Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:35

_Mel schreef:
Wat leuk zoveel mensen naar Zakynthos dit jaar! <3 Er wordt een heel druk seizoen verwacht gelukkig! Je ziet dat iedereen nu al begonnen is met opknappen.

Wij zelf hebben er een nieuw restaurant bij dit jaar, dus mijn man is ook al druk bezig. Ik zelf blijf nog steeds werken als reisleidster :j
2 kapiteinen op een schip werkt niet volgens hem :')


Ik verwacht wel dat het druk wordt.
Ik heb 4 kamers nodig en er waren nog maar 7 kamers in totaal beschikbaar.
Ik heb dus net maar gelijk geboekt.
Hoef ik niet langer te twijfelen.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 22:44

Hebben jullie in Laganas een restaurant? Zit je niet meer in Janno Beach? Ik was daar toen jaren terug in april, met die gebroken voet naar het strand toe.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:49

Daihyo schreef:
Hebben jullie in Laganas een restaurant? Zit je niet meer in Janno Beach? Ik was daar toen jaren terug in april, met die gebroken voet naar het strand toe.


Ik kan je nog goed herinneren! Zoveel pech had jij toen, meteen aan het begin van de vakantie je voet breken.. Leuk dat je nu weer terug gaat en hopelijk veel van het eiland kan zien!
Ik ben er inderdaad alweer bijna 5 jaar weg, gaat snel :') Werk sindsdien voor Corendon. Mijn man heeft restaurant Seaside aan het strand bij Laganas, vanaf Janno Beach paar 100 meter lopen. Deze winter restaurant Syrtaki overgenomen aan de boulevard bij Agios Sostis, dus mochten jullie in de buurt zijn.. :j !

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:52

Haha, ja dat was een memorabele vakantie :D
Maar we gaan in mei, via Sunweb. Maar wie weet in het restaurant dan. Tof zeg!

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:20

Syrtaki, vaak gegeten. Fijne lokatie ook. Groot restaurant!

Ik zwaai vanaf kefalonia.

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:39

oh _Mel dat restaurant ken ik en heb ik al vaak met veel plezier gegeten! komende zomer gaan we weer en staat hij zeker op de planning! (zijn er dagen dat je er zelf ook bent of bemoei je je helemaal niet?)

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:55

Oh dus naar syrtaki straks. Aangezien ik in agios sostis zit.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:53

baudyh schreef:
Oh dus naar syrtaki straks. Aangezien ik in agios sostis zit.

En dan ook zeker naar scloubou! Vond ik echt fantastisch.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:56

Ik probeer er dit jaar een Griekenland jaar van te maken. Kos en Zakynthos staan hoog op de lijst voor het najaar. En in het voorjaar een tripje naar Chalkidiki. Kwam ineens bovendrijven in onze zoektocht en had erg fijne vluchttijden voor de paar dagen die we weg kunnen.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:02

Leuk. Ben op alledrie de plaatsen geweest.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:24

raket schreef:
Leuk. Ben op alledrie de plaatsen geweest.


Tips voor Chalkidiki zijn alvast welkom! :D

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:09

Wij zaten in pefkochori. Auto huren en een rondje sithonia is erg leuk, met name vourvourou.
Afytos vond ik erg leuk.
En bereid je voor op véél oostblokkers. Wij keken onze ogen uit...
Wij zaten er wel met veel corona beperkingen.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:00

raket schreef:
baudyh schreef:
Oh dus naar syrtaki straks. Aangezien ik in agios sostis zit.

En dan ook zeker naar scloubou! Vond ik echt fantastisch.



Scloubou vind ik ook fantastisch.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:40

Wij zijn ook 1,5 jaar terug in Pefkouchori geweest. Welk hotel zat je raket? Ben toen oa bij opgravingen geweest.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:45

Boven yalla bracht. Met glazen balkon boven het strand. Was heel mooi.
Opgravingen zijn we ook geweest.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:14

Oh, een Griekenland topic! <3 <3 Ons favo vakantieland. Dit jaar staat Rhodos - Faliraki op de planning en hebben we dan ook al geboekt voor zo'n negentien dagen. Ik heb er zo'n zin in! Het eten, de mensen, de omgeving, het strand...

Tips zijn welkom! Ben er een aantal jaartjes geleden ook al eens geweest, maar vorig jaar waren we op Zakynthos voor de tweede keer en is toch een relatief klein eiland vergeleken Rhodos. Vandaar dat we lekker lang hebben geboekt ivm groter eiland en hopen dan leuke dingen te kunnen ondernemen :j

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:40

Griekenland is niet echt the place to be in juli/aug als je voor een actieve vakantie gaat, of wel? Qua temperatuur...

Ik zit meestal vast aan de bouwvak, dus we hebben weinig mogelijkheden om buiten het hoogseizoen op vakantie te gaan. Als dat kan, dan hooguit enkele dagen voor een citytrip. Nu lijkt Griekenland me geweldig, maar ik vrees dat de temperatuur niet te doen is in combinatie met onze wensen.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:35

Ligt er aan. Als je een beetje op tijd opstaat... wij zijn de dikeos op kos opgelopen. Wel al met zonsopgang. En op het heetst van de dag gezwommen.
En ook hoe actief natuurlijk. Wil je echt sporten of meer wandelen, fietsen etcetera.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 16:22

_Lorette_ schreef:
Griekenland is niet echt the place to be in juli/aug als je voor een actieve vakantie gaat, of wel? Qua temperatuur...

Ik zit meestal vast aan de bouwvak, dus we hebben weinig mogelijkheden om buiten het hoogseizoen op vakantie te gaan. Als dat kan, dan hooguit enkele dagen voor een citytrip. Nu lijkt Griekenland me geweldig, maar ik vrees dat de temperatuur niet te doen is in combinatie met onze wensen.


Dat is een beetje afwachten. Wij zijn er geweest (Corfu) toen was het wat wisselvallig, van storm naar 38 graden. Maar wil je actief doen dan moet je inderdaad in de ochtend zijn. Dan zou ik wel een eiland kiezen die misschien iets noordelijk ligt, zoals Corfu of Kefalonia. Want hoe meer je naar de evenaar gaat, hoe warmer het wordt :P Dat zie je trouwens ook wel aan de eilanden, Korfu is bijv veel groener dan Kreta.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 00:09

_Lorette_ schreef:
Griekenland is niet echt the place to be in juli/aug als je voor een actieve vakantie gaat, of wel? Qua temperatuur...

Ik zit meestal vast aan de bouwvak, dus we hebben weinig mogelijkheden om buiten het hoogseizoen op vakantie te gaan. Als dat kan, dan hooguit enkele dagen voor een citytrip. Nu lijkt Griekenland me geweldig, maar ik vrees dat de temperatuur niet te doen is in combinatie met onze wensen.


Ligt er aan wat je oke vind.
Ik ben vaker in juli of augustus geweest. Kos, Samos en Kreta in die maanden.
Ik vind het prima voor een actieve vakantie. Kloof wandelen of een stuk fietsen ofzo. Het is wel warm, maar prima te doen als je genoeg drinkt.
Sommige kloven hebben ook nog een watervalletje of een rivier. Met af en toe een duik daar in vond ik het altijd leker.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 00:43

Wij gingen met de kinderen ook altijd juli/augustus, toen zij nog op school zaten.
Vooral strandvakanties, maar ook wel excursies gedaan.
Imbros-kloof gelopen.
Of op Kos veel fietsen.
En een auto huren met airco. :D

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:22

Oei, hoogzomer en actieve dingen ondernemen zoals kloven beklimmen etc; mij echt te warm :+ Prima voor één of twee dagjes tijdens je vakantie om wat actiefs te doen, maar met die hitte en zon... {:} Wij wandelen wel altijd graag of gaan plaatsjes bezoeken, maar halverwege de dag belanden wij dan echt wel op het stand. Vind ik actief zat :))

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:33

CairnTerrier schreef:
Oei, hoogzomer en actieve dingen ondernemen zoals kloven beklimmen etc; mij echt te warm :+ Prima voor één of twee dagjes tijdens je vakantie om wat actiefs te doen, maar met die hitte en zon... {:} Wij wandelen wel altijd graag of gaan plaatsjes bezoeken, maar halverwege de dag belanden wij dan echt wel op het stand. Vind ik actief zat :))


Nou mij ook niet gezien hoor :') Mijn man zijn voorhoofd begint sowieso te huilen bij inspanning boven de 25 graden, dus die maak ik daar ook niet blij mee :')

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:08

:D

Suor

Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 22:27

Wij zijn vaak in juli/augustus in Griekenland en doen eigenlijk ook altijd wel actievere dingen. Althans actief in de zin van dingen bezoeken waarbij je moet klimmen/veel lopen. Vroeg op pad en flink wat water mee, dan is het voor mij prima te doen!