Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:25

Ab dat is van dezelfde firma. Ze zijn er geloof ik wel mee bezig om het allemaal aan te pakken.

_AB_
Berichten: 3958
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:43

Ja, weet ik! Was afgelopen zomer op Kogerstrand, en het stuk camping waar ik zat viel tegen, andere stukken camping waren idd aanzienlijk beter!

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:53

Wss als je volgend jaar komt is alles opgeknapt, doen ze altijd in de winter als de camping dicht is.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 23:16

Ik ga maar kort en zolang ik kan douchen met een beetje warm water vind ik het best.. en anders word het water koken en zelf een sopje maken _O-

RawrJarig

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 01:29

Lotus83 schreef:
We gaan een paar dagen naar camping Kogerstrand.
Hond gaat lekker mee.

Iemand daar wel eens geweest?

Ik heb een half jaar in De Koog gewoond vanwege stage in het grand hotel daar. Ik heb welgeteld 1 nacht in een tent op die camping doorgebracht maar vond er weinig aan, duincampings zijn niet mijn ding.

Binnenkort wil ik wel weer een weekend in het hotel waar ik stage liep boeken voor een relaxweekend. Helaas is het seizoen voorbij en zal het in de uitgaansgelegenheden wat minder druk zijn.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:09

Als ik naar Texel ga, ga ik kamperen op de Kaemping van de familie Kärcher, tussen De Koog en Ecomare in.
Zo'n fantastisch plekje en leuke mensen. En pony is ook al 2X mee geweest, word ik wakker met de pony galopperend door de wei :)

Kogerstrand is niet echt mijn ding kwa camping, al zal het er nu wel rustiger zijn dan in juni denk ik.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:18

Het is puur om een paar dagen uit te waaien en de caravan uit te proberen.. denk ook niet dat als ik lang zou gaan ik hiervoor zou kiezen... Maar voor langere periode blijven we ook niet in Nederland

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 12:39

Rawr schreef:
Lotus83 schreef:
We gaan een paar dagen naar camping Kogerstrand.
Hond gaat lekker mee.

Iemand daar wel eens geweest?

Ik heb een half jaar in De Koog gewoond vanwege stage in het grand hotel daar. Ik heb welgeteld 1 nacht in een tent op die camping doorgebracht maar vond er weinig aan, duincampings zijn niet mijn ding.

Binnenkort wil ik wel weer een weekend in het hotel waar ik stage liep boeken voor een relaxweekend. Helaas is het seizoen voorbij en zal het in de uitgaansgelegenheden wat minder druk zijn.


Heb jij bij Opduin gewerkt? We hebben daar 1 nacht geslapen, poos geleden toen we onverwacht een nachtje die kant opgingen. Vond het er heel mooi en iedereen heel vriendelijk, fantastisch om in de ochtend vanaf het hotel zo naar het strand te lopen, maar jammer het het zo ontzettend kostbaar is.

RawrJarig

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:52

Alwiene schreef:
Heb jij bij Opduin gewerkt? We hebben daar 1 nacht geslapen, poos geleden toen we onverwacht een nachtje die kant opgingen. Vond het er heel mooi en iedereen heel vriendelijk, fantastisch om in de ochtend vanaf het hotel zo naar het strand te lopen, maar jammer het het zo ontzettend kostbaar is.

Ja, ik werkte er in het jaar dat het hotel een prijs won voor het beste ontbijtbuffet van Nederland. Het ontbijt was toen ook echt geweldig. Heb er altijd met veel plezier gewerkt en af en toe kijk ik of ze een managementvacature hebben want ik zou best terug naar Texel willen. :)

Goedkoop is het idd niet, als ik zelf binnenkort weer heen ga bel ik direct met het hotel en onderhandel ik voor een kamer. :j

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:13

Groeten van Texel :D

Maandag aangekomen op camping Kogerstrand. Hier zouden we tot morgenmiddag verblijven maar zijn einde ochtend vertrokken naar een mini camping bij een boer...

Voor ons nooit meer een duincamping :=

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:32

Waarom niet Lotus? En waar staan jullie nu?

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:46

Happie schreef:
Ben je hier wel eens geweest: http://www.landgoeddebontebelevenis.nl/?

Ja, geweest, voor mensen met kleine kinderen is er vast meer te doen en te zien.

Theedrinken was leuk, ze verkopen er erg lekkere thee...het stukje waar ze uitleg geven over het bierbrouwen en jenever stoken was ook erg leuk.

Wij zaten met twee hondjes in hotel Prins Hendrik.
Prachtige locatie, over de dijk tegenover het hotel zat je meteen aan zee, op de dijk was het heerlijk wandelen :)

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:30

Siersma schreef:
Waarom niet Lotus? En waar staan jullie nu?


Denk aan de Sahara of iets dergelijks.. windkracht 6 met flinke windstoten en je word gezandstraald.

Nu op een kleine boerderij.. Hogekamp.. heerlijk rustig

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:24

Jullie treffen t niet met t weer nu. Lekker hefstig haha.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:25

Siersma schreef:
Jullie treffen t niet met t weer nu. Lekker hefstig haha.


Wij hebben maandag tm gisteravond op zich prima weer gehad alleen vanaf dinsdagmiddag nam de wind erg toe.

Vandaag met windkracht 7 tot 8 op de boot vond ik echt minder fijn.. ik heb geen zee benen :')

Nu weer lekker thuis

peaches

Berichten: 1705
Geregistreerd: 04-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:43

Hoi,

wij zijn binnenkort ook weer op texel te vinden! We verblijven in de Koog. De vorige keer was op mijn verjaardag en zijn we naar een wokrestaurant geweest wat niet echt je van het was. Omdat we nou voor mijn vriend zijn verjaardag gaan wil ik me iets beter voorbereiden.

Dus ik ben vooral opzoek naar een gezellig restaurantje waar je lekker kunt eten natuurlijk maar vooral een beetje knusse romantische uitstraling vind ik ook belangrijk dus wie heeft er goeie tips en ervaringen!?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 17:56

peaches schreef:
Hoi,

wij zijn binnenkort ook weer op texel te vinden! We verblijven in de Koog. De vorige keer was op mijn verjaardag en zijn we naar een wokrestaurant geweest wat niet echt je van het was. Omdat we nou voor mijn vriend zijn verjaardag gaan wil ik me iets beter voorbereiden.

Dus ik ben vooral opzoek naar een gezellig restaurantje waar je lekker kunt eten natuurlijk maar vooral een beetje knusse romantische uitstraling vind ik ook belangrijk dus wie heeft er goeie tips en ervaringen!?


Het wokrestaurant ken ik. Toen wij er waren was het volgens mij nog niet zo lang open en was het nog best redelijk, maar de recensies daarna zijn zo ongeveer dramatisch.

Knusse en romantische uitstraling vind ik lastige begrippen haha daar ben ik niet zo goed in. Maar mijn lievelingsrestaurant op Texel zit ook in de koog, namelijk Quinty's. Ik vind dat je daar heel lekker kan eten. Ze hebben ook bijna alles verkrijgbaar in klein/middel/groot naar keuze dus dat vind ik ook echt handig. We hebben er altijd lekker gegeten en vriendelijk personeel. En mocht er iets niet goed zijn wordt het super opgelost. Door de indeling van het restaurant heb je wel redelijk wat aparte stukjes in het restaurant zelf zeg maar. Dus het is geen grote eetzaal zoals bij dat wokrestaurant wel het geval is.

Wij willen trouwens misschien ook nog een nachtje voor het einde van het jaar. Maar ik wil dan heel graag in de periode dat alles in kerstsfeer is. Alleen heb ik nu toevallig ook voor half december een theatervoorstelling geboekt (gewoon hier in de buurt) dus geen idee of we het qua planning allemaal nog rond kunnen krijgen. Zou dan weer hotel Opduin worden waarschijnlijk.

Siersma (of andere Texelaars) is er iets te zeggen over wanneer de dorpen qua kerst het leukste zijn? Is er nog een bijzondere kerstmarkt ergens en wanneer enzo? :)

peaches

Berichten: 1705
Geregistreerd: 04-12-05

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:12

Meteen even gecheckt en klinkt echt super!

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:24

Er is een kerstmarkt in Oosterend, heel sfeervol savonds. Echt een aanrader. Weet alleen niet precies wanneer die is, maar kun je vast wel opzoeken. Maar moet wel zeggen dat De Koog en Den Burg ook allebei kerstverlichting hebben en de sfeer op straat in de kerstvakantie ook anders is dan in de zomer. De mensen zijn dan wat relaxter of zo.

@Peaches. Ik denk dat je dan moet kiezen voor Het Vogelhuis of de Taveerne. Zijn sowieso beter dan de wok en kost ook echt niet de wereld. Maar je zit er veel leuker en lekkerder.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 18:30

Siersma schreef:
Er is een kerstmarkt in Oosterend, heel sfeervol savonds. Echt een aanrader. Weet alleen niet precies wanneer die is, maar kun je vast wel opzoeken. Maar moet wel zeggen dat De Koog en Den Burg ook allebei kerstverlichting hebben en de sfeer op straat in de kerstvakantie ook anders is dan in de zomer. De mensen zijn dan wat relaxter of zo.

@Peaches. Ik denk dat je dan moet kiezen voor Het Vogelhuis of de Taveerne. Zijn sowieso beter dan de wok en kost ook echt niet de wereld. Maar je zit er veel leuker en lekkerder.


Meteen even opgezocht, en die is 17 December, pffffff tot mijn grote frustratie want de geboekte theatervoorstelling is 18 December dus dat gaat écht niet samen. Zucht. Zal je altijd zien he :=

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:35

Dat is jammer idd. Weet eig niet of er nog meer markten zijn, maar als die in Den Burg of De Koog zijn hoef je er niet heen. We hadden herfstmarkt van de week, stelde echt niks voor. Was hetzelfde als de braderie. Die in Oosterend is echt leuk.

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:21

Lotus83 schreef:
Siersma schreef:
Waarom niet Lotus? En waar staan jullie nu?


Denk aan de Sahara of iets dergelijks.. windkracht 6 met flinke windstoten en je word gezandstraald.

Nu op een kleine boerderij.. Hogekamp.. heerlijk rustig


hihi die camping is van kennisen haha leuk!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 13:31

Zo even een gigantische rotschop voor het topic.
Kreeg het vanmorgen ineens in mijn bol met dat mooie weer. Dus camping gebeld en konden nog terecht. En nu druk met voorbereiding om morgen met de kampeeruitrusting te vertrekken naar 'mijn' eiland in de wind. <3
Voor een weekje :D

Nog meer Bokkers met Texel plannen?

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:37

Zie je wel weer langs schuiven dan Alwien haha.

Edit, weinig wind momenteel hoor. Vergeet je zonnebrand niet, is heel zonnig en warm en word morgen nog erger.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 16:12

Siersma schreef:
Zie je wel weer langs schuiven dan Alwien haha.

Edit, weinig wind momenteel hoor. Vergeet je zonnebrand niet, is heel zonnig en warm en word morgen nog erger.


Haha nog steeds zelfde plek? Wat zijn je werkdagen komende week?
Campingeigenaresse zei ook al dat er weinig wind was, dat mocht eigenlijk wel in de krant vonden we, weinig wind op Texel haha.

Ik denk dat we dit jaar zo'n Ecomare/Kaap Skil combi kaart kopen die een jaar geldig is. Ik vind het elke keer weer jammer dat ik niet voor eventjes bij de zeehondjes binnen kan hoppen, ik vind ze zo leuk. En aangezien we waarschijnlijk in September weer gaan met Culinair loont het dan nu wel om zo'n kaart te nemen :D

Die zonnebrand is een goede opmerking, ben al rood geweest dit jaar. Alleen ik moet ff nieuwe hebben want deze is alweer meer dan 2 jaar oud denk ik en dat schijnt niet goed te zijn.