Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:47

Ik heb altijd zo'n stick mee van beet?, van de kruitvat. Ik zit namelijk altijd helemaal onder. Daarnaast ben ik ook zo allergisch als wat voor die muggen daar en vaak haal ik bij de apotheek in Griekenland een tube cortisonenzalf, dat helpt erg goed.

_Patriciaa

Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:01

Oeeh nog 43 dagen! *\o/*
Ben echt aan het aftellen :)

Mochten mensen nog tips hebben voor mooie plekken op corfu, hoor ik het graag!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:06

Misschien gaan wij volgend jaar weer weg naar Kos toe. Dit jaar slaan we maar over is niet anders.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:22

_Patriciaa schreef:
Oeeh nog 43 dagen! *\o/*
Ben echt aan het aftellen :)

Mochten mensen nog tips hebben voor mooie plekken op corfu, hoor ik het graag!

www.corfuforum.nl

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:23

joke20 schreef:
Misschien gaan wij volgend jaar weer weg naar Kos toe. Dit jaar slaan we maar over is niet anders.

Hoe gaat het met je moeder?

milatjeJarig
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:20

_Patriciaa schreef:
Oeeh nog 43 dagen! *\o/*
Ben echt aan het aftellen :)

Mochten mensen nog tips hebben voor mooie plekken op corfu, hoor ik het graag!

Waar zit je op Corfu?
Ben een paar weken terug en heb wel goede tips. Zal proberen straks even te typen vanaf mn pc

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:23

Wieldop schreef:
joke20 schreef:
Misschien gaan wij volgend jaar weer weg naar Kos toe. Dit jaar slaan we maar over is niet anders.

Hoe gaat het met je moeder?


Het gaat wel, doet rustig aan. Dinsdag gesprek met de chirurg, vrijdag langs bij de gyn. Baarmoeder zat ook iets.
Dat gaat onderzocht worden. Longen schoon.

milatjeJarig
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 01:16

milatje schreef:
_Patriciaa schreef:
Oeeh nog 43 dagen! *\o/*
Ben echt aan het aftellen :)

Mochten mensen nog tips hebben voor mooie plekken op corfu, hoor ik het graag!

Waar zit je op Corfu?
Ben een paar weken terug en heb wel goede tips. Zal proberen straks even te typen vanaf mn pc

Zo hier ben ik dan. Absoluut aanrader nummer 1: huur een auto! Het is helemaal niet eng om te rijden in Griekenland. Misschien even wennen. Zolang je op de rode en gele wegen blijft is er niks aan de hand. Je kan overal gratis parkeren, mits je kan file parkeren. De enige betaalde parkeerplekken die wij zijn tegen gekomen waren in de hoofdstad. Maar als je daar wat verder door rijdt, is het ook gratis. Tanken is ongeveer even duur als in Nederland en tankstations vind je in overvloed. Het enige wat dan nog ''eng'' kan zijn, zijn de bergen. Rustig rijden, geen rare capriolen uithalen en toeteren als je het niet ziet (dalend of stijgend) dan moet het helemaal goedkomen. En ohja, dalend verkeer heeft voorrang. :') (leuk joh, als je stijgt met de auto en dan achteruit naar beneden moet zodat het dalende verkeer er langs kan). Wij hebben het geboekt vanuit Nederland bij AutoUnion. Prettig bedrijf. :)
Aanrader is wel om de auto allrisk te verzekeren. De wegen zijn niet altijd geweldig.

Wij zaten in Kanoni, nabij het vliegveld.
Vanaf Kanoni heb je een heel mooi zicht op de opstijgende en dalende vliegtuigen. Erg leuk om een keer te kijken. Daarnaast kan je vanaf het strand bij Kanoni muizeneiland zien. Er staat daar ook een kapeltje, leuk om even te kijken.

Corfu stad (Kerkyra), absoluut de moeite waard om te kijken. Erg toeristisch vergeleken met de rest van het eiland. Het oude fort, zeker naar binnen gaan. Gratis toegang. Erg mooi en bij goed weer heb je een mooi uitzicht. Sowieso kan je vanaf deze kant Albaniƫ zien. Loop ook door de minder toeristische steegjes van Kerkyra. Erg leuk om te zien.

Wat verder een aanrader is: Porto Timon! Echt super mooi om te zien.
Afbeelding
Hoe je er komt: Ga naar de plaats Afionas. Hier parkeer je de auto en loopt het dorp in (er is een plein, waar staat dat je niet mag parkeren ivm draai route bus). Er zit daar een soort shop / souvenir winkeltje, hiervoor moet je het smalle straatje in (naar links). Loop hier verder. Je komt uit bij twee restaurantjes. Hier moet je langs, en dan het pad naar beneden volgen. Dit is een heel smal pad, langs de berg. Veel stenen en planten (doe een lange broek aan). Het is ongeveer een halfuurtje dalen om dit prachtige uitzicht te zien. Er komen niet veel toeristen, dat is wel te merken. Terug hebben wij er ongeveer 45 minuten over gedaan. Dit is een stuk klimmen. Geen aanrader voor mensen die slecht ter been zijn. Maar echt prachtig om te zien!

De pontocrator is ook zeker een aanrader. 917 meter hoog. Prima te doen met een eigen auto. Tip: zorg dat je er op tijd bent. Dan is het niet druk op de weg er naar toe. Dat vonden wij in ieder geval erg fijn, want het zijn smalle wegen. Prachtig uitzicht over Corfu en Albaniƫ. :)

Bij Sidari heb je Canal D'amour. Het verhaal gaat dat als je daar gaat zwemmen je geliefde je tegemoet komt zwemmen. :') Bij ons konden ze helaas niet aankomen. De zee was te woest. _O-

Paleokastritsa. Mooi panoramisch uitzicht. Bij dat uitzicht heb je ook een kerkje. En verder op de weg er naar toe veel mensen die spullen verkopen. Er staat een man met hele mooie schilderijen. :)

En bij Lake Korission schijn je flamingo's te kunnen spotten als je geluk hebt! Wij hadden dat geluk helaas niet, maar het is mooi om te zien. Als je de kaart voor je ziet is de linkerkant van het meer (bij de zee) een mooi stuk. Hier heb je aan de ene kant de zee en aan de andere kant een prachtig zicht over het meer. Als je meer aan de onderkant van het meer zit, lijkt het een soort van woestijnachtig gebied. Hier kan je lopen, maar je ziet vrij weinig.
Het enige jammere is dat het erg vervuild is bij het meer..

Ehm, qua uitgaan geen tips. Wij hebben het uitgaansleven op Corfu niet echt gevonden. :') dus of het er is of niet, geen idee!

Corfu heeft ook een hele hoop mooie stranden.

Waar wil je verder nog tips over?

---
Ik zou trouwens nog terug komen op ons hotel. Wij zaten in Corfu's Holiday Palace, Kanoni.
5 sterren hotel, verplicht halfpension. We hebben het geboekt omdat het voor een leuk prijsje was incl. ontbijt en diner. Het soort mensen wat erop af kwam was op zich ook wel prima volgens de website van Sunweb, maar ach veel zouden we er toch niet zitten. Toen wij aankwamen bleek al dat er veel oudere mensen zaten. Op zich niet erg, zou je denken.
Gemiddelde leeftijd zat zeker rond de 70.

Maar de mentaliteit viel erg tegen. We werden aangekeken en behandeld alsof we uitschot waren (we waren ook zo ongeveer de enige jongvolwassenen in het hotel dusja..). Als wij mensen begroette, werd er niks terug gezegd. Vervolgens begroeten ze de mensen die daarna in de lift komen wel. Vuile blikken, continue bekeken worden (en we hadden echt geen clownspak aan) en over ons gepraat worden (non-verbale communicatie zegt genoeg). Het ging zelfs zover dat wij de helft van de week geen drinken aangeboden kregen bij het diner (waar overigens apart voor betaald moest worden).
Variatie qua eten kende ze niet. Elke avond hetzelfde eten. Laatste ochtend werden we om 7.25 uur opgehaald door de bus. Ontbijt begon om 7.30 uur. Wij naar de receptie met de vraag of wij wat eerder een broodje konden eten ivm onze transfer een paar minuten eerder. Nee, dat was echt niet mogelijk. Alleen als we extra zouden betalen. Ja doei. :')
Dus wij contact gezocht met Sunweb, en een paar uur later was het geregeld dat wij een ontbijtje zouden krijgen op de dag van vertrek. Nou.. was dat nou zo moeilijk. :')
Kamer was verder prima, maar gewoon de manier hoe er tegen ons gedaan werd stond ons tegen.
Maar goed, we hebben ons prima vermaakt verder. :D

-----
@Joke20, heel veel sterkte in deze nare tijd. :(:)

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:49

Mooie foto zeg.

Everytime

Berichten: 3328
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:40

Ik ga naar Zakynthos in het stadje Agios Sostis. Iemand leuke aanraders, mag van alles zijn! :)

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:52

Everytime schreef:
Ik ga naar Zakynthos in het stadje Agios Sostis. Iemand leuke aanraders, mag van alles zijn! :)


In Bohali naast de kerk een lekker toetje/gebakje eten. Prachtig uitzicht over zakynthos stad.

Het weer is hier trouwens al de hele maand slecht. Is nog nooiy zo geweest, lijkt wel winter.

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 08:04

O jee, ik mag hopen dat het opknapt de komende tijd :=
Regen of te koud?

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:57

Fris, veel bewolking, veel wind. Eigenlijk net zoals de winter :(

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:15

Woeiiii hier zijn we aan t aftellen !! 25 september gaan we tot 9 oktober naar Karpethos ! Elk jaar weer :D Dit keer gaat me kleine uk van 2 ook weer mee,hij is 1 keer in griekenland geweest dus ben reuze benieuwd hoe hij het vind :). Nou ja technisch gezien 3 keer,toen zat hij in me buik op 36 weken zwanger haha

manzano

Berichten: 23984
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:53

Hier eindelijk mooi weer vandaag.... gelukkig hebben we na vandaag nog 2dagen om er van te genieten.

Miesemuisje

Berichten: 3092
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:54

ik vertrek 6 juli met mijn vriend naar Kreta! We zitten in Rhetymnon :)

Voor de tweede keer al, zelfde hotel ook, superveel zin in *\o/*

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:23

Hai allemaal, mag ik me ook melden?

Mijn vriend en ik gaan komende zomer voor de 3e keer naar Griekenland. In 2010 naar Kos geweest, 2011 naar Rhodos. 2012 met de auto naar Italie, rondreis langs de grote meren en vorig jaar naar mijn familie in Noorwegen.

Omdat we echt ons hart verloren hebben aan Griekenland gaan we eindelijk weer. We wilden eigenlijk niet naar hetzelfde terug, maar naar bijvoorbeeld Zakynthos, maar het is toch Rhodos geworden. Zelfde hotel als 3 jaar geleden. Dat was ons namelijk zo bizar goed bevallen. Ik wil namelijk niet te veel lopen/zeulen om bij het strand/zwembad te komen en in de middag lekker burgelijk en braaf onder een goede parasol liggen... Ook graag een goed ontbijt en goede kamers. Maar meestal hangt daar een flink prijskaartje aan haha
We hebben dit keer wel halfpension geboekt (kostte ons 17 per persoon per dag) en aangezien het eten daar echt fantastisch was in het hotel hebben we dat gedaan. Echter gaan we niet elke avond daar eten, hp geldt ook voor de lunch. Dus we wisselen lekker af.

Vorige keer hebben we ook supergoed gegeten bij Island Lipsi (als het goed is heeft de eigenaresse Noorse roots, voor mij dus dubbel leuk aangezien ik ook Noorse ben) ook lekker gegeten bij Romeo en Rustico.

Op kos hadden we het lekkerste gegeten bij Petrino, niet zo enorm toeristisch, maar echt super kwaliteit en heel mooi en gezellig qua sfeer. Een soort tuin restaurant, zit ook niet aan zo'n drukke straat. Aanrader! Hebben ook een website :D

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 15:34

Haha, wij zijn ook 4 x naar hetzelfde geweest en als het aan mij had gelegen had ik daar zo weer naar toe gegaan maar manlief wil graag naar wat anders en zolang we nog niet alles gehad hebben is dat ook prima.
Dus dit jaar naar Kefalonia en dan blijven daarna nog de Saronische eilanden en Kythira op de wishlist.
Maar volgend jaar staan de VS weer op het programma, altijd gaaf :j

Manzano, heb je al die tijd geen goed weer gehad? Dat is balen zeg.

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:39

manzano schreef:
Hier eindelijk mooi weer vandaag.... gelukkig hebben we na vandaag nog 2dagen om er van te genieten.


Ik zag het op de weerkaarten. Wel vervelend zeg!!
Ik vertrek zondag, de voorspelling is dan goed.

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:06

Toch nog redelijk onverwachts op vakantie. helaas waren de opties vrij beperkt en is het weer Kos geworden. Op zich heerlijk hoor, maar ik ga liever niet 2x naar dezelfde plek terug. Toch is het zoveel beter dan geen Griekenland dat ik er toch heel blij mee ben.\

Nu maar hopen dat mijn lievelingsrestaurant nog bestaat.....

En van dit topic word ik altijd blij. Goed voor de voorpret!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:11

Kos heerlijk! Wat is je favoriete restaurant?

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:44

Akriogali of zoiets. Niet aan de kant van Lambi, maar aan de andere kant van Kos stad. Buiten het centrum. Direct aan het strand. Echt familie restaurant. Vorige keer wel 6 x gegeten. .... heerlijk. ...

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:57

Zou zomaar kunnen dat wij daar ook gegeten hebben. Kom ook binnen zitten of aan een paar tafels op het strand, idd familie restaurant. In 2010 was het opeens helemaal paars van binnen (vriendje had er een paar jaar ervoor ook veel gegeten, toen met vrienden)

Ik kan petrino ook echt aanbevelen!! Wel kos stad, maar niet aan een straat maar in de tuin van het restaurant. Hebben ook een site!

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:02

Oh leuk. Ik heb nog wel foto's op de computer staan. Zal er wel 1 opzetten als ik thuis ben. Ga je tip even opzoeken.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:15

Dit is ons favoriete restaurant:
http://www.petrino-kos.gr/index.php?lang=en

Heb ook wel eea aan foto's ervan maar geen waar het restaurantje op staat. De tafels stonden echt in het zand en er was een klein steigertje vlakbij/voor de deur. Toen waren het witte tafeltjes en stoeltjes haha
Het is in de buurt van Alexandra beach.