Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:38

Haha tja ik ben geen voorbeeld qua weer hoor..... wij hadden op kreta de eerste 2 weken van september al kil weer
dat is mijn vloek.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 00:25

Ik ga al jaren in septbegin okt naar Griekenland. Maar wel laag. Denk aan Kreta , Rhodos of karpathos. Ga nu van 10 - 20 sept naar kos.
Altijd mooi strandweer.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:24

Vorig jaar september 1 weekje Corfu en wat was het warm!
We kregen nog 2 weken vakantie gratis aangeboden van de hotelbaas, want steeds als wij er zijn is het supermooi weer...
Niet gedaan natuurlijk en toen werd er een engelsman 'boos', die het gesprek had gehoord.
Omdat hij ook graag nog 2 weken goed weer wilde... _O-
Dus, manzano, ideetje om ons te volgen? :+

Kennis van ventjelief zit nu op Corfu en heeft regen...

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:47

Ben naar Kreta geweest half oktober, was net aan te doen, volgende keer ga ik eerder als ik een echte zon&strand vakantie wil hebben.
Wij hadden de eerste dagen mazzel, het was 30 graden. Maar gelukkig voelt het niet zo belachelijk heet omdat de zonkracht in het najaar heel laag is. (Ter vergelijking, voorjaar-zomer-najaar in Nederland: 4-8-1, Griekenland 8-12-4). Dus de zonkracht is vergelijkbaar met het Nederlandse voorjaar. Daardoor voelt 30 graden niet brandend heet maar juist lekker aan. Op het moment dat het dan 22 graden wordt, is het nog wel lekker zonnig, maar niet meer echt strand en zwemweer. De week na ons had pech, dat was veel bewolkt en regen. Dus ik zou zelf niet meer na half oktober naar Kreta gaan en liever in september gaan.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 12:42

MarvanTom schreef:
Vorig jaar september 1 weekje Corfu en wat was het warm!
We kregen nog 2 weken vakantie gratis aangeboden van de hotelbaas, want steeds als wij er zijn is het supermooi weer...
Niet gedaan natuurlijk en toen werd er een engelsman 'boos', die het gesprek had gehoord.
Omdat hij ook graag nog 2 weken goed weer wilde... _O-
Dus, manzano, ideetje om ons te volgen? :+

Kennis van ventjelief zit nu op Corfu en heeft regen...


September op corfu hebben wij ook geen mooi weer gehad. Maar wil sowieso niet meer naar Corfu, dus nee bedankt :+

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 07:02

Wij hadden de eerste week juni ook een verregende vakantie op Corfu, wij zeiden al: het eiland is niet voor niets zo groen. :+

Eind september/begin oktober is het idd het veiligst om de zuidelijker gelegen eilanden te kiezen.
Wij zijn half oktober nog wel naar Lesbos en Chios geweest met mooi weer maar dan heb je geluk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:30

Leuk, een Griekenland topic!
Wij gaan voor t eerst dit jaar naar Griekenland en wel naar Corfu. We gaan 6 juli, hopen dat het niet te warm wordt, want mijn vvriend kan niet zo goed tegen warmte helaas.

Wat moeten we nu echt zien? Wij zitten in Paleostrdinges :')

Edit, even opgezocht. We zitten in hotel Valley Complex in Paleokastritsa

Electra63

Berichten: 17878
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:33

Marvantom is een Corfu-kenner !

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:18

Joolien schreef:
Leuk, een Griekenland topic!
Wij gaan voor t eerst dit jaar naar Griekenland en wel naar Corfu. We gaan 6 juli, hopen dat het niet te warm wordt, want mijn vvriend kan niet zo goed tegen warmte helaas.

Wat moeten we nu echt zien? Wij zitten in Paleostrdinges :')

Edit, even opgezocht. We zitten in hotel Valley Complex in Paleokastritsa


Boottocht naar Paxos maken. :j

Roosch

Berichten: 36691
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:51

Voor de experts onder ons:

Aan wat voor bedrag moet ik denken als ik een last minute ga boeken? Als voorbeeld: Ik zie nu een reis die nu ongeveer 700 euro kost voor de periode die ik op het oog heb. Stel dat deze last minute te boeken is zeg.. eind augustus. Aan wat voor bedrag moet ik dan ongeveer denken dat ik dan kwijt ben?

Electra63

Berichten: 17878
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:55

Hebben jullie nog het nieuws gelezen over de vele vluchtelingen, met name op Kos?
Toen ik jaren geleden op Kos was vielen mij de vele Roma-zigeuners op, maar nu schijnen het vooral (boot)vluchtelingen uit Syrië en Libië te zijn.

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:56

Joolien schreef:
Leuk, een Griekenland topic!
Wij gaan voor t eerst dit jaar naar Griekenland en wel naar Corfu. We gaan 6 juli, hopen dat het niet te warm wordt, want mijn vvriend kan niet zo goed tegen warmte helaas.

Wat moeten we nu echt zien? Wij zitten in Paleostrdinges :')

Edit, even opgezocht. We zitten in hotel Valley Complex in Paleokastritsa


Het Sissi paleis!!

Electra63

Berichten: 17878
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:56

Roosch schreef:
Voor de experts onder ons:

Aan wat voor bedrag moet ik denken als ik een last minute ga boeken? Als voorbeeld: Ik zie nu een reis die nu ongeveer 700 euro kost voor de periode die ik op het oog heb. Stel dat deze last minute te boeken is zeg.. eind augustus. Aan wat voor bedrag moet ik dan ongeveer denken dat ik dan kwijt ben?


Ik heb geen idee, ik boek nooit last-minute.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:14

Wij hebben Zakynthos in optie gezet voor aankomende zomer. Na Kefalonia en Samos toch weer terug bij Zakynthos. Vorig jaar te leuk gehad, dus we gaan gewoon weer!

Hebben al wat to-do dingetjes op het lijstje staan - en hebben ook al het 1 en ander gezien.
Iemand nog een idee waar we de mooiste plekjes van Zakynthos gaan vinden? :)
Stranden, snorkelen, stadjes, restaurantjes, routes, noem maar op!

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:38

Ik vind lastminute niet echt interessant de laatste jaren. Vaak zijn de vluchten vol en daardoor is er vaak nog maar weinig aanbod. Zeker in augustus zou ik de gok niet nemen. Prijzen vind ik ook niet spectaculair laaG voor wat er nog wel beschikbaar is.
Als je weinig eisen hebt kan je het doen, anders niet. Wij hebben echt vaak mis gegrepen.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:37

__denise schreef:
Wij hebben Zakynthos in optie gezet voor aankomende zomer. Na Kefalonia en Samos toch weer terug bij Zakynthos. Vorig jaar te leuk gehad, dus we gaan gewoon weer!

Hebben al wat to-do dingetjes op het lijstje staan - en hebben ook al het 1 en ander gezien.
Iemand nog een idee waar we de mooiste plekjes van Zakynthos gaan vinden? :)
Stranden, snorkelen, stadjes, restaurantjes, routes, noem maar op!


Bochali, Porto vromi, Limnionas, Kampi. Mooie plekjes. :D

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:38

Sunweb heeft voor ons hotel hele goede last minutes elke keer. Zo hadden ze voor morgen, 8 dagen met 2 personen. Voor 199 :j er zitten echt genoeg goede last minutes tussen. In het hoogseizoen niet bij ons, omdat we dan gewoon helemaal vol zitten.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:45

_Mel schreef:
Sunweb heeft voor ons hotel hele goede last minutes elke keer. Zo hadden ze voor morgen, 8 dagen met 2 personen. Voor 199 :j er zitten echt genoeg goede last minutes tussen. In het hoogseizoen niet bij ons, omdat we dan gewoon helemaal vol zitten.

Ja maar nu is het mei..... al heb ik zelfs vaak in juni al meegemaakt dat de vluchten al vol zaten. Dan waren de accommodaties wel beschikbaar, gingen we boeken..... werden we gebeld dat er geen stoelen meer waren. Heb je echt geen klap aan.
Wij zijn er al meerdere jaren achtereen flink mee de mist in gegaan.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:31

Joolien schreef:
Leuk, een Griekenland topic!
Wij gaan voor t eerst dit jaar naar Griekenland en wel naar Corfu. We gaan 6 juli, hopen dat het niet te warm wordt, want mijn vvriend kan niet zo goed tegen warmte helaas.

Wat moeten we nu echt zien? Wij zitten in Paleostrdinges :')

Edit, even opgezocht. We zitten in hotel Valley Complex in Paleokastritsa


Leuk Joolien! :j
Paleo is echt prachtig: daar heb je best wel wat te zien en te doen.
Kijk ook eens of je de eiland-tour kan doen met een bus.
Dat is een dag vol, maar je ziet en doet ook echt heel veel.
Wij hadden het paleis van Sisi, klooster van Paleo, diverse leuke plaatsjes, echt een aanrader.

En net wat NatasjavE zegt: boottocht Paxos-Antipaxos.
Ook een dag vol, goed om zeebenen te kweken. ;)

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:13

_Mel schreef:
__denise schreef:
Wij hebben Zakynthos in optie gezet voor aankomende zomer. Na Kefalonia en Samos toch weer terug bij Zakynthos. Vorig jaar te leuk gehad, dus we gaan gewoon weer!

Hebben al wat to-do dingetjes op het lijstje staan - en hebben ook al het 1 en ander gezien.
Iemand nog een idee waar we de mooiste plekjes van Zakynthos gaan vinden? :)
Stranden, snorkelen, stadjes, restaurantjes, routes, noem maar op!


Bochali, Porto vromi, Limnionas, Kampi. Mooie plekjes. :D


Ah, super! Dankjewel!
Daar kennen we er al een paar van, maar net zoals Kampi gaan we zeker naar terug.
Limnionas ziet er goed uit! <3

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 19:14

Wij zijn verleden jaar ook voor € 199,- naar Zakynthos geweest maar hadden 6 weken van tevoren geboekt. Idd, de echte lastminutes zijn er hooguit in het voorseizoen, maar in september bv. zie je ze ook amper.

Westhof

Berichten: 2920
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:29

Electra63 schreef:
Hebben jullie nog het nieuws gelezen over de vele vluchtelingen, met name op Kos?
Toen ik jaren geleden op Kos was vielen mij de vele Roma-zigeuners op, maar nu schijnen het vooral (boot)vluchtelingen uit Syrië en Libië te zijn.

Ik heb het ook gelezen inderdaad. Zelf gaan wij deze zomervakantie ook weer naar Kos. Wij zullen er dan ongetwijfeld mee geconfronteerd worden, maar ik verwacht totaal geen last te hebben van mensen. Hoor van mensen die er recent zijn geweest ook een stuk positievere verhalen dan in het nieuws worden verkondigd. Die verhalen in het nieuws neem ik dan ook maar met een korreltje zout. Uit ervaring denk ik dat je meer 'last' zult hebben van de Roma zigeuners die jij noemt met hun slinkse manieren van bedelen. Vind de negatieve aandacht jammer voor Kos. Wij komen al jaren op de Griekse eilanden en van alle eilanden waar we zijn geweest is Kos toch wel mijn persoonlijke favoriet. Er zullen door dit nieuws ongetwijfeld minder mensen komen. Wij laten onze vakantie op dit prachtige eiland er in ieder geval niet voor schieten :)

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 22:13

Het is natuurlijk ontzettend triest voor die mensen, maar eerlijk gezegd snap ik het ook wel als je op je vakantie niet met die ellende geconfronteerd wil worden. Ik kan me nl. voorstellen dat je je zo schuldig gaat voelen als jij daar lekker vakantie viert en de vluchtelingen moeten op straat slapen. Het contrast is wel heel groot. Ik zou geen fijne vakantie meer hebben.

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:48

Wat een handig topic dit. :) Wij vliegen namelijk over 1,5 voor 10 dagen naar Kreta. We zitten in een hotel in agios Nicolaos, hebben jullie nog tips voor dingen die we gezien moeten hebben? (We hebben een huur auto :) )

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:54

Wij hebben vanmorgen geboekt voor Samos! Over twee weekjes gaan we weg!! We hebben Kos Rhodos en Corfu al gezien dus ben heel benieuwd!