je dit ook.

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:30

Ik ga van de zomer vliegen, is wel tweede keer voor mij maar eerste keer was toen ik 6 was, dus eigenlijk eerste keer dat ik t echt bewust mee ga maken, en mijn gosh wat ben ik zenuwachtig :’) en toch lees ik dit topic hahaha....

Ik ben vooral bang dat het zo hoog is (hoogtevrees) en dat ik nergens heen kan en het allervreselijkste lijkt mij als mensen gaan spugen. Maar goed we gaan het beleven deze zomer en we gooien er een oxazepam in :P

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:56

Ik heb ook wel ‘vliegangst’. Niet echt angst maar toch ook weer wel. Heb ook oxazepam gehaald en dit heeft me wel goed geholpen (of was t idee alleen al genoeg? :+ ). Hoe dan ook ik vind vliegen eigenlijk leuk maar ook dood eng! En toch ga ik heel graag met het vliegtuig op vakantie.

Kwamen net terug uit Brazilië (lees 2 dagen) en ik wilde alweer het vliegtuig in naar een andere zonnige bestemming!

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:07

Gelukkig nooit iets echt eng meegemaakt.

Vreemdste was op terugvlucht van IJsland.
We boarden, iedereen gaat zitten etc. We wachten.
We wachten nog wat.
Vliegtuig naast ons begint met boarden.
Wij wachten nog wat.
Vliegtuig naast ons vertrekt.
Wij wachten nog steeds.
Uiteindelijk na zeker 45m zitten wachten komt er een mededeling dat ze een probleem hebben met een deur die niet wil sluiten en dat ze op extra technische hulp wachten.
Nog geen minuut later:'ok deur is gemaakt we kunnen vertrekken'.
Euhm, zeker dat we met dit vliegtuig moeten vertrekken?
Verder wel een rustige vlucht gehad.

En 1 keer achteraan in een Cezna gezeten. Eens en nooit meer. Ben best wat turbulentie gewend maar toen werd ik serieus misselijk en zat ik de hele vlucht minuten te tellen tot landing en tegen m'n maag zitten vechten. Duurde een halfuur die vlucht maar nog nooit zo belabberd geweest.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:11

Ooit een ex een paar stoelen verder zien zitten.

Verder nooit rare dingen meegemaakt..

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:54

Es_ther schreef:
Op madeira landen.
Dat vliegveld zit A) boven de weg, b) aan zee en C) het is 1 van de meest linke vliegvelden ter wereld :')


Wat een feest. Over twee weken land ik daar. :+

Heb zelfs gelezen dat de piloten daar een apart papiertje voor moeten halen voordat ze daar mogen landen?

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:01

Toen wij vanuit Sint Maarten terug naar Schiphol vlogen is het vliegtuig tot 3 keer toe een x aantal meter uit de lucht gevallen :')
Bleek dat dat het moment was om de noodsituatie in te zetten, maar gelukkig ging alles verder goed.
Werd wel flink wat afgegild die vlucht :=

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:05

Opstijgen tijdens een sneeuwstorm twee weken geleden in chicago terwijl er al allemaal vluchten waren gecanceld ivm het weer

En hele erge luchtzak dat zelfs de stewardessen al waren gaan zitten dat was dood eng.

Een landing waarbij het vliegtuig op de landingsbaan knalde en zo ook weer terug omhoog stuiterde dat vond ik echt dood eng

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:24

Thioro schreef:
Gelukkig nooit iets echt eng meegemaakt.

Vreemdste was op terugvlucht van IJsland.
We boarden, iedereen gaat zitten etc. We wachten.
We wachten nog wat.
Vliegtuig naast ons begint met boarden.
Wij wachten nog wat.
Vliegtuig naast ons vertrekt.
Wij wachten nog steeds.
Uiteindelijk na zeker 45m zitten wachten komt er een mededeling dat ze een probleem hebben met een deur die niet wil sluiten en dat ze op extra technische hulp wachten.
Nog geen minuut later:'ok deur is gemaakt we kunnen vertrekken'.
Euhm, zeker dat we met dit vliegtuig moeten vertrekken?
Verder wel een rustige vlucht gehad.


Ditzelfde heb ik ook meegemaakt. Ze hadden problemen met een deur. De safety pennen wilden niet in de nooddeur boven de vleugel..... waar ik naast zat. Technisch mannetje erbij, die wist het ook niet. Toen de deur er maar uit. Zit je in het vliegtuig met een enorm gapend gat naast je. Stewardessen, piloot en technisch mannetje druk in de weer om de deur er weer in te zetten. Dat lukte niet bepaald. Allemaal tot in den treure geleerd hoe je zo'n deur eruit moet krijgen, maar jah, als die nooddeur er uit is, hoeft ie er doorgaans niet weer in. Er bleek ergens een palletje terug gedrukt te moeten worden. *plop* deur terug, pallen erin en gaan! Ik zat toch echt de hele vlucht naar die deur te staren in de hoop dat ie erin bleef. Dat deed ie gelukkig, vlucht was verder rustig.

Fabienne_Z

Berichten: 392
Geregistreerd: 05-02-08

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:56

Nooit vliegangst gehad tot die ene vlucht uit Tunesië. Tijdens het boarden brak er een storm los gepaard met onweer waardoor alle stroom uitviel, dat was al geen pretje en toen we vervolgens in een luchtzak terecht kwamen waarbij de stewardessen op schoot sprongen bij passagiers en iedereeen begon te gillen was de lol er wel af.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:03

Even een vraagje: waarom is het doorspoelen van een wc in het vliegtuig zo eng? :')

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:28

LoveGlove schreef:
Even een vraagje: waarom is het doorspoelen van een wc in het vliegtuig zo eng? :')


Ik heb altijd het gevoel dat ik ook meegezogen word :+ Alleen het geluid al :=

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 00:28

Niet eng, wel bizar. In oktober gevlogen met een klein toestel in Nepal. Bij het zien van de foto’s van de recente crash waarbij een vliegtuigje inreed op het heliplatform, ging er een belletje rinkelen bij het registratienummer van het vliegtuig.

Dat was die van ons!!!