Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:39

Is er iemand afgelopen jaar nog geweest naar bijvoorbeeld lesbos en/of kreta? Zijn er momenteel nog veel vluchtelingen aanwezig? Hoe is de situatie daar nu? Google helpt me momenteel niet echt verder en is alleen van afgelopen 3 jaar toen het nog compleet anders was naar mijn weten. Iemand tips?

Momenteel neig ik wel naar Zakynthos of Rhodos compleet ergens anders, maar ik ben me nog aan het oriënteren :) Corfu ben ik overigens geweest, schitterend eiland inderdaad!

daantjuhhh

Berichten: 26907
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:52

Lesbos dit jaar. Heb een keer een vrouwtje met 2 kindertjes voorbij zien komen die aan het bedelen waren. Verder geen enkele vluchteling gezien.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:56

Astaloca schreef:
Is er iemand afgelopen jaar nog geweest naar bijvoorbeeld lesbos en/of kreta? Zijn er momenteel nog veel vluchtelingen aanwezig? Hoe is de situatie daar nu? Google helpt me momenteel niet echt verder en is alleen van afgelopen 3 jaar toen het nog compleet anders was naar mijn weten. Iemand tips?

Momenteel neig ik wel naar Zakynthos of Rhodos compleet ergens anders, maar ik ben me nog aan het oriënteren :) Corfu ben ik overigens geweest, schitterend eiland inderdaad!


Ik ben naar Lesbos geweest en ik zou zo weer gaan.. prachtig eiland. Heel gemoedelijk.

Vluchtelingen zitten in kampen en die zie je niet.
Op Kreta heb je volgens mij helemaal geen vluchtelingen.

Totaal verschillende eilanden, zeker kwa (massa) toerisme.
Ik zou van de Eilanden die nu je nu noemt naar Lesbos gaan.

(Ik ga nu sinds 6 jaar naar Griekenland en de vluchtelingenproblematiek heeft mij daarin ook niet tegen gehouden)

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:58

daantjuhhh schreef:
Lesbos dit jaar. Heb een keer een vrouwtje met 2 kindertjes voorbij zien komen die aan het bedelen waren. Verder geen enkele vluchteling gezien.


Die heb je op alle Eilanden (waar ik geweest ben) en dan vooral in de steden.
Vrouwen met vooral kleine kinderen.

Op Lesbos heb ik ze niet gezien.
Corfu stad, Rhodos, Kos en Zakynthos daarentegen heel erg veel en volgens mij staat dat ook los van de vluchtelingen.

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:10

Astaloca schreef:
Is er iemand afgelopen jaar nog geweest naar bijvoorbeeld lesbos en/of kreta? Zijn er momenteel nog veel vluchtelingen aanwezig? Hoe is de situatie daar nu? Google helpt me momenteel niet echt verder en is alleen van afgelopen 3 jaar toen het nog compleet anders was naar mijn weten. Iemand tips?

Momenteel neig ik wel naar Zakynthos of Rhodos compleet ergens anders, maar ik ben me nog aan het oriënteren :) Corfu ben ik overigens geweest, schitterend eiland inderdaad!


Ik ben in juni naar Zakynthos geweest en in september naar Kreta.
Ik heb geen vluchteling gezien, terwijl wij toch veel met een auto hebben getoerd.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:40

Hier al weer mensen aan het boeken voor komend jaar?

Nu onze vaste boot helaas verloren gegaan is bedachten wij dat we het helemaal anders gaan doen.
Misschien gewoon ergens anders naar toe. 4 weken met een andere boot wordt tenslotte echt veel te duur.
Na flink puzzelen en overleggen is het echt iets heeeeeel nieuws geworden. Ahum...

We gaan met de auto via Frankrijk en Noord Italië met de ferry naar Griekenland om dan op de Sporades een zeilboot voor 14 dagen daar te zeilen. En na 14 dagen dan weer dezelfde route terug. Heen en terug weg nemen we een week voor,

Kan ik eindelijke de meteora bekijken.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:54

Klinkt goed! Ik wil wel, maar durf nog niet te kijken. Mijn longen blijven maar moeilijk doen en met een beetje pech lig ik morgen weer voor 2 weken in het ziekenhuis.

We hopen 2 eilanden of 2 plaatsen te kunnen doen. Elk een week.
Mijn vriend gaat een week zeilen in Griekenland met zijn jaarclub ter ere van hun 25 jarige vriendschap eind mei.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:57

Bah wat vervelend voor je raket. Beterschap.

Voor je vriend wel heel leuk. In welke gebied gaat hij zeilen?

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 17:28

Dat klinkt goed, Natasja. Dus jullie gaan 6 weken in totaal? En ga je dan ook met de ferry naar de Sporaden of laten jullie de auto op het vaste land?

Balen, raket. Hopelijk werken je longen mee en kun je lekker 2 weken naar Griekenland.

Wij gaan dit jaar heel 'vreemd' en uit de comfortzone ;)
Ipv luxe villa's in Florida en Griekenland gaan we een weekje naar de Canarische eilanden in maart en in juni hebben we 3 weken een luxe camper gehuurd om te gaan rondreizen in Italië.
Ben benieuwd of dat gaat bevallen ...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:34

Nee 4 weken totaal.

Ik weet nog niet waar we de auto laten. Ik gok dat we de auto in de haven laten waar we de ferry naar de Sporades nemen. Lijkt mij het makkelijkste. Op de eilanden hebben we de auto toch niet nodig.

Ohh rondreizen met een camper in Italië hebben wij ook aan zitten denken.
Dit is een beetje een tussenvorm geworden.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:59

Ik hoop het ook. Ze weten het zelf nog niet exact geloof ik. Ze hebben een boot met schipper. Een beetje op dat moment bekijken wat kan geloof ik.

Leuke vakantieplannen alweer.
Het Middellandse zeeklimaat is wel goed voor mijn longen.

In geval van nood ga ik wel weer naar kos. Dan boeken we iets goedkoops en dan vanaf daar nachtje pathos, kalymnos ofzo.
Op kos ken ik iemand. Wel zo prettig als er dingen geregeld moeten vanwege ziekte. Alhoewel de Grieken altijd hulpvaardig zijn.
De dokters houden er wel andere doseringen met name op na.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:03

Gaaf hoor Natasja!

Ooit wil ik ook eens met een zeilboot weg. Zó fantastisch lijkt me dat!

Hier ook al aan het bedenken....
We willen misschien 2x een week, 1x in juli (misschien begin juli) samen met mijn ouders, andere keer eerste week september, samen met m’n ouders, zus en haar man.
Skiathos staat al een tijd bovenaan ons lijstje, dus daar gaan we in ieder geval naar kijken. We zijn nog niet uit over de tweede. Misschien Skopelos, maar hebben meerdere eilanden dat ons wel aanspreekt.

Is begin september al een periode dat we naar naar het weer moeten kijken? We hoeven geen week 30 graden, maar mag niet echt slecht zijn.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:41

Wat onwijs gaaf Natasja! Lijkt me heel leuk.

Ik duim voor je raket :j

Ik vind September juist een hele fijne tijd wat het weer betreft Denise :)

Ik ga met mijn vriend 10 dagen, half September denken we. Zou liever wat later gaan maar dan heeft hij geen vakantie. Vliegen dan denk ik naar Athene, 1 nachtje in Korinthos en dan door naar Nafplio. Wilde eerst nog 1 of 2 nachten Athene maar dat komt een andere keer wel. Vooral opgravingen, strand en eten :D

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:54

NatasjavE schreef:
Hier al weer mensen aan het boeken voor komend jaar?

Nu onze vaste boot helaas verloren gegaan is bedachten wij dat we het helemaal anders gaan doen.
Misschien gewoon ergens anders naar toe. 4 weken met een andere boot wordt tenslotte echt veel te duur.
Na flink puzzelen en overleggen is het echt iets heeeeeel nieuws geworden. Ahum...

We gaan met de auto via Frankrijk en Noord Italië met de ferry naar Griekenland om dan op de Sporades een zeilboot voor 14 dagen daar te zeilen. En na 14 dagen dan weer dezelfde route terug. Heen en terug weg nemen we een week voor,

Kan ik eindelijke de meteora bekijken.


Wij zijn regelmatig met de auto naar Griekenland gegaan, maar dan via Duitsland/Oostenrijk.
Ook weleens helemaal door Kroatië en voormalig Joegoslavië, maar dat duurt te lang, tegenwoordig voor ons. Vroeger hadden we dan 1 x per jaar 4 weken vakantie , maar nu ga ik een paar x per jaar wat korter.
Ga je dan met de ferry vanaf Venetië of Ancona? Mijn kinderen vonden dat altijd heel erg leuk, toen ze de leeftijd hadden van jouw zonen. Wij namen wel altijd een hut en je had (klein) zwembad aan dek en wat vertier.

Ik ga eind maart een lang weekend met mijn man naar Valencia.
Begin mei met mijn beste vriendin een week naar Rhodos.
In juni met mijn man en vrienden kleine 13 dagen naar Kos.
En ergens in september nog een kleine week met 6 vriendinnen naar zuid Spanje :D

Normaal gaan we ook nog 2 x per jaar een lang weekend met de paarden weg, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken dit jaar.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:57

Oh das ook een mooi programma.

Misschien vanuit Venetië.

E willen graag een stukje door Toscane. Vind het daar zo mooi en het eten zo lekker.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:01

Via Italie en dan met de ferry heb ik ook twee keer gedaan, was inderdaad erg leuk :j Mijn ouders zijn afgelopen oktober wel helemaal via Oost Europa gereden en vonden dat eigenlijk ook heel geslaagd, maar duurt inderdaad natuurlijk wel erg lang. Geloof dat ze het in mei weer doen :+

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:07

Eulogy schreef:
Via Italie en dan met de ferry heb ik ook twee keer gedaan, was inderdaad erg leuk :j Mijn ouders zijn afgelopen oktober wel helemaal via Oost Europa gereden en vonden dat eigenlijk ook heel geslaagd, maar duurt inderdaad natuurlijk wel erg lang. Geloof dat ze het in mei weer doen :+


Wij willen het ook nog eens doen, alleen dan gevolgd door een rondreis Griekenland vaste land..... als we gepensioneerd zijn :D



@NatasjavE
Toscane ben ik nog nooit geweest, wel de omgeving van Gardameer en een stukje Adriatische kust.
Eerlijk gezegd, hou ik van alle landen aan de Middellandse Zee {:}

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:17

Electra63 schreef:
Eerlijk gezegd, hou ik van alle landen aan de Middellandse Zee {:}


Ik ook. :j

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:50

Ik stip hier even, ga wss vanavond vakantie boeken naar Lesbos :D

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:05

Ik heb ook eens gekeken om naar Griekenland te reizen via Bari Italië. Maar dat kost al zeker €500 aan reiskosten excl veerboot en overnachtingen. Dar wordt ons denk ik toch te gek :P

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:09

Joolien schreef:
Ik heb ook eens gekeken om naar Griekenland te reizen via Bari Italië. Maar dat kost al zeker €500 aan reiskosten excl veerboot en overnachtingen. Dar wordt ons denk ik toch te gek :P


Voor ons is het dan weer relatief goedkoper omdat wij 4 vliegtickets nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:12

NatasjavE schreef:
Joolien schreef:
Ik heb ook eens gekeken om naar Griekenland te reizen via Bari Italië. Maar dat kost al zeker €500 aan reiskosten excl veerboot en overnachtingen. Dar wordt ons denk ik toch te gek :P


Voor ons is het dan weer relatief goedkoper omdat wij ineens 4 vliegtickets nodig hebben.

Meestal zijn we tussen de 1200 en 1400 euro aan vliegtickets kwijt.

Ja dat snap ik.
Maar wacht, zoveel? Wij zijn 2 keer naar Corfu geweest, de eerste keer was ik 150 pp kwijt, de 2e keer ong 200 euro pp. Sommige kleine eilanden zijn duurder maar hoe je 1200 euro komt ben ik dan wel benieuwd naar.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:20

2 volwassenen en 2 kinderen en dan 4 weken gaan :P
De luchtvaartmaatschappijen zijn berekend op 8, 10, 12, 14 dagen.
4 weken is lastiger inplanen voor ze.

En dan ook nog hoogseizoen natuurlijk.

En laatste keer net te laat geboekt...toen zaten we op 1300 nog wat... :')

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:31

Ik heb Lesbos geboekt!! We zitten in een appartement en dan vlakbij het dorpje Petra, we vertrekken 5 juni voor een weekje. Als iemand aanraders heeft hoor ik het graag :)

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:48

Joolien schreef:
Ik heb ook eens gekeken om naar Griekenland te reizen via Bari Italië. Maar dat kost al zeker €500 aan reiskosten excl veerboot en overnachtingen. Dar wordt ons denk ik toch te gek :P


Wij vinden het ook duur. Laatste x was de hut voor 2 volwassenen en 2 kids € 1250 (heen en terug). Wij kregen korting (mijn man kent de rederij) en waren € 900 kwijt.
Dan nog met de auto van Rotterdam-Ancona: benzine, tol en 1 overnachting en retour. Het eten en drinken aan boord is prijzig dan moesten wij nog 400 km van Patras naar Athene, ook weer de ferry met auto.
Wij waren met losse vliegtickets ( 2 of 3 weken),tussen de € 1000 en € 1300 kwijt... als je een beetje vroeg boekt. De ferry naar Syros is ook erg duur als je de auto mee hebt. Wij vliegen dus daarom maar.
De reis duurt ook te lang, als je maar 3 weken hebt.