London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dreamer1987

Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:44

Ik betaal iets van 4 pond per dag met mijn Oyster Card, maar ik reis alleen maar met de bus ;)
26-28 januari ga ik weer :D retourtje van 32 euro incl boekingskosten. :D Hoop dat er nog een ietsiepietsie over is van de sales dan hahaha.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:24

Wij zijn net terug van een weekendje Londen, en de metro is idd best aan de prijs tegenwoordig. We gingen weg met 20 pond tegoed, hebben er een tientje bij opgezet, en nu staat er nog 5 pond op, dus 25 pond per persoon, in 3.5 dagen tijd. En dan hebben we nog heeeeeel wat afgewandeld! Maar desondanks geloof ik het allemaal wel met dat goedkopere tarief.. Je hebt dat ding gewoon nodig. Qua kerstsfeer, mwa, ging wel, winter wonderland, niet aan beginnen, men had de metro in de buurt al afgesloten omdat er gewoon teveel bezoekers waren. Harrods vond ik niet heel bijzonder, en wat ons ook erg tegenviel, zeker omdat we ervoor gingen, is dat je op heel veel plaatsen geen foto's mag maken ( binnen) en een statief al helemaal niet toegestaan is!
Maar de eekhoorns waren fantastisch! Greenwich is een aanrader en we hebben ontzettend genoten, en ons geen moment onveilig gevoeld. Zeker voor herhaling vatbaar!

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:55

er staat trouwens ergens ook een hele grote kerstboom en een ijsbaan, ik weet alleen niet waar...

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:41

Er zijn meerder ijsbanen, bij de Tower, bij het natuurhistorisch museum, en nog op een paar plekken. Kerstbomen heb ik ook wel een aantal gezien ja, hele mooie exemplaren. Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in de (hdr) foto's die we er gemaakt hebben, ze staan op www.cawfotografie.blogspot.com .

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:54

Ik snap het nog steeds niet helemaal eigenlijk..

Je betaalt dus 8 pond sowieso? En de rest wat je reist krijg je dan terug op die dag?
Want als ik offpeak een gewoon kaartje koop.. ben ik ook 6.60 kwijt. En ik maak voor elke scheet gebruik van de metro eigenlijk. :')

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:56

Mooie foto's Eponine :j

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:19

Nagini schreef:
Ik snap het nog steeds niet helemaal eigenlijk..

Je betaalt dus 8 pond sowieso? En de rest wat je reist krijg je dan terug op die dag?
Want als ik offpeak een gewoon kaartje koop.. ben ik ook 6.60 kwijt. En ik maak voor elke scheet gebruik van de metro eigenlijk. :')

Nee, met de Oystercard betaal je per reis. Blijf je in zone 1/2 dan betaal je (na half 10 's ochtends) 1.90 pond per rit. Als je meer dan drie ritten maakt (4x1,90=7,60) dan betaal je dus maximaal 6.60 pond (dagtarief). Ga je wel voor half 10 's ochtends de metro in, dan kost die rit geloof ik 2.50 pond en gaat de teller net zo lang door tot hij de 8 pond heeft bereikt.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:17

Hm, dan zit er voor mij geen voordeel in. :')

dreamer1987

Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:35

Wauw, mooie foto's Eponine :) *alleen was the Queen niet thuis op moment van de foto, dan wappert er een andere vlag*

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:46

inderdaad erg mooie foto's waar is die begraafplaats, want daar heb ik echt nog nooit van gehoort. Heb je Greenwich trouwens express zo geschreven? Want je schrijft het (dus) gewoon aan elkaar (spreekt het trouwens uit als grenitsj)

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:00

De website is van mijn vriend wiens Engels niet zo goed is, hij weet niet hoe je Greenwich schrijft of uitspreekt, en ik wil hem niet zijn plezier ontnemen door hem steeds te verbeteren.
En, als je er nog een T tussenzet, ja ik houd ook van groene heksen!! Verder bedankt voor de complimenten, ik zal ze aan fotograaf doorgeven. De begraafplaats heet Brompton cemetery, en ligt middenin de stad, in tegenstelling tot het veel bekendere Highgate, wat ongetwijfeld veel mooier is, maar waar je entree betaalt en niet met statief mag fotograferen. Ook op Brompton erg veel eekhoorns, verder is het erg vervallen.
Hopelijk zijn er vandaag geen mensen onderweg met de trein in België, vanwege de treinstaking...

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:04

Overigens werd er door Guided tours verteld dat dit de vlag was die wappert als The queen thuis is, dat neem ik dus maar aan ! Aan Buckingham palace vond ik verder niet veel..

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:27

als je van dat soort begraafplaatsen houd, raad ik je ook pére lachaise aan in parijs, liggen ook een aantal beroemdheden zoals o.a. chopin, edith piaff, jim morrison. Is ook een prachtige begraafplaats en laatse keer dat ik er was, gewoon gratis, ja ik heb óók in parijs gewoont trouwens..

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:55

Parijs staat zeker op onze verlanglijst, maar ik spreek geen woord Frans... Hoe komt het zo dat je zo'n internationaal leven leidt? Kan ik helaas alleen maar van dromen! We zijn in Wenen ook op zo'n prachtige begraafplaats geweest, ook een geweldige stad trouwens!

DJB
Berichten: 489
Geregistreerd: 28-09-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:00

Ik ben inmiddels weer thuis na een paar dagen Londen! Het was erg leuk, maar weinig Kerstsfeer. Iig niet meer dan hier in Nederland in winkelcentra. We zaten in het st. Giles hotel, goede locatie! Eten in het hotel was ook erg lekker en betaalbaar.
Winterwonderland (in Hyde park) was wel erg leuk, daar staat ook een schaatsbaan. Wij waren er 's middags dus nog niet echt heel druk maar wel gezellig.
Oyster card was erg handig (had ik in Nl bij mijn boeking al bijgeboekt met 10 pond erop) maar je kunt niet met een Nl pinpas opwaarderen. Je moet dus eerst geld halen bij de automaat en dat via een andere automaat (of aan de balie) erop zetten. Dat is iets minder handig, maar geldautomaten staan op veel stations.

Jeetje, wat een drukte op Oxford street! En wat hebben Londenaren een haast:) Iedereen loopt kriskras door elkaar (de bordjes 'keep left' lijken weinig mensen te volgen) en je wordt echt omver gelopen haha. Even wennen maar na een middagje shoppen heb je het door.
We hebben het erg leuk gehad!

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:01

Ja het was ons ook al opgevallen wat betreft dat lopen...rijden doen ze nog steeds links maar qua lopen zijn ze er nog niet uit daar ;-) Terwijl je op de roltrap juist weer rechts moet staan hahahaaha!

DJB
Berichten: 489
Geregistreerd: 28-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:45

Ja op de roltrap stond iedereen netjes rechts! De eerste roltrap die ik nam stonden we gewoon met zn 2en naast elkaar te kletsen..zoals we dat hier in Nederland ook doen. Hoor ik ineens Excuse me! Oeps, stond een hele rij achter me die wilde inhalen haha. Dat doe je ook maar 1 keer:)

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:43

Ik ga waarschijnlijk in januari voor de derde keer naar Londen. Superzin in. De laatste keer dat ik er was is wel al 2 jaar geleden, dus ben een hoop vergeten.
Ik ga met een vriendin, 2 nachtjes en we willen waarschijnlijk slapen in het Generator Hostel. Wordt natuurlijk shoppen bij Topshop en Urban Outfitters en ik hoop ook nog wat vintage winkeltjes te bezoeken.
We gaan vast ook wel naar een musea en ik denk dat St. Pauls wel weer een bezoekje waard is, evenals Westminster Abbey. Ik heb er zin iiinnnn.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:49

St Pauls is leuk, maar wel duur hoor Chris! Ik meen iets van 12 pond intree, WA zal ook wel zoiets zijn.

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:53

Ja echt? Oeh dat is wel even iets om over na te denken idd :') Is het eten daar duur? Dat is me even helemaal ontgaan.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:54

Eten in Londen hoeft niet duur te zijn. Als je bij Gordon Ramsay gaat eten wel natuurlijk :D Maar je kunt ook gewoon naar Garfunkel's gaan voor bv. een Steak&Guinness pie, of bij Bella Italia (maar pas op: service not included!).

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:57

O ik was eigenlijk wel van plan om bij Gordon Ramsay te gaan eten, maar dat kost meer dan 10 pond per gerecht? Balen :') Dankje!

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:58

Ik ben zelf dol op Nando's (peri peri kip) en niet duur, en voor een écht goede burger en overheerlijke milkshakes moet je naar ed's diner (wat iets amerikaans is trouwens).

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:06

Ik heb zelf een keer vlak bij Covent Garden gegeten bij een Indiaas restaurant met allemaal poppen aan het plafond. Ik kan me herinneren dat ik dat echt heel leuk vond, weten jullie wat ik bedoel? :)

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:08

St Pauls is inderdaad echt duur geworden.
2 jaar geleden was het nog iets van 9 pond ofzo en nu zit je inderdaad rond de 12.
Maarja, pa&ma gingen erheen en het regende dus ging ik maar mee.
Ze hebben nu wel een tour, alleen dan in het engels en via zo'n koptelefoon, maar dat zit wel bij de prijs in.