Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DenieesB

Berichten: 482
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:52

Ik kom hier dan ook EINdelijk binnenvallen! Ik heb eventjes ( :o ) het gehele topic doorgelezen, en ben al zo veel goede tips tegengekomen. Wat een ontzettend leuk forum! Vind het eigenlijk best jammer dat ik nu alles doorgelezen heb, want vond het geen erge bezigheid :D

Vandaag over precies 5 weekjes vlieg ik naar ZA! Ik zal dan 4 weken verblijven bij African Dream Horse Safari, ik heb er zo zin in! *\o/*

Ik zit alleen nog zo ontzettend te twijfelen over het wel of niet nemen van Malariapillen.. Wat zeggen jullie bij verblijf in Hoedspruit? Better safe than sorry?

Ik ben ook nog in twijfel met betrekking tot mijn transfer. Mijn eerste plan was om een binnenlandse vlucht te nemen, maar nu is het misschien ook juist weer leuk om met een huurauto zelf te rijden naar Hoedspruit. Dan zie ik vast wat van het land, en kan ik denk ik langs de panoramaroute rijden. Is dit aan te bevelen?

Walkure

Berichten: 1396
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:57

DenieesB schreef:
Ik kom hier dan ook EINdelijk binnenvallen! Ik heb eventjes ( :o ) het gehele topic doorgelezen, en ben al zo veel goede tips tegengekomen. Wat een ontzettend leuk forum! Vind het eigenlijk best jammer dat ik nu alles doorgelezen heb, want vond het geen erge bezigheid :D

Vandaag over precies 5 weekjes vlieg ik naar ZA! Ik zal dan 4 weken verblijven bij African Dream Horse Safari, ik heb er zo zin in! *\o/*

Ik zit alleen nog zo ontzettend te twijfelen over het wel of niet nemen van Malariapillen.. Wat zeggen jullie bij verblijf in Hoedspruit? Better safe than sorry?

Ik ben ook nog in twijfel met betrekking tot mijn transfer. Mijn eerste plan was om een binnenlandse vlucht te nemen, maar nu is het misschien ook juist weer leuk om met een huurauto zelf te rijden naar Hoedspruit. Dan zie ik vast wat van het land, en kan ik denk ik langs de panoramaroute rijden. Is dit aan te bevelen?


Super leuk! Ik ben net een maandje terug van een 5 weeks verbiljf.
Ik heb geen malaria pillen genomen, maar ik zat in de winter dus er was weinig risico. Ik heb me dan ook gewoon laten adviseren door een GGD arts. Maar ik hoorde daar verschillende verhalen.

Ik heb zelf de ashton shuttle genomen vanaf Johannesburg, was 100 eu goedkoper en duurde ongeveer 5 uur om in Hoedspruit te komen, zie je toch weer een beetje binnenland.
De route is opzich niet moeilijk of gevaarlijk maar ik weet niet of je zin hebt om na een lange vlucht zelf nog auto te moeten rijden? De panorama route heb ik zelf bezocht met een excursie via de African Dream Horse Safari :)

Walkure

Berichten: 1396
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:05



Een kort filmpje van mijn 5 weken stage bij African Dream! Vond het zo super gaaf en zou het iedereen aanraden. :D
Voor mij in elk geval zeker niet de laatste keer in Afrika, probeer mijn vriend over te halen om naar Tanzania te gaan, ff sparen nog! :P

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:06

Je zou ook een noodkuur mee kunnen nemen. Dan neem je als je dan al ziek wordt.

En verder denk ik dat je ook wel de Panorama route vanuit hoedspruit kunt gaan doen.

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:18

Panorama vanuit Hoed is echt goed te doen :j Maar die kunnen ze ook voor je regelen als excursie, zij weten de leukste plekken om te stoppen. :)

Ik heb persoonlijk in mijn halfjaar Hoed geen malariapillen genomen. Ze zijn daar sowieso heel alert op symptomen (1 dag niet lekker, meteen testen), en ook met malariapillen kun je het alsnog wel krijgen, maar de symptomen vallen dan minder op of lijken een bijwerking. Dat vond ik een heel eng idee := Bovendien zitten ze daar nu nog redelijk in de winter, het is 's nachts nog vrij koud, dus het muggenrisico is nog vrij laag. Dat wordt vanaf november ofzo weer hoog.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:31

Dat ziet er gaaf uit zeg in dat filmpje!! En die big swing, oh god die had echt m'n nek verrot en m'n vriend zijn onderrug _O- Voor die schok dat je opgevangen werd was het wel leuk :+

Heb even de website opgezocht van african dream horse safaris, ziet er mega uit zeg! Wat ga jij daar een mooie tijd beleven <3

Ik zelf zou denk ik wel malaria tabletten nemen aangezien het seizoen in september begint en jij dan al halfweg oktober zit... Ik was al panisch bij elke mug afgelopen begin juni :+ Toen was net het malariaseizoen afgelopen.. Maar zou zelf natuurlijk ook liever geen bijwerkingen hebben.. keuzes keuzes! :P

Ik ben druk bezig met het voorbereiden en verzamelen van alle gegevens die ik nodig heb bij het aanvragen van mn visum voor 6 maanden.. Nog 1 of 2 dingen dan kan ik over een ruim maandje eindelijk aanvragen! Achja, geboekt heb ik al _O- Vlieg tussen kerst en NY en dat is echt mega duur als ik er nog zo lang op moet wachten om te boeken. En meestal lukt het wel een visum voor 6 maanden :j

Hoop echt dat ik op een dag kan emigreren <3 mis het..

Edit: Ohja, tip: ik weet niet of je op toeristenvisum naar binnen gaat, maar ze vragen altijd wat je komt doen.. zeg dan niet dat je vrijwilligerswerk gaat doen want dat mag officieel niet en dan ben je de banketstaaf. Zeg gewoon dat je gaat reizen :)

manzano

Berichten: 23984
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 18:39

@deniees: ik ga over 4 weken en zit ook in de buurt. Misschien komen we elkaar tegen. Ik moet ook een transfer regelen naar Hoedspruit en heb vandaag een bus geboekt met Ashtons tours

Edit: als je wat langer de site laat open staan krijg je een pop-up met kortingscode van 40% O:)
Laatst bijgewerkt door manzano op 14-09-17 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:40

Oh ja, ik heb ook nog wat filmpjes van bij ADHS. Een kleine greep:





manzano

Berichten: 23984
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 18:44

Kun je bij ADHS ook langs komen voor een eenmalige rit?? Dan wil ik dat nog proberen te regelen.

Ik zit er half oktober tot half november en neem wel malaria-pillen mee.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:51

Huh ik ken dat niet, ADHS. Kan je daar dan 5 weken 'op vakantie'? Kan iemand me misschien pb-en met uitleg, ik vind hun site heel gaaf maar haal geen kostenplaatje oid eruit |o

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:51

Ik hoor juist dat er in verhouding nu al veel meer malaria problemen zijn, vooral in Limpopo en Mpumalanga omdat de winter niet zo koud is geweest.
Zelf slik ik ze in die omgeving wel voor de zekerheid.
Moet er binnenkort eens achteraan, ik vlieg morgen over 5 weken die kant op.

Spannend om het visum te regelen laughterline.
Heb vanuit het werk ook al eens zitten kijken en zou in principe zo een werk visum kunnen aanvragen.
Maar ja, de paarden thuis he? :o

manzano

Berichten: 23984
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 18:52

sureido schreef:
Huh ik ken dat niet, ADHS. Kan je daar dan 5 weken 'op vakantie'? Kan iemand me misschien pb-en met uitleg, ik vind hun site heel gaaf maar haal geen kostenplaatje oid eruit |o

Dit soort projecten heb je heel veel. Je kan ze mailen voor info evt. Heb ook met ze gemaild. Kan even zoeken of ik het terug kan vinden, maar het zijn een soort betaalde meewerkvakanties.

Walkure

Berichten: 1396
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:22

Haha thanks laughterlines! Big Swing was zo tof maar van te voren kon ik wel janken zo spannend!

manzano schreef:
Kun je bij ADHS ook langs komen voor een eenmalige rit?? Dan wil ik dat nog proberen te regelen.

Ik zit er half oktober tot half november en neem wel malaria-pillen mee.


Jaa zeker, zijn veel touristen die eenmalig komen voor een trail :)

Walkure

Berichten: 1396
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:24

sureido schreef:
Huh ik ken dat niet, ADHS. Kan je daar dan 5 weken 'op vakantie'? Kan iemand me misschien pb-en met uitleg, ik vind hun site heel gaaf maar haal geen kostenplaatje oid eruit |o


Ik heb er 'stage' gelopen, heb dus wel wat meer meegewerkt in het bedrijf (wedstrijd georganiseerd, wat meer verantwoordelijkheid enzo) maar het was wel een vakantie ja. Ik heb misschien nog ergens wel een rijtje met wat de kosten zijn.

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:25

Nee, niet helemaal waar. Je hoeft geen stalwerk te doen, dus dat scheelt.

Dagen bestaan o.a. uit game drives in het big 5-gebied, waar je ook woont, verder doe je ritten of lessen, eventueel in het donker, met of zonder toeristen, springlessen... Je ben enorm vrij om het zelf in te delen.: :j Verder doen ze meestal 1x per week een excursie, bijvoorbeeld naar de top van een berg (foto onder), een bergwandeling, een dagje Kruger etc.

Kosten ben ik niet meer van op de hoogte, is inmiddels 2 jaar geleden. Kosten zijn een jaar geleden ofzo veranderd dus je kunt ze echt het beste gewoon zelf mailen. Goedkoop is het niet per se, maar je leeft daarvoor wel midden in een big-5 reservaat met de olifanten in je achtertuin (letterlijk!), met de paarden en het hele Afrikaanse leven.

Mailen voor info is inderdaad goed te doen, ze geven heel uitgebreid antwoord terug :j Met een standaard deel waar vrijwel alle standaard vragen in staan, ook malaria-advies, kledingadvies en overige handige zaken.


Afbeelding

Walkure

Berichten: 1396
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:27

Sokje_6 schreef:
Kosten ben ik niet meer van op de hoogte, is inmiddels 2 jaar geleden. Kosten zijn een jaar geleden ofzo veranderd dus je kunt ze echt het beste gewoon zelf mailen. Goedkoop is het niet per se, maar je leeft daarvoor wel midden in een big-5 reservaat met de olifanten in je achtertuin (letterlijk!), met de paarden en het hele Afrikaanse leven.


Kosten zijn idd zeker niet hoog voor wat je krijgt naar mijn mening. Ze hebben ook een nieuw verblijf gebouwd naast de stallen, heel erg luxe alleen geen olifanten in de achtertuin :-)

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:31

:j Dat vind ik een van de mindere ontwikkelingen, eerlijk gezegd. Juist het verblijf in Jejane is wat mij betreft wat het zo intens bijzonder maakt. Ik heb liever minder luxe en dan in een big 5-reservaat, maar dat is heel bijzonder. Maar daar is toch ook nog wel verblijf?

Walkure

Berichten: 1396
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:36

Maar je zit wel naast de stallen en het dorp, waardoor je kan gaan en staan waar je wilt en niet afhankelijk bent. Bovendien gaf dit ons als stagiairs het de kans om meer verantwoordelijkheid voor de paarden/stallen te dragen.
En ja op de bush camp is ook nog een verblijf, in de tijd dat wij er waren hebben ze op bush camp niet veel dieren in de tuin gezien dus dat gemis heb ik dan ook niet, ik snap je punt wel hoor. :)
Het grootste minpunt eraan vind ik dat niet iedereen meer bij elkaar zit.

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:42

Oh, dus de paardenmensen zitten bij de paarden en de andere helft niet?
Die afhankelijkheid was inderdaad soms wel een probleem, althans niet voor mij want ik zat het liefst de hele middag op de uitkijk voor dieren <3 Maar ik snap wel dat ze dat opgelost wilden hebben.

DenieesB

Berichten: 482
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:38

manzano schreef:
@deniees: ik ga over 4 weken en zit ook in de buurt. Misschien komen we elkaar tegen. Ik moet ook een transfer regelen naar Hoedspruit en heb vandaag een bus geboekt met Ashtons tours

Edit: als je wat langer de site laat open staan krijg je een pop-up met kortingscode van 40% O:)



Oh zou ontzettend leuk zijn als je een trial komt rijden wanneer ik er zit, dat wordt dan mijn eerste bokt-meeting, en wel in ZA! :=

Bedoel je 40% korting bij Ashtons? Ik land later dan dat zij vertrekken, dus voor mijn transfer naar Hoedspruit is dat niet aantrekkelijk. Dat betekend dat ik in Johannesburg moet overnachten, terwijl ik in de ochtend land. Terug wil ik denk ik wel via Ashtons doen. Heen dan met het vliegtuig of zelf rijden.. Hmm twijfel er echt over haha. Drama al die keuzes.

Denk ook maar dat ik gewoon Malaria pillen meeneem, en dan kan ik altijd nog kiezen _O-

Die filmpjes trouwens, ohmy <3 Ik kan niet wachten, ik hoop dat ik zo veel moois te zien krijg!


MarijeR schreef:
Ik hoor juist dat er in verhouding nu al veel meer malaria problemen zijn, vooral in Limpopo en Mpumalanga omdat de winter niet zo koud is geweest.
Zelf slik ik ze in die omgeving wel voor de zekerheid.
Moet er binnenkort eens achteraan, ik vlieg morgen over 5 weken die kant op.


Welke Malaria pillen slik jij altijd Marije?

Ik vind de kosten ook erg meevallen als je realiseert wat je er allemaal voor terug krijgt! @ Esirene ben je nog geinteresseerd in een PB? Als je wil kan ik je wat meer informatie sturen over ADHS :j

Maar wat leuk dat er al weer 2 bokkers ook in ZA zijn, wanneer ik er ook ben! *\o/*

manzano

Berichten: 23984
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 22:49

aDHS heeft wel verschillende tarieven voor stage of "vakantie"

Ik overnacht idd in Jburg en dan door met Ashtons. Da's nog steeds veel goedkoper dan vliegen.

Ik heb altijd Malarone. Moet ze nog even regelen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:52

DenieesB, ik heb jarenlang lariam gebruikt als ik in malaria gebied was en van 1999 t/m 2015 nooit (vervelende) bijwerkingen gehad terwijl lariam wel bekend staat om nare bijwerkingen.
Vorig jaar ineens wel en toen ben ik geswitcht naar malarone. Daar geen last van gehad.
Malarone is alleen wel wat duurder maar een groot deel krijg ik via de (aanvullende) zorgverzekering vergoed.

manzano

Berichten: 23984
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 22:55

Tip is misschien nog om je apotheek te vragen om niet het merk Malarone, maar om pillen met dezelfde werkzame stof (merkloze zeg maar).... Scheelt veel geld als je ze zelf moet betalen.

DenieesB

Berichten: 482
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:03

Hmm, Lariam durf ik toch met al die gekke verhalen niet aan. Als het goed is wordt het vergoed, anders is dat zeker een goede tip voor die merkloze!

@ manzano, weet jij ook de prijzen voor een stage dan? Ik weet alleen de prijs voor 'vakantie' :9

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:08

Wat is die prijs dan? Ik zie op hun site alleen maar dat je naar krueger kan en allerlei paardensporten kan doen maar niet echt iets over werken.