Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23945
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:01

Hahahaha, ik lust geen Feta, geen vis, geen olijven, geen courgette, ben niet dol op tomaten....... wat doe ik eigenlijk in Griekenland :')

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:01

manzano schreef:
Hahahaha, ik lust geen Feta, geen vis, geen olijven, geen courgette, ben niet dol op tomaten....... wat doe ik eigenlijk in Griekenland :')


Hier hetzelfde. Ik hoop dat ze er gewoon patatjes met wat rundvlees hebben. :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:06

manzano schreef:
Hahahaha, ik lust geen Feta, geen vis, geen olijven, geen courgette, ben niet dol op tomaten....... wat doe ik eigenlijk in Griekenland :')


:wow:

Ik heb echt wel moeten wennen aan het Griekse eten. Vond in het begin het eten helemaal niks.

Maar nu kan ik me er nu al op verheugen. :j

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:10

Suzanne F. schreef:
manzano schreef:
Hahahaha, ik lust geen Feta, geen vis, geen olijven, geen courgette, ben niet dol op tomaten....... wat doe ik eigenlijk in Griekenland :')


Hier hetzelfde. Ik hoop dat ze er gewoon patatjes met wat rundvlees hebben. :')



Ik ben dol op rund maar in Griekenland vind ik dat nu net niet wat.

Maar kip lust je toch wel?

Bij ons zijn de kinderen dol op de gehaktballetjes (keftedes) vaak komen die wel met wat frietjes.

Maar moet zeggen onze kinderen zijn net zulke pendaalemmers als wij zijn. :') Ga op hun tenen staan en de klep vliegt open.

Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:20

Jeej een Griekenland topic :p

Wilde dit jaar eigenlijk naar egypte een last minute...was zo last minute dat me paspoort maar tot eind augustus geldig is...dus een EU land...zoeken zoeken en kwamen vrijdag een leuk reisje naar hersonissos tegen...gelijk geboekt en later pas nagedacht...ow jee alleen maar feestende jongeren... Ben zelf 29 dus ook niet niet super oud maar wel boven de doelgroep die er nu zit...ach we feesten gewoon mee! We gaan een weekje en daarna nog een week thuis om bij te komen :p

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:24

Ik lust inderdaad ook niet veel.
maar heb wel veel geprobeerd, als bepaalde ingrediƫnten er maar niet in zaten.

dus inderdaad de feta, olijven en tomaten en zo kan ik nog wel ff doorgaan. :$

Wel veel toetjes geprobeerd.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:51

Vrouw2014 schreef:
Jeej een Griekenland topic :p

Wilde dit jaar eigenlijk naar egypte een last minute...was zo last minute dat me paspoort maar tot eind augustus geldig is...dus een EU land...zoeken zoeken en kwamen vrijdag een leuk reisje naar hersonissos tegen...gelijk geboekt en later pas nagedacht...ow jee alleen maar feestende jongeren... Ben zelf 29 dus ook niet niet super oud maar wel boven de doelgroep die er nu zit...ach we feesten gewoon mee! We gaan een weekje en daarna nog een week thuis om bij te komen :p

Wanneer gaan jullie?

Ik ben benieuwd, ben over het algemeen niet heel moeilijk dus ik ga gewoon van alles proeven

En daarom zei ik ook, behalve kraanwater :+ :D

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:05

NatasjavE schreef:
Ik ben dol op rund maar in Griekenland vind ik dat nu net niet wat.

Maar kip lust je toch wel?


Kip ben ik ook niet dol op. Gewoon een stukje rundvlees en ik ben al blij.
Oh jee dat wordt een week afvallen hoor ik al. :')

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:22

Ik hou van dolmades, keftedekia en bifteki.. mijn maag knort ook al heb ik net gegeten.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 17:39

Ik houd ook niet van vis, olijven en feta. Geen enkele kaas trouwens. Daarom vraag ik ook altijd hoe de bifteki geserveerd wordt, met of zonder kaas.

Ik ben dol op bifteki, moussakas en stifado. Heerlijk!
Schotels met veel vlees is volgens mij alleen wat ze hier in Nl. bij de Griek doen. Ik heb tot nu toe alleen in Zakynthos mixed grill op de kaart zien staan.

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:50

Fitzroy schreef:
Ik houd ook niet van vis, olijven en feta. Geen enkele kaas trouwens. Daarom vraag ik ook altijd hoe de bifteki geserveerd wordt, met of zonder kaas.

Ik ben dol op bifteki, moussakas en stifado. Heerlijk!
Schotels met veel vlees is volgens mij alleen wat ze hier in Nl. bij de Griek doen. Ik heb tot nu toe alleen in Zakynthos mixed grill op de kaart zien staan.


Hm nou ik zit All In dus ik hoop veel keuze in vleessoorten. Gelukkig hier niet van de kaart dus ik kan van alles een beetje proeven.

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:36

Kreta is super gaaf!
We zitten in Chania. Heel leuk stadje met allemaal van die kleine straatjes.
Echt genieten en we moeten nog twee weken. Heerlijk!
Helaas nu al verbrand :\

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:34

Ik ben dol op alles uit de oven met gesmolten kaas. Als er dus saganaki achter staat op de menukaart. Kip, gegrild of uit oven vind ik ook erg lekker. Gegrilde oxtopodia (inktvis) of kalamaria eet ik ook graag. Ik hou niet van gerechten met gehakt.of pasta. Wel van gefrituurde courgettes of aubergines, gegrild of uit de oven. Maar vooral verschillende gerechtjes bestellen en prikken maar.

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:09

Saganaki, gegrilde courgette, de echte Griekse pita gyros, Griekse salade, souvlaki en ga zo maar door ooooh t water loopt mij al uit de mond :9
Ik ben echt dol op de echte Griekse keuken!

manzano

Berichten: 23945
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:17

Mixed grill eet mijn vriend heel vaak..... op alle eilanden.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 20:24

Ik zag het echt dit jaar voor het eerst op de kaart staan. Maar misschien heb ik nooit goed opgelet. Meestal neem ik een gewoon vleesgerecht als souvlaki, bifteki enz. Dat is meer dan genoeg wmb.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:29

Ik heb op Lefkas ook heerlijk gegeten, waaronder 2x een geitenstoofā€¦jamjam!!

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:25

Vergeet vooral de bifteki met gesmolten feta niet! Heeeerlijk. En saganaki. Die bak ik hier soms om 3 uur 's nachts na het werk :Y)

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:45

Wij bestellen bijna altijd saganaki erbij. Maar ik vind hem niet overal lekker. Hij moet heet en smeuig zijn, zodat de gesmolten kaas eruit loopt, met snijden......

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:49

Saganaki vind ik ook geweldig. Op Kastos hadden ze er een met groenten.(Saganaki windmill) Munk, jun jum

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:51

NatasjavE schreef:
Saganaki vind ik ook geweldig. Op Kastos hadden ze er een met groenten.(Saganaki windmill) Munk, jun jum


Ik heb hem ook weleens gegeten met sesamzaadjes en wat warme honing, heerlijk !!

Anoniem

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 00:01

Ik ben nu in chersonissos en voor de jongeren die van opstap houden gaan is Starbeach echt een aanrader! Wij zijn net terug en vonden het geweldig.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:20

Oh ik vergat de watermeloen. Hier niet te eten, in Griekenland zelf mjammie...
Ik ben er zo aan toe.
Beetje dobberen, zit een beetje de iets minder standaard excursies te zoeken voor op Kos.

Ik ga niet naar chersonissos, ikhoor niet meer bij de jongeren, alhoewel de orthopeed me jong noemde. :+ (om aan heupen geopereerd te worden)...

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:29

Ik zit momenteel met 8 uur vertraging op het vliegveld in Athene. Ben sinds 6 uur wakker en mis hierdoor m'n aansluitende vlucht in Londen dus dat wordt op het vliegveld slapen vannacht en pas morgen naar huis, lekker eind van de vakantie :')

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:39

NatasjavE schreef:
Ik ben al aardig aan het plannen geslagen. Hoop dat de meltemi meevalt.

Anders beginnen we dit jaar meteen in Aegina Perdika-Poros-Hydra(a must seen)-Spetsai-Leonidhion-Kiparissi-Monemvasia en weer terug. (tussendoor Navplion)

Zonder of met een zwakke meltemi: Kea-Kithnos-Sifnos-Milos-Folegandros-Santorini(Thira)-Ios-Paros-Siros-Kithnos en weer terug naar Athene.

Als je in Nafplio bent: Kipos op Limani (tegenover die grote parkeerplaats bij de zee) is wat restaurants betreft echt een aanrader en niet duur :D

En de eigenaar is familie van me maar sssst, het is vooral gewoon echt een goed restaurant :')