Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:16

Kefalonia is geweldig. relatief rustig tov Corfu en Zakyntos.

Hoe lang duurt die reis?

Op zich vind ik 1500 euro de man wel meevallen.

Jet_Joey
Berichten: 255
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:29

Ik geloof dat het 15 dagen waren....ik heb geen idee wat een normale prijs is ;) :o
Ga meestal kamperen,...hihi
Maar dit jaar eens zin in iets anders....

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:10

Balen Amanda! :(:)
Ik duim voor je dat het toch meevalt allemaal...

Ik begin al weer lichtelijk aan de voorbereidingen: zonnesmeersels, zwemkleding, dat soort werk.
Nog ongeveer een maand en dan mogen we weer! :D

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:17

Ik ook nog zoiets. Ik heb al zomerjurkjes gekocht en het lesbos boekje uitgelezen.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:47

Zomerjurkjes: check!
Veel leuke dingen al te koop zo vroeg in het seizoen, dus ik ben blij!

Ik probeer dit jaar wel wat 'lichter' te reizen, want vorig jaar hadden we zoveel zooi mee dat ook ongedragen/ongebruikt mee terug ging, beetje zonde van het geld.
Ik kijk nu zelfs naar de douchedingen: Rituals heeft van die handige shower-gel in spuitbusvorm die bijna niets weegt vergeleken met een ik zeg maar wat Badedas of Dove flacon.
Nu nog shampoo en conditioner vinden in diezelfde soort spuitbusverpakking en ik reis al bijna 2 kilo lichter. :+
Tandpasta ook zoiets: 1 grote tube voor 2 is veel te veel tandpasta voor 2 weken. 2 mini's scheelt ook weer.
Iemand anders nog een tip? :=

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 18:33

Ik neem altijd aangebroken verpakkingen mee. Kan het daar blijven als het op is en heb ik ruimte voor ouzo, olijfolie etc op de terugweg. En ik spreek altijd af wie wat mee neemt je hoeft niet allebei tandpasta mee te nemen bijvoorbeeld. En nu stop ik dat soort dingen bij mijn vriend in de koffer. Die haalt toch de 20 kg niet.

Fitzroy

Berichten: 25158
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 03:43

Ik moet nog wachten tot het najaar maar zit nu in de USA, ook geen straf :+

Kefalonia en Lefkas vind ik beiden leuke eilanden. Ithaki staat voor dit jaar op het programma.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:47

raket schreef:
Ik neem altijd aangebroken verpakkingen mee. Kan het daar blijven als het op is en heb ik ruimte voor ouzo, olijfolie etc op de terugweg. En ik spreek altijd af wie wat mee neemt je hoeft niet allebei tandpasta mee te nemen bijvoorbeeld. En nu stop ik dat soort dingen bij mijn vriend in de koffer. Die haalt toch de 20 kg niet.



Wij niet,...maken meestal een fles of 5 op :+ :Y)

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:28

@ NatasjavE: Hahaha! :+

Wij horen zo links en rechts en van de Grieken zelf dat het verstandig is genoeg contanten mee te nemen, omdat de pinautomaten misschien geen geld meer gaan geven...
Geen idee of dat waar is, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. ;)

Electra63

Berichten: 17878
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:52

MarvanTom schreef:
@ NatasjavE: Hahaha! :+

Wij horen zo links en rechts en van de Grieken zelf dat het verstandig is genoeg contanten mee te nemen, omdat de pinautomaten misschien geen geld meer gaan geven...
Geen idee of dat waar is, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. ;)


Die waarschuwing hoor ik al 2 jaar ;) :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:27

Ja, dat horen wij ook al sinds de crisis daar in kickte.
Wij bepalen echt daags ervoor of we dat gaan doen.
Tot op heden nooit nodig geweest.

Electra63

Berichten: 17878
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:45

NatasjavE schreef:
Ja, dat horen wij ook al sinds de crisis daar in kickte.
Wij bepalen echt daags ervoor of we dat gaan doen.
Tot op heden nooit nodig geweest.


Wij ook....wij hebben nog nooit een lege automaat meegemaakt :D
wij nemen wel paar honderd euro mee, om uitgebreid te lunchen in Pireaus en voor de 1e paar dagen en dan haal ik gewoon daar geld uit de muur. En hotel, boottickets en autohuur betaal ik allemaal met creditcard.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:34

Wij dus ook. ;)
Nog nooit problemen gehad en ik verwacht dat dit jaar ook niet.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:14

Hier ook nog nooit problemen gehad met geld gelukkig. Wel dat de bussen staakte en we dus een taxi nodig hadden om van het vliegveld naar de haven te kunnen. En ook dat we op het eiland zaten en de boten al een paar dagen aan het staken waren, als je weet dat je over 2 dagen het eiland af moet.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:33

MarvanTom schreef:
Zomerjurkjes: check!
Veel leuke dingen al te koop zo vroeg in het seizoen, dus ik ben blij!

Ik probeer dit jaar wel wat 'lichter' te reizen, want vorig jaar hadden we zoveel zooi mee dat ook ongedragen/ongebruikt mee terug ging, beetje zonde van het geld.
Ik kijk nu zelfs naar de douchedingen: Rituals heeft van die handige shower-gel in spuitbusvorm die bijna niets weegt vergeleken met een ik zeg maar wat Badedas of Dove flacon.
Nu nog shampoo en conditioner vinden in diezelfde soort spuitbusverpakking en ik reis al bijna 2 kilo lichter. :+
Tandpasta ook zoiets: 1 grote tube voor 2 is veel te veel tandpasta voor 2 weken. 2 mini's scheelt ook weer.
Iemand anders nog een tip? :=



Ik heb paar jaar geleden deze dingen gekocht.... http://www.zwerfkei.nl/reisbenodigdhede ... ob-go-toob
Ik zweer erbij!
Stop er van alles in: shampoo (heb je lekker je eigen merk), cremespoeling, afwasmiddel, wasmiddel voor handwasjes, douchegel etc. etc. Is van siliconen-achtig spul dus flexibel en daardoor makkelijk schoon te maken als je er wat anders in wil doen en het komt niet zo snel in de knel tussen je spullen. Heeft makkelijk "spuitmondje" dat goed afsluit en ook makkelijk doseert...... wel wat duurder dan dit soort vul-flesjes bij de drogist, maar die heb ik al 100x lekkend en kapot in m'n koffer gehad. Ben hier reuze tevreden mee.

Nyaleti

Berichten: 6298
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:54

Ik ga in Juni 5 weken stage lopen in Mytilini, Lesbos. Wie heeft er nog leuke tips om te doen? Beetje in de buurt, aangezien we geen auto gaan huren en dus afhankelijk zijn van groepsreizen, bussen en een scootertje.

Roosch

Berichten: 36691
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:31

He Griekenlandliefhebbers! :wave:

Ik ben me voorzichtig aan het oriënteren op een reisje Griekenland, 8 dagen in het naseizoen. :D
De datum ligt nog niet vast, maar dat zal waarschijnlijk de laatste week van september/eerste week oktober zijn.

Nu heb ik wat vraagjes wat betreft het weer.
* Is het in Griekenland rond die tijd nog mooi weer? Denk aan strandweer, bruin worden, dat soort dingen. :')
* In welk gedeelte van Griekenland is het rond die tijd nog mooi?
* Ligt het toerisme tegen die tijd op z'n gat of valt dat wel mee? Het is niet dat we elke avond op stap willen maar het lijkt ons ook niks als alle winkeltjes en eetgelegenheden gesloten zijn. :+

Ik ben benieuwd. :D

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:40

Wij zijn wel eens in de herfstvakantie naar Aegina geweest, geloof half oktober. Het was 's avonds wel iets frisser, maar verder was het top. Het water is nog heel warm van de zomer en wij hebben de hele week zon gehad. Gewoon elke dag in mijn bikini gelopen :)

Dat eiland is sowieso al niet zo super toeristisch, naar veel was nog gewoon open. In ieder geval de supermarktjes, de bakker en het grootste deel van de restaurants.

Electra63

Berichten: 17878
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:42

Ik ben weleens de 3e week in september naar Kos geweest. Was heel warm en zonnig, maar ook 3 dagen regen gehad. Was toeval, begreep ik. De zee is wel heerlijk van temperatuur.
Ik hou zelf niet van het naseizoen. De beste kans op mooi weer heb je het zuidelijkst, dus Kreta.

Roosch

Berichten: 36691
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:24

DR: Gefeliciteerd met je verjaardag!!

In ieder geval bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee!
We zijn helaas gebonden aan het naseizoen, al probeer ik dat zover mogelijk naar voren te schuiven.

Heeft er ook iemand ervaring met last minutes?
- Is het prijstechnisch aan te raden om te kijken voor een last minute? (scheelt het wat?)
- Zijn dan niet alle goede plekjes weg?

Dit jaar wil ik niet all inclusive, maar ik zit wel met het feit dat ik veel drink op een dag. Lust ook graag een wijntje of biertje. Dat vind ik het prettige van all inclusive, maar dit jaar wil ik graag 's avonds eten in de plaatselijke gelegenheden. Hoe hebben jullie dat opgelost indien jullie in een soortgelijke situatie hebben gezeten?

Zijn er op andere Griekse eilanden dingen waar ik rekening mee moet houden?
Zo is het ene gedeelte van Rhodos (waar ik vorig jaar ben geweest) kiezelstrand, het andere zandstrand. Ik wil graag een zandstrand.

Mijn wensen op het moment:
* Griekenland (liefst niet Rhodos, aangezien ik dat al gezien heb)
* Zandstrand
* Direct aan zee
* Logies en ontbijt
* Pre: Bad op slaapkamer
* Pre: Wifi in hotel

Heb nog niet echt overleg gehad met m'n reispartner, die heeft natuurlijk ook wat te willen, maar we zijn ons nog aan het oriënteren. :D :D

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:20

Ik neem noooooit all inclusive. Gewoon appartement en dan drinken in de koelkast en lekker terrasjes af.

Griekenland heeft weinig zandstrand heb ik het idee. Zie ze zelden.
Zelf zaten wij vorig jaar in appartement Haris in Vrachos (vaste land). Voldoet aan al je eisen behalve een bad.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:51

manzano schreef:
Ik neem noooooit all inclusive. Gewoon appartement en dan drinken in de koelkast en lekker terrasjes af.

Griekenland heeft weinig zandstrand heb ik het idee. Zie ze zelden.
Zelf zaten wij vorig jaar in appartement Haris in Vrachos (vaste land). Voldoet aan al je eisen behalve een bad.



edit: zie nu dat je in laat naseizoen wil gaan. Dan is het daar denk ik én al wat frisser én wellicht al heel rustig. Wij waren er laatste week mei en begin juni en in de eerste week waren er nog veel dingen gesloten.
Maar vind het wel een aanrader verder. Zie dat ze bij Arke in juni goeie aanbiedingen hebben voor deze accommodatie (voor anderen die wat zoeken).

Roosch

Berichten: 36691
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:56

Doel je dan specifiek op Vrachos? :D

We willen natuurlijk wel graag mooi weer. Gisteren een en ander doorgesproken en wensen van reispartner wijken niet veel af van die van mij. Heb een en ander al op het oog, die voorpret is zó leuk. :D

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:58

Ja dat sowieso. Al zou ik persoonlijk eind september/begin oktober heel griekenland niet doen..... mij te veel risico op tegenvallend weer....

Roosch

Berichten: 36691
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 22:03

Zoals het er nu uitziet wordt het de laatste week van september/eerste paar dagen van oktober.

Dit vond ik online over Kreta:

Citaat:
Het weer in september
Volgens velen is september de aangenaamste maand voor een strandvakantie naar Kreta, omdat de temperaturen iets lager liggen en het verschil tussen zeewater- en luchttemperatuur in deze maand slechts enkele graden is.
De gemiddelde maximumtemperatuur ligt, afhankelijk van de plek op Kreta en wanneer in september, zo tussen de 24 en 32 graden. Eigenlijk dus zelden te koud of te warm voor een heerlijke zonvakantie.
De kans op regen is nog steeds zeer klein en als het regent zijn het meestal (onweers)buien.

Het weer in oktober
Oktober is de laatste maand van het vakantieseizoen. De laatste terugvluchten zijn meestal in het laatste weekdn van oktober en soms in het eerste weekend van november. In oktober kun je geluk of pech hebben. Meestal komt in deze maand een einde aan de droge periode en heb je een grotere kans op periodes met regen en/of onweer. Zeker in de tweede helft van de maand is er ook meer kans op bewolking en laat de zon zich meestal wat minder vaak zien. Als je echter geluk hebt duurt het zomerweer vrolijk door tot begin november en heb je de hele maand oktober nog heerlijk weer met temperaturen die zeer ruim boven de twintig graden blijven en regelmatig nog naar de dertig graden gaan. Omdat het 's nachts wat sneller en verder afkoelt als gevolg van het afnemen van de zonkracht dient er voor de avonduren in ieder geval wat warms aan kleding meegenomen te worden.


Klinkt eigenlijk perfect voor mij. Té warm vind ik absoluut niet fijn. Als ik bovenstaand weer krijg, teken ik ervoor.