Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 03:36

Electra63 schreef:
_AB_ schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Vriendje en ik willen wss naar Griekenland van de zomer. Rhodos, Kos of eventueel Kreta. Wat zouden jullie aanraden?


De overeenkomst is dat alle drie de eilanden (erg) toeristisch zijn. Kos en Rhodos zijn klein en Kreta (heel) groot.
Willen jullie appartement, hotel all-in, drukte en veel uitgaan of "authentiek" Griekenland?


We willen niet all-inn, niet te toeristisch maar wel gezellig uit eten kunnen, wat kunnen zien en naar t strand kunnen. Andere opties dan boven genoemde zijn ook prima :)

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 11:16

Iedereen de beste wensen en veel gezondheid gewenst en natuurlijk vele mooie reizen naar Griekenland!

@ AB: Samos, de Sporaden en Kefalonia zijn bij mij wel favoriet. Stuk voor stuk mooie eilanden, niet te toeristisch maar wel genoeg te doen.

Sheran, wat leuk. Ik vind Athene een leuke stad.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:13

Wij willen dit jaar naar Kefalonia. Is Lassi leuk?

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:54

Fitzroy schreef:
Iedereen de beste wensen en veel gezondheid gewenst en natuurlijk vele mooie reizen naar Griekenland!

@ AB: Samos, de Sporaden en Kefalonia zijn bij mij wel favoriet. Stuk voor stuk mooie eilanden, niet te toeristisch maar wel genoeg te doen.

Sheran, wat leuk. Ik vind Athene een leuke stad.


Ja, ik ben ook erg benieuwd. Ik studeer onder andere Grieks, dus het best vreemd dat ik nog nooit in Griekenland geweest ben :D . Maar het is ook best duur om erheen te gaan.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:42

raket schreef:
Wij willen dit jaar naar Kefalonia. Is Lassi leuk?


Wij kijken naar dezelfde bestemming :D Wij vinden het ook moeilijk te zien welke stad leuk is...


Vorige zomer zijn wij een week in Zakynthos geweest, wat ons heel erg bevallen is. Hele mooie plekjes gevonden! Het is dat we al heel veel van Zakynthos gezien hebben, anders waren we zo terug gegaan. Vandaar dat we het in de buurt opzoeken :))
Wij zaten in Laganas. Als anti-Hollanders op vakantie vonden we dat stiekem wel heel erg leuk. Geen gebruik gemaakt van de clubs en kroegen, maar wel van de heerlijke restaurantjes aan het strand. Ook de harde muziek en driftende quads langs ons appartement vinden wij serieus geen probleem. Dat liever dan vanaf 9 uur 's avonds naar de krekels luisteren...

We zijn voor volgende zomer dus weer op zoek naar een passende, Griekse bestemming. We gaan met z'n drieën, ouders en ik (19). We willen, net zoals op Zakynthos, lekker met een 4x4'tje rond scheuren en mooie plekjes ontdekken. Mooie stranden is een must en houden erg van karakteristieke stadjes en haventjes. Ook vinden we het leuk om die excursies te doen, alleen doen we die dan graag op eigen gelegenheid. Eiland moet dus nog wel de 'niet-ontdekte' plekjes hebben.
Lassi leek ons leuk omdat het wat jonger en drukker lijkt.

Iemand advies of suggesties?

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 08:02

Denise, ik denk dat jullie dan meer op zijn plek zijn in Kos als je Laganas leuk vond. Kefalonia is niet echt een eiland voor jullie als ik het zo lees.

Lassi vond ik zelf niet echt leuk, raket, maar het is maar net wat je zoekt. Skala is een leuk plaatsje maar ook Sami en Fiskardo.

_Covergirl_

Berichten: 723
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Vries

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 08:28

Ik meld me hier ook. Ik zag dat er veel mensen zijn met ervaring met Griekenland, dus ik hoop op adviezen!
Wij zijn aan het kijken voor een vakantie in Griekenland, de eerste keer voor ons, dus geen idee waar we heen gaan. We zijn een gezin met twee kleine kinderen (4 en 2 jaar). We willen graag 8 dagen op vakantie, in een all-in hotel of appartement, daar zijn we nog niet over uit. We zoeken een eiland met weinig massa-toerisme, dus niet tussen de feestende jongeren. Het is wel leuk als er iets te doen is, dus in de buurt van gezellige dorpen/stadjes en nabij strand. We gaan voor een uitrust-vakantie, zon, zee, maar ook wat sight-seeing. Kindvriendelijk heeft de voorkeur. Wat raden jullie aan? Ik ben een beetje aan het rondkijken, maar doordat er zoveel keus is zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoor graag jullie ideeën!

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 08:34

Ik denk dat een eiland met weinig massatoerisme en je eis van all-in tegenstrijdig is met elkaar. Het all in concept is naar mijn weten alleen beschikbaar op de meer toeristische eilanden. Griekenland is geen AI land, dan kun je beter naar Turkije gaan.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 08:49

Covergirl, ik ben naar Blue Lagoon Resort geweest op Kos. Veel voor de kinderen, echt een goede all in. Maar wel groot!

_Covergirl_

Berichten: 723
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Vries

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 08:55

All inclusive is geen eis. We staan overal voor open, in een appartementje o.i.d. is ook prima. We vinden het juist wel leuk om per dag te zien waar we gaan eten enzo.

Bedankt voor jullie reacties!

Suzanne F.

Berichten: 49405
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:02

x_Jeanine_x schreef:
Covergirl, ik ben naar Blue Lagoon Resort geweest op Kos. Veel voor de kinderen, echt een goede all in. Maar wel groot!


Hier heb ik ook naar zitten kijken. Is het een aanrader?

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:04

Suzanne F. schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Covergirl, ik ben naar Blue Lagoon Resort geweest op Kos. Veel voor de kinderen, echt een goede all in. Maar wel groot!


Hier heb ik ook naar zitten kijken. Is het een aanrader?


Mijn vriend en ik hebben adulst only gezeten. En wij vonden het een super accommodatie.
Verschillende nederlandse en Belgische stellen gesproken. En zijn allemaal op aanraden van familie en vrienden daar heen gegaan.

zeker omdat het voor alleen stellen heel leuk is. Maar ze hebben veel speeltoesten voor de kinderen.

Maar het waterpark wat er bij zit vind ik meer geschikt voor kids.

Suzanne F.

Berichten: 49405
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:06

Ik houd het in gedachten! :j
Wel duur zag ik.... Pfoeh.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:06

_Covergirl_ schreef:
Ik meld me hier ook. Ik zag dat er veel mensen zijn met ervaring met Griekenland, dus ik hoop op adviezen!
Wij zijn aan het kijken voor een vakantie in Griekenland, de eerste keer voor ons, dus geen idee waar we heen gaan. We zijn een gezin met twee kleine kinderen (4 en 2 jaar). We willen graag 8 dagen op vakantie, in een all-in hotel of appartement, daar zijn we nog niet over uit. We zoeken een eiland met weinig massa-toerisme, dus niet tussen de feestende jongeren. Het is wel leuk als er iets te doen is, dus in de buurt van gezellige dorpen/stadjes en nabij strand. We gaan voor een uitrust-vakantie, zon, zee, maar ook wat sight-seeing. Kindvriendelijk heeft de voorkeur. Wat raden jullie aan? Ik ben een beetje aan het rondkijken, maar doordat er zoveel keus is zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoor graag jullie ideeën!


Vrijwel geheel Griekenland is kindvriendelijk. Dat is dus makkelijk. Een van de Ionische eilanden lijkt mij voor jullie wel geschikt. Kefalonia, Lefkas, Zakyntos(maar dan niet Lagannas), Ithaca.

Vooral Kefalonia is niet te toeristisch maar wel genoeg te doen en te zien.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:08

Suzanne F. schreef:
Ik houd het in gedachten! :j
Wel duur zag ik.... Pfoeh.


Tenopzichte van vorig jaar vind ik hem nu helemaal duur :o

wij zoeken nu iets soorts gelijk op Griekenland voor dit jaar, 10 dagen in de eerste twee weken van september.

_Covergirl_

Berichten: 723
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:09

NatasjavE schreef:
_Covergirl_ schreef:
Ik meld me hier ook. Ik zag dat er veel mensen zijn met ervaring met Griekenland, dus ik hoop op adviezen!
Wij zijn aan het kijken voor een vakantie in Griekenland, de eerste keer voor ons, dus geen idee waar we heen gaan. We zijn een gezin met twee kleine kinderen (4 en 2 jaar). We willen graag 8 dagen op vakantie, in een all-in hotel of appartement, daar zijn we nog niet over uit. We zoeken een eiland met weinig massa-toerisme, dus niet tussen de feestende jongeren. Het is wel leuk als er iets te doen is, dus in de buurt van gezellige dorpen/stadjes en nabij strand. We gaan voor een uitrust-vakantie, zon, zee, maar ook wat sight-seeing. Kindvriendelijk heeft de voorkeur. Wat raden jullie aan? Ik ben een beetje aan het rondkijken, maar doordat er zoveel keus is zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoor graag jullie ideeën!


Vrijwel geheel Griekenland is kindvriendelijk. Dat is dus makkelijk. Een van de Ionische eilanden lijkt mij voor jullie wel geschikt. Kefalonia, Lefkas, Zakyntos(maar dan niet Lagannas), Ithaca.

Vooral Kefalonia is niet te toeristisch maar wel genoeg te doen en te zien.


Wat leuk, toen ik vorige week aan het Googlen was trok Kefalonia mij het meest aan! Ik ga me daar eens in verdiepen, bedankt!

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 09:41

Als je niet AI wilt, vind ik Samos toch wel een van de mooiere eilanden. Mooi groen, leuke dorpjes en genoeg te zien. De Sporaden zijn ook prachtig maar wat lastiger om te bereizen met kinderen als je meerdere eilanden wilt doen. Als je alleen op Skiathos blijft is het goed te doen. Koukounaries is echt een prachtig strand.

Electra63

Berichten: 17895
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:10

Sheran schreef:
Fitzroy schreef:
Iedereen de beste wensen en veel gezondheid gewenst en natuurlijk vele mooie reizen naar Griekenland!

@ AB: Samos, de Sporaden en Kefalonia zijn bij mij wel favoriet. Stuk voor stuk mooie eilanden, niet te toeristisch maar wel genoeg te doen.

Sheran, wat leuk. Ik vind Athene een leuke stad.


Ja, ik ben ook erg benieuwd. Ik studeer onder andere Grieks, dus het best vreemd dat ik nog nooit in Griekenland geweest ben :D . Maar het is ook best duur om erheen te gaan.


Leuk ! Waarschijnlijk studeer je oud-Grieks? Heel veel plezier, ik vind Athene een fantastische stad.

Electra63

Berichten: 17895
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:11

x_Jeanine_x schreef:
Covergirl, ik ben naar Blue Lagoon Resort geweest op Kos. Veel voor de kinderen, echt een goede all in. Maar wel groot!


Mijn neef is daar eind juni geweest, op huwelijksreis. Hij vond het fantastisch.

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:58

Electra63 schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Covergirl, ik ben naar Blue Lagoon Resort geweest op Kos. Veel voor de kinderen, echt een goede all in. Maar wel groot!


Mijn neef is daar eind juni geweest, op huwelijksreis. Hij vond het fantastisch.



Ik ben de laatste paar dagen juni geweest en de eerste week juli :) was echt super!

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:35

Electra63 schreef:
Leuk ! Waarschijnlijk studeer je oud-Grieks? Heel veel plezier, ik vind Athene een fantastische stad.


Klopt, dus ik heb er in praktijk niet veel aan om met mensen te praten, maar het is toch de plek waar het allemaal gebeurde en waar ik al zo lang zoveel over gehoord en geleerd heb :j

Electra63

Berichten: 17895
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:32

Sheran schreef:
Electra63 schreef:
Leuk ! Waarschijnlijk studeer je oud-Grieks? Heel veel plezier, ik vind Athene een fantastische stad.


Klopt, dus ik heb er in praktijk niet veel aan om met mensen te praten, maar het is toch de plek waar het allemaal gebeurde en waar ik al zo lang zoveel over gehoord en geleerd heb :j


Ik weet zeker, dat je het geweldig zult vinden!

Westhof

Berichten: 2930
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:14

Hé, een Griekenland topic :D Wij gaan ook bijna elk jaar naar Griekenland. We zijn al op veel verschillende eilanden geweest. We zijn nu alvast weer een beetje rond aan het kijken voor de zomervakantie. Normaal gesproken gaan we altijd naar een hotel, maar dit jaar willen we graag een appartement. We willen in het hoogseizoen gaan (eind Juli, begin Augustus ergens). Het zou fijn zijn als het appartement op loopafstand ligt van een stadje en als er leuke bezienswaardigheden in de buurt zitten. Iemand suggesties? :)

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:19

Fitzroy schreef:
Denise, ik denk dat jullie dan meer op zijn plek zijn in Kos als je Laganas leuk vond. Kefalonia is niet echt een eiland voor jullie als ik het zo lees.

Lassi vond ik zelf niet echt leuk, raket, maar het is maar net wat je zoekt. Skala is een leuk plaatsje maar ook Sami en Fiskardo.


Kos trekt ons zeker!
Ik snap wat je bedoelt, maar misschien heb ik het verkeerd uitgelegd. Laganas is zeker een uiterste, ook voor wat wij gewend zijn. We zijn echter wel op zoek naar een stadje om te verblijven waar wat leven is. We hebben al eerder verblijven (villaatje, appartement etc) gehad waar het stil was of/en waar we snel op uitgekeken waren - waardoor je de auto moet gaan pakken om bijvoorbeeld uit eten te gaan. Dat willen we zo min mogelijk doen ('s avonds).
Denk je dat Kefalonia als eiland wel zal bevallen als je Zakynthos super vond? Ziet er super uit in ieder geval!

Nogmaals, we hebben geen minuut aan het strand in Laganas gelegen, de hoofdstraat met de clubs/bars zijn we ('s avonds dan) alleen doorheen gereden. Wat wij super aan Laganas vonden was de ruime keuzes aan goede restaurants en dat je iets meer dan 5 souvenirwinkeltjes hebt - dat alles op loopafstand èn aan zee :D

Balou_k

Berichten: 14093
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:37

Leuk een Griekenland topic! Deze zomer vertrek ik richting Chios om mijn diploma te vieren! Heb er weer ontzettend zin in, het wordt de tweede keer en heb mijn hele vakantie al volgepland!