Efteling!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:34

Fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt! :D

Al wat te zien van de nieuwe attractie?

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:58

Last-minute besloten om morgen te gaan met mijn vriend. We waren vorige week 1 jaar samen maar konden toen niet gaan. Was tot net onzeker of hij vrij had en of we een auto konden lenen, maar alles is geregeld :D Heb er zin in!

Weet iemand toevallig of het rond deze tijd druk is? Ik zag wel dat het park open is tot 20:00 uur :)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:24

Veel plezier.

Geen idee of het druk is. Ik weet niet of het al ergens schoolvakantie is? Officieel nog niet dacht ik.

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:25

Belgie enzo hebben al vakantie en deel van middelbare nog niet officieel maar die zijn deze dagen vaak al wel vrij.

Het is dus meestal deze dagen niet super druk maar gewoon een gezellige drukte :)

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:29

Okee, ik hoop het :D Gezellige drukte is prima, maar ik vind het hartstikke vervelend als ik overal (te) lang moet wachten (dus een uur of langer). De afgelopen drie keer dat ik geweest ben was het altijd in mei/juni/september, dan hoefden we nooit langer dan 20 minuten ergens te wachten.

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:44

Gister een hartstikke leuke dag gehad. Was een beetje bang dat mijn vriend er niks aan zou vinden, maar hij vond het gelukkig helemaal geweldig. Wachttijden vielen reuze mee. Meeste attracties waren we wel binnen een kwartier binnen, alleen bij de Vliegende Hollander hebben we ruim een half uur gewacht. Na zes uur werd het wat rustiger en toen hebben we een aantal attracties nog een keer gedaan.

Het viel me wel op dat de prijzen opeens veel hoger waren dan normaal >;) Ondanks dat we geen entree hoefden te betalen (ofja, VVV-bonnen), hebben we toch nog zo'n 80 euro uitgegeven (parkeren, eten en drinken en souveniers). We hadden wel wat eten van thuis meegenomen, maar we moesten zo'n 1,5 uur reizen, dan ga je ook niet lekker boterhammen smeren die mee gaan in de warme auto -O-

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:23

Wij nemen altijd zelf eten mee naar dat soort dingen, is helaas wel een hoop sjouwen, maar het scheelt zoveel geld. En in de wachtrij een lekker koekje of snoepje vind ik altijd wel fijn.
Als we zin hebben in een patatje oid kopen we dat altijd toch wel.

Prijzen van alles zijn altijd belachelijk hoog, zeker het parkeren want je bent het verplicht, dat is 10 euro gewoon absurd!

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:26

Ja, inderdaad! Een paar jaar terug had ik nog OV, toen was ik echt goedkoop uit. Kaartjes via de AH voor ongeveer 20 euro, geen parkeerkosten en daar idd alleen frietjes o.i.d. halen. Ik had wel wat lekkers bij me en drinken, maar daar doe je het geen hele dag mee helaas.

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:46

Michelleex schreef:
Wij nemen altijd zelf eten mee naar dat soort dingen, is helaas wel een hoop sjouwen, maar het scheelt zoveel geld. En in de wachtrij een lekker koekje of snoepje vind ik altijd wel fijn.
Als we zin hebben in een patatje oid kopen we dat altijd toch wel.

Prijzen van alles zijn altijd belachelijk hoog, zeker het parkeren want je bent het verplicht, dat is 10 euro gewoon absurd!


Ik dacht dat parkeren al 15 euro was.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:54

Nee hoor nog steeds 10 euro.

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:44

10 euro is natuurlijk gewoon een hoop geld, zeker als je op drukke dagen in het stuifzand staat.
In vergelijking met andere parken in Europa is het echt heel veel.

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:49

Parkeergeld vind ik inderdaad ook veel geld bij de Efteling, eten en drinken vind ik de prijzen echt reuze meevallen ja het is veel geld maar vergeleken met veel andere parken ligt Efteling met horeca prijzen nieteens zo hoog hoor.

En daarbij mag je bij de Efteling bij wijze van spreken hele bolderkarren meenemen met eten ( zie je ook wel is ) niet alle parken staan het toe dat je zelf eten en drinken meeneemt :)

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:23

Ik ben verder niet bekend met de prijzen van andere pretparken. Ik zag alleen laatste dat de entree bij Phantasialand 45 euro was :wow:

Volgens mij verhoogt de Efteling ook hun prijzen in de zomer. Vorig jaar ben ik begin juni geweest en ik weet zeker dat ik toen geen 4,75 betaalde voor een panini :) Kan het me trouwens ook goed voorstellen, zij moeten natuurlijk ook ergens van teren (zeker omdat mensen hun bolderkarren vol eten meenemen :D ). Viel me alleen op dat alles opeens erg duur was geworden in vergelijking met wat ik in mijn hoofd had.

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:00

Ik werk nou 2 jaar in de Efteling dit wordt 3de jaar maar panini's zijn altijd al 4.75 geweest :) frisdrank is wel 5 cent duurder geworden en warme dranken ook maar je krijgt daar nou ook meer voor dus in verhouding gelijk gebleven ^^

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:01

Maar het blijft duur hoor daar niet van haha vergeleken met zelf maken/ in de supermarkt kopen

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:05

Ik heb 7 jaar in de Efteling gewerkt,ben nu 3 jaar weg.En als je kijkt hoe duur alles is geworden,schrik ik wel weer elke keer moet ik zeggen.

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:08

Had je trouwens wel dezelfde panini of niet want de Mexicaanse zijn wel duurder dan de andere panini's xD

Tja zolang de mensen blijven betalen kunnen hun de prijzen omhoog gooien :)

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:02

Nee was gewoon een ham/kaas. Maar als die altijd al zo duur was heb ik niks gezegd :D Was er echt van overtuigd dat die vorig jaar een stuk goedkoper was, sorry!

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:05

Wij gaan morgen met de gehele afdeling van werk (ongeveer 50 man), ben benieuwd hoe druk het is in het park. Laatste keer dat ik ben geweest was volgens mij groep 8, ben echt reuze nieuwsgierig naar de nieuwe attracties

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:29

Shari, welke afdeling zit je?

De mexicaanse panini ken ik niet, wij hebben alleen Ham/kaas, mozzarella, ei/spek & kip/kaas. :)

Nah, mexicaans, dan zou ik toch een vermoeden hebben dat je bij Casa Caracol zit ofzo :P.

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:52

Ik werk zelf bij de oase :) maar beste vriendin inderdaad bij casa, seylend en witte walvis en bij casa hebben ze die panini's ja :)

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:25

Denk dat de Casa de enige plek is met die panini's ja.
De Octopus, Gebrande Boon, en Gulden Gaarde hebben alleen die andere 4.

Ze zijn inderdaad aan de prijs, net als meerdere dingen in het park.

Maar vind het wel goed dat de Efteling zo'n gevarieerd aanbod heeft. Er zijn veel attractieparken die nog steeds alleen maar hamburgers en friet verkopen.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:22

Dat is zeker waar, efteling heeft een zeer uitgebreid aanbod.
Maar toch blijven alle prijzen van alle parken in verhouding tot thuis/supermarkt belachelijk.

Zeker Bobbejaanland, tfoee hee, die zijn duur!!

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:40

Ik ben vandaag voor het eerst sinds groep 8 in de Efteling geweest en ik moet zeggen dat de prijzen van het eten meevielen. Ook qua drukte was het rustig, enkel bij de Python 30 min gewacht en bij de Vliegende Hollander 45 min. Overig was 10 a 15 min

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:06

Het moet wel gethematiseerd blijven he,zou ook raar zijn als ze bij de Steenbok straks ook bijvoorbeeld Noodles zouden verkopen ;)