Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:22

Succes bij de boot, staat nu al goed vol

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:45

Nog een weekie!!!

Weekje maart en september 2022 alweer geboekt :D

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:24

Hier over 2 weken een weekend en in november weer een week!
Weekend met mijn fam ivm trouwdag ouders en in november met mijn vriend en dan komt de schoonfam een weekend over! Wilde in die week met mijn schoonmoeder en schoonzusje een strandrit maken, maar de ruige hoogte heeft niet genoeg paarden meer ;( super jammer.
Jan plezier probeer ik te contacten om te vragen of die wel ritten doen in november maar die reageren slecht helaas.

Wel weer heel veel zin in!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 15:59

Britt_Sisi schreef:
Hier over 2 weken een weekend en in november weer een week!
Weekend met mijn fam ivm trouwdag ouders en in november met mijn vriend en dan komt de schoonfam een weekend over! Wilde in die week met mijn schoonmoeder en schoonzusje een strandrit maken, maar de ruige hoogte heeft niet genoeg paarden meer ;( super jammer.
Jan plezier probeer ik te contacten om te vragen of die wel ritten doen in november maar die reageren slecht helaas.

Wel weer heel veel zin in!


Probeer eens de manages in de koog? De elzenhof en de kikkert? Of begrijp ik het verkeerd en dat je er zelf niet op wilt?!

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:36

Hoi allemaal, ik ben sinds gister op Texel en blij tot morgen. Verblijf in de koog, vanmiddag hebben wij vanaf oudeschild een boot tocht gemaakt en hebben vanaf een afstandje zeehonden gezien en hebben door de marine haven van den helder gevaren.
Was heel leuk om te doen en het is heerlijk weer.

Texel blijft een prachtig eiland <3

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:43

Wij zijn weer onderweg naar huis. Veeeeel te kort z’n weekendje, had nog zoveel meer willen doen. Goede reden om nog eens heen te gaan. En we hadden prachtig weer {:}

MoniekJ

Berichten: 3593
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:48

Het is heerlijk weer hier ja!
Wij hebben gister met de vriendschap gevaren en zeehonden gespot! Super leuk. Verder nog texelzoo, kaap skill, ecomare en de Slufter geweest. (Niet in 1 dag hoor haha)
Zometeen lekker eten bij de Smulpot.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 19:41

Ha dat zijn goede berichten mensen, nog 2 nachtjes slapen dan kom ik er ook aan :D En het weer ziet er echt veelbelovend uit voor de komende tijd <3

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:09

Ook hier op Texel :wave:
Het weer is fantastisch! Wij hebben een prachtig huis in De Koog en kijken op weilanden met schapen, geiten en paarden.
Fietsen gehuurd en ik moet zeggen dat het een top elektrische fiets is (goede kwaliteit!). Lekker een stukje gefietst over de knooppuntenroute. En vanmiddag zijn we gaan wadlopen met TXgids, aanrader! Gepassioneerde man met veel kennis over de zee. Lekker beestjes zoeken, naar klepperende mossels luisteren en ploeteren door het wad _O-
Morgen naar Den Burg voor de markt (hoop dat het meer is dan alleen groente en fruit) en er schijnt Schapenfokdag te zijn, benieuwd wat dat is!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 21:21

x_spekkie_x schreef:
Ook hier op Texel :wave:
Het weer is fantastisch! Wij hebben een prachtig huis in De Koog en kijken op weilanden met schapen, geiten en paarden.
Fietsen gehuurd en ik moet zeggen dat het een top elektrische fiets is (goede kwaliteit!). Lekker een stukje gefietst over de knooppuntenroute. En vanmiddag zijn we gaan wadlopen met TXgids, aanrader! Gepassioneerde man met veel kennis over de zee. Lekker beestjes zoeken, naar klepperende mossels luisteren en ploeteren door het wad _O-
Morgen naar Den Burg voor de markt (hoop dat het meer is dan alleen groente en fruit) en er schijnt Schapenfokdag te zijn, benieuwd wat dat is!


Yep de markt is meer dan alleen groente en fruit, staat veel eten wel maar ook tassen, kleding, dierenspullen vanalles wel eigenlijk :D

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:53

x_spekkie_x schreef:
Ook hier op Texel :wave:
Het weer is fantastisch! Wij hebben een prachtig huis in De Koog en kijken op weilanden met schapen, geiten en paarden.
Fietsen gehuurd en ik moet zeggen dat het een top elektrische fiets is (goede kwaliteit!). Lekker een stukje gefietst over de knooppuntenroute. En vanmiddag zijn we gaan wadlopen met TXgids, aanrader! Gepassioneerde man met veel kennis over de zee. Lekker beestjes zoeken, naar klepperende mossels luisteren en ploeteren door het wad _O-
Morgen naar Den Burg voor de markt (hoop dat het meer is dan alleen groente en fruit) en er schijnt Schapenfokdag te zijn, benieuwd wat dat is!

Schapenfokdag is niet, ook dit jaar niet ivm corona. Was altijd leuk vond ik. Nu deden ze het op de boerderijen zelf, kwamen alle kopers daar langs. Echt gekeurd word er geloof ik niet nu

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 15:36

Net te laat voor de boot van half 4 :=

Afbeelding

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:40

Wij reden zondag precies op tijd de boot op :+ . Op de minuut haha :') .

Ik heb nog een leuk tentje ontdekt: strandpaviljoen 12. Ik heb echt heerlijk gegeten :)

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:49

Hoi allemaal, ik ben gister thuis gekomen van drie daagjes Texel. Verbleef in de koog, we hebben het heerlijk gehad.
We hebben afgelopen zondag een boottocht gedaan met de tx44, onderweg zeehonden spotten en door de marine haven in den helder gevaren. Was erg leuk om te doen.

Drie daagjes is veel te kort voor dit prachtige eiland maar het was heerlijk.

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:49

Dat is jammer alwiene

Weet iemand hoe is op Texel is met de kerstdagen? Is er dan nog iets open en te doen?

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:52

Normaal met Kerst is alles open, want het is dan vakantie. Alleen op,eerste kerstdag zijn de meeste winkels wel,dicht. Vorig jaar natuurlijk alles dicht, door de lockdown. Hoe het dit jaar word, geen idee. Maar als je wilt gaan, zou ik wel nu gaan boeken. Veel is al bezet hoor ik

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 23:51

Bedankt siersma dan ga ik eens opzoek naar een geschikte plek waar de honden dit x ook mee mogen *\o/*

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 07:38

Ik vermaak me prima op Texel, helemaal met dit prachtige weer <3
Wij zijn gisteren met de garnalenboot TX20 meegeweest. Wat een enthousiasme van de medewerkers, haha, en wat een gepiel om zo'n garnaal open te krijgen :D
Vandaag gaan we een Historische Kruidenwandeling maken en een middag naar het strand (want nu is het echt strandweer!). En morgen ga ik zelf een vliegtuigje besturen :x :))

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 07:54

Banyu schreef:
Britt_Sisi schreef:
Hier over 2 weken een weekend en in november weer een week!
Weekend met mijn fam ivm trouwdag ouders en in november met mijn vriend en dan komt de schoonfam een weekend over! Wilde in die week met mijn schoonmoeder en schoonzusje een strandrit maken, maar de ruige hoogte heeft niet genoeg paarden meer ;( super jammer.
Jan plezier probeer ik te contacten om te vragen of die wel ritten doen in november maar die reageren slecht helaas.

Wel weer heel veel zin in!


Probeer eens de manages in de koog? De elzenhof en de kikkert? Of begrijp ik het verkeerd en dat je er zelf niet op wilt?!

Deze hebben in november vakantie! Had ik al geprobeerd, maar thanx voor de tips!

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:16

Britt_Sisi schreef:



Probeer eens de manages in de koog? De elzenhof en de kikkert? Of begrijp ik het verkeerd en dat je er zelf niet op wilt?![/quote]
Deze hebben in november vakantie! Had ik al geprobeerd, maar thanx voor de tips![/quote]
Probeer Leonie van Schaijk eens, van hoeve Consensus. Zij doet ook wel eens ritjes met haar eigen paarden.

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:17

Edit kwoot verkloot

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:09

Nog 26,5 uur en ik heb vaaaaakantieeeee hahahahaa

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 15:50

x_spekkie_x schreef:
Ik vermaak me prima op Texel, helemaal met dit prachtige weer <3
Wij zijn gisteren met de garnalenboot TX20 meegeweest. Wat een enthousiasme van de medewerkers, haha, en wat een gepiel om zo'n garnaal open te krijgen :D
Vandaag gaan we een Historische Kruidenwandeling maken en een middag naar het strand (want nu is het echt strandweer!). En morgen ga ik zelf een vliegtuigje besturen :x :))


Ha jij bent echt de perfecte tourist voor Texel volgens mij. Al die extra uitjes hebben ze hier een stuk meer dan mijn wandelen, fietsen en too good to go boxen halen bij de Lidl :')


Het is heerlijk om hier weer te zijn ! Vanmorgen stukje gewandeld, daarstraks weer een geweldige too good to go box bij de Lidl opgehaald en vanavond dan toch ook voor mij nog een excursie namelijk Vip tour bij Ecomare. <3

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:27

Siersma schreef:
Probeer Leonie van Schaijk eens, van hoeve Consensus. Zij doet ook wel eens ritjes met haar eigen paarden.

Ik heb even gegoogled, maar ik lees dat dit een pensio(e)n stal is, weet je zeker dat zij ritjes doet?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:37

Vanavond met mn moeder op seh gezeten! Is beetje jammer sommige plannen nu vallen in duigen. Maar we maken het beste ervan en komt volgend jaar in maart of september wel weer!! Vrijdag terug naar de chirurg om te zien of dagje terug naar brabant moeten voor een operatie, dit wordt dan dagopname.

Maar aangezien we beide heel erg hebben af lopen tellen, zitten we dan liever op texel dan thuis! :(