USA 2013

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12726
Geregistreerd: 12-02-04

USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 17:56

Omdat het nu 2013 is hierbij weer een nieuw topic voor vragen en ervaringen over de VS! :)

Het vorige topic staat hier

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:34

Dan wil ik me hier ook heel graag melden! Ik ga dit jaar voor een maand naar Amerika werken op een stal. Dit is een spring/hunterstal waar ik ook veel mag rijden, dus super leuk! Die stal is in Cartersville, Georgia.
Super spannend dus!

Ik ga donderdag me paspoort aanvragen want die heb ik niet en dan daarna me vlucht en me ESTA aanvragen. Ik ben vroeger al een keer eerder in Amerika geweest, waar weet ik echt niet meer! En daar weet ik ook echt bijna niks meer van dus dit is heel nieuw voor me!

Nadir

Berichten: 12726
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 18:39

Linn, wat gaaf dat je op een stal gaat werken!
Je weet hopelijk wel dat je officieel niet mag werken op een ESTA?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:40

Leuk een nieuw topic :) Wij gaan in 2013 met de camper op pad, van new york naar atlanta :)

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:41

@_Linn_: heb je wel een werkvisum geregeld, aangezien je op een ESTA niet mag werken?

Ik meld me ook meteen, wij gaan dit jaar voor 10e keer naar Amerika. Ik ga (zoals in mijn onderschrift staat) in oktober naar met een cruise naar de Bahamas. Wij gaan gelijk 2,5 week rondreizen. Wij gaan pas rond juli vlucht/auto/hotel boeken. Allemaal zo last minute mogelijk eigenlijk

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:43

liberty schreef:
Leuk een nieuw topic :) Wij gaan in 2013 met de camper op pad, van new york naar atlanta :)


Ikke mee ikke mee :')

Nadir

Berichten: 12726
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 18:47

Gaaf Liberty!! Waar verblijven jullie allemaal?

Jouw tripje is idd ook erg leuk Douraque! :j

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:48

Ik meld me ook! We gaan dit jaar trouwen en willen heel graag richting Miami op huwelijksreis ;-)
Na NY afgelopen jaar en het jaar ervoor Californie zijn we een beetje verslaafd!...

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:49

Dat is heel normaal met Amerika, na 1x keer ben je verslaafd

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:14

Nadir schreef:
Gaaf Liberty!! Waar verblijven jullie allemaal?

Jouw tripje is idd ook erg leuk Douraque! :j

ben er druk mee bezig, wil iig naar Kentucky Horse park, de amish, gettysburg, memphis.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:24

Douraque schreef:
@_Linn_: heb je wel een werkvisum geregeld, aangezien je op een ESTA niet mag werken?

Ik meld me ook meteen, wij gaan dit jaar voor 10e keer naar Amerika. Ik ga (zoals in mijn onderschrift staat) in oktober naar met een cruise naar de Bahamas. Wij gaan gelijk 2,5 week rondreizen. Wij gaan pas rond juli vlucht/auto/hotel boeken. Allemaal zo last minute mogelijk eigenlijk


Met een toeristen visum mag je toch maximaal 3 maanden in Amerika verblijven? Ik ben er maar 4 1/2 week... en de eigenaresse zei ook dat ik een toeristen visum moest aanvragen.

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:28

Je mag inderdaad met een toeristenvisum maximaal 3 maanden in Amerika verblijven, maar je mag niet werken op een toeristenvisum. Indien je wel gaat werken op een toeristenvisum, mag je Amerika voor een x aantal jaren niet meer Amerika in. Vraag een werkvisum aan en geen toeristenvisum, aangezien jij gaat werken in Amerika en niet de toerist gaat uithangen

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:29

Douraque schreef:
Je mag inderdaad met een toeristenvisum maximaal 3 maanden in Amerika verblijven, maar je mag niet werken op een toeristenvisum. Indien je wel gaat werken op een toeristenvisum, mag je Amerika voor een x aantal jaren niet meer Amerika in.

Als je daadwerkelijk gaat werken in Amerika zou ik een werkvisum gaan aanvragen en geen toeristenvisum.


Maar ik krijg niet betaald. Het is eigenlijk een soort stage zegmaar, moet het dan ook?

_Marjon_
Berichten: 10666
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:31

Wij zijn begin December terug gekomen uit Florida, en willen nu in 2013 Mei/juni 3 weken naar de west kant.
We willen iig naar Las vegas, San Fransisco, Yosemite, Bryce Canyon, Grand Canyon & Zion. En ik wil zelf graag naar de 2 Disney parken bij L.A. Mijn partner is alleen niet echt themepark minded en vraagt zich sterk af waarmee we ons verder kunnen vermaken in L.A. en omstreken.
We gaan overigens met 4, mijn ouders, vriend en ik.

En mogen wij dan ook weer op dezelfde ESTA als afgelopen maand reizen of moeten we een nieuwe aanvragen?

Joltsje

Berichten: 9044
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:33

goedemiddag.. ik meld me hier ook even.. ga niet naar amerika.. maar zou zo graag willen haha.
3 maand stage gelopen in vermont en in 2011 4 weken naar zuid west amerika geweest.. en getrouwd in las vegas..

@linn, officieel zou je en werkvisum moeten aanvragen. maar denk niet dat je dat krijgt.
ik zou voor die 4,5 weken gewoon de gok wagen.
wij zijn 3 maanden op een toeristenvisum geweest.

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:34

_Linn_ schreef:
Douraque schreef:
Je mag inderdaad met een toeristenvisum maximaal 3 maanden in Amerika verblijven, maar je mag niet werken op een toeristenvisum. Indien je wel gaat werken op een toeristenvisum, mag je Amerika voor een x aantal jaren niet meer Amerika in.

Als je daadwerkelijk gaat werken in Amerika zou ik een werkvisum gaan aanvragen en geen toeristenvisum.


Maar ik krijg niet betaald. Het is eigenlijk een soort stage zegmaar, moet het dan ook?


Ja, je gaat daar werken. Ook al krijg je niet betaald, want je krijgt waarschijnlijk kost en inwoning? En ook al loop je een soort van stage, dan nog is het werken. En dus moet je een werkvisum hebben en geen toeristenvisum. Als je echt met een toeristenvisum gaat, is de kans groot dat Amerika een x aantal jaar niet meer in mag (volgens mij 10 jaar). Je komt op een black list te staan van personen, dan wordt ook na die x aantal jaren nog strenger gecontroleerd dan de andere mensen

En ik zou de gok niet durven te wagen. In Amerika zijn ze daarin ontzettend streng, je wordt meteen op de vlucht terug gezet en je ziet geen cent van je reis terug. En je mag Amerika niet meer in. Nee, zou de gok nooit en te nimmer durven te nemen.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:41

Oke iemand die dan weet hoe en waar ik dat werkvisum aan moet vragen? Maar iemand hier zei ook dat ik die niet zou krijgen, hoezo niet?

Nadir

Berichten: 12726
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:14

Leuk Liberty, dat zijn mooie plekken! Ben benieuwd naar de uiteindelijke route!

Linn, een werkvisum kun je zelf niet aanvragen, dat moet het bedrijf waar je gaat werken doen. Dit kost echter een hoop geld en ik weet bijna wel zeker dat ze het visum niet krijgen omdat er veel eisen aan zitten. Ze moeten bijv. aantonen dat alleen JIJ dit werk kunt doen en dat ze daar geen geschikte Amerikaan voor kunnen vinden. Je zou het kunnen gokken maar dan moet je goed liegen bij immigrations anders zit je idd op de eerstvolgende vlucht weer naar huis en vlieg je sowieso niet meer op een ESTA naar de VS. Dan moet je bij de ambassade een visum aanvragen.

Marjon, je ESTA is 2 jaar geldig, je hoeft dus geen nieuwe aan te vragen. Mits je paspoort net verloopt natuurlijk, dan komt je paspoortnummer niet meer overeen. In LA is veel meer te doen dan naar een themepark. Naast de mooie stranden kun je er ook naar musea of een kijkje nemen in Hollywood en Beverley Hills. LA is erg groot, er is echt heel veel te doen.

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:23

Allemaal mooie reisjes in het vooruitzicht :D


Wij gaan in het voorjaar 8 dagen naar Florida (Key West, Everglades, Crystal Rivers en Ocala)en dan met de auto richting Boston. Onderweg willen we een dag doorbrengen in Great Smoky Mountains en een dag in Shenandoah National Park. Dan logeren we een dag of 6 bij mijn broer en vliegen we vanuit Boston weer naar huis.
De heen- en terugvlucht staan vast, de auto is geboekt en de eerste twee hotelnachten boeken we. Maar de rest regelen we ter plekke, dus we kunnen afwijken van onze plannen.

Bij eerdere vakanties zijn we een paar keer naar California gegaan, een keer een trip gemaakt, maar verder vooral in en rondom San Diego. En 2011 hebben we Massachusetts verkend.


Linn, hartstikke leuke stage!
Ik kan je verder geen tips geven, hopelijk lukt het om het goed geregeld te krijgen.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:24

Pfff zucht, wat een gedoe zeg! Hoe doen al die andere mensen dat dan die een werkstage in Amerika gaan doen? Die kunnen dan toch ook niet allemaal een werkvisum krijgen...

Nadir

Berichten: 12726
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:32

Leuk Grit! Lekker dat jullie ter plekke nog kunnen beslissen wat jullie precies gaan doen. :)

Linn, die gaan wel op een ESTA en zeggen bij immigrations niet de waarheid, maar bijv. dat ze op vakantie gaan.

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:37

Als je liegt bij immigrations moet je goed uitkijken, want als ze achter de waarheid komen zit je flink in de problemen. Ik zou de gok nooit durven te nemen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:49

Grit schreef:
Onderweg willen we een dag doorbrengen in Great Smoky Mountains en een dag in Shenandoah National Park.

Die staan bij ons ook op het lijstje :)

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:52

liberty schreef:
Grit schreef:
Onderweg willen we een dag doorbrengen in Great Smoky Mountains en een dag in Shenandoah National Park.

Die staan bij ons ook op het lijstje :)

Jullie gaan niet toevallig binnenkort al? Kan ik mooi jullie ervaringen horen :D

Joltsje

Berichten: 9044
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:01

@linn die gaan innd op toeristenvisum. Ken er in mijn directe omgeving 3 mensen die dat hebben gedaan. Als jij 4,5 week gaat zou ik het gokje wagen en nog even met je verblijfadres afstemmen. Zeg dat ze een paard hebben gekocht wat van jou is geweest en ze daar op zoekt. ( dat verklaart ook de paardeijkleren) wij zijn daar dus geweest in 2003, was geen enkele moeite