korte trip naar londen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

korte trip naar londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:05

Lekker 3 daagjes londen geboekt (aankomst zo ochtend - dinsdagavond terug)
Maar dat is natuurlijk veel te kort! Er is daar zoveel te doen, ik ben een beetje verdwaald in wat wel en wat niet. Ik vind het ook leuk om zelf alles te regelen en uit te zoeken.
We landen op Stansted en ik heb al de trein naar het hotel geregeld want er zat geen transfer bij.
Ter plekke wil ik kijken of we een Oyster card kunnen kopen. Heb ik het goed dat je die dan moet registreren voor gebruik?
Verder vind ik het lastig in beeld te krijgen of we het wisselen van de wacht bij Buckingham palace kunnen zien, we komen zondag te laat aan dus zou maandag moeten zijn dan. Dinsdag is het niet begreep ik?
Ik begreep dat er de datum dat wij er zijn ook geen muziek bij is, is het dan wel leuk?
Nu heb ik ook begrepen dat er een horse guards parade is, is dat leuker? Hoe zit dat?
Goed vragen genoeg, hoor graag jullie tips do en don't's!!!

cursebreaker

Berichten: 11469
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:12

London <3 Ik houd Zo van die stad haha. Veel plezier gewenst alvast!

De Oystercard hoef je niet te registreren en kan gewoon anoniem gebruikt worden als je deze zo koopt daar. Deze kun je op Stansted al kopen Met geld erop, ideaal! En die kun je wanneer nodig in de stad bij in principe elke underground/station opwaarderen ook weer.

In principe kun je in de stad het OV ook met je bankpas doen als je contactloos betalen aan hebt staan. Ik gebruik wel altijd de Oyster card gewoon.

Ik gebruik tegenwoordig vaak de bus ipv de eerder vaak gebruikte underground. Sommige lijnen met de underground zijn zo afgeladen vol, en veel lopen soms ook door de stations. Heeft z’n charme wel wanneer je voor het eerst in London bent, maar ik vind de bus persoonlijk ook echt heel erg prettig in gebruik daar :j (+ je ziet toch weer vanalles haha)

De trein vanuit Stansted komt bij Liverpool Station uit in de stad, dus ik ga er vanuit dat je vanuit daar eerst nog door moet met het OV naar je hotel of ligt het hotel echt meteen bij dat station? Anders zou je ook nog kunnen overwegen om een Uber te boeken, dat werkt in London ook echt top :j

Het wisselen van de wacht is wel geinig om eens gezien te hebben, ook zonder muziek. Het duurt ook niet mega lang verder, dus als je het toevallig idd kunt combineren zou ik het niet overslaan in principe. Maar ja er is echt teveel te zien en te doen in London dus daarin zul je sowieso wel moeten gaan kijken wat wel/niet haalbaar is < afgestemd op je wensen. Welke dingen wil je Sowieso graag zien, en wat vind je globaal leuk zodat iemand misschien nog aanraders heeft voor je.

De musea zijn gratis, dus dat is altijd leuk - het National History Museum oa is echt heel erg tof, als je zoiets interessant vind. De hop-on-hop-off bus is ook erg leuk om te doen vind ik in London.

edit:
En verder vooral veel genieten haha en zorgen dat je schoenen aan hebt waar je veel en lang goed op kunt lopen ;)

Zebrastreep

Berichten: 9773
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:26

Hier ook een grote fan van Londen , ik ben er 3 weken terug geweest.

Oyster kaart is niet perse meer nodig. Ik heb met mijn ING pas zeer goed gebruik kunnen maken van de metro. Een creditkaart zou ook kunnen. ( raad ik overigens wel aan om mee te nemen)

En ja er is zoveel te zien... wil je echt gaan voor de grote bezienswaardigheden of zoek je wat meer het onbekendere op?

De eerste keer in Londen kwam ik vooral voor de grote bezienswaardigheden. Queen elizabeth was in die week begraven dus er was nog veel dicht / afgesloten voor publiek. Ik ben toen in ieder geval hier geweest
- buckingham palace
- tower of Londen
- Londen Eye
- de grote winkelstraten
- green park en James park ( liggen bij Buckingham palace)
- house of guards voor de wisseling van de wacht. Geheel toevallig treffen we dat altijd. Ik vind met paarden erbij leuker!
- tower Bridge
- st Paul
- trafalgar square
- piccalilly circus
- house of parlement
- en nog zoveel meer.

Dit jaar zijn we toch voor wat andere plekken gegaan en stiekem was dat ook nog wel mooier dan de grote bezienswaardigheden. Echt een aanrader vond ik Notthinghill , kensington Palace met een prachtig park , nationaal historisch museum ( als je gaat even van te voren reserveren kun je een hele rij overslaan ) Camden market , sky garden ( gratis en mooier dan een rondje Londen Eye , wel 3 weken van te voren moet je reserveren vanwege drukte) Saint dunstan in the east Church garden een ruïne midden in het kantoorgedeelte , het is er super stil en erg mooi met veel eekhoorntjes. Dit waren voor mij wel leuke pareltjes.

En genoeg te shoppen ! Met eten zoeken hebben wij altijd wel wat meer moeite maar dat ligt meer aan ons :') ook daarin goedkope en hele dure opties mogelijk. Maar streetfood is ook erg leuk en lekker.

cursebreaker

Berichten: 11469
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:32

Ik kom er jaarlijks 1-2x wel, al heel wat jaren ondertussen, maar ik heb me altijd kunnen redden zonder CC overigens, dus imo is dat geen must. Ik doe echt alles daar zonder CreditCard eigenlijk en nog nooit problemen gehad. (gebruik mijn ING kaart in principe gewoon en pin ook altijd wel wat cash geld)

De wijk Notting Hill vind ik idd ook het bezoeken waard ja en ze hebben naast Camden Market nog meer hele leuke markten en markt hallen ook (vaak wel op specifieke dagen dus dat moet je vooraf even opzoeken)

Ik heb ook al 2x een Buckingham Palace tour gedaan, echt fantastisch, maar volgens mij is dat niet meer open voor publiek en was dat maar een paar jaar tijdelijk. Je kunt het uiteraard idd wel gewoon vanbuiten zien en daar moet je toch wel echt even langs imo :j <3

Als je van lezen houd, zijn er ook echt enorm veel toffe boekenwinkels te vinden van grote ketens tot leuke kleine winkeltjes en veel 2e hands winkeltjes ook.

Hyde Park is ook goed te combineren met Buckingham Palace. Vind ik ook een leuk park - en inderdaad, veel eekhoorntjes overal haha! Kensington Gardens en palace is inderdaad ook erg mooi.

De grote sightseeing dingen kun je bv ook goed combineren met die hop-on-hop-off bus want je kunt dan uitstappen en opstappen waar je wilt. Vooraf kun je dan even checken welke lijn waar overal langs gaat bv.

Shoppen is idd ook heel leuk haha! Speelgoed winkels als Hamley’s bv zijn ook erg leuk om eens naartoe te gaan :j Een hele beleving hihi.

En ik geniet idd ook juist van het gewoon rondlopen en zien waar ik uit kom maar ik heb de allereerste keer ook alle grote dingen in een paar dagen gepropt wel zodat ik die gezien had. De keren erop ben ik steeds meer gaan ontdekken daarbuiten.

En ik houd van Pubs <3 :j :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op Gisteren, 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:34

@cursebreaker, thanks voor je reactie.
Goed te weten dat we bij Stansted al kunnen kijken naar de oyster card. Mochten we daar moeten wachten hebben we gelijk wat te doen in die tijd. Want de tijd willen we zo efficient mogelijk besteden.
We moeten inderdaad vanaf de trein verder met ov in de stad, ons hotel ligt vlakbij russell square.
Maar we hadden bedacht eerst even bij Camden rond te neuzen en een beetje te winkelen omdat we nog te vroeg zullen zijn voor het inchecken.
Daarna kunnen we vlakbij het hotel The butterfly trail en het british museum bekijken. 's avonds willen we in shoreditch wat gaan drinken.
De hop on hop off bus hebben we eigenlijk al een beetje afgeschreven omdat we het vrij duur vonden in verhouding met het gewone ov en we met het gewone ov meer vrije keus hebben kwa haltes.
Is de gewone bus nemen ook niet veel duurder dan de metro??
Andere dingen op ons lijstje zijn:
De shard
Tower bridge
Big ben
Harrods
Furtnum & Mason
eten in een iglo bij Coppa club
Greenwich (O2 beklimmen en de kabelbaan)

Zebrastreep

Berichten: 9773
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:36

Oja greenwich moet ook mooi zijn! We zijn er voorbij gekomen met een boottocht wat overigens ook erg leuk was zie je weer totaal andere dingen.

Edit: over de creditkaart ik heb dit jaar bij een aantal plekken gehad dat mijn bankkaart gek genoeg weigerde. Waar het aan lag is geen idee... creditkaart deed het dan weer wel.

mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:39

Zebrastreep schreef:
Hier ook een grote fan van Londen , ik ben er 3 weken terug geweest.

Oyster kaart is niet perse meer nodig. Ik heb met mijn ING pas zeer goed gebruik kunnen maken van de metro. Een creditkaart zou ook kunnen. ( raad ik overigens wel aan om mee te nemen)

En ja er is zoveel te zien... wil je echt gaan voor de grote bezienswaardigheden of zoek je wat meer het onbekendere op?

De eerste keer in Londen kwam ik vooral voor de grote bezienswaardigheden. Queen elizabeth was in die week begraven dus er was nog veel dicht / afgesloten voor publiek. Ik ben toen in ieder geval hier geweest
- buckingham palace
- tower of Londen
- Londen Eye
- de grote winkelstraten
- green park en James park ( liggen bij Buckingham palace)
- house of guards voor de wisseling van de wacht. Geheel toevallig treffen we dat altijd. Ik vind met paarden erbij leuker!
- tower Bridge
- st Paul
- trafalgar square
- piccalilly circus
- house of parlement
- en nog zoveel meer.

Dit jaar zijn we toch voor wat andere plekken gegaan en stiekem was dat ook nog wel mooier dan de grote bezienswaardigheden. Echt een aanrader vond ik Notthinghill , kensington Palace met een prachtig park , nationaal historisch museum ( als je gaat even van te voren reserveren kun je een hele rij overslaan ) Camden market , sky garden ( gratis en mooier dan een rondje Londen Eye , wel 3 weken van te voren moet je reserveren vanwege drukte) Saint dunstan in the east Church garden een ruïne midden in het kantoorgedeelte , het is er super stil en erg mooi met veel eekhoorntjes. Dit waren voor mij wel leuke pareltjes.

En genoeg te shoppen ! Met eten zoeken hebben wij altijd wel wat meer moeite maar dat ligt meer aan ons :') ook daarin goedkope en hele dure opties mogelijk. Maar streetfood is ook erg leuk en lekker.


Helaas 3 weken hadden we niet meer voor sky garden, dus die valt af. We gaan al te snel, wat natuurlijk ook helemaal niet erg is.
Saint dunstan in the east Church garden had ik ook al gevonden en staat op ons reserve lijstje voor als we het halen, maar eens kijken of we die op ons gewone lijstje kunnen krijgen.
Thanks voor alle tips!
Leuk om te lezen ook!

mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: korte trip naar londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:41

betalen doe ik persoonlijk het liefste gewoon cash, 1x pinnen of langs het wisselkantoor.
Dan kom je thuis niet voor de verrassing dat er veel te veel is afgeschreven. Maar ik loop er wel tegenaan dat alles vantevoren gereserveerd moet worden en dat doet wel afbreuk aan de spontaniteit vind ik.

cursebreaker

Berichten: 11469
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:42

De gewone bus is in principe niet perse duurder, afhankelijk van hoe je er gebruik van maakt. Je betaalt een vast bedrag voor elke rit, afhankelijk van hoeveel stops je gebruikt. Dus wanneer je idd de bus pakt voor 3 stops is het in verhouding wel duurder als dat je langer zit voor bv 7 stops want je betaalt dan voor beide hetzelfde. Daar kun je rekening mee houden door hem bv te gebruiken wanneer je wat langer onderweg gaat van A-B.

Wij hebben de Hop-on-hop-off bus vorig jaar voor het eerst pas gedaan, na alle jaren dat ik in London ben geweest haha. Maar we zijn toen voor het eerst met onze zoon samen geweest bv en die wilde dat heel graag. Ik was echt aangenaam verrast hoor - want ik dacht vooraf ook altijd dat het veel geld was voor wat je zou krijgen, maar dat vond ik in London echt meevallen omdat er gewoon echt veel te zien is daar. We hadden geluk met droog/goed weer wel en konden bovenin zitten met heel goed uitzicht met open dak en het was echt super leuk. Ik raad het nu altijd iedereen aan om te doen als je de kans hebt met goed weer en bovenin kunt zitten. Ik zou in de stad dan eens kijken voor tickets, vaker goedkoper als vooraf online boeken. Je kunt daar ook de hele dag gebruik van maken in principe, maar wij vonden die hele route rijden en alles vanuit de bus zien ook echt al heel erg leuk - we hebben veel van die dingen dan wel ook nog van kortbij gezien maar niet alles.

En leuke plannen so far! Camden is ook echt een hele leuke omgeving, dus leuk dat je daar dan idd wat gaat ontdekken ook.



Het vooraf reserveren vind ik in London eigenlijk bijna niet nodig, uitzonderingen daargelaten zoals Sky Garden bv of in mijn geval toen Buckingham palace tour ja. Dat had ik nu met een trip naar Rome bv wel, dat dat eigenlijk veel beter is maar het toerisme daar is ook echt nog zoveel erger als in London vind ik. In London zelf heb ik altijd alles gewoon zo daar gedaan zonder vooraf te reserveren - national history museum bv 3x geweest zonder vooraf te reserveren en ik heb nooit echt lange rijen gehad (verschillende tijden vh jaar geweest) om maar wat te noemen. Het zal alleen soms net van de dag afhangen natuurlijk en de samenloop van omstandigheden zoals vakantie tijd enz misschien.

En even afkloppen maar mijn ING pas doet het eigenlijk altijd, maar ik zorg wel ook dat ik altijd genoeg cash bij heb :j Cash is in die zin idd wel fijner in een land met andere valuta :j Maar soms moet je ergens wel met kaart betalen. Was in Rome bv op sommige plekken wel met ticket verkoop enz. ook, dat het alleen met kaart kan - zie je in de grotere steden wel vaker.

mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:47

Ik had begrepen dat je met de metro en de oyster card maximaal een dagkaart (8 tot 10 euro) per dag kwijt bent. Aangezien we best veel kleine ritjes maken dacht ik dat we daarmee goedkoop uit zouden zijn. Hoe zit dat met de bus, betaal je dan voor bijvoorbeeld 7 korte ritjes dan niet veel meer? Ik zag voor de hop on hop of prijzen van rond de 40 euro per dag en je bent gebonden aan een bepaalde route toch?

Ben ook bang dat als ik niet reserveer we ritjes betalen met het ov voor niks omdat het vol blijkt. En dan ben je je tijd en je geld kwijt, liefst zou ik voor vertrek even bellen om te vragen of het nog vrij is. Dan heb je dat niet.

Annash
Blogger

Berichten: 26535
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: korte trip naar londen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:49

Reizen zit per zone een max bedrag aan per dag.

Ik heb in Londen gewoond en gewerkt (en kantoor is nog steeds in Londen dus kom er regelmatig). Het lijkt erop dat je de dingen die je de eerste keer wil zien wel op de lijst hebt. :) Ik reis altijd gewoon met bankpas, heb je ook geen gezeur met geld dat nog op je Oyster staat als je weer terug gaat etc.

ryukapple

Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Weet niet wanneer je gaat maar een oystercard kan je zelfs nog voordat je gaat kopen en in Nederland laten leveren.

Als je van lezen houd is de waterstone op piccalilly circus ook echt wel een aanrader.
verder vond ik Holland park ook een erg leuk park. en ook daar heel veel brutale eekhoorntjes heb er nog een op mijn knie gehad.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2125
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Wbt eten, als je van pie houd is The Windmill een aanrader: https://www.windmillmayfair.co.uk/
Ze hebben een leuk dakterras, en de pies zijn uitstekend :9

Greenwich is best een eindje uit de richting van London centrum, dus bekijk even goed of je dat echt wilt en of het in je planning past.

Covent Garden vind ik altijd een leuk plein om rond te kijken.

Als je van muscials houd, kan je kijken of er nog interessante dingen spelen. Ik ben twee weken terug naar The Phantom of the Opera geweest, het heeft toch iets extra's om zo'n klassieker te zien in het theater waar het al bijna 40 jaar speelt <3

Foaly

Berichten: 4870
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: korte trip naar londen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

Ik reageer later even uitgebreid, maar het is Piccadilly, geen piccalilly. Piccalilly zit bij je eten :+

cursebreaker

Berichten: 11469
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:56

Musicals heb ik nog niet gedaan daar - ben pas sinds een aantal jaren musicals wat meer gaan waarderen - dus daar wil ik idd ook nog heel graag eens wat van gaan zien daar. Harry Potter and the Cursed Child, en Wicked oa. The Phantom of the Opera lijkt me ook wel echt heel erg gaaf! Als je idd van musicals houd, is dat echt een walhalla daar hihi.

Als je van Pannenkoeken houd e.d. kan ik OLD DUTCH aanraden om eens te gaan eten als ontbijt of lunch ofzo. Echt zo lekker haha! Je krijgt er ook bitterballen e.d. hihi. En je loopt wel genoeg in de stad om die calorieën weer af te lopen erna :'). Maar voor ontbijt is bv ook THE BREAKFAST CLUB echt heel erg lekker - daar moet je wel op tijd naar toe, anders staat er een rij buiten :’)

Door de dag heen kijken we altijd gewoon waar we zijn en nemen we meestal iets op de hand mee en avondeten kijk ik meestal ook op google maps even of we zoeken een pasta keten of zoiets op zeg maar. Of met langslopen op de borden buiten even kijken. Ook wel eens in pubs gegeten maar ik vind dat simpele eten niet altijd even lekker, maar ik houd wel enorm van het sfeertje en de Ciders daar :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op Gisteren, 16:58, in het totaal 2 keer bewerkt

mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:58

Annash schreef:
Reizen zit per zone een max bedrag aan per dag.

Ik heb in Londen gewoond en gewerkt (en kantoor is nog steeds in Londen dus kom er regelmatig). Het lijkt erop dat je de dingen die je de eerste keer wil zien wel op de lijst hebt. :) Ik reis altijd gewoon met bankpas, heb je ook geen gezeur met geld dat nog op je Oyster staat als je weer terug gaat etc.


Dat max bedrag is toch juist het grote voordeel van de Oyster card?
Met de bankpas betaal je toch steeds de ticket?
Of mis ik dan wat?

mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:59

ryukapple schreef:
Weet niet wanneer je gaat maar een oystercard kan je zelfs nog voordat je gaat kopen en in Nederland laten leveren.

Als je van lezen houd is de waterstone op piccalilly circus ook echt wel een aanrader.
verder vond ik Holland park ook een erg leuk park. en ook daar heel veel brutale eekhoorntjes heb er nog een op mijn knie gehad.


we hebben nog krap 2 weken, dus dat is kort dag.

Van lezen hou ik wel maar alleen van Nederlandse boeken, ben bang dat het vooral engels is daar.

mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:00

Indy_Mouse_9 schreef:
Wbt eten, als je van pie houd is The Windmill een aanrader: https://www.windmillmayfair.co.uk/
Ze hebben een leuk dakterras, en de pies zijn uitstekend :9

Greenwich is best een eindje uit de richting van London centrum, dus bekijk even goed of je dat echt wilt en of het in je planning past.

Covent Garden vind ik altijd een leuk plein om rond te kijken.

Als je van muscials houd, kan je kijken of er nog interessante dingen spelen. Ik ben twee weken terug naar The Phantom of the Opera geweest, het heeft toch iets extra's om zo'n klassieker te zien in het theater waar het al bijna 40 jaar speelt <3


Windmill ziet er erg goed uit, maar ben met een vriendin die vega is dus daar zal ik wel rekening mee houden.

Musicals vind ik super maar heb ik voor nu even op de lijst voor volgende keer gezet. We gaan niet de tijd voor alles hebben.

Annash
Blogger

Berichten: 26535
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:01


mystery1980
Berichten: 4234
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:09

cursebreaker schreef:
Musicals heb ik nog niet gedaan daar - ben pas sinds een aantal jaren musicals wat meer gaan waarderen - dus daar wil ik idd ook nog heel graag eens wat van gaan zien daar. Harry Potter and the Cursed Child, en Wicked oa. The Phantom of the Opera lijkt me ook wel echt heel erg gaaf! Als je idd van musicals houd, is dat echt een walhalla daar hihi.

Als je van Pannenkoeken houd e.d. kan ik OLD DUTCH aanraden om eens te gaan eten als ontbijt of lunch ofzo. Echt zo lekker haha! Je krijgt er ook bitterballen e.d. hihi. En je loopt wel genoeg in de stad om die calorieën weer af te lopen erna :'). Maar voor ontbijt is bv ook THE BREAKFAST CLUB echt heel erg lekker - daar moet je wel op tijd naar toe, anders staat er een rij buiten :’)

Door de dag heen kijken we altijd gewoon waar we zijn en nemen we meestal iets op de hand mee en avondeten kijk ik meestal ook op google maps even of we zoeken een pasta keten of zoiets op zeg maar. Of met langslopen op de borden buiten even kijken. Ook wel eens in pubs gegeten maar ik vind dat simpele eten niet altijd even lekker, maar ik houd wel enorm van het sfeertje en de Ciders daar :')


Pannekoeken vind ik heerlijk, maar die kan ik hier ook eten. Gezien we allebei wat kilo's kwijt moeten hebben we besloten een paar leuke restaurants uit te kiezen met echt dingen die specifiek zijn voor daar en gericht op de beleving en speciale plaatsen.

Foaly

Berichten: 4870
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:28

Als er iets zonde van de tijd, het geld en de calorieën is, is het inderdaad hollandse pannenkoeken eten in Londen :+ Zoek dan nog liever een lokale burgertent ofzo, daar zit je dan beter. Vega eten kan in Londen overal eigenlijk wel, ik denk dat er bij Windmill ook echt wel een vegetarische pie te krijgen is. Sowieso zitten er veel Indische restaurants (lang leve de kolonisatie :+ ) , en die zijn meesters in vega(n) gerechten :D

Spoiler:
En ga ook alsjeblieft niet Harry Potter and the Cursed Child :o Ga dan liever naar een echt goede, klassieke show zoals Phantom, Les Mis of Wicked, maar gooi alsjeblieft niet je goeie geld weg aan deze cash grab :=

Suzanne F.

Berichten: 49243
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:37

Foaly schreef:
Ik reageer later even uitgebreid, maar het is Piccadilly, geen piccalilly. Piccalilly zit bij je eten :+


:')

Ik ben er in september geweest maar zat meer aan de kant van St Pancras Kings Cross station. Wezen shoppen op Oxford street en gewandeld door allerlei leuke steegjes.

Annash
Blogger

Berichten: 26535
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: korte trip naar londen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Wicked is 100% een aanrader (en mijn favoriet).

Zebrastreep

Berichten: 9773
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:10

Het is inderdaad niet zo dat je overal moet reserveren. Soms is via het het internet wel goedkoper dan bij de balie kaartje kopen voor bepaalde dingen.

Museum was toen ik er was enorm druk we zijn ook weggevlucht na een tijdje, tweede paasdag is dus geen handige dag :+ op feestdagen is reserveren wel een stuk verstandiger, en rekening houden met de schoolvakanties maar daar zit je nu denk ik niet mee.

Ik vindt de metro een hele fijne uitkomst en als je het eenmaal doorhebt hoe het allemaal werkt is het heel simpel. Alleen de spits proberen te vermijden is wel een handige tip.

friezenfan2

Berichten: 2601
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:27

Ik ben al jaren niet meer in Londen geweest maar gebruikte altijd mijn oyster card.

Geen idee of je iets aan deze tips zou hebben maar hier zou ik voor kiezen als ik ergens moet eten.
Nandos maar vraag me niet wat je moet bestellen.
Sides is een fast food restaurant van de youtube groep de sidemen.
Clean Kitchen is ook een fast food restaurant maar dan met voornamelijk plant base opties.

2 keer in een hotel gezeten vlakbij de O2 arena omdat ik naar een concert ging in de kleinere zaal daar maar dat was op elke andere avond gedoe. Ik geloof dat ik toen Wicked en Matilda heb gezien en om dan terug te gaan naar mijn hotel duurde best lang.

Stel dat ik over 2 weken weer zou gaan dan zou ik naar deze musicals willen:
Moulin rouge the musical, Six, Frozen.
Nou zou ik zeker Wicked aanraden wil het niet zijn dat ik die al 2 keer heb gezien.
Milan van Waardenburg speelt op het moment Jean Valjean in Les Miserables
En Celinde schoenmaker speelt op het moment in Guys and Dolls
Mocht je toevallig een Nederlander op west end willen zien.