Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:14

xxxmh schreef:
_Mel schreef:


Wat zoeken jullie precies, wat zijn jullie eisen?


Ontbijt, zwembad, netjes, hoeft niet persee all inclusive te zijn en mega groot

Strand om de hoek? Willen jullie levendigheid of juist rustig?

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:28

xxxmh schreef:
Ontbijt, zwembad, netjes, hoeft niet persee all inclusive te zijn en mega groot


Kijk eens bij Aeolos Boutique. Toen ik daar als reisleidster kwam was iedereen altijd super tevreden. 1 minuut lopen naar de hoofdstraat. 5 minuutjes lopen naar het strand.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 14:02

Jaa strand dichtbij, liefst loop afstand, helemaal vergeten. Beetje tussenin qua levendigheid en rustig.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 16:42

xxxmh schreef:
Iemand nog tips voor fijne accommodaties in of rond kalamaki?


Ik ben een paar jaar terug naar cavo door geweest. Heel fijn hotel, heerlijk eten en kamers beneden waar je vanaf je tuin direct het zwembad met bar in kan. Anderen zwemmen daar niet omdat het apart ligt van de andere appartementen.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:54


_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:01

Wij hebben ook net weer geboekt, we gaan eens naar een toeristisch eiland Zakynthos :D
We zitten buiten het toeristengebied, lekker tussen de Grieken. Benieuwd hoe het gaat bevallen!

Tot nu toe op Santorini (2x), Skyathos, Skopelos, Kythira (5x) , Peloponnesos, Pilion (2x), Lefkas, Ithaki en Kefalonia geweest.

Iemand die kan vertellen hoe de busverbindingen op Zakynthos zijn en leuke tips wat we moeten zien?

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:52

_Tarzan schreef:
Wij hebben ook net weer geboekt, we gaan eens naar een toeristisch eiland Zakynthos :D
We zitten buiten het toeristengebied, lekker tussen de Grieken. Benieuwd hoe het gaat bevallen!

Tot nu toe op Santorini (2x), Skyathos, Skopelos, Kythira (5x) , Peloponnesos, Pilion (2x), Lefkas, Ithaki en Kefalonia geweest.

Iemand die kan vertellen hoe de busverbindingen op Zakynthos zijn en leuke tips wat we moeten zien?


Ik weet dat er van Laganas een goede busverbinding is naar Zakynthos-stad.

Zakynthos is niet erg groot.
Als je 2 dagen een auto huurt kun je alle highlights zien en dat is vooral de kustlijn.
Prachtige baaien.

Ik heb er zelf geen gebruik van gemaakt, maar ik hoor altijd dat Nefis-Travel hele leuke excursies aanbiedt, voor als je zelf niet wil of kan autorijden.

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:58

We hebben ook een aantal dagen een auto dus kunnen dan het andere uiteinde gaan verkennen, maar de bus is ook handig voor de overige dagen :D

Wij zitten niet in Laganas, wel een bushalte in de buurt dus ben benieuwd of er ook wat rijdt :') We zitten geloof ik in Vasilikos.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:49

_Tarzan schreef:
We hebben ook een aantal dagen een auto dus kunnen dan het andere uiteinde gaan verkennen, maar de bus is ook handig voor de overige dagen :D

Wij zitten niet in Laganas, wel een bushalte in de buurt dus ben benieuwd of er ook wat rijdt :') We zitten geloof ik in Vasilikos.


Wij hebben vooral de kustroutes gereden en bij iedere mooie baai wat gedronken of gegeten als er een restaurant was.
Of lekker even gezwommen, als je gemakkelijk het water in en uit kon.
Je kan zelf een bootje huren en dan langs de kust varen, maar ik vind dat je wel wat kennis nodig hebt.
Er zijn ook op verschillende plaatsen opstapmogelijkheden en dan kan je bijv. 1 uur naar de Blue Caves of 3-4 uur naar Navaggio (het gestrande schip).
Vorig jaar was dat strand echter afgesloten i.v.m. gevaar voor vallend gesteente.

Keri is leuk om wat te eten of te drinken en heb je heel mooi uitzicht. Wel beter om te reserveren i.v.m. drukte.
Er naast is echter een parkeerplaats met een Foodtruck en vandaar kan je ook het uitzicht bewonderen.

Zakynthos heeft helaas weinig authentieke dorpjes door de aardbeving, echter Zakynthos-stad vind ik wel leuk.

Agios Nikolaios is piepklein, maar wel een leuk klein haventje, je kunt vandaar een boottrip van 1 uur naar de Blauwe Grotten maken voor € 10-€ 12 pp.
Of voor € 100 heb je de platbodem voor jullie alleen.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 22:51

Ik was daar eind september/begin oktober. Geen ervaring met openbaar vervoer. Hebben heerlijk met auto rond getourd. En excursies gedaan met Nefis travels. Is iemand die uit Nederland komt en ook, voornamelijk, Nederlands personeel. Hebben een boottocht gemaakt naar de grotten. En verder zelf lekker op pad geweest.

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:26

Hoe is het weer op kreta begin april.
Kan je dan al beetje zonnen of veel kans op regen

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:26


Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:34

Top dank je Earth, deze kon ik nog niet.
Dan zo te zien beter eind april begin mei gaan.
Even nachtje over slapen.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:40

Mando schreef:
Top dank je Earth, deze kon ik nog niet.
Dan zo te zien beter eind april begin mei gaan.
Even nachtje over slapen.


Het kan alle kanten op, in die periode.
Je kan makkelijk overdag de 25 graden halen, maar je kunt ook heel bewolkt weer met wat regen hebben. De zee is nog wel fris dan.

Ik ga zelf het liefst in juni of september, maar dit jaar ga ik ook al half mei.

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 09:55

Dankjewel voor de tips!
Ik ben erg benieuwd :D

Muronia

Berichten: 19561
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 09:56

Nog 100 dagen tot Rhodos, ik begin alvast af te tellen <3
Afbeelding

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 20:24

Xxxmh Dat ziet er goed uit. Adilts only, sws al een pluspunt.

Wij hebben veel excursies via nefis travel en tui gedaan. We hebben 1x de bus gepakt maar een taxi kost ook niet veel.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:53

Wij hebben ook vanmiddag onze 4 tours geboekt bij nefis. Ben heel benieuwd. We gaan deze doen:
https://nefis-travel.com/nefis-travel-d ... r/?lang=nl
Scheepswrak en blu caves

https://nefis-travel.com/nefis-travel-d ... e/?lang=nl
Zonsondergang excursie

https://nefis-travel.com/nefis-travel-d ... r/?lang=nl
Naar Kefalonia

https://nefis-travel.com/nefis-travel-d ... s/?lang=nl
Schildpadden tour

En we willen nog naar cameo island en zakynthos stad. Verder lekker relaxen aan het zwembad of op het strand. Hebben geen huurauto dus wel lekker die tours zodat je alsnog wat van het eiland ziet.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:24

Leuk, wij hebben de schildpaddentour gedaan incl zwempauze en we zijn naar Kefalonia geweest.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:27

Ik heb via nefis ook de sceepswrak en de schildpadden en kefalonia gedaan.
Kefalonia vond ik werelds maar ik hou ook echt van het eiland. Ga er in sept weer heen.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:33

baudyh schreef:
Ik heb via nefis ook de sceepswrak en de schildpadden en kefalonia gedaan.
Kefalonia vond ik werelds maar ik hou ook echt van het eiland. Ga er in sept weer heen.


Hadden jullie deze of de andere op de site?
Ik ben benieuwd, wie weet word ik ook verliefd op het eiland en wil ik er nog een keer heen maar dan wat langer haha

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 00:14

xxxmh schreef:
baudyh schreef:
Ik heb via nefis ook de sceepswrak en de schildpadden en kefalonia gedaan.
Kefalonia vond ik werelds maar ik hou ook echt van het eiland. Ga er in sept weer heen.


Hadden jullie deze of de andere op de site?
Ik ben benieuwd, wie weet word ik ook verliefd op het eiland en wil ik er nog een keer heen maar dan wat langer haha


Ik heb deze toer gedaan.
Ik ben in 2020 voor het eerst op Zakynthos geweest en ook voor het eerst alleen op vakantie. Toen zag ik het nog niet zitten om een auto te huren en heb ik 3 toers gedaan met nefis. De schildpadden en het scheepswrak en de terug in de tijd toer. In 2021 ben ik naar Kefalonia geweest wel een auto gehuurd en vervolgens in 2022 weer naar Zakynthos en nu wel een auto gehuurd omdat ik toch nog veel niet gezien had en toen heb ik de Kefalonia tours gedaan. Het voelde als thuiskomen toen ik een voet aan wal zetten. Echt heel raar. Vorig jaar onder het mom van er zijn nog eilanden waar ik niet geweest ben naar lesbos geweest maar dat viel gewoon tegen. Dus dit jaar weer lekker naar Kefalonia.
Ook weer het zelfde hotel alleen nu een luxere kamer. Nu al zo een zin in maar het duurt nog 190 dagen of zo. Ha ha ha

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 01:03

Klinkt goed. Ben heel benieuwd naar zakynthos en Kefalonia. Nog nooit in Griekenland geweest. Nog 99 dagen wachten haha

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 23:14

Iemand ervaring met het vliegveld op Corfu? Is dat een beetje te doen voor een 70 plusser, zonder richting gevoel en zonder vliegervaring? Of gaat ze daar verdwalen en het vliegtuig missen?

Of kun je hier een hulpmedewerker voor inschakelen?

Iemand enig idee waar en wanneer je het beste een enkeltje kunt boeken van Corfu naar NL voor de maand aug?

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 23:26

Vliegveld van Corfu is heel klein. Ook een super korte landingsbaan, dus je staat nogal snel stil :=