Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:15

Bedankt voor de tips, ik ga 4 a 5 maanden, dus zal wel een lang visum nodig hebben.

Ik weet nog niet precies welke weken ik ga reizen, maar rond kerst gaat het kamp waar ik zit dicht voor 2 weken, dus dat zal dan zijn. Idapaulien, je naam komt me bekend voor. Reed je vroeger ponywedstrijden in Friesland? Kring tusken waard en klif?

idapaulien

Berichten: 702
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:20

Gracezellaa schreef:
Bedankt voor de tips, ik ga 4 a 5 maanden, dus zal wel een lang visum nodig hebben.

Ik weet nog niet precies welke weken ik ga reizen, maar rond kerst gaat het kamp waar ik zit dicht voor 2 weken, dus dat zal dan zijn. Idapaulien, je naam komt me bekend voor. Reed je vroeger ponywedstrijden in Friesland? Kring tusken waard en klif?


Wat grappig. Ik heb daar inderdaad wedstrijden gereden. Jij ook?

Nyaleti

Berichten: 6285
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:08

Ik benn sinds zaterdag in Zuid- Afrika! Its wonderful wooow. Ik verblijf in Hoedspruit, in de Kruger Area. Mooi uitzicht op de bergen, eerste game drive is al gemaakt op Buffaloland, vanavond overnachten in een tentje op Klaserie.

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:58

Ik vlieg vanavond weer terug. Prachtig land met prachtige mensen, maar ik wil heel graag wel weer naar huis ook :)

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:02

casperzazoe schreef:
Ik benn sinds zaterdag in Zuid- Afrika! Its wonderful wooow. Ik verblijf in Hoedspruit, in de Kruger Area. Mooi uitzicht op de bergen, eerste game drive is al gemaakt op Buffaloland, vanavond overnachten in een tentje op Klaserie.

Hoed! <3 Je kunt daar heel fijn paardrijden, mocht je tijd over hebben :D

idapaulien

Berichten: 702
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:53

Wij zijn afgelopen weekend naar Addo geweest. Het duurde even, maar uiteindelijk hebben we meerdere olifanten gezien. Waarvan één rakelings langs onze auto liep. We kwamen op de weg naar het park ook nog door een reservaat waar wij oa. giraffes en zebra's zagen. Echt bijzonder! :D

Dit weekend zijn wij van plan om via Coffee Bay naar Durban te rijden. Aangezien wij nu bijna een week vrij hebben van school. Weten jullie nog plaatsen, musea of parken die de moeite waard zijn of iets wat wij absoluut moeten doen?
Wij vertrekken vrijdagochtend en komen maandagavond weer terug.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:00

Ik ga heel onverwachts as september terug <3. Kreeg ineens een retourticket in mijn handen geduwd van mijn ouders. Alles tot op het bot toe geregeld, echt te gek voor woorden. Vlieg alleen heen (zij zijn er dan al) en met zn drieen vliegen we terug. Ga een kleine 2 weken, voornamelijk familiebezoek en hotspots regio Jozi. Wilde eigenlijk volgend jaar gaan en dan 2 weken Jozi en dan nog 1 week Kaapstad, maar deze te gekke verrassing gooit "roet" in het eten, dus sla Kaapstad even over. Maar ga daar uiteraard nog een keertje terug heen, hart verloren vorige keer <3.

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:04

Geweldig! :D Heel veel plezier alvast!

Nyaleti

Berichten: 6285
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:23

Wwat gaaf Yv! Lieve ouders heb jij :)
Afgelopen weekend gaan rijden bij African Dream Horse, Helaas wat tegen gevallen omdat we met een gevorderde groep gingen dus veeldraven etc, maar iemand bleek niet te kunnen licht rijden dus alleen maar gestapt.
Gisteren de Panorama route gedaan, absoluut een aanrader het is echt zooooo mooi! Bewaar de three rondawels (geen idee hoe je dat schrijft) voor het laatste want dat is absoluut de mooiste..
Mocht iemand nog een leuk project zoeken met Wildlife raadt ik African Impact aan want wat gaaaf! Bijna elke dag game drives met Sunrise of sundowners en ook eenn paar overnachtingen in een tentje op t reservaat waar je snachts de hyenas in het kamp ziet!

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:26

Oef, da's inderdaad jammer van je rit. Gebeurt wel vaker, dat ruiters aangeven dat ze kunnen draven en galopperen en vervolgens niks kunnen. Heb ik daar ook een paar keer gehad toen ik als begeleiding mee ging op de ritten. Mensen overschatten zichzelf nogal snel. Zelfs als we dan specifiek vragen hoe veel rij-ervaring ze hebben, wat ze kunnen, of ze termen snappen etc. is het niet te voorkomen.
Hoop dat je er toch een beetje van hebt genoten, het gebied is prachtig. Welk paard had je?

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:10

Nou, te gek he :D. Heb er zoveel zin in! Nog een lange 6 weken en dan zit ik in het vliegtuig. Eindelijk weer :D <3.

Zonde van de rit zeg! Dat is 1 van mijn redenen dat ik op vakantie eigenlijk nooit op een paard ga zitten. Bang dus voor zo iemand in de groep waardoor ik een minder leuke rit krijg dan verwacht. Dan liever niet haha.

Phylos

Berichten: 5672
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 07:05

casperzazoe schreef:
Wwat gaaf Yv! Lieve ouders heb jij :)
Afgelopen weekend gaan rijden bij African Dream Horse, Helaas wat tegen gevallen omdat we met een gevorderde groep gingen dus veeldraven etc, maar iemand bleek niet te kunnen licht rijden dus alleen maar gestapt.
Gisteren de Panorama route gedaan, absoluut een aanrader het is echt zooooo mooi! Bewaar de three rondawels (geen idee hoe je dat schrijft) voor het laatste want dat is absoluut de mooiste..
Mocht iemand nog een leuk project zoeken met Wildlife raadt ik African Impact aan want wat gaaaf! Bijna elke dag game drives met Sunrise of sundowners en ook eenn paar overnachtingen in een tentje op t reservaat waar je snachts de hyenas in het kamp ziet!

Helemaal mee eens. Three rondavels waren ook mijn favoriet! En African impact is een top organisatie. Ik heb met ze gewerkt in Zambia, maar dan met kinderen. Ik hoop volgend jaar weer naar Afrika te gaan. Zit nu in Viet am. Ook prachtig maar Afrika heeft mijn hart al

Nyaleti

Berichten: 6285
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:16

Ik ben helaas weer thuis, maar net zoals iedereen; je raakt helemaal verliefd op dit land en ben al aan het plannen om in het na jaar een weekje naar een vriend te gaan in Kaapstad *\o/* Brutale vraag maar wat betalen jullie voor een vliegticket? Ik ben terug gevlogen naar Dusseldorf voor ongeveer 300 euro maar ik zie nu niets wat ook maar in de buurt komt.. ;(

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:06

Wij waren vorig jaar voor 550 euro retour (Dusseldorf - Johannesburg).
Ik weet niet wanner je wilt gaan?

Kijk eens naar Qatar airways. Van Amsterdam naar Kaapstad.
Bijvoorbeeld van 5 nov - 12 nov voor 498 euro. Dan heb je wel de terugreis een fikse overstap van 8 uur, maar de prijs is daar natuurlijk ook wel naar. Ik heb de prijs gevonden via momondo, boeken zou je dan via kilroy moeten doen (en dat is betrouwbaar).

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:13

Weet iemand hier hoe lang het duurt voor je je visum krijgt nadat je alle documenten hebt ingeleverd? Dit gaat om een visum voor langer dan 3 maanden. Ik moet namelijk al vluchten boeken voordat ik mijn visum krijg, maar kan natuurlijk niet vliegen voor ik mijn visum heb.

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:22

Wij waren per persoon ongeveer 650/700 euro kwijt (retour, van Dusseldorf naar Johannesburg met overstap op Abu Dhabi). Vlogen met Etihad, hebben eind april de tickets gekocht en vlogen halverwege juli heen en begin augustus weer terug.

Visum weet ik niets van, sorry!

idapaulien

Berichten: 702
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:54

Gracezellaa schreef:
Weet iemand hier hoe lang het duurt voor je je visum krijgt nadat je alle documenten hebt ingeleverd? Dit gaat om een visum voor langer dan 3 maanden. Ik moet namelijk al vluchten boeken voordat ik mijn visum krijg, maar kan natuurlijk niet vliegen voor ik mijn visum heb.


Als je alle documenten hebt ingeleverd, wacht je ongeveer 30 dagen, maar ik kon het binnen twee weken al ophalen.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:35

Gracezellaa schreef:
Weet iemand hier hoe lang het duurt voor je je visum krijgt nadat je alle documenten hebt ingeleverd? Dit gaat om een visum voor langer dan 3 maanden. Ik moet namelijk al vluchten boeken voordat ik mijn visum krijg, maar kan natuurlijk niet vliegen voor ik mijn visum heb.


Je hoeft niet perse je vlucht al te boeken.
Wel moet je een vlucht reservering kunnen overleggen bij je visum aanvraag. Hiervoor kun je het best even een reisbureau mailen.
Die kunnen je een officiele bevestiging sturen, je hebt dan een optie op het ticket (meestal is die maar een paar dagen geldig, maar dat maakt niet uit, het gaat er enkel om dat je een reserveringsbevestiging hebt voor een ticket)
Dan kun je zodra je alles rond hebt echt gaan boeken, je weet het met de ambassade namelijk nooit zeker.

Overigens was mijn werkvisum (voor 3 jr) al binnen 6 dagen afgerond, maar het kan alle kanten op.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:36

Ik vloog trouwens voor 510 euro heen en weer, Kaapstad Amsterdam, met Qatar. Had wel een lange overstap maar het vliegveld van Qatar is prima, je hebt er zelfs lounge stoelen die plat kunnen zodat je kan slapen.
Qatar zelf vond ik super fijn, voor vliegtuig eten goed te doen, fijn personeel, goede on-flight entertainment etc.

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:47

Etihad (overstap op Abu Dhabi) ook heel fijn trouwens. Abu Dhabi heeft ook loungestoelen (wel van plastic) en Etihad is ontzettend fijn vliegen. Goed eten, vriendelijk personeel en genoeg beenruimte voor mij (1.73). Leuk en veel entertainment aan boord op een schermpje in de stoel voor je. Vlogen van Abu Dhabi naar Dusseldorf terug met Air Berlin, maar dat was geen aanrader. Ik had met mijn gemiddelde lengte al heel erg weinig beenruimte, het eten was matig en het personeel was iets minder vriendelijk dan Etihad. Volgende keer betaal ik liever iets meer voor een complete vlucht met Etihad zeg maar.

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:39

Wij gaan zeer waarschijnlijk in februari weer naar Zuid-Afrika! Mijn zus woont in Pretoria. Wij zijn er 2 jaar geleden ook geweest en zijn toen naar Krugerpark, Hazyview, St Lucia geweest. Hebben jullie nog andere leuke tips om te zien?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:45

Mlilwane Wildlife Sanctuary in Swaziland vond ik erg gaaf!

Drakensbergen zijn ook mooi, we zijn de Sanipass op geweest (met een begeleide tour) en dat was erg de moeite waard!

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:00

Swaziland willen we nu ook graag heen! hoeveel dagen is daar de moeite waard?

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:08

Swaziland is mooi! De wegen die wij namen hadden wel allemaal megaveel potholes, dus reken maar extra veel tijd om doorheen te rijden.
Ook twee keer politie op de weg gehad. Een keer voor rijbewijs, tweede keer voor kentekenplaatverlichtingcontrole _O- Galgje is er niks bij. :+ Was allebei prima dus we konden zo door, maar was wel geinig om een keer mee te maken. :D

idapaulien

Berichten: 702
Geregistreerd: 27-05-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:21

Zijn jullie ook al in Lesotho geweest?

Wij willen over twee weken daar naartoe reizen (vanuit Port Alfred). Wij hebben een week voor een rondje Lesotho, Drakensbergen, Durban en weer terug. Het is allemaal een beetje krap, maar dat is helaas niet anders (mensen die nog toetsen hebben, mensen die op donderdag vanuit Durban vliegen en mensen die weer bezoek van familie krijgen..).

Hebben jullie nog tips wat betreft Lesotho en Durban? :)