London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:38

Yasmine schreef:
Ik ben weer terug! Het was geweldig :+: Alleen wel al veel vertragingen met over/underground, dus ik heb medelijden met de mensen die zich tijdens de OS moeten verplaatsen :=

We hebben alle toeristische dingen nog een keertje gedaan (The Globe, Westminster, St. Paul's), zijn naar de musical van Billy Elliot geweest (ge-ni-aal _/-\o_ ) en als laatste naar de Harry Potter studios <3


Wat is The Globe?
En hoe waren de HP Studio's?

Ik ben nog steeds mijn vriend aan het bewerken om met me mee te gaan. Dat gaat wel lukken, maar heeft even tijd nodig. Hij moet er natuurlijk wel een beetje zin in hebben. Misschien dat er nog een bevriend stel mee wil, maar dat moet nog even besproken worden. Ik wil eigenlijk gewoon perse naar de Harry Potter Studio Tour.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:40

The Globe is een reconstructie van Shakespeare's theater. Ik en een vriendin hebben Engels gestudeerd dus voor ons was het erg interessant om te zien (al was ik er wel al geweest).

HP Studio's zijn fantastisch _/-\o_ Als je gaat moet je ook zeker de audio tour erbij nemen (£5 extra), daar krijg je ontzettend veel extra informatie en beeldmateriaal (behind the scenes enz.).

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:56

Oke bedankt voor de tip. Het lijk mij ook heel gaaf en ik lees alleen maar goeie verhalen over de tour. Dus ik hoop het allemaal nog dit jaar te zien.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:31

Weet iemand waar je kaarten kan bestellen voor een feest op oud en nieuw? Of volstaat het staan bij de bigben ook?

Is iemand met de Londen dungeon trip meegeweest? Hoe was dit?

Hinata
Berichten: 2980
Geregistreerd: 21-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:17

Zo, ik ben weer thuis! Was echt geweldig! Was van maandag t/m zaterdag en we zagen echt dat het elke dag drukker werd, maar eigenlijk weinig last van gehad. Veel van de voorbereiding van OS meegemaakt en ik werd donderdagochtend wakker door allemaal herrie buiten, ik kijk uit het raam, een hele optocht, naar beneden dus en toen kwam de fakkel/olympisch vuur door ons straat heen, dus dat was wel echt heel gaaf. En vrijdagavond in een pub de openingsceremonie gekeken. Al met al een heel gaaf weekje. :)


Olympisch vuur door de straat!

bietjuhh

Berichten: 1514
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Nieuwkoop - Zuidholland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:31

Hallo,

meld me ik wil met vriedin in September london bezoeken!
nu zitten we te kijken hoe we dit beste kunnen organiseren.
willen rond de 5 dagen gaan en eigenlijk het goedkoopst mogelijk.

suggesties horen we graag, heel handig trouwens lijstje vooral ook van grote boeken winkelen zijn we beide erg gek op!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:34

Ik heb een appartement via wimdu veel goedkoper en groter dan een hotel

bietjuhh

Berichten: 1514
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Nieuwkoop - Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:36

Quara goede tip ga gelijk even kijken.

Dat scheelt inderdaad een hoop zeg! ;)


ga even veder topic door spitten! :o

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:54

Bus is heel goedkoop, duurt wel lang

Ik ga in oktober 2 dagen en in de kerstvakantie nog 4 dagen :D

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:55

Yanouuu schreef:
Bus is heel goedkoop, duurt wel lang

Ik ga in oktober 2 dagen en in de kerstvakantie nog 4 dagen :D

Wanneer ga je in de kerstvakantie

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:59

Weet ik nog niet precies, tussen Kerst en oud & nieuw waarschijnlijk :) En ik hoop heel erg volgend jaar in Londen te studeren :D

_Meliss_

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-05-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:59

Oeh oeh! Meld zich!

Ik ga 10 t/m 14 sept naar Londen! Ik ga in me 1tje.
Naja ook weer niet helemaal ik ga met een busreis/groepsreis omdat ik toch niet helemaal alleen durf en ik heb er zin in!
Heb nog niet het hele topic gelezen maar dat ga ik morgen even doen :)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:00

Misschien zie ik je nog wel. Ik ga vanaf 30 december

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:02

Wij wilden dus ook met kerst of oud en nieuw gaan, wordt waarschijnlijk na oud en nieuw vanwege alle vrije dagen rond die tijd in Londen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:05

Hinata schreef:
Zo, ik ben weer thuis! Was echt geweldig! Was van maandag t/m zaterdag en we zagen echt dat het elke dag drukker werd, maar eigenlijk weinig last van gehad. Veel van de voorbereiding van OS meegemaakt en ik werd donderdagochtend wakker door allemaal herrie buiten, ik kijk uit het raam, een hele optocht, naar beneden dus en toen kwam de fakkel/olympisch vuur door ons straat heen, dus dat was wel echt heel gaaf. En vrijdagavond in een pub de openingsceremonie gekeken. Al met al een heel gaaf weekje. :)


Dan ben je al een weekje terug dus. Klinkt goed hoor, fijn dat jullie het leuk hebben gehad.

Er was afgelopen week nog op het nieuws dat het op het moment zelfs rustiger is in Londen dan normaal. Dit komt doordat "gewone" toeristen wegblijven. En volgens mij verblijven veel bezoekers van de olympische spelen ook buiten Londen omdat de prijzen van de hotelkamers gigantisch omhoog waren gegaan. Zo prijs je jezelf uit de markt.

bietjuhh

Berichten: 1514
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Nieuwkoop - Zuidholland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:04

zo ik heb me door hele topic geworsteld!
Nou ben helemaal hieperdepiep, zo onwijs veel zin in!

dreamer1987

Berichten: 1727
Geregistreerd: 19-05-05
Woonplaats: Venlo

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:25

Morgen weer :D <3

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:28

Veel plezier Dreamer!

Mijn lieve vriend heeft mij verrast; we gaan eind december weer 4 dagen naar Londen :D

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:58

Mijn heenreis Londen is in ieder geval geboekt op 4 september! En dan lekker voor vier maandjes :-)

Iemand trouwens ervaring met paardrijden in Hyde Park (staat namelijk op mijn verlanglijstje)

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:36

Super leuk Jennifer! Waar ga je verblijven? (of heb ik daar overheen gelezen)

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:45

Nou de laatste keer dat ik hier reageerde is alweer tijd geleden, dus denk niet dat je iets gemist hebt :-)

Ik ga 4 maanden studeren aan de Kingston University. Ik word via de universiteit geplaatst bij een familie in Kingston upon Thames, niet in het centrum dus, maar dat mag de pret niet drukken!

Al moet ik dan meteen weer bij zeggen dat de universiteit erg laat is met plaatsen, ik heb dus wel al mijn treinkaartje geregeld de 4e maar ga voor de eerste week toch maar een hostel/hotel boeken voor de zekerheid.

_Luce

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Katwijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 06:26

Ik ben weer in London dit najaar.. Eerst een week in november en nog 3 weken met kerst / oud & nieuw.. Kan niet wachten!!

JustMe1234
Berichten: 1766
Geregistreerd: 11-08-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:19

Leuk zeg!! Heb je nog tips wat leuk is om te doen eind december, naast de 'normale' dingen? Wat leuk in kerstsfeer is ofzo?

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:59

Ik ben op de weg terug. Over paardrijden, heb vorig jaar coor de prijzen gekeken maar vond dat erg duur.
Ik ben wel eindelijk naar 3 jaar in de zoo geweest, wat een groot park, odanks dat sommige verblijven klein zijn kan er door nederland nog wel flink naar gekeken worden ... pfff.

_Luce

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Katwijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:47

Hyde Park is wel leuk in kerstsfeer, met schaatsbaan, attracties en een kerstmarkt. Ik weet niet wanneer je gaat, maar het is wel erg sfeervol. De kerstboom op Trafalgar Square is ook stoer en ik denk gewoon sfeer proeven in de stad, geeft al iets bijzonders.