Efteling!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dalena

Berichten: 3134
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 17:55

Ekeif96 schreef:
Ik ben gisteren voor de eerste keer in de Efteling geweest :D
Vond het erg leuk, maar vond het wel jammer dat je soms 50 minuten in de wachtrij moest staan.
Dus zijn ook niet overal geweest, wat ik wel erg jammer vond, want vond het erg leuk/mooi allemaal!


en je favoriete attractie? :D

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:03

dalena schreef:
Ekeif96 schreef:
Ik ben gisteren voor de eerste keer in de Efteling geweest :D
Vond het erg leuk, maar vond het wel jammer dat je soms 50 minuten in de wachtrij moest staan.
Dus zijn ook niet overal geweest, wat ik wel erg jammer vond, want vond het erg leuk/mooi allemaal!


en je favoriete attractie? :D

Joris en de Draak & de Python :D
Vond de Vliegende Hollander niet zo leuk omdat we enorm lang moesten wachten en ik het in dat 'kasteel' enorm benauwd vond (werd er een beetje duizelig en misselijk van)

dalena

Berichten: 3134
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 18:06

Joris en de Draak & de Python :D
Vond de Vliegende Hollander niet zo leuk omdat we enorm lang moesten wachten en ik het in dat 'kasteel' enorm benauwd vond (werd er een beetje duizelig en misselijk van)[/quote]
maar de rit zelf vond je wel leuk?

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:07

Rit zelf vond ik wel leuk :j maar ik ging er dus niet zo 'lekker' in dus heb niet helemaal kunnen genieten ;)

dalena

Berichten: 3134
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 18:13

5 mei is er toch pinparade in de efteling?
wat houd dat precies in??

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:20

Ik vind Joris en de draak wel uhm heel erg hard gaan haha.

Pinparade kun je van die speldjes ruilen als ik het goed heb.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:36

Klopt en iedere pinparade dag komt er minimaal 1 nieuwe pin bij.

dalena

Berichten: 3134
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 18:37

Silence schreef:
Ik vind Joris en de draak wel uhm heel erg hard gaan haha.

Pinparade kun je van die speldjes ruilen als ik het goed heb.


haha, nou daar kom ik zelf wel achter..ben wel snelle attracties gewend,maar niet té snel :D

en over de pinparade ja had het gezien op de site :P

dalena

Berichten: 3134
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 18:37

_Marjon_ schreef:
Klopt en iedere pinparade dag komt er minimaal 1 nieuwe pin bij.


oh, dat wist ik nog niet :o

anne3000

Berichten: 678
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Lattrop

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:35

Was leuk vandaag in de Efteling. Ben bijna overal in geweest en heb het langst (40min) moeten wachten op de vliegende Hollander. Maar 100 x de moeite waard. Was helemaal niet zo heel druk dus, echt super.
Was alleen teleur gesteld over een portie poffertjes van 7,50. haha duur duur duur alles.
We waren met 5 volwassen en 2 kinderen. Kinderen mochten niet overal in, dus soms op gesplitst. Maar in bijvoorbeeld de Piranha, allemaal samen in een bootje! Het water kwam letterlijk over me hoofd heen geklotst. Heel erg gelachen dus en ook vrij snel weer opgedroogd.

Anoniem

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:17

Nou 7,50 is echt niet duur hoor... anders moet je zelf maar voor de avond wat te eten mee nemen of ga naar de mac of smullers ;)

Ik heb de pirana vandaag maar overgeslagen. Ex van mn vriendin is lekker bezig, we zouden de hele dag hebben. Haar moeder zou op de kids passen. Hij heeft haar moeder gebeld, dat ze niet weg zou zijn ofzo.. nou toen belde haar moeder mn vriendin op en die moest dan haar kids om half 4 ophalen. Probleem ligt complex maar ze mogen niet echt weten dat wij afspreken.. kan het verder niet uitleggen want dat is persoonlijk. dus we hadden tot ongeveer half 3 en ik wilde nog 2x sprookjesbos zien, want ik ben fan van Bo en had afgesproken dat ik zou komen kijken. Dus eerst naar de vliegende hollander, 35 min wachten dus ik denk slaan we effe over. Joris en de Draak 10 min. Toen we eruit kwamen was t gelijk iets van 30-40 min wachten. We hebben verder geen atracties gedaan, zijn bij het wapen wat gaan drinken. Ik vond t best wel druk, maar t kan nog drukker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:05

Overmorgen :P Eindelijk *\o/*

Ik eet geen frituur meer , wordt je dik van en heb er lange tijd gal klachten en maagzuur klachten van gehad en wil het niet weer lekker vinden. Galblaas is eruit en vrij zwakke darmen dus direct diafluts , zo zal ik zus eens een frituur loze tour laten gaan :')

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:42

Ga ook niet naar het witte paard, wezen eten:
Vork, mes en lepel bleven overeind staan in de schnitzel, wel netjes geld terug gekregen.

Anoniem

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:26

Michelleex dat het 1x fout gaat in t witte paard beteken niet dat je ze daar zwart moet maken!

anne3000

Berichten: 678
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Lattrop

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:01

Ha moet je is kijken hoeveel poffertjes ik kan maken voor 7,50 en en hoeveel kopjes thee voor 2,10! haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:59

Hee je bent nog altijd wel in de Efteling he! Zeik niet zo over dat t te duur is!

En als je t te duur vindt neem dan je eigen thee en poffertjes mee!

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:28

Nou meiden, rustig!

Ik kan me enigszins voorstellen dat het even schrikken is, maar dat zijn wel dingen die je van te voren wel had kunnen inschatten. En een vergelijking met hoeveel poffertjes je voor dat geld zelf kunt maken, moet je niet doen. Voor de Efteling is dat een inkomstenbron (arbeidsloon, materiaal, afschrijving materiaal e.d.).

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:48

Toen ik eergisteren in de efteling was, hadden we ook zelf ons eigen brood en drinken mee genomen.
En toen we uit het park waren, hebben we een cafetaria gezocht waar we vervolgens heerlijk hebben gegeten.
Inderdaad om dat alles in de efteling echt enorm duur is.

dalena

Berichten: 3134
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 12:18

nog 1 daggg!! *\o/*
wij nemen ook zelf broodjes en drinken mee, want het is daar echt ontzettend duur idd...

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:35

Mwoah prijzen liggen wat duurder als buiten een pretpark maar over het algemeen vind ik de standaard dingen niet verkeerd geprijst hoor, zoals de koffie, frisdranken e.d. In de restaurants dan. Dan krijg je glazen en flinke mokken.

Wat me wel is opgevallen, en misschien dat het inmiddels veranderd is, maar heb er eerlijkgezegd niet zo op gelet. Een glas cola kost bij het Wapen 2.50 en bij Polles 2.10 .. Don't ask :D

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:53

@lasca_1987,
zwart maken is een groot woord, ik zeg alleen dat ik slechte ervaringen heb.
Als mensen iets negatiefs zeggen is dat niet gelijk slecht, je word meteen boos, dat is imo nergens voor nodig.

Commentaar is goed daar leren ze van, geef toch aan dat we netjes geld terug hebben gekregen.
Van zowel positief, als negatief commentaar kan geleerd worden.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:14

hier gaat er naar elk park eigen drinken en eten mee en t eten in de efteling is echt veel te duur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:25

Michelleex schreef:
@lasca_1987,
zwart maken is een groot woord, ik zeg alleen dat ik slechte ervaringen heb.
Als mensen iets negatiefs zeggen is dat niet gelijk slecht, je word meteen boos, dat is imo nergens voor nodig.

Commentaar is goed daar leren ze van, geef toch aan dat we netjes geld terug hebben gekregen.
Van zowel positief, als negatief commentaar kan geleerd worden.


Ik kreeg sterk de indruk van jouw post dat je mensen vooral adviseerde om niet naar het witte paard te gaan om te eten en dat vind ik dan weer erg overdreven van jou..

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:31

Het moest meer overkomen dat het voor mij zo bedoeld was. ;)
Voor mij geen 2e keer meer.

En voor de rest eten in pretparken is nou eenmaal duur.. ken geen pretpark waar het goedkoop is.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Efteling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:18

In verhouding met andere pretparken is de Efteling nog goedkoop hoor :=, en kwalitatief is het eten er gewoon prima. (Over het algemeen gezien). Ze hebben een enorm aanbod van verschillende dingen.
In veel andere pretparken heb je helaas vaak alleen maar de keuze uit friet met of zonder, bij wijze van..