Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kosseh

Berichten: 2597
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:49

Berdien schreef:
Geboekt! Wij gaan de tweede week van mei naar Kreta, Mitsis Laguna *\o/* Weekje helemaal niks!

[ [url=m/Cjx9hl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/s2aTZU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lekker!
Zelf 4 keer naar Mitsis hotels geweest. Op Kos en Rhodos. Goed bevallen! Wat ik op Kos heel leuk vond is dat je ook in de andere mitsis hotels op het eiland van de restaurants enzo gebruik mag maken. Gingen met de auto dan naar de andere kant van het eiland en waren dan een dagje in het hotel daar. Op Rhodos hebben we het niet gedaan.
Misschien kan dat op Kreta ook wel :)

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 18:56

Ik heb inmiddels ook geboekt voor het najaar, ondanks de hoge prijzen. Omdat mijn afgelopen vakantie nogal abrupt eindigde met een ziekenhuisopname, heb ik mezelf toch maar de te dure vakantie kado gedaan.
Ik ga 11 dagen naar Evia. Daar wilde ik altijd nog een keer naar toe dus nu ik zag dat Sunweb het aanbiedt, heb ik het gelijk maar geboekt.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 18:58

Ben ik ook heel benieuwd naar.
Wij hebben lefkas geboekt.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:45

WenK schreef:
Voor Zakynthos is Nefis Travel een hele fijne als je uitstapjes wilt boeken! De eigenaresse is Nederlandse, heeft met ons ontzettend fijn meegedacht toen de zee wat onrustig was en ze het niet verantwoord vond om zwanger mee te gaan.


Ze zitten ook op fb. Heerlijk voor de voorpret!

Wij tellen af. Nog 5 maanden precies vandaag 8-)

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:17

Ik kom mij hier ook melden! :D

Wij hebben in juni een weekje Rhodos geboekt. Of ja, de accomodatie is geboekt. Een nieuw mooi adult only hotel direct aan het strand :D Echt even een weekje genieten!

Zijn hier nog Rhodos tips/must do's? Is het bijvoorbeeld echt een aanrader om een dagje naar Symi te varen?

Ondanks dat de accomodatie mij nog qua prijs meevalt (adult only, inclusief ontbijt 850 euro in totaal) schrik ik behoorlijk van de losse vliegtickets prijzen. Wij vliegen het liefst vanaf Eindhoven. Nog tips om juist nu of juist later te boeken ivm voordeligste prijs?

Ik ga in ieder geval dit topic doorspitten en wegzwijmelen bij de gedachte aan Griekenland, het heerlijke weer en het eten, drinken.... Kan niet wachten!

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:31

Over het algemeen geldt hoe langer je wacht, hoe duurder de tickets worden.

Of je moet het geluk hebben om een supergoede lastminute pakketreis naar Rhodos te vinden en dan alleen gebruik maken van het vliegticket, de transfer en accommodatie laten zitten (wel afmelden bij de hostess). Dat deden wij vroeger vaak. Tegenwoordig boeken we ruim van te voren tickets.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 10:31

Heb je ook al naar vertrek vanuit Weeze en Düsseldorf gekeken? SkyExpress vliegt vanaf Weeze en Eurowings vanaf Düsseldorf.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:40

Wij hebben pakketreis vanaf Amsterdam. Andere vliegvelden waren 500pp duurder....
Vond ik veel geld en wij gaan in het voorseizoen.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 11:55

Ik heb ook geboekt, twee weken Lefkas in september. Gewoon vanaf Amsterdam want smorgens vroeg vliegen. Dat ging vorig jaar ook goed dus daar gok ik maar op.

Wel een appartement. Ik eet een beetje anders dan andere mensen dus dat verplichte ontbijten hoefde van mij ook niet. Dat regel ik zelf wel.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:08

Ik heb ook een pakket reis vanaf Schiphol.
Dan is vliegen goedkoper dan los een vlucht boeken

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:43

daffodil schreef:
Ik heb ook geboekt, twee weken Lefkas in september. Gewoon vanaf Amsterdam want smorgens vroeg vliegen. Dat ging vorig jaar ook goed dus daar gok ik maar op.

Wel een appartement. Ik eet een beetje anders dan andere mensen dus dat verplichte ontbijten hoefde van mij ook niet. Dat regel ik zelf wel.


Wij ook 2 weken lefkas in juni. Ook appartement. Ik ontbijt bijzonder weinig.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 15:34

Ik heb een pakketreis vanaf Eindhoven. Is voor mij dichterbij, goedkoper parkeren en mooiere vluchttijden. Het scheelde bijna niets met Amsterdam.

Ik ga all inclusive, dat is me vorig jaar zo goed bevallen. En je kunt alsnog lekker buiten de deur eten als je wilt.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 18:30

raket schreef:
daffodil schreef:
Ik heb ook geboekt, twee weken Lefkas in september. Gewoon vanaf Amsterdam want smorgens vroeg vliegen. Dat ging vorig jaar ook goed dus daar gok ik maar op.

Wel een appartement. Ik eet een beetje anders dan andere mensen dus dat verplichte ontbijten hoefde van mij ook niet. Dat regel ik zelf wel.


Wij ook 2 weken lefkas in juni. Ook appartement. Ik ontbijt bijzonder weinig.


Oh heerlijk, wij gaan naar Philippos in Nidri. Lekker alles bij de hand. Zal wel een paar dagen een auto huren want ik vind het altijd wel leuk om een beetje te toeren.

Fitzroy, kan ook lekker zijn maar ik hik een beetje tegen die tijden aan. Ik eet zo'n 6x op een dag. Technisch gezien als ik het goed zou doen, is dat om 7u, 10u, 13u, 16u, 19u en 22u. Ik haal dat heel vaak niet en los dat soms tussendoor met iets op maar zo'n buffettoestand is voor mij eigenljik helemaal niet interessant. Ik kan maar weinig eten en vervolgens denk ik 2,5 uur later nou het is wel weer ergens tijd voor.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 20:48

Wij ook nidri en ook auto huren paar dagen. Misschien ook nog wel bootje.
Ben er weer aan toe.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 07:50

Gekeken naar een vliegticket voor Kos in mei, maar ik kwam niet goedkoper uit dan 450 euro (kaal ticket). Bizar. Voor die prijs vlieg ik ook naar een ander continent...

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:39

Leuk Raket, ik hoor heel graag je tips als je terug bent!!

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 13:00

Ik had graag vanaf Eelde gegaan. Ook als ik dat meer moet betalen want naar Amsterdam op en neer is ook niet goedkoop.
Maar helaas lukt lesbos niet vanaf Eelde.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:02

daffodil schreef:
Leuk Raket, ik hoor heel graag je tips als je terug bent!!


Ik maak altijd een journi aan voor ons zelf en mijn schoonouders. Ik zal je tegen die tijd een linkje sturen. Kun je zien wat we gedaan hebben.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:54

baudyh schreef:
Ik had graag vanaf Eelde gegaan. Ook als ik dat meer moet betalen want naar Amsterdam op en neer is ook niet goedkoop.
Maar helaas lukt lesbos niet vanaf Eelde.


Zou ook graag vanaf Eelde vertrekken. Maar de prijzen zijn al gauw €250,- p.p. duurder. Nu we met 7 personen is dat helemaal een behoorlijk bedrag. Dan neem ik de reis naar Amsterdam of Rotterdam maar voor lief. En extra geld om in Griekenland uit te geven

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:02

Bonnelover schreef:
baudyh schreef:
Ik had graag vanaf Eelde gegaan. Ook als ik dat meer moet betalen want naar Amsterdam op en neer is ook niet goedkoop.
Maar helaas lukt lesbos niet vanaf Eelde.


Zou ook graag vanaf Eelde vertrekken. Maar de prijzen zijn al gauw €250,- p.p. duurder. Nu we met 7 personen is dat helemaal een behoorlijk bedrag. Dan neem ik de reis naar Amsterdam of Rotterdam maar voor lief. En extra geld om in Griekenland uit te geven


Ja met z’n 7en is het wel een dingetje. Ik ben maar alleen en dan zou ik dat er wel voor over hebben.
Maar helaas

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:03

Oh Eelde lijkt mij zo lekker.
Ik zou daar zeker 250€ voor over hebben, maar helaas.. mijn bestemming vertrekt niet vanuit Eelde.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:31

Ik heb een betaalbaar weekje Chersonisos gezien vanaf Eelde in mei. En dat is voor mij echt om de hoek vertrekken :P

Echter heb ik bij Cherso alleen maar beelden van zuipende jongeren voor mij :D
Kan iemand mij wat meer vertellen over Cherso? Ik ga alleen, houd wel van een excursie en wat zien.
Ik heb tot nu toe geen plannen om een auto te huren.
Wel wil ik de samaria kloof gaan lopen.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:06

Misschien is het zo'n mooie aanbieding dat je alleen de tickets kunt gebruiken en dan een andere accommodatie ergens anders boeken?

Er is in Cherso vast wel een kantoortje te vinden waar je excursies kunt boeken. Een dagtour naar de Samaria kloof wordt overal aangeboden.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:12

Cowgirl schreef:
Ik heb een betaalbaar weekje Chersonisos gezien vanaf Eelde in mei. En dat is voor mij echt om de hoek vertrekken :P

Echter heb ik bij Cherso alleen maar beelden van zuipende jongeren voor mij :D
Kan iemand mij wat meer vertellen over Cherso? Ik ga alleen, houd wel van een excursie en wat zien.
Ik heb tot nu toe geen plannen om een auto te huren.
Wel wil ik de samaria kloof gaan lopen.


Mei is niet echt zuipende jeugd seizoen. Ik zou het aandurven. Er zijn wel veel restaurants en dergelijke. En drukte kun je opzoeken en ontlopen vind ik.
Busvervoer is op kreta ook oké.
Wij zaten in rethymno, maar een ex-collega heeft een huis vlakbij chersonissos en die haat daar regelmatig eten. En die valt absoluut onder feestende jeugd.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:27

Wij gaan begin mei ook, weer, naar Chersonissos. Zijn hier al vele malen geweest. Ook in andere maanden van het jaar. En eigenlijk nooit last van feesten de jongeren gehad.