Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:40

Suor schreef:
Wij hebben net de gok genomen en een vlucht naar Athene geboekt in juni (als huwelijksreis). We hadden nog een voucher van Aegean en die dekte precies de kosten van deze vlucht. Zo voelt het nu in ieder geval niet of het geld kost :+ We zien wel of het doorgaat...


Wat leuk !!

Blijven jullie in Athene of vaste land? Of toch de ferry naar een eiland ?

Suor

Berichten: 966
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:35

Ik denk dat het een combinatie Athene met een eiland wordt. Ik was aan het kijken voor een van de Saronische eilanden. We hebben 5 hele dagen dus lang op een ferry zitten is ook zonde.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:04

Of op het vaste land blijven, de Atheense Riviera? Of naar Evia het schiereiland? Dan ben je niet afhankelijk van ferry's en scheelt je reistijd ?

Suor

Berichten: 966
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 07:49

Aan Evia had ik ook gedacht ja! Vroeger weleens geweest als kind, dus dat zou wel weer eens leuk zijn!

Rond Athene zou ik niet zo goed weten. Ik ben nog niet zo lang geleden richting Sounio geweest en de andere kant op zaten we vroeger vaak in Marathonas op de camping. Ik vind het juist leuk om ook weer wat nieuws te zien (voor mijn vriend maakt het niet zo uit, dit wordt pas zijn vierde keer Griekenland). Heb je een goede tip rond Athene?

Ben je (of iemand anders :) ) weleens op een van de Saronische eilanden geweest?

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 08:29

Ik heb wel eens in een huis gezeten aan de noordkant van de Peleponnesos, opzij van Korinthe in Kato Almyri. Heel snel bereikbaar vanaf Athene en midden tussen de Grieken. Was een huis van Nederlanders met Griekse roots. Met zwembad maar ook op loopafstand van het strand en de zee. Ik vond het erg geslaagd.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:47

Suor schreef:
Aan Evia had ik ook gedacht ja! Vroeger weleens geweest als kind, dus dat zou wel weer eens leuk zijn!

Rond Athene zou ik niet zo goed weten. Ik ben nog niet zo lang geleden richting Sounio geweest en de andere kant op zaten we vroeger vaak in Marathonas op de camping. Ik vind het juist leuk om ook weer wat nieuws te zien (voor mijn vriend maakt het niet zo uit, dit wordt pas zijn vierde keer Griekenland). Heb je een goede tip rond Athene?

Ben je (of iemand anders :) ) weleens op een van de Saronische eilanden geweest?


Ja daar heb ik de meeste wel van gezien. Vooral Hydra is fantastisch. Staat hoog in mijn top 10 van meest populaire plaatsten in Griekenland.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:51

Ik wil ook graag een keer naar hydra!
Als alles meezit gaan we vanaf kos wat eilanden voor een nachtje bezoeken. We hadden supergoedkoop hotel en vlucht. Anders blijven we op kos. Als we maar kunnen gaan zou dat helemaal fantastisch zijn.

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:14

Ik heb toch weer stronteigenwijs hetzelfde hotel geboekt alleen dan 21 mei }>
We gaan gewoon net zo lang door tot we een keer kunnen :')

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:46

Escada schreef:
Ik heb toch weer stronteigenwijs hetzelfde hotel geboekt alleen dan 21 mei }>
We gaan gewoon net zo lang door tot we een keer kunnen :')

De aanhouder wint :D

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 19:51

Escada ik hoop dat jij kan. Dat betekent namelijk dat ik een dag later ook kan! _/-\o_

Suor

Berichten: 966
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 20:26

Ik hoop dat het door kan gaan Escada!

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:05

Heb dat hotel gewoon voor de 4de keer geboekt :') Bijna alles was al geboekt tot 21 mei! Had meerdere vakanties opgeslagen van 17 mei maar alles niet meer beschikbaar. Mensen hebben er toch vertrouwen in, net zoals ik :+

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:12

Suor schreef:
Aan Evia had ik ook gedacht ja! Vroeger weleens geweest als kind, dus dat zou wel weer eens leuk zijn!

Rond Athene zou ik niet zo goed weten. Ik ben nog niet zo lang geleden richting Sounio geweest en de andere kant op zaten we vroeger vaak in Marathonas op de camping. Ik vind het juist leuk om ook weer wat nieuws te zien (voor mijn vriend maakt het niet zo uit, dit wordt pas zijn vierde keer Griekenland). Heb je een goede tip rond Athene?

Ben je (of iemand anders :) ) weleens op een van de Saronische eilanden geweest?


Wij verblijven (bijna) altijd in Glyfada). Dat ligt tussen vliegveld en Pireaus in. Je kan vanuit daar de bus of tram nemen naar Pireaus of Athene centrum.
Je hebt er leuke stranden met hippe beachclubs. Het is er niet zo druk als Athene en Pireus.
Dus je kan 2 dagen sightseeing Athene doen en bijv. 1 dag strand en 1 dag excursie buiten Athene of beetje rondtoeren langs de kustlijn richting Sounia. Boottrip vanuit Pireaus voor een dag, moet ook mogelijk zijn.
Het ligt aan wat je leuk vindt?
Cultuur, shoppen, strand of combi?

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:59

Zo gisteren mijn eerst vaccinatie gekregen. Vind het wel fijn om gevaccineerd op vakantie te gaan straks. Dat 72 uur van te voren testen was vorig jaar zo een gedoe.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:10

Onze vakantie van de 22e is vandaag geannuleerd _-:(

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:38

TamaraFloor schreef:
Onze vakantie van de 22e is vandaag geannuleerd _-:(


Ooh balen! Waar had je geboekt?

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:38

Escada, bij Tui.

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:43

Oh oliebol dan kom ik ook nog aan de beurt :')

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:10

Ja ik ben er bang voor! Ik laat wel mijn vrije dagen staan in de hoop dat de 15e het reisadvies word aangepast en we iets last minute kunnen boeken.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:12

@TamaraFloor,
Balen zeg !!

Ik heb zo'n behoefte aan een weekje Griekenland.
In juni naar Syros heb ik al los gelaten, ik ben tevreden waar dan ook in Griekenland voor 1 weekje met mijn gehele gezin. Gewoon zon, zee en lekker Grieks eten.
Maar ik ben echt bang, dat we net te vroeg vakantie hebben, net als vorig jaar, helaas |(

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:18

Als hij weer geannuleerd word dan gaan wij boeken met de vakantiediscounter. TUI moet dus 4 weken van tevoren alles al annuleren dus nu nog een andere vakantie bij hun boeken over 3 weken zal ook geannuleerd worden. Veel hotels in Griekenland zijn ook TUI hotels en als tui niet vliegt heeft het ook geen zin om een losse vliegticket en rechtstreeks bij het hotel te boeken.

Vakantiediscounter annuleert alleen als het vliegtuig niet beschikbaar is of het hotel niet open gaat. Vooralsnog alles wat op hun site staat gaat gewoon door dus dan boek ik liever nu bij hun :o

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:23

Ik heb ook wel eens met hun geboekt en was prima! Wij wachten even 15 mei af en boeken anders alsnog iets. Ik hoop echt dat dat kan. Een ouzo thuis op de bank smaakt toch andere dan in Griekenland :+

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:28

Haha Ouzo moet ik dit jaar sowieso missen met mijn zwangerschap :D
Vakantiediscounter is ook 1 van de weinige die nog hotels heeft vanaf 16 mei
TUI heeft al niks meer beschikbaar en corendon bijna niks meer

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:33

Wij zouden gelijk 7 of 8 juni wegmoeten, mijn schoonzoon moet zeker voor 23 juni terug zijn ivm werk.
Hopenlijk is hij dan gevaccineerd ( cruciaal beroep). Alleen mijn ene dochter is dan nog niet gevaccineerd en ik vind het zo'n risico dat zij dan misschien positief getest wordt en dan bijv. niet mee zou kunnen. Zij is voorlopig nog niet aan de beurt voor het vaccin.

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:01

TUI net contact mee gehad en alles word geannuleerd tot 26 mei :j