Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17881
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:34

NatasjavE schreef:
Fitzroy schreef:
Baard, Natasja :o Sorry, kon het niet laten ...


Oeps :o

Ahum....

Ja wij hebben de Cylades op het oog. En geen idee hoe groot de problemen daar zijn.

Wellicht dat wij toch ook maar richting kefalonia gaan.


Ik vertrek vrijdagmorgen naar Syros, ik verwacht niet veel vluchtelingen op de Cycladen, de eilanden liggen te ver. De meeste vluchtelingen komen via Turkije, dus naar de Griekse eilanden dicht bij de Turkse kust.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:06

Ik ga in september naar kos. Ik geloof inderdaad dat er veel indianen verhalen zijn.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:12

Electra63 schreef:
Ik vertrek vrijdagmorgen naar Syros, ik verwacht niet veel vluchtelingen op de Cycladen, de eilanden liggen te ver. De meeste vluchtelingen komen via Turkije, dus naar de Griekse eilanden dicht bij de Turkse kust.



Veel plezier daar :)

Ja,...we zien het wel als we daar zijn.

Ik kan altijd nog door het kanaal van Corinthie naar Kefalonia.

En anders weer naar de Cyclades.

Fitzroy

Berichten: 25159
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 22:17

Zijn jullie al eens door het Kanaal van Corinthos gevaren, Natasja? Dat lijkt me nou zo gaaf!
Ik vind die brug die ze laten zakken aan het begin ook zo leuk.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:54

Op welke eilanden komen, behalve Kos en Lesbos de meeste vluchtelingen aan? Ik zou me denk ik vreselijk schuldig voelen als ik vakantie zit te vieren terwijl er zoveel mensen zijn die het moeilijk hebben daar op te eilanden.. eigenlijk heel hypocriet want er zijn altijd mensen die het moeilijk hebben alleen wordt je er dan minder mee geconfronteerd

Fitzroy

Berichten: 25159
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 06:25

De eilanden die tegen de Turkse kust liggen, dus behalve Lesbos en Kos ook nog Samos, Chios en Leros.
Ik ben het met je eens. Het is ergens hypocriet. Maar toch ben ik blij dat ik niet die kant op ga dit jaar.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:11

Daar had ik allemaal nog helemaal niet over nagedacht joh! Wij gaan dit jaar vliegen op Athene en in Athene haven "staat" een zeilboot voor ons 4 klaar waar we 2 weken mee haan zeilen rondom de eilandenden bij Athene!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:33

Fitzroy schreef:
Zijn jullie al eens door het Kanaal van Corinthos gevaren, Natasja? Dat lijkt me nou zo gaaf!
Ik vind die brug die ze laten zakken aan het begin ook zo leuk.


Ja een paar jaar terug. Erg mooi. Prachtige kleuren. Heel apart.

Maar wel een beetje duur. 180 euro voor een keer er door. :=

Maar ja,..het onderhoud aan dat kanaal is enorm duur. Ze moeten 1 keer per week er doorheen voor onderhoudswerkzaamheden.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:35

Marlou_ schreef:
Daar had ik allemaal nog helemaal niet over nagedacht joh! Wij gaan dit jaar vliegen op Athene en in Athene haven "staat" een zeilboot voor ons 4 klaar waar we 2 weken mee haan zeilen rondom de eilandenden bij Athene!


Wanneer ga je?(mag voor het dievengilde via PB)

Wij vertrekken ook vanaf Athene. Heb je nog tips nodig voor Haventjes om te bezoeken?
Tip die ik hoe of hoe geef....Hydra!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:37


DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:43

Marlou_ schreef:
Daar had ik allemaal nog helemaal niet over nagedacht joh! Wij gaan dit jaar vliegen op Athene en in Athene haven "staat" een zeilboot voor ons 4 klaar waar we 2 weken mee haan zeilen rondom de eilandenden bij Athene!


Wat leuk!
Wij vliegen ook op Athene, maar gaan dan via de haven met de 'gewone' boot naar Aegina.

Ook een leuk eiland om langs te varen (als die niet al op de route ligt?)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:10

Aegina is inderdaad heel erg leuk.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:49

Fitzroy schreef:
De eilanden die tegen de Turkse kust liggen, dus behalve Lesbos en Kos ook nog Samos, Chios en Leros.
Ik ben het met je eens. Het is ergens hypocriet. Maar toch ben ik blij dat ik niet die kant op ga dit jaar.



Vorig jaar Corfu, en dit jaar werd het Samos of Zakynthos.. het is Zakynthos geworden en hoe erg ik het ook vind, ik ben "blij" dat het Zakynthos is geworden...

al vind ik dat best naar om te zeggen, al die mensen en zeker de kinderen kunnen er niets aan doen :n

Fitzroy

Berichten: 25159
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 16:55

Nee, de échte vluchtelingen niet. Maar er zijn natuurlijk ook wel veel economische vluchtelingen. En sowieso zijn het niet de armste mensen, die hebben immers niet eens geld om de mensensmokkelaars te betalen.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:57

Fitzroy schreef:
Nee, de échte vluchtelingen niet. Maar er zijn natuurlijk ook wel veel economische vluchtelingen. En sowieso zijn het niet de armste mensen, die hebben immers niet eens geld om de mensensmokkelaars te betalen.



Ik kan me toch niet voorstellen dat al die duizenden mensen goed in het geld zitten... vaak is het het laatste wat ze hebben...

Raar eigenlijk.. voor ons is Griekenland vakantie... voor hun nu de laatste hoop.

Hoop ook dat Griekenland er een beetje bovenop gaat komen.. lees er zoveel over in het nieuws

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:02

Wij gaan dinsdag naar Samos!

Maar wat ik begrepen heb, valt het daar toch mee met vluchtelingen?

Fitzroy

Berichten: 25159
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 17:20

Ik zeg ook niet dat ze goed in hun geld zitten, maar zij hadden iig nog geld. De mensen die in de omringende landen van Syrië zitten in vluchtelingenkampen zijn er beroerder aan toe. Die hebben niet eens geld om een mensensmokkelaar te betalen om proberen elders een nieuwe toekomst op te bouwen.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:51

NatasjavE schreef:
Gisteren in droomhuis gezocht...Hydra

http://www.npo.nl/droomhuis-gezocht/10- ... W_01901701


Hebben we ook gezien!
Wat een leuk eiland, dat Hydra! <3

Nou, wij zijn zo ongeveer klaar met inpakken, morgenochtend om 6.00 uur met het vliegtuig mee naar Corfu! *\o/*

We worden een beetje op de hoogte gehouden door vrienden wat betreft de vluchtelingen op Kos eo.
Er zijn er al heel wat die op markten (nep) horloges en schoenen verkopen, maar die zijn er al een poos.

De nieuwe vluchtelingen hebben echt niks...
Kos moet echt geholpen worden: de mensen van Kos delen wat ze hebben met de vluchtelingen en ze hebben al zo weinig...
Het is een fantastisch gebaar en laat alleen maar zien hoe aardig de Grieken zijn.

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:06

Heel veel plezier MarvanTom! Wij gaan met 3 weken.
Wil nog een Wat en Hoe reisgids kopen naar Korfoe, die hadden we ook voor Mallorca en daardoor de beste plekjes gezien. Of hebben jullie tips voor betere/leukere reisgidsen?
Ikg a ook nog kijken op tripadvisor, dan kom je ook op de leukste plekjes :D

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:27

Joolien schreef:
Heel veel plezier MarvanTom! Wij gaan met 3 weken.
Wil nog een Wat en Hoe reisgids kopen naar Korfoe, die hadden we ook voor Mallorca en daardoor de beste plekjes gezien. Of hebben jullie tips voor betere/leukere reisgidsen?
Ikg a ook nog kijken op tripadvisor, dan kom je ook op de leukste plekjes :D


Vaak zijn die gidsjes wat verouderd en erg algemeen.
Ik verwacht dat je ook waar jullie zitten (Paleo) van die 'winkeltjes' hebt waar je excursies kan boeken.
Maar een echte must see zijn het Sisi-paleis, Kerkyra, Canal d'Amour in Sidari, http://www.green-island.nl/index.php/to-do-on-corfu/item/canal-damour-corfu.
Vlak bij jullie Bella Vista (boven Paleo): wat een uitzicht! Ik had alleen gelijk weer last van mijn hoogtevrees. :')
Ook het klooster bij Paleo is het bekijken waard als je van kerk, kunst en kitsch houdt.
Als je echt een avonturier bent, 'beklim' je die pokkeberg, de Pantokrator. Wij beginnen er niet aan...
En de beste tip: praat met locals.
Die kunnen je vaak nog het beste helpen qua onverwachte dingen.

En als het goed is, zijn wij weer terug voordat jullie gaan, dus mocht er nog een ander leuk iets op ons pad zijn gekomen: je hoort het op tijd! ;)

Roosch

Berichten: 36691
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:36

Pfffffffffff wat is er toch veel keuze, ik kijk nu al een beetje rond maar er is zo veel te krijgen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:13

MarvanTom schreef:
Joolien schreef:
Heel veel plezier MarvanTom! Wij gaan met 3 weken.
Wil nog een Wat en Hoe reisgids kopen naar Korfoe, die hadden we ook voor Mallorca en daardoor de beste plekjes gezien. Of hebben jullie tips voor betere/leukere reisgidsen?
Ikg a ook nog kijken op tripadvisor, dan kom je ook op de leukste plekjes :D


Vaak zijn die gidsjes wat verouderd en erg algemeen.
Ik verwacht dat je ook waar jullie zitten (Paleo) van die 'winkeltjes' hebt waar je excursies kan boeken.
Maar een echte must see zijn het Sisi-paleis, Kerkyra, Canal d'Amour in Sidari, http://www.green-island.nl/index.php/to-do-on-corfu/item/canal-damour-corfu.
Vlak bij jullie Bella Vista (boven Paleo): wat een uitzicht! Ik had alleen gelijk weer last van mijn hoogtevrees. :')
Ook het klooster bij Paleo is het bekijken waard als je van kerk, kunst en kitsch houdt.
Als je echt een avonturier bent, 'beklim' je die pokkeberg, de Pantokrator. Wij beginnen er niet aan...
En de beste tip: praat met locals.
Die kunnen je vaak nog het beste helpen qua onverwachte dingen.

En als het goed is, zijn wij weer terug voordat jullie gaan, dus mocht er nog een ander leuk iets op ons pad zijn gekomen: je hoort het op tijd! ;)

JA denk dat ik ook een b abbeltje met de locals ga maken. De berg beklimmen lijkt ons leuk, maar denk dat het daarvoor iets te warm wordt :P

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:33

Die pokkeberg kan je ook 'bedwingen' met een soort Jeepsafari.
Dat is misschien een idee... :)*

En als je een dagje zwemparadijs wilt: http://www.aqualand-corfu.com/
De Lazy River is echt mijn favoriet! :+
Het is er schoon, zwemwater prima, goed vertoeven op de bedjes met parasols, eten en drinken qua prijzen ook netjes.

Ik word weer hysterisch... *\%/*
Morgen om deze tijd zitten we er gewoon weer!

Fitzroy

Berichten: 25159
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 13:41

Heerlijk Marvantom! Hele fijne vakantie, geniet ervan!

Roosch

Berichten: 36691
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 14:24

Oh heerlijk!! Fijne vakantie!