Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23989
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 12:58

DenieesB schreef:
laughterline schreef:
Ja het is ook maar net wat je zoekt idd. Ik ga weer terug waar ik vorig jaar ook geweest ben. Een luxe 5 sterren lodge en zij zorgen voor mijn kost en inwoning. Als je d'r zelf heel veel van gaat leren en t meer een soort stage is of echt soortvan vakantie dan snap ik t idd. Maar als je kei hard moet werken, en ook gezien wordt als medewerker etc, vind ik het krom


Wat gaaf! Naar zo iets was ik inderdaad op zoek, maar alles waar ik terecht kwam was voor minimaal 3 maanden. Waar ga jij vrijwilligerswerk doen? En hoe lang? Mag ook via pb!


Wat jammer dat je dat niet hebt kunnen vinden als je dat graag wilde. Gelukkig ga je nu ook wat gaafs doen; alleen moet je er dan voor betalen, maar dan nog; het blijft te gek!!

@Kelpa: gaaf vooruitzicht! Hoeveel tijd heb je om te reizen? Moet je in een dag weer terug of kan je het spreiden over meerdere dagen. Hluhluwe zal je vast kennen, maar vond ik zeker de moeite waard.

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:14

[/quote]

Wat gaaf! Naar zo iets was ik inderdaad op zoek, maar alles waar ik terecht kwam was voor minimaal 3 maanden. Waar ga jij vrijwilligerswerk doen? En hoe lang? Mag ook via pb![/quote]

Wat jammer dat je dat niet hebt kunnen vinden als je dat graag wilde. Gelukkig ga je nu ook wat gaafs doen; alleen moet je er dan voor betalen, maar dan nog; het blijft te gek!!

@Kelpa: gaaf vooruitzicht! Hoeveel tijd heb je om te reizen? Moet je in een dag weer terug of kan je het spreiden over meerdere dagen. Hluhluwe zal je vast kennen, maar vond ik zeker de moeite waard.[/quote]


Hi, nee kunnen we zeker over meerdere dagen verspreiden. Ca 5 dagen maar kan ook iets langer. Mijn vader wilt sowieso graag naar Swaziland . Hluhluwe kennen we wel maar nog niet geweest.

manzano

Berichten: 23989
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 13:25

De Drakensbergen bij Leshoto en daarboven het Golden Gate National Park zijn ook prachtig!! Je zou wellicht een rondje kunnen rijden, maar misschien zijn de afstanden wat te groot voor de tijd die je hebt.....

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:38

DenieesB schreef:
laughterline schreef:
Ja het is ook maar net wat je zoekt idd. Ik ga weer terug waar ik vorig jaar ook geweest ben. Een luxe 5 sterren lodge en zij zorgen voor mijn kost en inwoning. Als je d'r zelf heel veel van gaat leren en t meer een soort stage is of echt soortvan vakantie dan snap ik t idd. Maar als je kei hard moet werken, en ook gezien wordt als medewerker etc, vind ik het krom


Wat gaaf! Naar zo iets was ik inderdaad op zoek, maar alles waar ik terecht kwam was voor minimaal 3 maanden. Waar ga jij vrijwilligerswerk doen? En hoe lang? Mag ook via pb!


Ik heb gewoon random stallen die me aanspraken gemaild of ze hulp kunnen gebruiken in het hoogseizoen haha. Ook of ze me dan evt kunnen helpen met onderdak etc :P Eerst gekeken waar ik ongeveer wilde zijn en toen een hoop gemaild. Veel mailden er niet terug maar een aantal wel! Ik zal je zo even een pb'tje doen :) Heb ook veel gezocht op workaway.com trouwens, daar is 95% werken voor kost en inwoning.

manzano

Berichten: 23989
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 18:56

Via Workaway kan je zeker veel vinden. Had daar ook een mooie lodge met paarden gezien in Namibië. Maar is niet echt wat ik zocht, maar zeker aanrader als je zoiets zoekt.

manzano

Berichten: 23989
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 19:20

Leuk dat er weer leven in het topic is trouwens!
Voorpret!!! *\o/* *\o/*

DenieesB

Berichten: 482
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:40

manzano schreef:
Via Workaway kan je zeker veel vinden. Had daar ook een mooie lodge met paarden gezien in Namibië. Maar is niet echt wat ik zocht, maar zeker aanrader als je zoiets zoekt.


Volgens mij heb ik contact gehad met hen! Het was net niet wat ik zocht, ik wilde ook eeeeigenlijk toch wel heel erg graag naar Zuid-Afrika. Maar inderdaad, via Workaway is ook veel te vinden *\o/*

Eerst maar aan mijn avontuur beginnen haha, ik krijg er elke dag steeds meer zin in :j

Is het trouwens erg makkelijk om rand te halen op het vliegtuig, of misschien makkelijker om te bestellen?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:55

Bij ons stond er een lange rij bij het wisselkantoor en heb uiteindelijk heel de vakantie met 40€ rondgelopen :+ maar ik heb verders gewoon gepind telkens.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:38

DenieesB schreef:
manzano schreef:
Via Workaway kan je zeker veel vinden. Had daar ook een mooie lodge met paarden gezien in Namibië. Maar is niet echt wat ik zocht, maar zeker aanrader als je zoiets zoekt.


Volgens mij heb ik contact gehad met hen! Het was net niet wat ik zocht, ik wilde ook eeeeigenlijk toch wel heel erg graag naar Zuid-Afrika. Maar inderdaad, via Workaway is ook veel te vinden *\o/*

Eerst maar aan mijn avontuur beginnen haha, ik krijg er elke dag steeds meer zin in :j

Is het trouwens erg makkelijk om rand te halen op het vliegtuig, of misschien makkelijker om te bestellen?


Ik bestel meestal 1000R en neem die mee, meer zou ik ook niet op zak hebben. Daarna gewoon in de winkels gepind en meestal pinde ik rond de 600R. Maar op het vliegveld kan je ook gewoon pinnen hoor :-)

manzano

Berichten: 23989
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 23:52

Ik pin gewoon op OR Tambo. Niets geen wisselkantoor, gewoon pinautomaat.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:36

Het lijkt erop dat ik ook even terug ga naar ZA <3 Hoe gaaf het in Namibie ook is, ik mis CT heel erg en een goede vriendin van me gaat op vakantie naar ZA dus ik ga haar daar opzoeken.
Als het meezit krijgt mijn vriend ook vrij, hij is nog nooit in CT geweest, dus we willen gaan roadtrippen van Windhoek naar CT en hopenlijk een weekje daar blijven :D

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:38

Ik vertrek 17-10 naar CT en dan 4 weken rondtrekken naar Namibie, Botswana, Zimbabwe (Vic Falls).

manzano

Berichten: 23989
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 11:54

Eydis schreef:
Ik vertrek 17-10 naar CT en dan 4 weken rondtrekken naar Namibie, Botswana, Zimbabwe (Vic Falls).

Gaaf!! Alleen?

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:48

Iriscope schreef:
Het lijkt erop dat ik ook even terug ga naar ZA <3 Hoe gaaf het in Namibie ook is, ik mis CT heel erg en een goede vriendin van me gaat op vakantie naar ZA dus ik ga haar daar opzoeken.
Als het meezit krijgt mijn vriend ook vrij, hij is nog nooit in CT geweest, dus we willen gaan roadtrippen van Windhoek naar CT en hopenlijk een weekje daar blijven :D



Aaah wat leuk iris!!

manzano

Berichten: 23989
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 18:00

Ooh super leuk ook Iris. Goed vooruitzicht!

Zira1994

Berichten: 1271
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:04

Bokkers help! Ik loop een beetje vast. We zitten momenteel in het prachtige zuid Afrika, Addo om precies te zijn. Morgen gaan we verder met als doel st lucia. Echter is dit met huurauto natuurlijk veel te ver in een keer. Hebben jullie een tip om onderweg te overnachten ?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:42

Durban of East London? Vond ik allebei heel leuk!

Zira1994

Berichten: 1271
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:50

Dankje ! Misschien dat we dan inderdaad 2 tussen stops doen want het is wel echt een heel eind

manzano

Berichten: 23989
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 21:19

*dubbel bericht*
Laatst bijgewerkt door manzano op 18-09-17 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Berichten: 23989
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 21:22


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:40

Zira1994 schreef:
Dankje ! Misschien dat we dan inderdaad 2 tussen stops doen want het is wel echt een heel eind

In east London is een natuurreservaat waar je wandelingen kan maken, niet eens heel lange en op en duur kom je uit op een plek wat echt heel mooi is, boven je staan echt grote villa's op de klif en beneden in de verte zie je de zee en die was bij ons heel wild in East London echt machtig!

Helaas geen fotos van. Durban is ook leuk 's avonds op Florida road, heel veel leuke barren/restaurants waar je goedkoop en lekker kan eten.

Mocht je nog specifiek namen willen weten pb me maar, dan zoek ik het voor je op.

Zira1994

Berichten: 1271
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:59

Ah okee ! Ja Durban is nog wel een eind. We hebben net nog een klein rondje Addo gedaan en stappen zo in de auto en gaan we rijden. Dan kijken we wel hoever we komen vandaag. Thanx in ieder geval

Zira1994

Berichten: 1271
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:32

Zijn in kokstad beland. Kwamen precies aan voor het donker werd. Voor die tijd nog aan de kant gezet door politie die een tip gaf voor hotel hier. Morgen verder. Bedankt voor jullie hulp !

manzano

Berichten: 23989
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 19:42

Zira1994 schreef:
Zijn in kokstad beland. Kwamen precies aan voor het donker werd. Voor die tijd nog aan de kant gezet door politie die een tip gaf voor hotel hier. Morgen verder. Bedankt voor jullie hulp !

Fijn! Mooie trip gehad?

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 00:42

manzano schreef:
Eydis schreef:
Ik vertrek 17-10 naar CT en dan 4 weken rondtrekken naar Namibie, Botswana, Zimbabwe (Vic Falls).


Gaaf!! Alleen?


Yep alleen! ;-)