Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:44

Dus ipv een skibril op je huid na de wintersport. Nu een mondkapje hahaha

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:31

Klopt inderdaad. Voor sommigen eilanden/plaatsen geldt nu dat je ook op straat etc mondkapje op moet. Zakynthos ook inderdaad. Maar vraag me af hoe dat nu in de praktijk gaat zijn met het strand etc.. Ik vind de berichtgeving ook niet heel duidelijk daarover.

En inderdaad, mooie tan lines 8-)

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 15:27

Ik kwam dit net tegen :D :
Just seen this on another Zante page. If you are confused about when to wear a mask it explains in great detail what you should and should not do! ❤️❤️

1. Wake up to a lovely sunrise.
2. Put on mask and walk to the beautiful beach.
3. Find a socially distanced sunbed.
4. Remove mask and enjoy your relaxing day on the beach.
5. If you need a refreshment from the bar put on mask.
6. Once back to your sunbed remove mask.
7. When walking back to your hotel wear your mask.
8. If you sunbathe by the hotel pool practice what you did earlier on the beach.
9. When moving around the hotel remember your mask.
10. Practice steps 1-9 for 14 days and you will fine.

Footnote: masks are mandatory when moving around the island INSIDE means any building OUTSIDE means on the streets passing other tourists or locals.
Enjoy your holidays.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 15:46

Duidelijke taal. Er zijn ergere dingen.
Ik vind het niet zo erg.
Heb een paar leuke mondkapjes die weer hip bij mijn kleren staan. Haha soort setjes

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:00

baudyh schreef:
Duidelijke taal. Er zijn ergere dingen.
Ik vind het niet zo erg.
Heb een paar leuke mondkapjes die weer hip bij mijn kleren staan. Haha soort setjes


Nou,...ik moet bekennen dat ik die mondkapjes erger vond dan ik van te voren bedacht had.

Men wat warm %)

Zijn er ergere dingen?...jazeker. Maar ik ben blij dat het niet hoefde toen wij er waren.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 29-08-20 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Westhof

Berichten: 2930
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:05

Wij gaan toch alsnog volgende week naar Griekenland :D

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:27

Wij zijn nu op Kreta. Het is wat meer stress van te voren met de formulieren en de test uitslag maar vind het zeker wel waard. Er is een noodnummer dat je kan bellen als je de uitslag nog niet binnen hebt om middernacht, de dag voor de vlucht. Wij hebben dinsdagmiddag laten testen en hadden donderdagochtend de resultaten al terug.

Bij het hotel en het aangelegen strand hoeven we geen mondkapje op, alleen als we iets vragen binnen bij de receptie. Al het personeel draagt een kapje en er wordt goed gedesinfecteerd.
Hier hoeven we alleen in winkels een mondkapje op maar gisteren toen we wat winkels in en uit liepen een aantal x vergeten en dat nemen ze hier niet zo nauw eigenlijk.

In de Chania regio moet je hier wel overal een mondkapje op, maar ons werd vertelt dat dat ook allemaal niet zo nauw komt. Idd op het strand alleen even voor als je naar de bar of naar binnen loopt.
In het binnenland, wat minder toeristische gebieden, draagt eigenlijk niemand het kapje maar hebben ze het gewoon in de hand of aan een oor hangen zodat het voor kan als er politie komt.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:43

Nou er zijn heel veel mensen achter gebleven op Schiphol omdat die de uitslag ( of tenminste het formulier) niet op tijd hadden.
En ik kan niet gelijk met 71 uur laten testen maar pas met 59 uur. Dus ik kneep hem
Wel een beetje.
Tja het is waar je je op instelt. Ik vind die mondkapjes niet zo een probleem. Ik geef me vakantie er niet voor over in elk geval.
Na 4 x omboeken en 2 jaar niet geweest ga ik heel graag naar Zakynthos as vrijdag

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:56

Drie weken terug op Kos werd er wel erg gecontroleerd op dragen van mondkapje. Hoorde dat indien toeristen ze niet dragen in winkel ook de winkelier een boete krijgt.

Ben blij dat testen niet meer hoeft, zag er wat tegenop. Hoop dat alles goed blijft gaan en we over een maand nog heerlijk naar Rhodos kunnen.

Wil daar graag ook een dag met boot weg. Maar tot nu toe niet echt iets betaalbaar gevond n. Op Kos betaalde we €30,- voor een dag incl lunch. Maar zie op Rhodos goedkoopste voor €60,- en we gaan met onze kinderen. In totaal 7 personen dus dan loopt het wel op. Mochten er mensen tips hebben hoor ik het graag.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:38

Als alles zo gaat en geen testen ga ik 1 oktober nog naar Kos *\%/*

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:27

Lotus83 schreef:
Als alles zo gaat en geen testen ga ik 1 oktober nog naar Kos *\%/*

Dan ga ik naar huis.

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:05

Lotus83 schreef:
Als alles zo gaat en geen testen ga ik 1 oktober nog naar Kos *\%/*


Ik zelfde dag naar Rhodos

Westhof

Berichten: 2930
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:38

Wij gaan volgende week zondag 6 september naar Rhodos :)

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:46

Ik laat me toch liever verplicht vooraf testen dan twee weken lang overal met een mondkapje op te moeten lopen. Lijkt me echt niks met de warmte. -O-

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 00:33

Cinderella schreef:
Ik laat me toch liever verplicht vooraf testen dan twee weken lang overal met een mondkapje op te moeten lopen. Lijkt me echt niks met de warmte. -O-


Voorlopig is het alleen op Zakynthos en Lesbos binnen en buiten..

Kos (collega zit daar nu) is winkels etc. Verder niet..

Maar goed.. ik ben het gewend vanuit werk in verpleeghuis

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 01:42

Lotus83 schreef:
Cinderella schreef:
Ik laat me toch liever verplicht vooraf testen dan twee weken lang overal met een mondkapje op te moeten lopen. Lijkt me echt niks met de warmte. -O-


Voorlopig is het alleen op Zakynthos en Lesbos binnen en buiten..

Kos (collega zit daar nu) is winkels etc. Verder niet..

Maar goed.. ik ben het gewend vanuit werk in verpleeghuis


Nee ook op Poros en Mykonos. Maar dat was al eerder.

Ik vind het verder prima om een mondkapjes te dragen. Maar ik vind die dingen wel oncomfortabel. Vooral die stoffe dingen. Liever een medisch mindmasker.

Suor

Berichten: 968
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:41

Ik vond het dragen van een mondkapje echt geen probleem. Nu in Nederland denk ik als ik een winkel in ga steeds dat ik m'n mondkapje vergeten ben mee te nemen haha.

Ik zou in de herfstvakantie nog wel een weekje naar Kreta willen... Zeker nu het vooraf testen is opgeheven. Maarja, maar even afwachten hoe het er over een week of 5 voor staat.

Escada

Berichten: 3860
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:59

Afbeelding


Jeeej wij hoeven dan aanstaande zondag toch geen test te doen

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 15:27

Jaaaaa, ik kon het ook niet laten en heb ook nog geboekt! Ik ga lekker een weekje naar Lefkas.

Daar ben ik al jaren niet geweest en ik vind het prettig dat het met een brug met het vasteland is verbonden. Mocht er dan wat zijn dan ben ik niet afhankelijk van een ziekenhuis op een eiland maar kan ik evt. ook naar Athene. Better safe than sorry (zeker gezien mijn ervaring binnen de Griekse gezondheidszorg).
Ook gezien de vluchtelingenproblematiek en de Griekenland-Turkije verhouding die op scherp staat, vond ik een Ionisch eiland ook een beter idee.

Electra63

Berichten: 17891
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:51

Fitzroy schreef:
Jaaaaa, ik kon het ook niet laten en heb ook nog geboekt! Ik ga lekker een weekje naar Lefkas.

Daar ben ik al jaren niet geweest en ik vind het prettig dat het met een brug met het vasteland is verbonden. Mocht er dan wat zijn dan ben ik niet afhankelijk van een ziekenhuis op een eiland maar kan ik evt. ook naar Athene. Better safe than sorry (zeker gezien mijn ervaring binnen de Griekse gezondheidszorg).
Ook gezien de vluchtelingenproblematiek en de Griekenland-Turkije verhouding die op scherp staat, vond ik een Ionisch eiland ook een beter idee.


Heerlijk!

Wanneer ga je?

scooby09

Berichten: 2214
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:30

Fitzroy schreef:
Jaaaaa, ik kon het ook niet laten en heb ook nog geboekt! Ik ga lekker een weekje naar Lefkas.

Daar ben ik al jaren niet geweest en ik vind het prettig dat het met een brug met het vasteland is verbonden. Mocht er dan wat zijn dan ben ik niet afhankelijk van een ziekenhuis op een eiland maar kan ik evt. ook naar Athene. Better safe than sorry (zeker gezien mijn ervaring binnen de Griekse gezondheidszorg).
Ook gezien de vluchtelingenproblematiek en de Griekenland-Turkije verhouding die op scherp staat, vond ik een Ionisch eiland ook een beter idee.

Ik lees net pas mee ik ga over paar dagen voor het eerst naar Lefkas..

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:32

Lefkas was echt prachtig dit jaar. Waar op Lefkas gaan jullie naar toe?

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 16:34

Leuk, scooby, waar ga jij naar toe op Lefkas?

Electra, over 1,5 week :):)

Natasja, ik ga naar Lygia.

scooby09

Berichten: 2214
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:12

Ik ga naar Nidri..

Hebben jullie tips wat te doen..?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:39

Je hebt diverse stranden aan de westkust die echt fenomenaal mooi zijn. Wij zijn naar Gaios beach geweest.
Vasiliki is een leuk plaatsje om te bezoeken.

Fitzroy, Lygia schijnt leuk te zijn. Er is daar een klein haventje volgens mij.(te klein voor onze boot)

Ik heb nog een paar foto’s van Lefkas toen het een regenachtige dag was. Op een paar plaatsen tenminste. Langs de westkust was het juist weer prachtig weer.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was zo’n apart gezicht die wolken.