Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 16:36

O, ik ben zo jaloers dat je je vakantie gewoon af mag maken ! Geniet er maar extra van ;)

Electra63

Berichten: 17898
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:07

baudyh schreef:
Ik slenter door Zakynthos stad nu. Pppfff. 33 graden. Het is ook echt warm voor de tijd van het jaar zei een winkel Mevr net.
En met je mondkapje op. Hang nu op
Een terras en net 1/2 liter Citroen limonade op.
Weer vocht op peil. Haha


Heerlijk!!

baudyh

Berichten: 4299
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:24

Fitzroy schreef:
O, ik ben zo jaloers dat je je vakantie gewoon af mag maken ! Geniet er maar extra van ;)


Ja daar ben ik ook zoooo blij mee. Het word nu wel rustiger in het hotel hoor.
Mijn taxi chauffeur vroeg vandaag of wij een gestoorde regering hebben. Nou eigenlijk wel heb ik geantwoord. Daar moest hij wel weer om lachen.

Westhof

Berichten: 2933
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:25

Net bericht gekregen dat we toch de 13e terug moeten pff. Nu twijfelen we of we toch blijven en dan het risico nemen via Düsseldorf te vliegen.

scooby09

Berichten: 2216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:41

Zou het risico niet nemen...

Hier ook rustig maar gezelligheid genoeg blij dat we de vakantie hebben kunnen afmaken.
Die quarantaine voelt alleen beetje gek er is niks namelijk.
Dus om thuis te blijven omdat onze regering iets verzonnen heeft...

Thuis wonende zoon mag gewoon werken las ik..

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:14

Wie van jullie had na 27 september nog een reis met Subweb gepland?

Ze zeggen dat reizen na 27 september vooralsnog gewoon doorgaan en ik mag dus nog niet omboeken -O-

Transavia vliegt niet
Corendon heeft de rest van het seizoen geannuleerd maar sunweb gelooft nog in sprookjes :(

baudyh

Berichten: 4299
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:02

Net in 7 min van Zakynthos naar kefalonia gevlogen. En nu op kefalonia wachten omdat we te vroeg zijn. Zucht.
Als je naar huis moet wil je ook hé

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:06

baudyh schreef:
Net in 7 min van Zakynthos naar kefalonia gevlogen. En nu op kefalonia wachten omdat we te vroeg zijn. Zucht.
Als je naar huis moet wil je ook hé

Haha ja dan kan 't niet snel genoeg gaan.

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:59

Lotus83 schreef:
Wie van jullie had na 27 september nog een reis met Subweb gepland?

Ze zeggen dat reizen na 27 september vooralsnog gewoon doorgaan en ik mag dus nog niet omboeken -O-

Transavia vliegt niet
Corendon heeft de rest van het seizoen geannuleerd maar sunweb gelooft nog in sprookjes :(

Gisteren met iemand van TUI gesproken en daar verwachten ze dat een deze dagen de regering terug komt op besluit om alle eilanden naar code oranje te zetten. Maar een paar naar deze code. Ik hoop het zo!!
Laatst bijgewerkt door Bonnelover op 14-09-20 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 12:00

Code geel bedoel je? Oranje zijn ze nu.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:04

Volgens mij gaat in Griekenland al heel veel dicht, dus dat zou niet veel meer uitmaken.
Ik vind het nog steeds zo waardeloos.
Zondag gaan we wel/ niet naar chalkidiki.
Als ik dan hoor dat mensen op rhodos gisteren maar 2 uur kregen om in te pakken, dan twijfel ik toch weer.
Maar ja, mijn longen knappen zo op van het klimaat en deze winter wordt het natuurlijk extra lastig, want bij elke infectie zal ik wel getest moeten worden.
Zó lastig.
Ik heb mijn plf nog niet aangepast en ook nog geen parkeerplaats geregeld.

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:28

Ja weer naar code geel. En waarom al veel dicht? Er zijn, ook al zijn het er minder dan normaal, wel vakantiegangers uit andere landen.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:37

Het moet waarschijnlijk wel rendabel blijven. Er zijn natuurlijk hotels die met 1 organisatie zaken doen, zoals bijvoorbeeld het time to smile concept van tui.
En als je een restaurant hebt zul je verse producten moeten inslaan. Als het zo rustig is dat je steeds over houdt draai je verlies.
En voor een aantal gebieden loopt het seizoen eind september sowieso al af, omdat het weer dan instabieler wordt.

Waar wij heen gaan sluit ook al het eea.
En dat is niet oranje.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:30

Bonnelover schreef:
Lotus83 schreef:
Wie van jullie had na 27 september nog een reis met Subweb gepland?

Ze zeggen dat reizen na 27 september vooralsnog gewoon doorgaan en ik mag dus nog niet omboeken -O-

Transavia vliegt niet
Corendon heeft de rest van het seizoen geannuleerd maar sunweb gelooft nog in sprookjes :(

Gisteren met iemand van TUI gesproken en daar verwachten ze dat een deze dagen de regering terug komt op besluit om alle eilanden naar code oranje te zetten. Maar een paar naar deze code. Ik hoop het zo!!



Is dat echt zo???

Ooooh ik hoop het zo

Westhof

Berichten: 2933
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:46

Bonnelover schreef:
Gisteren met iemand van TUI gesproken en daar verwachten ze dat een deze dagen de regering terug komt op besluit om alle eilanden naar code oranje te zetten. Maar een paar naar deze code. Ik hoop het zo!!

Nou, ik hoop het voor mezelf eigenlijk niet, want dat zou betekenen dat ik voor niets eerder terug ben gekomen uit Rhodos :')

Maar Griekenland zou ik het enorm gunnen, die lopen nu zoveel mis bovenop wat ze dit jaar sowieso al missen...

Overigens zou dit het hele code oranje gebeuren ook geen goed doen denk ik, want waarom zou je dat dan nog serieus nemen. Vond het nu al zwaar overtrokken.

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 15:47

Volgens mij had ik ook een bericht gelezen dat BuZa echt niet van plan was reisadviezen aan te passen.

Westhof

Berichten: 2933
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:50

Die willen niemand naar Griekenland hebben voor de herfstvakantie waarschijnlijk :evaw: Zou me niets verbazen als het daarna wel weer naar code geel gaat, maar dan is het seizoen ook echt wel afgelopen.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:54

Ik denk dat TUI vooral hoopt dat code oranje wordt opgeheven. Ik denk niet dat dat zo snel gaat.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:59

BuZa is toch niet te volgen wat die doen dus het blijft afwachten..

En Sunweb annulleerd nog niks en ik kan niet omboeken... echt super -O-

Suor

Berichten: 969
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:33

Ik heb zitten kijken voor tickets voor Athene in de kerstvakantie. We hebben nog vouchers van Aegean voor precies het juiste bedrag. Dus het zou qua vliegen niks kosten. Maarja hoe is de situatie over 3 maanden... dilemma dilemma!

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:29

Suor schreef:
Ik heb zitten kijken voor tickets voor Athene in de kerstvakantie. We hebben nog vouchers van Aegean voor precies het juiste bedrag. Dus het zou qua vliegen niks kosten. Maarja hoe is de situatie over 3 maanden... dilemma dilemma!

Ik zou nu nog echt niks gaan boeken voor over 3 maanden tenzij je het kosteloos zelf kunt annuleren.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:53

Wij willen dolgraag rond 26 september naar Kreta, want daar wordt ons vakantiehuis gebouwd!!! :o
We hadden expres nog niet geboekt, om de ontwikkelingen af te wachten en niet met nóg een voucher opgescheept te worden. En dit keer wil ik voor een pakketreis gaan, voor meer zekerheid en om ook de boel geregeld te hebben in geval van een lockdown.

Maar ja, hoe komen we op Kreta? Een lastminute pakketreis naar Kreta boeken bij bijv. het Duitse ltur? Een pakketreis boeken naar Athene en dan voor een paar dagen de boot pakken naar Kreta? Ik denk dat dat laatste best duur is :o?

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:55

Albertina71 schreef:
Wij willen dolgraag rond 26 september naar Kreta, want daar wordt ons vakantiehuis gebouwd!!! :o
We hadden expres nog niet geboekt, om de ontwikkelingen af te wachten en niet met nóg een voucher opgescheept te worden. En dit keer wil ik voor een pakketreis gaan, voor meer zekerheid en om ook de boel geregeld te hebben in geval van een lockdown.

Maar ja, hoe komen we op Kreta? Een lastminute pakketreis naar Kreta boeken bij bijv. het Duitse ltur? Een pakketreis boeken naar Athene en dan voor een paar dagen de boot pakken naar Kreta? Ik denk dat dat laatste best duur is :o?



Corendon gaat gewoon naar Kreta
Via Munster, Duitsland
Gewoon te boeken :o

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:08

Ah, dank je! Dan kijk ik daar ook naar. Ltur heeft ook hele leuke aanbiedingen!

Electra63

Berichten: 17898
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:34

Albertina71 schreef:
Wij willen dolgraag rond 26 september naar Kreta, want daar wordt ons vakantiehuis gebouwd!!! :o
We hadden expres nog niet geboekt, om de ontwikkelingen af te wachten en niet met nóg een voucher opgescheept te worden. En dit keer wil ik voor een pakketreis gaan, voor meer zekerheid en om ook de boel geregeld te hebben in geval van een lockdown.

Maar ja, hoe komen we op Kreta? Een lastminute pakketreis naar Kreta boeken bij bijv. het Duitse ltur? Een pakketreis boeken naar Athene en dan voor een paar dagen de boot pakken naar Kreta? Ik denk dat dat laatste best duur is :o?


Ik zou kijken naar een last-minute.
Desnoods via Athene of Rhodos en dan met de ferry, als er geen vluchten te krijgen zijn. Of vanuit Duitsland vliegen.
Je kan ook vanuit Athene een binnenlandse vlucht nemen.

Maar het blijft nu lastig om te weten waar je goed aan doet.