Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 12:08

Ik ga eerst naar écht zonnige oorden in de winter. Ik vlieg naar de Dominicaanse republiek en ga eerst 7 dagen cruisen langs St.Lucia, Barbados, Guadeloupe, Antigua en Tortola. En daarna nog 4 dagen bijkomen op de Dominicaanse.

In mei pak ik wsch een last minute en voor september ben ik ook alweer aan het kijken. Dan wel beide keren naar Griekenland of misschien Turkije. :=

daantjuhhh

Berichten: 26876
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:16

Wij gaan waarschijnlijk weer in de zomervakantie of net na de zomervakantie. In januari/februari boeken we de vakantie.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 13:32

Ik moet nog 253 dagen geduld hebben.
Pppffffff

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:48

Ik heb ook alweer 2x Griekenland geboekt, 2x Lesbos <3
Eind juni voor 2 weken alleen en dan begin september nog 12 dagen samen met mijn zusje

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 20:26

raket schreef:
Kun je dan nog rechtstreeks vliegen?
Het weer is daar nog best oké volgens mij. Ik ga meestal s winters een weekje naar een zonniger oord om mijn longen even rust te geven.

Ja, Transavia vliegt rechtstreeks tussen Schiphol en Heraklion. We zijn zeker niet de enigen die naar Kreta gaan in de winter, want onze vlucht van Februari is al uitverkocht.

Het weer is in de winter onzeker. Je kunt regen treffen. Wij hadden 3 dagen bewolking met af en toe regen, overdag 15 graden. Vervolgens kregen we 'snachts een gigantische stortbui en daarna was de wind gedraaid en kregen we nog 3 dagen strakblauw en zon met 20+ graden en elke dag warmer. Zelfs nog een dag liggen zonnen in bikini. Heerlijk!

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:49

Klinkt goed. Voor mij is mist en vrieskou het grootste probleem.
Is jullie huis nu af?

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:54

Ninaka schreef:
Ik heb ook alweer 2x Griekenland geboekt, 2x Lesbos <3
Eind juni voor 2 weken alleen en dan begin september nog 12 dagen samen met mijn zusje


Ik ga begin sept ook naar lesbos. Waar verblijf jij?

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:25

In september zit ik in apt Toula in Petra

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 02:06

raket schreef:
Klinkt goed. Voor mij is mist en vrieskou het grootste probleem.
Is jullie huis nu af?
Ja, het huis is af *\o/* De tuin is 80% klaar :D
Ik zal in Februari weer foto's maken van het huis mét tuin. Dat had ik 2 weken geleden al willen doen, maar we waren het fototoestel vergeten mee te nemen :+ Dus nu heb ik alleen foto's van september toen de tuin één grote kale afgegraven bende was met een wandelpad in wording.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 14:53

Ninaka schreef:
Ik heb ook alweer 2x Griekenland geboekt, 2x Lesbos <3
Eind juni voor 2 weken alleen en dan begin september nog 12 dagen samen met mijn zusje


Ben je ook wel eens half mei op Lesbos geweest? Is er dan al wat te beleven? In de zin van ligbedden op het strand en restaurantjes open. En dan natuurlijk je favoriete plekje bij Maria.

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:14

Afbeelding
Klop klop, ik kom even met de deur in huis vallen als jullie dat niet erg vinden :D

Nadat wij vorig jaar onwijs genoten hebben van Kreta, willen we ( vooral de kleine en ik :) ) dit jaar weer op vakantie.

We willen een leuk (niet te groot) appartement of hotel met sowieso een zwembad.
Het zou leuk zijn als het strand in de buurt is.
Verder willen we een paar dagen een auto huren om alle mooie plekjes te bezoeken.
We willen rond de 8 dagen weg en liever geen all inclusive.

Zelf zat ik al te kijken naar Santorini of Zakynthos, maar wat raden jullie aan?

De kleine meid is 4 overigens.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 20:13

Ik zou Santorini met zijn zwarte stranden en hoge prijzen overslaan.
Zakynthos vind ik persoonlijk wel leuk. Bij Tsilivi lopen de stranden heel geleidelijk af en dat is met een kleintje wel lekker denk ik.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:40

Kalamaki heeft ook een fijn strand. En daar liggen ook zeker leuke hotels en genoeg restaurants. Ook speelattributen voor kinderen, kleintjes beetje kermisachtig dingen zag ik.
Maar daar heb ik niet goed op geler, want heeft mjnn persoonlijke interesse niet.
Maar zakynthos heeft diverse mooie plaatsen

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:58

Bedankt voor jullie meningen! Andere eilanden zijn ook een optie hoor, het hoeft niet perse 1 van deze 2 te zijn.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 22:00

Ik ben vorig jaar september naar Samos geweest en ga dit jaar september gewoon naar een ander eiland maar heb nog niet besloten welke dus ik ga hier gezellig mee lezen om ideeen op te doen.

Vriend appte het vasteland, chalkidiki, iemand daar ervaring mee?

Ik wil in ieder geval niet een eeuw in een transferbus zitten dus het moet niet al te ver van het vliegveld zitten. HIj houdt van strand, ik houd van rondrijden en beetje wat plaatsjes bekijken

Earth

Berichten: 7930
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 22:16

Tja ik ben fan van Corfu :D Mooi groen eiland met prachtige stranden. Het noorden en oosten is perfect met kinderen, maar ik zou weg blijven van het toeristische noorden. Het oosten is wat dat betreft geschikter. Daar heb je meer stranden die langzaam aflopen en niet snel diep worden.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 22:50

Wat ik van Chalkidiki heb gehoord is dat er heel veel Oost-Europeanen zitten en die zijn vaak nogal onbeleefd (druk ik me nog zachtjes uit) Ik vond dat zelf op de Pilion behoorlijk irritant.

Wat vonden jullie van Samos? Zelf vind ik een eiland vaak wat makkelijker rondrijden dan het vaste land.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 23:01

Chalkidiki is mooi, maar vol minder beleefde oost-europeanen. De middelste vinger sithobia vond ik erg mooi. Pefkochori, waar wij zaten mooie uitvalsbasis. Hoogseizoen kon je over de koppen lopen volgens een local. Wij waren er tijdens covid, iets te laat in het seizoen, veel dicht, maar erg mooi.

Samos staat op het verlanglijstje, was gecancelled. Corfu en lesbos vond ik leuk, maar genoeg voor 1x.

Kefalonia was heel leuk! Heel mooi, relaxed, mooie stranden.

Kreta/ rethymno was erg leuk in de herfst. Blij verrast door Jreta, ik had nogal vooroordelen over kreta.

Parga vond ik ook erg leuk.

Kos en Zakynthos beide meerdere keren geweest. Heerlijke eilanden. Voor mij rustmomenten, omdat ik het al ken. Dus geen noodzaak om van alles te moeten doen en zien.

daantjuhhh

Berichten: 26876
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 00:29

Ik ben nu op Karpathos, Lesbos en Corfu geweest.
Lesbos en Corfu vond ik het leukste.
Helaas zijn mijn vader en ik ziek geweest deze vakantie dus weinig kunnen zien.
Normaal doen we een eiland een keer en dan door naar de volgende. Maar nu gaan we Corfu toch weer over doen.
Het geen wat wij wel gezien hebben vonden wij echt prachtig. Wij zaten in het oosten, niet te toeristisch maar zeker genoeg te doen en te zien.

Bonnelover

Berichten: 1540
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:25

Was ff flink balen. Kreeg gisteren mail van vakantie dat reis niet door kon gaan. Dus toen verder gekeken en gaan nu een week naar Kreta. Laatste x dat ik daar was is dan 5 jaar. En eiland is groot dus genoeg, opnieuw, te ontdekken.

Ik vond persoonlijk Chalkidiki niet zo heel erg leuk. Zaten op de eerste vinger.Ook in eerste corona jaar. Tweede zijn we niet geweest maar moet mooier zijn.
Samos en Lesbos zijn erg mooi en niet heel toeristisch. Rhodos is dat wat meer. Maar wil je wat zien is er wel een auto nodig. Kos is goed te doen met fiets als je in, omgeving, Kos-stad zit.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:28

Fitzroy schreef:
Ben je ook wel eens half mei op Lesbos geweest? Is er dan al wat te beleven? In de zin van ligbedden op het strand en restaurantjes open. En dan natuurlijk je favoriete plekje bij Maria.


De eerste keer Lesbos was half mei en toen zat ik Belvedere bij Molyvos. Weer was toen heel wisselend. Maar zowel in Molyvos als in Petra wel al genoeg open en te beleven.
Maria had ik toen nog niet ontdekt, dat kwam de keer erna :D

Alle keren daarna ben ik half/eind juni gegaan.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 15:51

Ja, het weer is half mei wel een dingetje. Misschien toch een keer naar Rhodos, dat ligt een stuk zuidelijker.
Daar ben ik nog nooit geweest. Het toeristische karakter houdt me nogal tegen.
Of toch in mei maar Turkije. Ik kan helaas in juni niet weg ivm werk.

Flowq

Berichten: 2799
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:01

Flowq schreef:
10 dagen Samos gehad. absoluut favoriet en wint het wat mij betreft van Kos, Zakynthos en Corfu!

[ [url=m/0AfOhU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oomiD5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wxj2wG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8c259k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o3qpUl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5BZ25y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uizbjD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k7PMpO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mXf9Us.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6pvF1y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/S6XxvA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier een grote Samos fan Fitzroy! Vond het echt een heerlijk eiland. Genoeg te doen, fijne stranden en echt hele goede restaurants (Orizontas, boven op de berg)
Foto’s op pagina 368

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:15

Middelste vinger van Chalkidiki is inderdaad het mooist. Wij waren er in het voorseizoen. Geen irritante Oost-Europeanen gezien! Wel wilde dolfijnen! Die zie je in het hoogseizoen bijna nooit omdat het dan veel drukker is op het water.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 18:32

@Flowq, ik ben al 3 x op Samos geweest, ik vroeg het aan Daffodil. Zodat je weet waar iemand naar op zoek is. ;)
Ik vind Samos ook prachtig maar Kefalonia nog mooier.
En Ikaria en Skopelos zijn ook heel mooi maar niet rechtstreeks aan te reizen vanuit Nl.