Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23946
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:51

Wij doen dat allemaal niet dus zijn altijd heerlijk goedkoop uit.

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:38

mijn laatste keer griekenland (2 jaar terug, 3 weken islandhoppen) was ook redelijk goedkoop :)
was geloof ik 1400 euro kwijt voor 3 weken, incl alles.
had goedkoper gekund door nog wat op acco's te besparen maar was prima zo.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:15

Ach, ik let nooit op mijn uitgaven als ik op vakantie ben. Ik hou van lekker Grieks eten en ik ga alleen op vakantie als ik kan eten, drinken en doen wat ik wil. Ik vind het heerlijk om een terrasje te pakken, iedere avond een leuk restaurantje te kiezen en op het strand op een ligbedje een cappuccino of lekker koud drankje te bestellen.
Als je goedkoop op vakantie wilt gaan, kan je beter naar Polen, Hongarije, Bulgarije of Albanië gaan, dat zijn opkomende vakantielanden in Europa en veel goedkoper dan de Griekse eilanden. :D

manzano

Berichten: 23946
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:16

Ik moet er niet aan denken hahahaha
Ik ga gewoon goedkoop naar Griekenland.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:23

manzano schreef:
Ik moet er niet aan denken hahahaha
Ik ga gewoon goedkoop naar Griekenland.



Ik ook niet :D , maar ik hoor weleens verhalen, van € 1 voor een biertje of voor € 12 eten met 2 personen.
Nu vind ik het eten in Griekenland nog steeds niet duur. Wat de vakantie vooral duur maakt, is heel de dag koffie, drankje of water bestellen. ;)

Rudina

Berichten: 2262
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:26

Ik moet wel toegeven dat ik het redelijk luxe uitpak wat betreft eten, strand etc.
Maar vooral de accomodaties en vliegreizen vind ik vrij prijzig naar Samos tegen over bijv. Kos. En qua accomodatie zit ik absoluut niet luxe gewoon volgens de Griekse begrippen.

Wij waren nu voor de accomodatie en vliegreis rond de 1500 kwijt.
Daar kwam dan nog gemiddeld 100 per dag bij omdat wij restaurantjes bezochten, terrasjes etc.
Dat laatste is natuurlijk eigen keus maar snap gewoon niet waarom Samos dus met verblijf duurder moet zijn dan een bekender eiland?

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:48

Luxe is persoonlijk. Op Syros is de gewoonte logies en ontbijt.... animatie enz. bestaat hier niet in de hotels. Dus dit eiland is niet te vergelijken met bijv. Kos of Rhodos waar je grote all-in-resorts hebt.
Ik zit hier aan het strand, met zwembad in een gerenoveerde kamer met gerenoveerde douche/badkamer en balkon, tv, koelkast gratis wifi incl. ontbijtbuffet. in juni voor € 50 per kamer (dus 2 pp). In het hoogseizoen zijn deze kamers tussen de € 75 en € 100 per nacht.
Vliegtickets zijn nu € 175, maar dan moet ik nu al boeken. Vorig jaar moest mijn man met spoed in juli de volgende dag naar Athene en betaalde hij € 600 voor een ticket. Daar komen nog 2 x 2 boottickets bij ad € 35-€50 pp of een binnenlandse vlucht ad € 80 pp per vlucht bij.
Eten en drinken rond de € 100 per dag. Ik huur altijd een auto, bij een kennis voor € 25 per dag, dat is heel goedkoop.
Ik heb weleens uitgerekend, dat het duurste in mijn vakantie cappuccino was. Wij drinken 's morgens op het strand 2 kopjes pp. Ik neem dan nog weleens een cappuccino aan het einde van de middag. Meestal 's avonds als we naar de stad gaan, ook allebei een cappuccino en na het eten ook vaak allebei nog een cappuccino. Die kosten gemiddeld € 3,00. Dus 8 kopjes cappuccino per dag ad € 3,00 = € 24 per dag. :D

Rudina

Berichten: 2262
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:09

Dat is dan geen geld!
Maar ook ik ga niet naar all in of resorts.
Zat nu in een kleine studio, verrot bed geen wifi etc.

Maar naar Samos ben ik gewoon steeds belachelijk veel kwijt, vorig jaar hebben we het zelfs gelaten ik ken er inmiddels een paar die particulier aanbieden maar dan was ik nog bakken vol geld kwijt dus gingen wij dat jaar maar naar Italië.

Op Kos zat ik voor 200,- in een hotel maar kwam eerder aan op een app. zonder keuken, met wifi en in de ochtend konden wij een Grieks ontbijtje nuttigen.
Ik snap dat verschil dus gewoon niet, en kijk ieder jaar weer naar Samos maar iets vergelijkbaars zoals op Kos vind ik niet.

Wij waren er van 23 sept tot 7 okt deze week is het dus ook echt wel afgelopen, en we merkte de laatste week al wel dat er eet tentjes gingen sluiten dus het seizoen was gewoon afgelopen.
Vind 1500 dan echt aan de prijzige kant voor wat je hebt, dat wij er verder 100 op een dag door heen verbrassen maakt me niet zon uit drankjes variëren van fris tot coctails etc. Elke avond uit eten, en een lunch dan tikt het toch wel aan.

manzano

Berichten: 23946
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:35

Hmmm wij ontbijten gewoon in ons appartementje (crackertje, meer niet). Lunchen doen we amper. Hooguit een Greek Salad en soms nog wat erbij. 's avonds zijn we voor 30/35 euro ook wel klaar. Ik zit eigenlijk altijd op plekken/accommodaties waar de stranden heerlijk verlaten zijn, dus al zou je willen kan je niks bestellen ;)

Rudina

Berichten: 2262
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:01

Mis je dat dan niet Manzano?

Wij hebben nu ook iedere ochtend ontbeten bij de studio, maar zelfs dat was prijzig vooral melk dronken al gauw 1 pak op een ochtend en in Kokkari was het per pak gemiddeld 2,-

Wat betreft eten hadden wij het allemaal wel goedkoper kunnen laten uitpakken maar daar voor ga ik juist op vakantie, en wij zijn helaas lekkere eters.
In de avonden hadden wij trouwens steeds niks te doen, winkeltjes had in inmiddels wel gezien het was fris, bij studio kon je niks anders dan op bed liggen dus dan zat je al gauw weer ergens een drankje te nuttigen.

Die 100 per dag maakt mij dan ook niet zo uit, maar vind vergelijkbare studios op andere eilanden gewoon voor andere tarieven dus daarom vroeg ik mij af of iemand wist waarom het dan op Samos wel prijzig is?
Skopelos heb ik ook eens naar zitten kijken maar ook dat vond ik duur tegen over andere eilanden. En Samos, Skopelos zijn toch de eilanden die mij aanspreken. Kos vond ik wel eens leuk om gezien te hebben maar gewoon totaal anders.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:26

manzano schreef:
Hmmm wij ontbijten gewoon in ons appartementje (crackertje, meer niet). Lunchen doen we amper. Hooguit een Greek Salad en soms nog wat erbij. 's avonds zijn we voor 30/35 euro ook wel klaar. Ik zit eigenlijk altijd op plekken/accommodaties waar de stranden heerlijk verlaten zijn, dus al zou je willen kan je niks bestellen ;)


Die strandjes heb je op Syros ook, maar wij zoeken juist de drukte (in juni ;) ) en gezelligheid op. Het moet niet te stil zijn. Ik zie vandaag foto's van Syros op FB voorbij komen, het is nog heerlijk weer, maar de stranden zijn leeg.......... daar heb ik dan geen zin in. Dat vind ik veel te saai. Er moet wel een beetje leven zijn. :D

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:51

Ik vind de prijzen in Griekenland ook wel meevallen.
2 liter wijn, meerdere voorgerechten gedeeld, allebei een hoofdgerecht en een toetje en dan nog geen 40E. Dat red je in Nederland niet hoor. En dan ook nog goed en lekker!

Ik wil weer terug naar Griekenland. Kan nu al blij worden van kijken naar nieuwe bestemmingen...
Ik overweeg Kefalonia.

manzano

Berichten: 23946
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:50

2 liter wijn?? Dan drink je aardig door :D


Nee dat mis ik totaal niet nee. Ik drink sowieso amper wat. Meestal kopen we aan het begin van de vakantie 6 flessen water en zijn er aan het einde van de vakantie (10 dagen ofzo) nog 4 over...... hihi. Maar het leven hier is al meer dan druk genoeg, dus aan zon en een boek heb ik genoeg.

manzano

Berichten: 23946
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:51

Al is die zon altijd maar afwachten hahahaha _O-

Rudina

Berichten: 2262
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:59

Restaurantjes vind ik inderdaad ook niet duur, duurste waar wij kwamen kwam overeen met hier in Nederland.
In de middag waren wij voor gemiddeld 12 klaar, en avonden varieerde tussen de 25 en 50. Maar wij dronken dus veel fresh juices, fris, en alcoholische dranken dan tik het toch wel aan haha! :)

Maar er is hier niemand die mij kan vertellen waarom accomodatie duurder is op Samos tegen over bijv. Kos? Want dat vind ik dus zo vreemd.

manzano

Berichten: 23946
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:00

Geen idee, wij hadden geen dure acco op samos volgens mij. Het was mij niet opgevallen. Kos ben ik nooit geweest.

manzano

Berichten: 23946
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:05


baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:31

Je kan het net zo duur maken als jezelf wilt. Wij waren nu duur. 5* hotel pal aan zee op karpathos. Maar heerlijk genieten. Als je op je bedje aan het strand ligt en ze komen langs met watermeloen. Dat is verwennen.

Rudina

Berichten: 2262
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:46

manzano schreef:


Die heeft inderdaad nog wel een leuk prijsje zelfs in het hoogseizoen, maar dan zit je wel in Votsalakia.
Vond het leuk om daar een dagje te vertoeven maar verder wel erg rustig en vooral ver van de wat toeristische plaatsen.
Vind vooral Kokkari erg leuk om te verblijven, daar is het gewoon gezellig druk.

Maar het wordt sowieso tijd als wij weer richting Griekenland gaan om andere eilanden te gaan verkennen.
Eerst volgend jaar maar richting de Usa, en daarna kijken we wel weer verder. Wil sowieso heel graag nog van alles bekijken.
Afgelopen jaren is het steeds of Griekenland of Italie geweest, en binnen europa zou ik toch wel meer plekken willen bekijken zoals Portugal, wat eilanden van Spanje en wat tropische oorden zoals Aruba etc.
Ik houd wel van wat afwisseling. :)

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:49

Die twee liter was ook niet gepland. Wilden met 2 bij anderhalf stoppen maar de restaurant eigenaar herkende me van een eerdere vakantie en we waren er voor de tweede keer in een week en toen kregen we nog een karaf van het huis. Heel onbeleefd om te weigeren haha. Normaal drink ik maar 2 glazen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:56

Electra63 schreef:
Luxe is persoonlijk. Op Syros is de gewoonte logies en ontbijt.... animatie enz. bestaat hier niet in de hotels.



Geen animatie noem ik een luxe :D

Rudina

Berichten: 2262
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:56

Haha leuk is dat he wanneer ze je eenmaal kennen?! :)

Dat vind ik wel erg leuk, die gastvrijheid en uit eindelijk dat ze gewoon bij je komen zitten praatje maken etc.
Laatste avond werden wij bij onze favorieten tentjes ook lief begroet met een knuffel.
Sommige hebben dan gewoon de tranen in hun ogen staan, zulke lieve mensen!

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:01

NatasjavE schreef:
Electra63 schreef:
Luxe is persoonlijk. Op Syros is de gewoonte logies en ontbijt.... animatie enz. bestaat hier niet in de hotels.



Geen animatie noem ik een luxe :D


Haha ik zit daar ook niet op te wachten. Ik wilde aangeven dat je voor animatie, vertier, sportfaciliteiten ed betaalt, de prijs is dan hoger en terecht.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 19:28

Ik vond Kokkari toch niet bijzonder duur, Rudina. Althans, niet dat het opgevallen is. Wel valt me op dat er weinig aanbiedingen of lastminutes naar Samos zijn.
Maar dat geldt sowieso voor de iets minder toeristische plekken, de lastminutes zijn al gauw naar Kreta, Rhodos of Kos.

Wij zijn met een liter wijn, voor- en hoofdgerecht zo rond de €30,- tot 35,- kwijt. Boodschappen gemiddeld 25,- per dag maar dan zit daar ontbijt en lunch bij. En dat doen wij uitgebreid, ook weer met een flesje wijn :D :o

manzano

Berichten: 23946
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:40

Wij gaan heerlijk naar Curacao in feb/maart. Het moet toch lukken met het weer daar haha