London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:48

Wij zijn als echte paardenmeisjes bij de Koninklijke stallen geweest, de Royal Mews. Je kan daar langs alle koetsen lopen, bij de tuigkamer kijken en als je geluk hebt staat er zelfs nog een echt paard :')
Omdat ik zelf voor 2 paarden zorg bij een stalhouder die bruiloften en begrafenisen rijdt met antieke koetsen vond ik het wel erg leuk om te kijken wat ze daar hebben staan. In het souvenirwinkeltje heb ik nog een mooi boek gekocht...het is niet groot, maar wel mooi om te zien.

Qua eten, wij zijn 1 keer marokkaans gaan eten, erg lekker. Zeker een aanrader als je van buitenlands eten houdt.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 08:26

paddington schreef:
De Oysterkaart kan je al in Nederland bestellen bij http://www.visitbritainshop.com/Nederla ... -card.html

Daar heb ik hem ook bestelt want ik had geen zin om te zoeken naar een Loket :+
Deze site hanteerd wel verzendkosten van 5 euro geloof ik .. maar hun actieveringskosten zijn
2 pond ipv de 5 pond die je in Londen betaalt :+

Het verschil is dat je de kaart die je in Nederland al kunt bestellen een TOERISTEN oystercard is. Die 2 pond die je moet betalen ben je kwijt en je kunt de kaart niet inleveren.
De oystercard die je in Londen aan het loket koopt kost 5 pond BORG. Deze 5 pond krijg je weer terug als je de kaart inlevert aan het einde van je reis, inclusief het resterende reistegoed.

Ik snap dus niet zo goed waarom je een oystercard van te voren zou bestellen. Het kost je meer geld (want je krijgt de verzendkosten en de activeringskosten niet terug) en je kunt je resterende reistegoed ook niet terugkrijgen.

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 09:27

Omdat ik als ik voor mijn eigen spreek graag compleet op reis ga.
Ik heb dus geen zin om daar die dingen nog te gaan regelen ;)

Ik ga vaker naar Londen dus zal hem vaker gebruiken.

Charmaiineee

Berichten: 1905
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:33

JAAAA GISER GEBOEKT :cheer:!!!
Ik ga 27 feb t/m 1 maart naar LONDEN <3
Het is uiteindelijk toch hotel Central Park geworden!

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:14

Leuk Hotel aan de foto´s te zien en een goede locatie.

Alleen jammer dat ze geen bagage depot hebben.. dat zou voor mij niet werken
omdat ik altijd zo laat mogelijk wil vertrekken uit Londen :D

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:14

paddington schreef:
Omdat ik als ik voor mijn eigen spreek graag compleet op reis ga.
Ik heb dus geen zin om daar die dingen nog te gaan regelen ;)

Ik ga vaker naar Londen dus zal hem vaker gebruiken.


zo'n loket heb je écht óveral bij elk meterostation kan je een oyster krijgen. Maargoed is je eigen keus, zou mijn keus niet zijn.

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:56

Het enigste verschil is dat je hem niet in kan leveren voor de borg en je reis tegoed en dat is toch
bij ons niet aan de orde want wij gaan hem vaker gebruiken.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:41

Ik raad River Plaza Hotel aan! Echt super luxe en fijn hotel! Bijna naast Londen eye en Big Ben..

antoinetje

Berichten: 1137
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Plaatsje bij het bos :-)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:13

Leuk! Een topic over London :-) heb 5 jaar in Engeland geweest en ben een goed aantal keer in de capital geweest, elke keer weer genieten. Ik vind Chinatown ook altijd weer leuk om naartoe te gaan :-).

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 05:03

paddington schreef:
Het enigste verschil is dat je hem niet in kan leveren voor de borg en je reis tegoed en dat is toch
bij ons niet aan de orde want wij gaan hem vaker gebruiken.


nouja, voor jou maakt 't nu niet meer uit, maar je bent meer geld kwijt omdat de kosten ook hoger zijn.

joozz

Berichten: 1212
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:58

Charmaiineee schreef:
Heeft iemand van jullie wel eens in het St. Giles Hotel overnacht?


ik ook, goede locatie! Weet niet wat je eisen zijn, vind het altijd een beetje lastig om een hotel aan of af te raden als ik iemand niet ken, omdat iedereen toch andere standards heeft. Maar ik vond het voor die prijs in combinatie met een stedentrip een prima hotel (verwacht geen luxe ofzo), de locatie is echt goed, bij een goed metrostation, en op loopafstand zit je op de grote winkelstraten en bij Covent Garden (leuke winkeltjes, theaters, restaurantjes etc.)

_Luce

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Katwijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:37

Ik ga binnenkort weer naar m'n vriendje :-) is alweer te lang geleden .. We willen dit keer weer super veel in de stad doen, shoppen en oa naar het theater. Ben wel jaloers, aangezien de sales echt bizar schijnen te zijn op het moment *doet lege koffer en creditcard opsturen doet*

Ik mis London :-(

Charmaiineee

Berichten: 1905
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:21

joozz schreef:
Charmaiineee schreef:
Heeft iemand van jullie wel eens in het St. Giles Hotel overnacht?


ik ook, goede locatie! Weet niet wat je eisen zijn, vind het altijd een beetje lastig om een hotel aan of af te raden als ik iemand niet ken, omdat iedereen toch andere standards heeft. Maar ik vond het voor die prijs in combinatie met een stedentrip een prima hotel (verwacht geen luxe ofzo), de locatie is echt goed, bij een goed metrostation, en op loopafstand zit je op de grote winkelstraten en bij Covent Garden (leuke winkeltjes, theaters, restaurantjes etc.)

Thanks voor het reageren, maar ik heb nu al geboekt, ga samen met mijn moeder naar Central Park Hotel in Queensborough dat is ook in Londen, met de metro onwijs dichtbij bij theaters, Big Ben, Oxford Street en zo :D

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:05

Wij zijn weer terug :D
heeeeel veel gelopen, veel gezien, lekker gegeten, lekker geshopt :D
was heel gezellig! Zal van de week foto's showen :)

heb nav de tips bij whetherspoon gegeten (2x, was echt een leuk tentje!) en bij garfunkels (vond ik lekker eten, maar slechte bediening).

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:33

Ik ben ook weer in het land. Het was echt gaaf! NYE stond ik meteen bij de London Eye. We konden de Big Ben net niet zien. Vuurwerk was echt indrukwekkend, maar het mocht van mij wel wat langer duren (kwartiertje denk ik). Het was wel erg druk. We hebben er drie uur over gedaan om terug te komen naar het hostel. De metro's waren een beetje chaotisch (een ingang dicht, andere ingang open, een paar tienduizend mensen overal, niemand wist waar je heen moest etc.),maar uiteindelijk was het toch gelukt om terug in het hostel te komen.

Hostel was overigens wel zwaar bagger. Het leek van buiten een bouwval, en van binnen gedeetlelijk ook. 's Ochtends koud water, de wasbak in de kamer brak af, in de spiegel kon je niks zien en de bedden sliepen vreselijk. De eerste keer adt ik het stapelbed in klom, viel ik bijna met bed en al om). Ondanks dat hebben we goedkoop geslapen en er werd gelukkig wel elke dag gepoetst!

Doubtless, welke Garfunkels zijn jullie geweest? Wij hadden nl ook echt barslechte bediening, heel onvriendelijk! We zijn ook bij Wagamama geweest en By Ron in sherperds bush. Allebei erg lekker (ik was alleen geshockd van de coke met float bij By Ron := )

Voor de rest veel dingen gezien, maar nergens echt 'in' geweest. Met acht man is het dan toch altijd een beetje lastig om te beslissen wat je gaat doen en we wilden de groep niet al te graag splitsen omdat de meisjes wel vaak lastig gevallen werden.

We hebben overigens ook met Oystercard gereisd, echt een super ding! We hadden er voor vijf dagen geld opgezet en kregen uiteindelijk ngo iets van vijf pond terug..

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:09

Wij zijn bij Oxford circus geweest! En bij trafelgar square.
Oyster was idd ideaal :j

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:12

Wij zijn idd ook bij die op Oxford circus geweest, haha. Ze waren sowieso al onvriendelijk omdat we met achten waren, en vervolgens verkasten we niet snel genoeg. Ze moesten ook drie x de bestelling komen navragen en haalden alles door elkaar.

Charmaiineee

Berichten: 1905
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:44

Hebben een aantal van jullie al een aantal keer bij musicals op de dag zelf tickets besteld?
En hoe was dat?

Annash
Blogger

Berichten: 26551
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:49

Ik koop ze altijd op de dag zelf... gaat prima. Altijd goede plekken gehad. :)

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:50

Hoe duur is dat dan ongeveer?

Annash
Blogger

Berichten: 26551
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:51

Dat ligt aan waar je zit, kan ik dus zo niet zeggen. :)
Ik heb 1e rij Lion King gezeten voor 25 pond ... en in het 'eerste' vak bij Wicked, maar wel achteraan, voor 45 geloof ik. Je ziet, een beetje mazzel moet je hebben. :+

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:14

Ik heb bij die op Oxford circus juist hele vriendelijke bediening gehad.. :j

Annash
Blogger

Berichten: 26551
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:32

Ik ook altijd nog! :j

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:19

Even een foto´tje van het vuurwerk. Helaas heel erg slechte kwaliteit :+

Afbeelding

Leo

Berichten: 50158
Geregistreerd: 06-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:53

Ik meld me ook even, ik ga 1 t/m 4 april naar Londen, o.a. naar de Harry Potter studios op de laatste dag. We reizen met de Ferry van Hoek van Holland naar Harwich en ik ben nu de twee volle dagen die we in Londen hebben aan het opvullen.

Die Oyster kaart klinkt interessant. Kun je daar ook mee in de trein? We zijn met z'n tweeën, dus als ik 2 kaarten bestel met tegoed, kan ik ze dan in Londen eventueel nog opladen? Ik weet namelijk niet hoeveel geld ik voor de trein naar de studios kwijt ben (nog even uitzoeken)

We willen misschien ook naar een musical, ik denk er aan ze ter plekke te kopen. We zijn in 2007 voor het laatst naar Londen geweest, toen was het een mini bezoek. Ik wil nu dus even heel andere uitstapjes maken (vorige keer echt de highlights). De tips hier in het topic gaan dus ook even goed bekeken worden. :j