London II

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:01

Leo schreef:
Ik meld me ook even, ik ga 1 t/m 4 april naar Londen, o.a. naar de Harry Potter studios op de laatste dag. We reizen met de Ferry van Hoek van Holland naar Harwich en ik ben nu de twee volle dagen die we in Londen hebben aan het opvullen.

Die Oyster kaart klinkt interessant. Kun je daar ook mee in de trein? We zijn met z'n tweeën, dus als ik 2 kaarten bestel met tegoed, kan ik ze dan in Londen eventueel nog opladen? Ik weet namelijk niet hoeveel geld ik voor de trein naar de studios kwijt ben (nog even uitzoeken)

We willen misschien ook naar een musical, ik denk er aan ze ter plekke te kopen. We zijn in 2007 voor het laatst naar Londen geweest, toen was het een mini bezoek. Ik wil nu dus even heel andere uitstapjes maken (vorige keer echt de highlights). De tips hier in het topic gaan dus ook even goed bekeken worden. :j


De musical Lion King schijnt enorm mooi te zijn in Londen! Verder ben ik er dus kort geleden ook geweest en op Oxford Circus naar de pizzahut gegaan: heérlijke pizza en goede bediening!

Charmaiineee

Berichten: 1905
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 02:02

Mijn moeder had het ook over een soort van shabushabu in china town.
Waar je dan sushi vn een lopende band kan pakken of iets.
Weet iemand hoe dit restaurant heet?

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:51

Leo schreef:
Ik meld me ook even, ik ga 1 t/m 4 april naar Londen, o.a. naar de Harry Potter studios op de laatste dag. We reizen met de Ferry van Hoek van Holland naar Harwich en ik ben nu de twee volle dagen die we in Londen hebben aan het opvullen.

Die Oyster kaart klinkt interessant. Kun je daar ook mee in de trein? We zijn met z'n tweeën, dus als ik 2 kaarten bestel met tegoed, kan ik ze dan in Londen eventueel nog opladen? Ik weet namelijk niet hoeveel geld ik voor de trein naar de studios kwijt ben (nog even uitzoeken)

We willen misschien ook naar een musical, ik denk er aan ze ter plekke te kopen. We zijn in 2007 voor het laatst naar Londen geweest, toen was het een mini bezoek. Ik wil nu dus even heel andere uitstapjes maken (vorige keer echt de highlights). De tips hier in het topic gaan dus ook even goed bekeken worden. :j


Ik raad je af om zo'n kaart te bestellen, dat is namelijk een touristenoyster en die is ook een stuk duurder om te krijgen en je kan ook geen geld terugkrijgen.

En wat de trein betreft, dat ligt eraan waar je naartoe gaat, naar bepaalde plekken kun je wel de trein pakken met oyster, andere niet. Volgens mij ligt het eraan of het binnen de zone's van Londen valt.

Ik weet niet of je die tip ook al gelezen had, maar natural history museum is ook zéker een bezoekje waard :j al moet ik zeggen dat dat best een dagvullend programma is (en dan wellicht niet wat je wilt als je er maar 2 dagen bent)

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:55

Charmaiineee schreef:
Mijn moeder had het ook over een soort van shabushabu in china town.
Waar je dan sushi vn een lopende band kan pakken of iets.
Weet iemand hoe dit restaurant heet?


Wasabi?

Maar je hebt heel veel van dat soort ketens trouwens :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:09

Ik kom me ook even melden :wave:
Ik zit van 25 juli tot en met 11 augustus voor Bokt in Londen tijdens de Olympische Spelen en tijdens de weinige vrije dagen (bijna non-stop paardensport := ) wil ik graag het een en ander bezoeken. Een bezoekje aan het British museum tijdens de paardententoonstelling heb ik al in de agenda staan.
Mijn vader had het ook over het war museum, maar ik weet niet of ik dat wel interessant ga vinden. De geschiedenis etc vind ik wel interessant maar tanks etc hoeft van mij dan weer niet:+
Ik wil ook graag naar de Londen Dungeons maar of dat tijdens die drukte wel zo'n goed idee is..?

Leo

Berichten: 50158
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:18

Maartje1990 schreef:
Ik raad je af om zo'n kaart te bestellen, dat is namelijk een touristenoyster en die is ook een stuk duurder om te krijgen en je kan ook geen geld terugkrijgen.

En wat de trein betreft, dat ligt eraan waar je naartoe gaat, naar bepaalde plekken kun je wel de trein pakken met oyster, andere niet. Volgens mij ligt het eraan of het binnen de zone's van Londen valt.

Ik weet niet of je die tip ook al gelezen had, maar natural history museum is ook zéker een bezoekje waard :j al moet ik zeggen dat dat best een dagvullend programma is (en dan wellicht niet wat je wilt als je er maar 2 dagen bent)


Wat raad jij dan aan qua vervoer?
Ik kan me herinneren dat we in 2007 allemaal een 1-2 zone kaart hadden, volgens mij al in NL besteld (we waren met familie die alles geregeld had, dus ik weet niet precies hoe ze het hadden gedaan, en zelf weten ze het ook niet meer. :+ )

Ik heb de boot net geboekt. Toch twee keer nachtreis.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:20

cayenne, wij wilden ook graag naar de Dungeons, maar daar was 't echt pokke druk. We waren daar de 30e dacht ik. Ik vermoed dat 't in de zomer dan ook erg druk zal zijn!

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:29

Leo, of de Oyster daar op een station kopen of een Travelcard halen. Wel in Londen zelf, dat is goedkoper.
Wij hadden elke dag een Travelcard, ik vond het ideaal.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:30

Leo schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik raad je af om zo'n kaart te bestellen, dat is namelijk een touristenoyster en die is ook een stuk duurder om te krijgen en je kan ook geen geld terugkrijgen.

En wat de trein betreft, dat ligt eraan waar je naartoe gaat, naar bepaalde plekken kun je wel de trein pakken met oyster, andere niet. Volgens mij ligt het eraan of het binnen de zone's van Londen valt.

Ik weet niet of je die tip ook al gelezen had, maar natural history museum is ook zéker een bezoekje waard :j al moet ik zeggen dat dat best een dagvullend programma is (en dan wellicht niet wat je wilt als je er maar 2 dagen bent)


Wat raad jij dan aan qua vervoer?
Ik kan me herinneren dat we in 2007 allemaal een 1-2 zone kaart hadden, volgens mij al in NL besteld (we waren met familie die alles geregeld had, dus ik weet niet precies hoe ze het hadden gedaan, en zelf weten ze het ook niet meer. :+ )

Ik heb de boot net geboekt. Toch twee keer nachtreis.


Nou, ben je echt in londen? Of ga je naar dingen vooral buiten londen? Als je echt in londen ook de metro/bus gaat gebruiken zou ik gewoon bij 't eerste beste metrostation een oyster kopen aan de balie al dan niet een apparaat (maar dat gaat waarschijnlijk alleen met contact geld dat laatste)

Leo

Berichten: 50158
Geregistreerd: 06-12-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:42

Voor de Warner Bros studios moeten we met de trein van London Euston naar Watford Junction. Ik denk dat het, het makkelijkst is om gewoon op Euston een retour ticket te kopen.

Verder blijven we echt binnen Londen, dus dan zal zo'n kaart ter plekke kopen idd de beste optie zijn als ik het zo lees. Bedankt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:42

_MG schreef:
cayenne, wij wilden ook graag naar de Dungeons, maar daar was 't echt pokke druk. We waren daar de 30e dacht ik. Ik vermoed dat 't in de zomer dan ook erg druk zal zijn!


Daar ben ik dus ook erg bang voor!
Ik zit in Greenwich en heb nog geen idee wat de meest nabijgelegen trekpleisters zijn.
Heeft er iemand ervaring met deze omgeving? en zijn er mensen die al eens naar Londen City Airport zijn gevlogen en hoe beviel dat?
Is het openbaar vervoer daar een beetje te doen? Ik hoorde dat het OV tijdens de wedstrijden gratis is (uiteraard de shuttles, maar gaat dit ook op voor het overige OV? :+ )
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-01-12 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:44

Wij zaten daar in het hotel :j Prima vervoer hoor, je doet er 20 min over om in hartje londen te staan :) Greenwich ligt ten oosten van het centrum, met de metro te bereiken vanaf het vliegveld!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:46

Zat je in Greenwich in een hotel of was dat bij de luchthaven?
Ik zag al dat er idd een metro systeem is richting Greenwich. Mijn vader heeft ook een Oyster card dus hopelijk kan ik die lenen.

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:51

Bij de luchthaven ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:53

Ah op die manier :D
Ik moet nog even uitzoeken of de Oyster overal geldig is, of in ieder geval naar Greenwich.
Wanneer ik eenmaal in Greenwich zit hoef ik niet perse meer te reizen (tenzij ik zelf de hort op wil), maar dan moet je wel eerst in Greenwich zien te komen natuurlijk :+

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:01

Volgens mij kan je naar Greenwich met oyster :j

City airport is mijn voorkeursvliegveld. Wel kleine, turbulente vliegtuigen (geen grote boiengs van klm) en de DLR in Londen is ook geen fijne metro als je wagenziek bent.

Verder is het een supervliegveld :j

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:08

Voordeel aan de DLR is dat 't wel een lijn is waar 't niet zo druk is & dat 'ie regelmatig rijdt :)

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:12

Het begint alweer te kriebelen om te gaan als ik dat allemaal hoor :D ik probeer deze zomer (of voor/najaar) nog eens te gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:18

Thanks Jans.
Ik geloof dat er onder mijn verblijfplaats ook een metrostation zit (Cutty Sark Hall Campus).
Dus het zou wel super zijn als ik gewoon rechtstreeks vanaf City Airport naar Cutty Sark kan.

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:22

:j dan zit je 1 halte boven Greenwich, kan je gewoon rechtstreeks met de DLR!

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:26

Wel overstappen toch? Van city airport heb je alleen de bank-branch maar. Ik kijk even waar je moet overstappen.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:28

Westferry overstappen :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:28

_/-\o_ Als je dat zou willen doen, heel graag!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:29

Oh, je bent er alweer :D
Bedankt! Ik ga even op de routes kijken.
Het zal allemaal wel goed aangegeven staan, maar ik ben liever driedubbel voorbereid.

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:30

Travelcard is ideaal idd! ik ga in maart weer een dagje! :D Heb er weer zin in :)