Efteling!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dalena

Berichten: 3134
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 16:33

_Marjon_ schreef:
In verhouding met andere pretparken is de Efteling nog goedkoop hoor :=, en kwalitatief is het eten er gewoon prima. (Over het algemeen gezien). Ze hebben een enorm aanbod van verschillende dingen.
In veel andere pretparken heb je helaas vaak alleen maar de keuze uit friet met of zonder, bij wijze van..


dat is wel waar..... :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:36

de efteling is zowat mn buurman :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:04

Wij zijn gisteren compleet onverwacht gegaan (kwamen van raamdonksveer om er laarzen te laten opmeten bij lipica en blijkbaar ligt dat er heeeeeel dicht bij :D ).

Waren er pas om half 1 maar best nog veel kunnen doen.

Ik vind de efteling erg mooi, het enige probleem is dat er erg weinig attracties zijn en de wachtrijen dus erg lang.

Python hebben we om deze reden overgeslagen en ravelijn zat helaas snel helemaal vol waardoor we geen kaartje meer hadden.

Joris en de draak en de vliegende hollander vond ik erg leuk, zeker de wachtrij bij de vliegende hollander heeft mij gelukkig die 50 minuten wel kunnen boeien :D

Jammer dat ze niet werken met statische bordjes over hoe lang een wachtrij nog duurt, de digitale zijn vaak verkeerd.

Inkom vond ik aan de dure kant, maar prima, maar tien euro voor de parking .... eten en drinken vond ik prima qua prijs en de donut was erg lekker.

Ik heb een érg fijne dag gehad wel!

Anoniem

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:16

Weinig atracties??? Nou in welke Efteling was je dan?? Tja nu RavelEIJn vernieuwd is zijn de shows erg snel vol.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:18

In vergelijking met andere pretparken zijn er wel degelijk weinig attracties, en helaas ook zo goed als allemaal attracties waar iedereen op wilt. het aanbod voor de kleintjes is groot, maar vanaf dan is er te weinig variatie in het aanbod waardoor iedereen op dezelfde 3 dingen wil. het topic doorlezen alleen al zegt je meteen de welke ;)

De meerwaarde zit hem voor mij erin hoe prachtig het allemaal is, erg leuk om de sfeer gewoon op te snuiven en te wandelen.

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:26

Ik ben het met poes eens :j

Vond de hoeveelheid (leuke) attracties wel 'tegen' vallen...
Bij mij zat de meerwaarde ook echt in de sfeer die er hangt, de omgeving etc. :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:31

yup, als ik echt een hele dag wil rollercoasteren ga ik liever naar six flags holland (hoe heet die nu ondertussen?), of zelfs disneyland.

Een rollercoasterliefhebber begrijpt zeker wat ik hier bedoel en hoe het aanbod in andere parken is. Het is een kwestie van keuze: efteling is jarenlang vooral het sprookjesbos geweest, python en bobbaan an piranha waren jarenlang lonely campers :D

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:40

Six Flags heet tegenwoordig Walibi :D

Ben nog nooit in Walibi geweest, maar denk dat ik dat een leuker park vind.
Ik zit het liefste een hele dag in een achtbaan ;)

Disneyland wil ik ooit ook nog een keer naar toe.... maar dan moet ik eerst even een keer rijk worden O:)

Anoniem

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:58

Atracties zijn ook de droomvlucht en fata morgana om maar een voorbeeld te noemen.. Dus ze hebben wel degelijk veel atracties. Verder is t een familiepark voor jong en oud. Daar is hun atractie aanbod op gebaseerd.
En als je vindt dat t aanbod achtbanen te min is dan moet je naar een ander pretpark gaan. Trouwens ze hebben niet maar 3 achtbanen, vergeet de vogelrok en de bob niet.

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:01

Ik ook Efteling fan!
Vorig jaar voor het eerst geweest met mijn vriend
(nouja vroeger toen ik klein was wel eens maar dat kan ik me niet herinneren) en tijdens onze vakantie aan Nederland deze maand gaan we weer een dagje.

Moeten alleen een leuke route uitstippelen in het park omdat ik niet in achtbanen mag (zwanger) maar we wel de hele dag in het park willen vertoeven en daarna nog eventjes lekker uit eten ofzo.

Wij vinden de Efteling juist helemaal niet duur.
2.50E voor een cola.. hier in de kroeg kost het al £2.50.

Anoniem

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:04

Nouja 2,50 voor flesje cola bij de ah is die een paar x goedkoper;-).

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:23

Lasca_1987 schreef:
Nouja 2,50 voor flesje cola bij de ah is die een paar x goedkoper;-).


Maar als je op een terras zit neem ik ook mijn eigen cola niet mee. :')
Dus vind het betreft prijzen wel mee vallen, een pretpark wat dezelfde prijzen hanteert als de horeca hier.

anne3000

Berichten: 678
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Lattrop

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:26

Ik blijf van mening dat ik niet me eigen poffertjes hoef mee te nemen en dat je best wel een bordje poffertjes mag krijgen voor 7,50. Dat is nu eenmaal mijn mening. 10 euro voor de uitrij-kaart vind ik ook belachelijk. Ik zou zelf ook nooit naar de efteling gaan als er niet iemand anders alles voor me betaald. Ben niet gek genoeg op het park om daar zoveel geld aan uit te geven.

Ik hoef verder geen reacties hier op over wel of niet duur. Snap zowiezo niet dat er zo fel gereageerd wordt, alsof ik jullie persoonlijk aanval met mijn mening over de prijs van een mini portie-poffertjes?

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:39

Ik voel me niet aangesproken, en begrijp je punten ook wel.
Een parkeerkaart van 10 euro vind ik ook erg veel hoor.. Zeker in de zomer komt het ook voor dat je eerst nog een roteind moet lopen omdat je auto zo ver weg staat.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:03

Lasca_1987 schreef:
Atracties zijn ook de droomvlucht en fata morgana om maar een voorbeeld te noemen.. Dus ze hebben wel degelijk veel atracties. Verder is t een familiepark voor jong en oud. Daar is hun atractie aanbod op gebaseerd.
En als je vindt dat t aanbod achtbanen te min is dan moet je naar een ander pretpark gaan. Trouwens ze hebben niet maar 3 achtbanen, vergeet de vogelrok en de bob niet.


Ik zeg weinig, niet TE weinig ;) In vergelijking met andere parken zijn er weinig atracties en vooral een drietal superpopulaire attracties waardoor de wachtrijen voor deze erg lang worden, zelfs op een dag als 1 mei al.

Dat kan beter aangepakt worden: OF door een gevarieerder aanbod OF door fastline tickets, OF ...

Maar zoals ik ook zei (lezen is een kunst zi): de meerwaarde van dit park zit hem niet in de attracties maar in de sfeer, hoe mooi het is, voor mij bracht dat het voldoende in evenwicht.

Walibi bvb is dan juist weer bijna alleen attracties en minder sfeer, meer alles bijeen gepoot, al komen ze daar ook weer een beetje op terug.

Bellewaerde vind ik ook een park die er een mooi evenwicht in heeft!

Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:07

Ik ben echt al heel vaak in de efteling geweest. Het kan druk zijn maar ook heel rustig. De vliegende hollander vind ook zelf best wel gaaf. Maar als je echt coole achtbanen wilt kan je beter naar walibi. (Zou je ook een topic over moeten maken ;) )
Zelf vind ik de sweer in de efteling weldegelijk leuker!

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:35

Ik vind juist dat er erg veel attracties zijn in de Efteling.
Maar dat komt waarschijnlijk omdat voor ons alles nieuw was.

We hebben dan ook wel 2 uur over het sprookjesbos gedaan en alle attracties (op de fietstreintjes - walvis bootjes - draaiende kopjes en doolhof na) gedaan en hadden daar de hele dag voor nodig met tussendoor even een half uurtje op het terras gezeten te hebben en s'avonds wat gegeten te hebben.

Het was toen heel erg warm en we hebben overal maar 10 minuten in de rij gestaan.

Maar ik kan me voorstellen dat je na meerdere keren bezoeken zo door loopt bij dingen en attracties waar wij even bleven kijken. Zoals de lelies helemaal afkijken, spookslot helemaal afgekeken en leuke foto's maken enzo.

Anoniem

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:00

Nou er zijn geen kopjes in de Efteling;-) dat zijn kookpotten en je hebt t over de polca marina;-)

dalena

Berichten: 3134
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 22:04

die potten heten : monsieur cannibal? ofzo.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:04

sprookjesbos vind ik ook prachtig, hebben er ook een vol uur voor uitgetrokken nu en eigenlijk was dat veel te weinig!

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:06

Lasca_1987 schreef:
Nou er zijn geen kopjes in de Efteling;-) dat zijn kookpotten en je hebt t over de polca marina;-)


Aangezien mijn vriend vrijwel niets kan lezen in de Efteling doen we daar dus ook geen moeite voor.
Wel alle sprookjes gelezen in het sprookjesbos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:17

Raponsje schreef:
Lasca_1987 schreef:
Nou er zijn geen kopjes in de Efteling;-) dat zijn kookpotten en je hebt t over de polca marina;-)


Aangezien mijn vriend vrijwel niets kan lezen in de Efteling doen we daar dus ook geen moeite voor.
Wel alle sprookjes gelezen in het sprookjesbos.


Nou dan heb jij toch wel ogen en zie je toch dat t geen kopjes zijn? Daar hoef je niet voor te lezen ;-)

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:38

Kopjes hoeven geen oren te hebben hoor.
Het hadden net zo goed ouderwetse theepotten kunnen zijn.

Bovendien kun je niet verwachten dat ik onthoud hoe een attractie die ik totaal niet interessant vond er uit zag een jaar nadat ik het park voor de eerste keer bezocht. Gezien het een platte attractie is die vaak in de vorm van theekopjes komt is het niet zo vreemd dat ik het draaiende theekopjes noem.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:13

Ik vind dat er meer dan genoeg attracties zijn in de Efteling en ik red het niet om alles op 1 dag te doen, ook als het rustig is in het park. Er zijn inderdaad wel wat minder thrills als in bijv. Walibi. De Efteling vind ik daarentegen wel veeeeeeel mooier.
Disneyland heeft misschien wel wat meer atrracties en misschien ook wel wat meer thrills, maar ook niet heel veel meer. Dat vind ik trouwens ook een superleuk park.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:56

Ik vind het jammer dat bij elke reactie die gegeven wordt er nogal fel wordt gereageerd.. kunnen we het niet wat gezelliger houden, ieder z'n mening toch?