Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:31

Dat is nog best een stukje dan. Naar Aegina is het ongeveer 1.5 uur met de ferry. Maar ik vind het altijd wel een heerlijk deel van de reis, op de boot. Op de haven en in de bus is het vaak dan wel even warm, maar als je dan eenmaal lekker op de boot zit.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:38

DewiRox schreef:
Dat is nog best een stukje dan. Naar Aegina is het ongeveer 1.5 uur met de ferry. Maar ik vind het altijd wel een heerlijk deel van de reis, op de boot. Op de haven en in de bus is het vaak dan wel even warm, maar als je dan eenmaal lekker op de boot zit.


De gewone ferry vind ik heerlijk. Lekker buiten in het zonnetje zitten en kijken :D
Het is vooral vermoeiend, halverwege de nacht opstaan naar Schiphol, meestal tussen 7-8 uur vliegen. Rond 13 uur in Pireas, hangen en uitgebreid lunchen en dan de boot om 16 of 18 uur. Ben je rond 22-23 uur in je hotel :D
Dat vind ik leuk van Kos, Rhodos enz. Je landt en je bent binnen 2 uur in je hotel ;)

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:43

Ja dat is wel zo inderdaad, je bent een hele dag kwijt. Wij landen om 11 uur op Athene, denk dat we dan rond 1 uur/half 2 op de haven zijn. Nu scheelt het wel dat naar Aegina meerdere boten gaan (helemaal in juli), dus ik hoop wel dat we rond 4 uur op het eiland zijn en dan rond 5e bij het huis.

Vorig jaar ben ik dan naar Kreta geweest. Maar toch heb ik de reis ook wel gemist hoor.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:47

DewiRox schreef:
Ja dat is wel zo inderdaad, je bent een hele dag kwijt. Wij landen om 11 uur op Athene, denk dat we dan rond 1 uur/half 2 op de haven zijn. Nu scheelt het wel dat naar Aegina meerdere boten gaan (helemaal in juli), dus ik hoop wel dat we rond 4 uur op het eiland zijn en dan rond 5e bij het huis.

Vorig jaar ben ik dan naar Kreta geweest. Maar toch heb ik de reis ook wel gemist hoor.


Zodra ik uit het vliegtuig stap en Griekenland ruik en de zon voel, heb ik vakantie. Die geur ruik ik nergens, zo speciaal :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 10:02

Electra63 schreef:
Zodra ik uit het vliegtuig stap en Griekenland ruik en de zon voel, heb ik vakantie. Die geur ruik ik nergens, zo speciaal :D


Dat heb ik ook.

Voor ons begint echter een dag later de vakantie pas.

Boot inchecken, boodschappen doen, alles inruimen. Het is dan meestal te laat om de haven nog te verlaten.

En Kalamaki is echt een van de vreselijkste plekjes in Griekenland.

Een stampende discotheek, vieze douches, veel herrie van de weg naar de stad.

We gaan wel vaak met de hele familie dan naar het Syntaxaplein(ik schrijf het misschien niet goed)Dat is het Griekse uitgaanscentrum. Wel op z'n Grieks dus hele families die daar rondwandelen en frozen yoghurt eten.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 11:43

Electra63 schreef:
Zodra ik uit het vliegtuig stap en Griekenland ruik en de zon voel, heb ik vakantie. Die geur ruik ik nergens, zo speciaal :D


Dat heb ik precies hetzelfde. Heerlijk!

Ik heb nu tickets gevonden naar Zakynthos voor 290,- voor 2 personen. Maar dan komt er ook nog een hele reis achteraan.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:17

Ik word helemaal blij van jullie warme Griekenlandverhalen, ik zou er graag eens terugkomen als het warm is :D

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:37

Sheran schreef:
Ik word helemaal blij van jullie warme Griekenlandverhalen, ik zou er graag eens terugkomen als het warm is :D


Dat moet je zeker doen ! Het maakt wel veel verschil in welke maand je gaat. Juni vind ik heerlijk, warm, maar niet heet, de zee is lekker, beetje fris. En de natuur is nog wel groen. Juli en augustus kunnen bloedheet zijn, je kan amper met je blote voeten op het strand lopen en het asfalt smelt soms weg. In september is het minder heet, alles is droog en dor en de zee is op haar warmst.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 13:50

Vwb dor en droog in september: het is een wereld van verschil waar je zit. Sommige eilanden, zoals de Sporaden, Samos en Kefalonia zijn zo groen van zichzelf dat er van dor en droog geen sprake is. Ik vind september ideaal.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:26

Dit wordt eind juli weer ons prachtige uitzicht. Heerlijk wakker worden. Eerst bikini aan en even lekker zwemmen om daarna buiten te douchen en dan tijdens het ontbijt bedenken wat we die dag eens zullen gaan doen.
Afbeelding

Edit; sorry voor het zwart

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:46

Fitzroy schreef:
Vwb dor en droog in september: het is een wereld van verschil waar je zit. Sommige eilanden, zoals de Sporaden, Samos en Kefalonia zijn zo groen van zichzelf dat er van dor en droog geen sprake is. Ik vind september ideaal.


Ja klopt, ik wilde alleen de eventuele verschillen aangeven. Mijn voorkeur heeft juni.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:18

laughterline schreef:
Waarschijnlijk wordt het Moraitika, anders waarschijnlijk Agios Gordios :)


Ik heb hulp gevraagd van Google, maar dat ziet er allebei wel leuk uit!
Ben benieuwd wat het gaat worden!
Niet dat wij ons vaste stekje ooit gaan verlaten, maar je weet maar nooit!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:40

MarvanTom schreef:
laughterline schreef:
Waarschijnlijk wordt het Moraitika, anders waarschijnlijk Agios Gordios :)


Ik heb hulp gevraagd van Google, maar dat ziet er allebei wel leuk uit!
Ben benieuwd wat het gaat worden!
Niet dat wij ons vaste stekje ooit gaan verlaten, maar je weet maar nooit!


Wat is jullie vaste stekkie? :+

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:04

DewiRox, ziet er heerlijk uit !!

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:32

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik even wacht met boeken. Wil eerst weten hoe het gaat lopen daar in Griekenland met de nieuwe regering.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 20:46

Wat zou er dan volgens jou kunnen gebeuren, baudy?
Misschien moet je met Drachmes gaan betalen maar dat is toch zo erg niet?

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:54

Zijn hier toevallig ook Griekenland gangers die wel eens op Cyprus zijn geweest? Wij gaan eigenlijk elk jaar naar Griekenland, maar willen nu misschien een keer naar Cyprus (Griekse deel). Ben wel benieuwd naar ervaringen :)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:05

Misschien klapt de hele economie daar wil in en is de drachme geen drol meer waard. Wat gebeurd er dan met je duur betaalde reis. Ik wacht nog ff.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:01

baudyh schreef:
Misschien klapt de hele economie daar wil in en is de drachme geen drol meer waard. Wat gebeurd er dan met je duur betaalde reis. Ik wacht nog ff.


Dan wordt de reis alleen maar goedkoper.

Ik weet nog dat een paar jaar terug ook het hele systeem "op in storten" stond.

Iedereen waarschuwde ons dat we toch naar Griekenalnd gingen.
Extra geld gepint voor onderweg....

En er gebeurde,....niks.

Ik verwacht nu ook niet veel.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 23:09

Wij zijn ook altijd naar Griekenland geweest, ook in de ergste crisisjaren. Idd wel voldoende geld meegenomen maar dat was allemaal niet nodig.
De afspraken die hoteliers gemaakt hebben met de touroperators blijven echt wel staan, of men nu in euro's of drachmes moet betalen.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:17

Westhof schreef:
Zijn hier toevallig ook Griekenland gangers die wel eens op Cyprus zijn geweest? Wij gaan eigenlijk elk jaar naar Griekenland, maar willen nu misschien een keer naar Cyprus (Griekse deel). Ben wel benieuwd naar ervaringen :)


Nee..... al wil ik daar ook graag nog eens heen, ik hoor altijd positieve geluiden

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:06

Zoo bootje is geboekt.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:10

NatasjavE schreef:
Zoo bootje is geboekt.


+:)+ Een andere ?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:24

Dat weet ik nog niet.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:44

laughterline schreef:
Wat is jullie vaste stekkie? :+

Acharavi! :D
Helemaal in het noorden van het eiland. Eriva hotel.
Wij vinden het super daar: zwembad erbij, poolbar, zee op loopafstand, diverse eettentjes aan de zeekant of aan de hoofdstraat.
Genoeg te doen iig om 2 weken mee te vullen! :D
Vanaf daar diverse mogelijkheden om elders te komen en de dagtrips voor over/om het hele eiland heen: hardstikke leuk om te doen! :j