Wat te doen in Oostenrijk omg. Villach

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jilletje
Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Wat te doen in Oostenrijk omg. Villach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-22 13:41

Jaja, de vakantie is geplanned :D
We gaan in september 2 weken op vakantie naar Oostenrijk, in de buurt van Villach.
Nou ben ik behalve er doorheen gereden nog nooit in Oostenrijk geweest, ik ben dus erg benieuwd naar de omgeving en wat er allemaal te beleven valt!
We nemen ook de hond mee!


Oscar
Forumcoordinator
Berichten: 131721
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wat te doen in Oostenrijk omg. Villach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 13:54

Meer dan genoeg :))

Je hebt natuurlijk de prachtige natuur en de bezienswaardigheden. Villach is een mooie stad. Als je van steden houdt, dan is Klagenfurt ook de moeite waard.
Rondom Villach heb je meerdere prachtige meren. O.a. de Ossiacher See, de Worthersee en de Faaker See. Rondom die meren is altijd wel wat te doen en je kunt er prachtig wandelen, ook met de hond.
Oostenrijk is best hond-vriendelijk, er zijn ook behoorlijk wat restaurants waar je met een hond naar binnen mag.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Jilletje
Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Wat te doen in Oostenrijk omg. Villach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-22 14:18

Ja de Ossiacher see had ik idd gevonden, daar zitten we ongeveer 10 minuutjes met de auto vandaan! Ook Villach zelf ziet er veel belovend uit als ik google mag geloven :))
Zijn er nog hidden gems of echte must see’s?

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 14:32

Wij zijn een aantal jaren terug in die omgeving geweest. Ik raad aan op een Kärnten Card te kopen, daar kun je allerlei leuke dingen mee doen. Even afhankelijk van wanneer je gaat kost deze 48-53 euro per persoon per week.

Wij zijn met die kaart oa een kloof in geweest (Raggaschlucht), naar een apenpark in Aschaffenberg (hadden we anders niet zo snel gedaan, maar ja was nu toch inclusief :+ ) een museum en je kunt ook met verschillende bergbahnen (liften) de bergen in. Wij zijn de Molltaler gletscher op geweest.

Heel veel attracties doen hier aan mee dus hier ga je je zeker mee vermaken.

https://www.kaerntencard.at/sommer/en/

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37107
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 14:35

Ah Villach daar waar wij al jaren proberen te komen in die periode maar wat steeds mislukt is tot nog toe :+

Zitten jullie precies rond de harleywood periode? zo ja en jullie zijn geen motorliefhebbers dan zou het wat eh lawaaieriger en drukker kunnen zijn dan misschien gewenst. :')

Wat ik een paar jaar geleden heb kunnen uitvissen is dat er genoeg mooie natuur, bergpasjes, meren en leuke kleine plaatsjes zijn

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Flower033
Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Wat te doen in Oostenrijk omg. Villach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:51

Canyoning en raften kan ook goed in die omgeving.
De raggaschlucht is erg mooi. En als ik het me goed herinner zit er een prachtig klimpark bij de ingang van het park.

Voornemen 2023: meer buiten, minder socials

Texas02
Berichten: 4403
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:06

Ik zou de Kärnten Card nemen (https://www.kaerntencard.at), daar zitten heel veel dingen bij in (die zijn dan gratis)! De Villacher Alpenstraße is prachtig, als je geluk hebt staan de Norikers ook weer ergens als je boven bent! Gerlitzen Bergbahnen is ook heel mooi, vanaf daar vertrekken veel paragliders, je kunt ook mee met een tandemvlucht maar dat is wel duur. Nog nooit gedaan.. De Nassfeld Paß is ook prachtig, er zit ook ergens een waterval aan die weg. Je kunt dan via Italië terug of dezelfde weg als je gekomen bent. Er zijn daar echt zoveel mooie dingen te zien.. <3 Ik zit nu al af te tellen tot wij gaan in augustus, maar dan naar Döbriach, Millstätter See <3

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:38

We zijn vorig jaar begin september aan het Ossiacher meer geweest. Compleet verliefd geworden op de geweldige zonsondergang terwijl je op het water zit en de bergen op de achtergrond hebt.
Tijdens een wandeling kwamen we bij puur toeval op een haflinger/hengsten keuring (dit jaar 4 sept. https://www.pferde-kaerntenaustria.at/d ... -2019.html).
En die week was inderdaad het Harley treffen bij de Faaker See. Je komt in deze tijd vooral veel motoren tegen en bij het meer zelf is het druk, maar we vonden het best leuk om er een bezoekje te brengen.

[ img ]

Op een stukje rijden heb je een mooi berggebied (Maltatal) met stuwmeer/dam (waar je op een glazen platform boven kunt staan). Ernaar toe kom je een ezelfarm tegen, er ligt een mooie fietsroute en er zijn mooie wandelroutes met watervallen.

Bij de Millstatter see ook heerlijk gefietst en bij zonsondergang een mooie wandeling gelopen bovenop een heuvel met mooie uitkijkpunten over het meer.

FleurSandro
Berichten: 1798
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Wat te doen in Oostenrijk omg. Villach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:43

Ik ben 3 zomers wezen kamperen aan de Faaker see. Rondom zijn overal bergen (duh) waar je ook prachtig kan wandelen. Wij pakte vaak de skilift omhoog en dan terug naar beneden wandelen via de wandelroutes. Als je echt van een flinke bergwandeling houdt (4 uur omhoog en 3 uur terug naar beneden) is de mittagskogel ook erg leuk om op te gaan. De uitzichten zijn echt prachtig!

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+10 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)

Jilletje
Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-22 16:49

Mooie foto grit!
Ik ben erg benieuwd naar het wandelen! Vooral naar hoe mn enkel zich gaat gedragen := vorig jaar gebroken op de champs elysees :') -O- en daarna nog een aantal dagen mee door gelopen omdat ik niet naar een franse dokter wilde 8)7
Dit is voor ons ook de eerste keer dat we op vakantie gaan met de hond, dus ben ook benieuwd hoe dat gaat bevallen!

Esperanza
Berichten: 3270
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:54

karuna schreef:
Ah Villach daar waar wij al jaren proberen te komen in die periode maar wat steeds mislukt is tot nog toe :+

Zitten jullie precies rond de harleywood periode? zo ja en jullie zijn geen motorliefhebbers dan zou het wat eh lawaaieriger en drukker kunnen zijn dan misschien gewenst. :')

Wat ik een paar jaar geleden heb kunnen uitvissen is dat er genoeg mooie natuur, bergpasjes, meren en leuke kleine plaatsjes zijn


Harleywood periode? :D Je bedoelt de European Bike week aan de Faakersee. Die is dit jaar van 6 tot 11 september en daar ben ik zeker ook! Ik heb geen idee of het dit jaar zo groot is als op andere jaren. Maar dit is het grootste Harley treffen van Europa. Meestal is er veel leuks om te zien, lekker eten en gave shows.

Verder ken ik de omgeving van Villach niet zo goed, maar ik ga er vanuit dat je daar ook alles kunt doen, net als bij ons in de omgeving. Hoe actief ben je?

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Texas02
Berichten: 4403
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Wat te doen in Oostenrijk omg. Villach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:18

Wat zijn jullie allemaal actief tijdens de vakantie! Wij gaan vooral lekker met de kabelbanen naar boven, of met de auto _O-

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Jilletje
Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-22 21:47

Oooh ik ben ook het liefste de hele dag weg en onderweg hoor! Nou ga ik geen wandeltochten van 30 km maken, maar ik vind een km of 10 toch wel lekker! Hoeft ook niet dagelijks hoor :+
Maar ik ga wel graag de hort op, niks doen kan ik thuis ook wel :o

Texas02
Berichten: 4403
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Wat te doen in Oostenrijk omg. Villach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:58

Wij gaan ook wel iedere dag weg, maar niet wandelen enzo. Zo is vakantie toch voor iedereen weer anders, leuk om te lezen!

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Jilletje
Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-22 20:20

Nou, muilkorf is alvast geregeld!!
Freddy is er erg van onder de indruk :(:)

[ img ]

Texas02
Berichten: 4403
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:18

Heb je die daar nodig? Ik heb geen hond dus ik ken de regels niet, maar ik zie eigenlijk nooit honden met muilkorf rondlopen. Maar hij is wel vreselijk onder de indruk, ja xD

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Jilletje
Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Wat te doen in Oostenrijk omg. Villach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-22 21:27

Ja volgens google moeten ze hem om in het ov en er zijn gebieden waar ze alleen met muilkorf om los mogen lopen! Wist ik ook niet hoor. maar al heb ik hem nieteens nodig, dan toch liever teveel mee genomen dan mis grijpen

PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:36

Oh heerlijk! Wij zijn ook nog aan het kijken om dit jaar naar Oostenrijk te gaan.

Velden am Worthersee vond ik toen heel leuk. En de Raggaschlucht is heel mooi. Ligt nog wel een stukje van Villach af. En je kan daar inderdaad prachtig wandelen.

En misschien slim om een kärnten card te kopen. Hiermee kan je mee allerlei bergwanden in en andere activiteiten. Hoe het nu precies werkt en wat de kosten zijn weet ik niet, maar wij kochten die altijd wel. (Bij een soort VVV)

Texas02
Berichten: 4403
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 21:52

Jilletje schreef:
Ja volgens google moeten ze hem om in het ov en er zijn gebieden waar ze alleen met muilkorf om los mogen lopen! Wist ik ook niet hoor. maar al heb ik hem nieteens nodig, dan toch liever teveel mee genomen dan mis grijpen


Ik denk dat heel veel mensen dat niet weten. Maar dan inderdaad beter gewoon meenemen! :j

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 05:41

PrizTwir schreef:
Oh heerlijk! Wij zijn ook nog aan het kijken om dit jaar naar Oostenrijk te gaan.

Velden am Worthersee vond ik toen heel leuk. En de Raggaschlucht is heel mooi. Ligt nog wel een stukje van Villach af. En je kan daar inderdaad prachtig wandelen.

En misschien slim om een kärnten card te kopen. Hiermee kan je mee allerlei bergwanden in en andere activiteiten. Hoe het nu precies werkt en wat de kosten zijn weet ik niet, maar wij kochten die altijd wel. (Bij een soort VVV)


Bergwanden = bergliften :')

Cowgirl83
Berichten: 385
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Wat te doen in Oostenrijk omg. Villach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 07:19

Oh wat een fijne vakantiebestemming! Villach zelf vonden wij als stad tegenvallen, maar Klagenfurt is niet zo ver en is wel supertof!
Ook de uitkijktoren pyramidekogel aan de Wörtersee is de moeite!
Wij zaten zelf aan de Millstättersee, daar kan je ook mooi wandelen, of suppen op het meer.

Esperanza
Berichten: 3270
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:45

Jilletje schreef:
Ja volgens google moeten ze hem om in het ov en er zijn gebieden waar ze alleen met muilkorf om los mogen lopen! Wist ik ook niet hoor. maar al heb ik hem nieteens nodig, dan toch liever teveel mee genomen dan mis grijpen


Hier moeten honden als je ze mee wilt nemen in een gondel of een bus inderdaad een muilkorf om. En er is sowieso een aanlijnplicht, behalve op plaatsen waar ze los mogen lopen. Dit ook om te voorkomen dat ze (jong) wild grijpen.

Koeien op de alm die met hun kalveren lopen zijn nogal beschermend en die vinden honden toch wel een bedreiging. Er staan op almen vaak bordjes waar koeien lopen dat je daar niet met je hond moet komen. Er is een incident geweest met een koe en een dame die op de alm haar hond aan zichzelf had vastgebonden. De koe viel aan en heeft die vrouw omgebracht. Dit heeft ervoor gezorgd dat veel boeren geen wandelaars meer op de almen willen.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Jilletje
Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Wat te doen in Oostenrijk omg. Villach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-22 11:53

Oeff jeetje :=
Lijkt mij vrij logisch als er koeien met kalveren lopen dat je daar niet met je hond gaat lopen, maarja blijkt maar weer dat dat niet voor iedereen zo is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, IASCrawler, Mizsz_Kitty, YvonneV en 15 bezoekers