Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:01

Ook dit jaar kunnen we Griekeland niet aan ons voorbij laten gaan, dit keer 5 dagen Athene. Ben erg benieuwd, m'n eerste keer op het vaste land!

Esme_

Berichten: 279
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Hengelo

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:25

Wij willen ook weer naar Griekenland dit jaar, maar we weten nog niet waarheen precies. We zijn op Kreta, Kos, Corfu, Chios en Kefalonia geweest, en zoeken voor dit jaar iets wat qua sfeer lijkt op Kefalonia. Niet te toeristisch maar wel genoeg plekken om leuk te eten, en de mogelijkheid om een scooter te huren. Ik zit te denken aan Samos, maar die hier Lesbos ook wel veel voorbij komen, misschien daar ook maar eens naar kijken. Iemand nog andere tips?

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:38

Lefkas misschien? :)

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:59

Wat dacht je van Poros of Aegina?
Denk bij de meeste niet bekend, maar heerlijke eilanden. Weinig toeristen, het zijn vooral de Grieken die in hun vakantie en het weekend daarheen trekken.

Vanaf poros kan je zo het vaste land op, heerlijk met een scooter rond touren nadat je Poros zelf al gehad heb. Maar Aegina is ook super om rond te rijden met de scooter. Op beide eilanden kan je heerlijk eten, of aan de taverne's of kleine restaurantjes bij de haventjes. Vooral op aegina zijn er verschillende delen op het eiland waar 'het leeft', Poros heeft dat wat minder, maar zit dan weer bijna tegen het vasteland aan. Beide eilanden hebben hele mooie stranden.

Mocht je voor Poros willen kijken, kijk dan eens naar appartementen odessey (is ons onwijs goed bevallen. Nederlands/grieks gezin, super netjes en je kan bij de appartementen zelf ook een hapje eten)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:06

Poros en Aegina zijn inderdaad erg leuk. Vorig jaar heel wat dagen op Poros doorgebracht en ook een paar op Aegina(Perdika)

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:09

Als wij naar Aegina gaan zitten we altijd bij Aegina Marina. Vrienden van ons hebben daar 1 groot en 2 kleinere vakantiehuizen, dus dat is ideaal. Maar omdat we al zijn 15x op aegina zijn geweest hebben we het 3 jaar geleden gecombineerd met Poros, dan bij odessey (askeli geloof ik). Maar dit jaar toch weer 2 weken aegina.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:24

Wij vinden de haven van Aegina Marina niet zo leuk. Die proberen we altijd een beetje te vermijden op onze route. Maar afgelopen jaar waren we op Perdika...nou,...super gezellig.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:22

boooo schreef:
Ook dit jaar kunnen we Griekeland niet aan ons voorbij laten gaan, dit keer 5 dagen Athene. Ben erg benieuwd, m'n eerste keer op het vaste land!


Afgelopen zomer zijn wij door familieomstandigheden 12 dagen rond Athene gebleven. Iets daar buiten, in Vouliagmeni. Heerlijke stranden en binnen 3 kwartier zit je in het centrum van Athene. Om te winkelen, beetje cultuur te bekijken en te eten. Als je van uitgaan houdt, in de Beachclubs aan het strand, worden veel party's gehouden. Kortom rondom en in Athene is heel veel te doen, veel plezier.

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 20:51

Wieldop schreef:
Ik ben bewust nog niet wezen eilandhoppen. De koffers in en uit pakken houdt ons tegen. Ik weet niet hoe jij dat ervaart?


Ik weet niet hoe jij dat eilandhoppen ziet bij mensen die het liefst in villa's verblijven ;)
Dat is gewoon met de Samsonite de draagvleugelboot op en eens in de week verplaatsen. Of je nu je koffer pakt om het vliegtuig weer in te gaan of naar het volgende eiland is mij om het even.
Afhankelijk van wat je leuk vindt en hoeveel weken vakantie je hebt kun je Skopelos uitstekend met Alonissos of Skiathos combineren. Wij zijn een keer 3 weken geweest en hebben torn alledrie de eilanden gedaan. Later nog een keer terug naar Skopelos voor 2 weken in jawel, daar is ie weer, de villa met privé zwembad :+

Esme_

Berichten: 279
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Hengelo

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:54

Dank voor de tips, zie alweer wat dingen voorbij komen die ik nog niet kende, ga het binnenkort eens rustig voor zitten

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:57

Fitzroy schreef:
Wieldop schreef:
Ik ben bewust nog niet wezen eilandhoppen. De koffers in en uit pakken houdt ons tegen. Ik weet niet hoe jij dat ervaart?


Ik weet niet hoe jij dat eilandhoppen ziet bij mensen die het liefst in villa's verblijven ;)
Dat is gewoon met de Samsonite de draagvleugelboot op en eens in de week verplaatsen. Of je nu je koffer pakt om het vliegtuig weer in te gaan of naar het volgende eiland is mij om het even.
Afhankelijk van wat je leuk vindt en hoeveel weken vakantie je hebt kun je Skopelos uitstekend met Alonissos of Skiathos combineren. Wij zijn een keer 3 weken geweest en hebben torn alledrie de eilanden gedaan. Later nog een keer terug naar Skopelos voor 2 weken in jawel, daar is ie weer, de villa met privé zwembad :+

Wij verblijven ook graag in villa's met prive zwembad. Maar de koffers inpakken houd me op dit moment tegen. Wellicht volgend jaar als ik 3 weken ga twee plekjes 'eilandhoppen'.

Wij hebben zojuist geboekt. Lesbos. Plekje waar je de zon vanaf je balkon zo de zee in ziet zakken!

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 22:07

Naar welke plaats ga je op Lesbos?
Ik vond het wel een mooi eiland.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:55

Tussen Molivos en Petra in. 's Avonds Molivos voor de tavernes en overdag naar Petra voor het strand en af en toe 's avonds voor de afwisseling. Maar natuurlijk ook over het eiland cruisen :)

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:56

Heeft een van jullie ervaring met snorkelen op een van de Griekse eilanden?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:02

Op sommige plekken erg leuk. Maar verwacht er niet zo iets als in het Caribische gebied.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:18

Je kan je in ieder geval uren vermaken met zoeken naar de schelpen van zee-egels. En keihard weg zwemmen als er een inktvis onder de steen vandaan komt.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:38

NatasjavE schreef:
Op sommige plekken erg leuk. Maar verwacht er niet zo iets als in het Caribische gebied.

Ah.. dat is jammer. Wij gaan al jaren naar het caribisch gebied en ik ben bang dat het inderdaad erg tegen valt.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:25

nog 7 maandjes, man je zit echt af te tellen en t duurt nog zo lang :D Maar zoals elk jaar gaan we weer 15 dagen naar Karpathos, stiekem benieuwd hoe jayden het er vind, me zoontje. Laatste keer dat die in griekeland was, was hij 9 maanden. En ervoor nog in me buik hihi. Hij is gek op vliegtuigen dus word vast een enorme leuke dag voor hem.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:05

Ik meld me hier ook even aan! Dit jaar ga ik voor het eerst naar Griekenland, ben erg benieuwd! Ga in de zomervakantie met een goede vriendin 8 dagen naar Rhodos! Hopen dat het een aanrader is!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:38

DewiRox schreef:
Je kan je in ieder geval uren vermaken met zoeken naar de schelpen van zee-egels. En keihard weg zwemmen als er een inktvis onder de steen vandaan komt.


Een inktvis in Griekenland? Volgens mij zijn die allemaal op :+

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:15

Het zijn inktvissen toch? Of octopussen? Haha, ik weet het verschil niet. Maar een van de 2 zit daar wel degelijk nog in de zee, want dat is toch altijd de reden dat ik in het begin altijd even moet wennen dat je alles ziet zwemmen haha.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:57

Ze noemen ze daar Octopus...en je ziet ze wel eens. Maar niet zo vaak als op je bord. Ze zijn ongevaarlijk en erg mooi.

marachels

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:19

Ik meld mij ook! Ik ga van 14 juli - 6 augustus samen met een vriendin bij Zoraïdas werken, ben erg benieuwd! Zijn er toevallig ook mensen met ervaringen daar?
Ik ben nog nooit op Kreta geweest, nog nooit in Griekenland überhaupt, extra spannend dus!

Colaaa

Berichten: 4121
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:31

ik meld mij ook !! ik ga van 10 juli tot 17 juli naar chersonisos met een vriendin, in appartementenhotel porto greco, Enorm veel zin in !! eerste keer 'alleen' op vakantie

xMarloes

Berichten: 4236
Geregistreerd: 14-10-08

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:53

Ik heb inmiddels ook de vakantie naar griekenland, Rhodos geboekt :D
Nu nog 8 maanden wachten :')