Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:41

De camper bus vanmorgen een kwart slag gedraaid. Man man, wat een woei.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 14:45

Alwiene schreef:
Siersma schreef:
Wij gaan weer naar huis na een weekendje opladen. Staan nu bij de boot, maar aan de verkeerde kant van de kaartenhokjes helaas. Zal wel wachten worden. Pfff dat het nu nog zo druk is...


Misschien mensen die pas laat op de dag hun appartement ofzo in kunnen, maar wel balen als je gewoon naar huis wilt :=


Ja wij gingen altijd gewoon vroeg, en als we moeten wachten oo de tijd tot we het huisje in mogen, dan gaan we of al boodschappen doen of al lekker den burg in.

Vind persoonlijk zonde van je aankomstdag als je pas regen 1800 komt bijvoorbeeld, alsof een dag “weggegooid” is.

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:07

rien10 schreef:
De camper bus vanmorgen een kwart slag gedraaid. Man man, wat een woei.

Waar?? Net thuis maar waait helemaal niet zo hard vandaag

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:40

De Cocksdorp.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:30

Weekje in maart ook al weer geboekt! :D

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 22:32

Banyu schreef:
Weekje in maart ook al weer geboekt! :D


Jij bent nog erger dan ik _O- ik was tenminste nog al een poosje op Texel voor ik het nieuwe verblijf boekte :')

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:33

Alwiene schreef:
Banyu schreef:
Weekje in maart ook al weer geboekt! :D


Jij bent nog erger dan ik _O- ik was tenminste nog al een poosje op Texel voor ik het nieuwe verblijf boekte :')


Tja, al 25 jaar mn tweede thuis!
En de plek waar wij zitten is blijkbaar gewild.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 22:37

Ah ja ik had er even geen rekening mee gehouden dat jij op een vaste stek zit. Hoewel ik zeker voorkeuren heb zijn wij wat minder aan 1 plaats gebonden, dat scheelt.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:43

Ja, tis altijd zo geweest! Idk why!
De koog is ook echt ons “plekje” om te zitten denk ik ofzo?

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 06:19

Ik ga voor het eerst naar Texel. Nou ja, niet helemaal waar, 15 jaar geleden ben ik er geweest om een ponykamp te begeleiden :D (dat was via Vinea bij manege Elzenhof). Maar nu ga ik echt voor mezelf. Ik heb met een paar vriendinnen een particulier huis voor een week aan de rand van De Koog geboekt in september. En nu dit topic eens rondstruinen om te kijken wat we echt niet mogen overslaan :)*

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:51

Wat leuk om dit tegen te komen, toen ik jonger was vaak op het geweldige eiland op vakantie geweest en probeer nog steeds elk jaar te gaan.
Toevallig ga ik volgende week drie dagen naar Texel, we hebben een huifkar tocht geboekt bij de jan plezier.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:12

Las net dat er in september nog een een goede nazomer jon, dus ben benieuwd

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 20:34

Is er eigenlijk nog altijd op vrijdag soort van "markt" in Oudeschild?

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 21:45

Geloof het wel. Maar denk dat aankomense vrijdag de laatste is, is met de andere markten wel namelijk

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 22:49

Siersma schreef:
Geloof het wel. Maar denk dat aankomense vrijdag de laatste is, is met de andere markten wel namelijk



Ja, dan "stopt" het hoogseizoen en de schoolvakanties natuurlijk.... -O-

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:05

Ja dat dus idd. Hier zijn ze alweer naar school, midden gaat aankomende week en het zuiden heeft nog 1 week. We zien nu ook alweer de oudere Duitsers, de scholen zijn daar ook alweer begonnen.

Ik moet zeggen dat ik nog nooit op die markt in Skil geweest ben :o

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 10:40

Ik baal daar zo van, de eerste markt kwam weer vlak nadat wij weg waren en de laatste is net voordat we er weer zijn :=

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 10:50

Alwiene schreef:
Ik baal daar zo van, de eerste markt kwam weer vlak nadat wij weg waren en de laatste is net voordat we er weer zijn :=


Herkenbaar!

Wij gaan de eerste zaterdag alss we er zijn ook altijd naar de markt in den helder.
Zetten de auto dan bij de boot gaan te voet verder zeg maar. Misschien ook leuk voor jullie om te doen?

Laatste x had mijn mama toch nog wat jvh puzzels gescoord voor weinig die ze eigenlijk nog niet had.

In september komt nieuwe puzzel ook uit, die staat bij de blokker in den burg al op reservering :D

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 10:59

Banyu schreef:
Alwiene schreef:
Ik baal daar zo van, de eerste markt kwam weer vlak nadat wij weg waren en de laatste is net voordat we er weer zijn :=


Herkenbaar!

Wij gaan de eerste zaterdag alss we er zijn ook altijd naar de markt in den helder.
Zetten de auto dan bij de boot gaan te voet verder zeg maar. Misschien ook leuk voor jullie om te doen?

Laatste x had mijn mama toch nog wat jvh puzzels gescoord voor weinig die ze eigenlijk nog niet had.

In september komt nieuwe puzzel ook uit, die staat bij de blokker in den burg al op reservering :D


Als wij op weg zijn naar huis hangt er een volle caravan achter de auto, die parkeer ik niet even bij de boot om te gaan shoppen :=

Een nieuwe jvh of de nieuwe texelpuzzel, wat komt er uit?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:18

Nee je begrijpt me verkeerd, als je er al zit bedoel ik. Maar goed.

Ja, nieuwe jvh inderdaad

Nah, ik zeg het ook beetje krom! Maar bedoel, de eerste zaterdag als we zitten, niet de aankomstdag zeg mar haha

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 13:35

Banyu schreef:
Nee je begrijpt me verkeerd, als je er al zit bedoel ik. Maar goed.

Ja, nieuwe jvh inderdaad

Nah, ik zeg het ook beetje krom! Maar bedoel, de eerste zaterdag als we zitten, niet de aankomstdag zeg mar haha


Ligt niet aan jou haha, ik ben niet helemaal helder en nu ik het opnieuw lees zie ik totaal iets anders staan dan net. Op de een of andere manier las ik net dat jullie dat op weg naar huis deden, vraag me niet hoe ik dat ervan kon maken :')

Ik snap nu wat je bedoelt inderdaad, maar dat gaat hem niet worden, mijn vrouw is slecht ter been en zelf red ik het qua energie ook meestal niet om langere stukken te lopen. Ach geeft niet, doe het wel met de maandagmarkt in Den Burg haha.

Heb die jvh even opgezocht, is de oud hollandse ambachten denk ik? Weet nog niet of mijn moeder die te druk gaat vinden. Ze is bijna 77 en kan het turen naar te drukke platen niet altijd meer aan.

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:58

Banyu de markt die jij bedoelt is de gewone weekmarkt, die op maandagochtend in Den Burg is. Wat Alwiene bedoelt zijn de seizoensmarkten, die zijn er alleen in Juli en Augustus

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 23:00

Alwiene schreef:
Banyu schreef:
Nee je begrijpt me verkeerd, als je er al zit bedoel ik. Maar goed.

Ja, nieuwe jvh inderdaad

Nah, ik zeg het ook beetje krom! Maar bedoel, de eerste zaterdag als we zitten, niet de aankomstdag zeg mar haha


Ligt niet aan jou haha, ik ben niet helemaal helder en nu ik het opnieuw lees zie ik totaal iets anders staan dan net. Op de een of andere manier las ik net dat jullie dat op weg naar huis deden, vraag me niet hoe ik dat ervan kon maken :')

Ik snap nu wat je bedoelt inderdaad, maar dat gaat hem niet worden, mijn vrouw is slecht ter been en zelf red ik het qua energie ook meestal niet om langere stukken te lopen. Ach geeft niet, doe het wel met de maandagmarkt in Den Burg haha.

Heb die jvh even opgezocht, is de oud hollandse ambachten denk ik? Weet nog niet of mijn moeder die te druk gaat vinden. Ze is bijna 77 en kan het turen naar te drukke platen niet altijd meer aan.


Ah, het spijt me, dat wist ik niet!
Yes, is inderdaad de oud hollandse ambachten. Mocht je ‘m toch halen. En de blokker app bog niet hebben, meld je aan krijg je €2,50 korting vanaf €15,- niet een hele jackpot. Maar alle kleine beetjes hahahah :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 23:00

Siersma schreef:
Banyu de markt die jij bedoelt is de gewone weekmarkt, die op maandagochtend in Den Burg is. Wat Alwiene bedoelt zijn de seizoensmarkten, die zijn er alleen in Juli en Augustus


Yep, I know :)

MoniekJ

Berichten: 3593
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:27

Ja, wij gaan vanmiddag *\o/*