Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:17

Ik heb daar niet zoveel moeite mee? Of was dat niet aan mij gericht?

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:48

Voor het geval dat je er wat moeite mee zou hebben :)

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:59

Wij vonden Zakynthos geweldig. Wij zaten in een rustig dorpje Agios Sosti, als we zin hadden in drukte of een avondje feesten gingen we naar laganas.
Wij hadden een heel leuk strandje waar we vaak zaten, was wel een stukje rijden met de scooter/auto. Was een strandje in Vasilikos, gratis bedjes (op gras, heerlijk..) Muziekje erbij en lekker eten..

littletash

Berichten: 79
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:06

Ik meld mij ook! Over 27 dagen vertrek ik samen met mijn vriend naar het mooie Zakynthos. Voor mij word dit alweer de 7de keer :') En ga altijd naar hetzelfde plaatsje, ook Argassi! Ik ben echt verliefd op het eiland geworden. Dit wordt de derde keer samen met mijn vriend en we huren altijd een scooter en touren dan lekker rond :D

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:10

littletash schreef:
Ik meld mij ook! Over 27 dagen vertrek ik samen met mijn vriend naar het mooie Zakynthos. Voor mij word dit alweer de 7de keer :') En ga altijd naar hetzelfde plaatsje, ook Argassi! Ik ben echt verliefd op het eiland geworden. Dit wordt de derde keer samen met mijn vriend en we huren altijd een scooter en touren dan lekker rond :D


Dan weet jij vast wel de lekkere en goede restaurantjes te vinden in Argassi? En omstreken :D
Fijn om te horen dat het zo goed bevalt!

littletash

Berichten: 79
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:13

Robin_Rikkie schreef:
littletash schreef:
Ik meld mij ook! Over 27 dagen vertrek ik samen met mijn vriend naar het mooie Zakynthos. Voor mij word dit alweer de 7de keer :') En ga altijd naar hetzelfde plaatsje, ook Argassi! Ik ben echt verliefd op het eiland geworden. Dit wordt de derde keer samen met mijn vriend en we huren altijd een scooter en touren dan lekker rond :D


Dan weet jij vast wel de lekkere en goede restaurantjes te vinden in Argassi? En omstreken :D
Fijn om te horen dat het zo goed bevalt!


Klopt! Ik kan Zorbas, Peppermint en La Dolce Vita echt aanraden! :) Ben zelf al 3 jaar niet meer geweest maar weet wel dat deze nog bestaan. Ben zelf ook erg benieuwd of er nieuwe restaurantjes zijn bijgekomen.
Je zal je zeker niet gaan vervelen, er is echt van alles te doen :D

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:17

Leuk om te lezen allemaal. Ik ben ook echt van plan om de komende jaren zoveel mogelijk eilanden te bezoeken. Wat ik dan ook wel leuk vind om te weten: welk eiland zouden jullie Niet heen gaan of afraden?

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 06:50

Ik vond Kos echt verschrikkelijk maar het blijft zo persoonlijk. Anderen zijn weer gek van Kos. Het ligt er maar aan waar je interesses liggen. Ik wil niet tussen de Hollanders zitten en die zitten daar héél erg veel, ik vond het net een Hollandse kolonie. En anderen vinden het juist heerlijk om aanspraak te hebben.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:29

Grappig om dat te lezen een stalgenoot van mij gaat elk jaar en soms meerdere keren per jaar naar Kos zij wil niet anders..

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 13:34

Dat bedoel ik dus, het blijft persoonlijk. ;)
Zelf vind ik Skopelos, Samos en Kefalonia de mooiste eilanden.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:56

Fitzroy schreef:
Dat bedoel ik dus, het blijft persoonlijk. ;)
Zelf vind ik Skopelos, Samos en Kefalonia de mooiste eilanden.


De eerste ken ik niet, Samos en Kefalonia staan ook nog op mijn lijstje :D

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:43

Wij gaan ieder jaar naar Syros (familiebezoek) weinig tot geen buitenlandse toeristen, geen resorts, geen piet patat of Karaoke, maar ook geen animatie. Weinig vertier, behalve strand, terrasjes pakken en lekker grieks eten. Wij gaan well vaak met vrienden of familie, bezoeken daar ook vrienden en familie, dus vermaken ons wel. Daarnaast blijven we altijd paar dagen in Athene. Super leuke stranden en 's avonds lekker naar de Plaka, de drukte opzoeken.

Toen de kinderen echter puberleeftijd hadden, zijn we wel naar grote resorts op Kreta, Rhodos en Kos geweest, voornamelijk voor het vertier.

Het ligt er dus aan met wie je gaat en of je voor een strandvakantie gaat of ook wat cultuur of vertier wilt.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:41

Bijna naar lesbos. Nu nog alles regelen voor paard en kat en huis poetsen omdat er iemand in ons huis komt. Wil mijn 17 jarige kat niet alleen laten.
ben erg benieuwd naar het eiland!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:21


ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:42

ik kom me ook melden! wij gaan dit jaar voor de derde keer naar zakynthos (agios sostis) heb er nu al zin!
lekker eten bij apperitto :-)
gaan er nog meer mensen in de 2e helft van juli die kant op?

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:45

Snap ik NAtasja. ben zo blij dat wij op Corfu zitten :=

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 10:09

Baard, Natasja :o Sorry, kon het niet laten ...

Maar idd, het is zorgelijk voor alle partijen. Voor de vluchtelingen maar ook voor de mensen daar. Het scheelt ze toerisme. Ik heb nog nooit zoveel lastminutes gezien naar Lesbos.
En heel eerlijk gezegd ben ik ook blij dat ik naar Kefalonia ga. :o

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:28

Fitzroy schreef:
Baard, Natasja :o Sorry, kon het niet laten ...


Oeps :o

Ahum....

Ja wij hebben de Cylades op het oog. En geen idee hoe groot de problemen daar zijn.

Wellicht dat wij toch ook maar richting kefalonia gaan.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 10-06-15 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:43

Gewoon de auto-correct van je telefoon de schuld geven ;) :D

Hmmm dat zijn toch niet echt positieve berichten allemaal.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:54

manzano schreef:
Gewoon de auto-correct van je telefoon de schuld geven ;) :D

Hmmm dat zijn toch niet echt positieve berichten allemaal.


Oh ja.... Het eu was uiteraard de autocorrect .

Ahum :+

(Nee echt ik ben echt slecht in taal....zonder spellingscontrole is er geen leven voor mij :D )

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:13

Nou ik ben net twee dagen terug uit Kos. Wij zaten in Kos stad en wij hebben totaal geen last gehad van de vluchtelingen. In de media verschijnen allerlei indianenverhalen waar echt weinig van waar is. Ik heb in die week hooguit 20 vluchtelingen gezien. Waarvan de meesten in de buurt van het politiebureau. Deze vluchtelingen zijn meestal best rijk, lees ze hebben een iPhone of gewoon 35000 euro cash mee, en zijn echt niet van plan jou lastig te vallen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:19

glenstorm schreef:
Nou ik ben net twee dagen terug uit Kos. Wij zaten in Kos stad en wij hebben totaal geen last gehad van de vluchtelingen. In de media verschijnen allerlei indianenverhalen waar echt weinig van waar is. Ik heb in die week hooguit 20 vluchtelingen gezien. Waarvan de meesten in de buurt van het politiebureau. Deze vluchtelingen zijn meestal best rijk, lees ze hebben een iPhone of gewoon 35000 euro cash mee, en zijn echt niet van plan jou lastig te vallen.


Ik ben absoluut niet bang voor de mensen zelf.

Ik ben eerder bang dat ik een overleden drenkeling vind.
En dan niet eens voor mezelf maar voor de kinderen.

Wij zitten met ons gezin op een boot en komen ook in baaitjes waar je verder niemand komt.

De kans dat je zo iets overkomt is uiteraard maar miniem....

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:21

35.000 euro cash?? Hoe weet je dat dan?

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:32

Ik heb met een heel aardige Griekse verkoopster gepraat toen ik ansichtkaarten kocht. Haar dochter werkt in een hotel en daar kwamen ze er echt gewoon mee aanzetten.
Zij zelf is heel erg bang dat heel veel mensen hun vakantie gaan annuleren, wat nu al gebeurt. Want onze vakantie is hun brood.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:37

Vreemd verhaal...... lijkt me net zo'n indianenverhaal (of uitzondering) als ik eerlijk ben. De eilanden zijn niet voor niets in paniek en vragen hulp aan andere landen. Mensen met zoveel cash hebben ze graag te gast lijkt me.